Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
29.10.2019 22:51 - Šaman
LokiB píše:
A tu vážnost bude jen tak posuzovat GM? chudák

No, on už to zvažuje takhle, JAK se něco splní. A když klerik bude mit prání, jako zničit tenhle nezničitelný Prsten a k tomu jednu věž v Mordoru, tak stejně bude chudák, aby z toho nějak vybruslil.

A už v tom příspěvku od Pastýře se píše "když to nutně potřebuješ". Takže tuhle podmínku jsem nevymyslel já. Otázka tedy jen je, co se stane podle originálních pravidel, kdy to klerik nutně nepotřebuje? Znáš to - neber do úst slovo boží nadarmo. ;)
29.10.2019 23:00 - sirien
ShadoWWW píše:
1) Procentový hod se používá na více místech. V PHB například ještě u Divoké magie.

Absolutně ani omylem. To, že je v názvu stejné slovíčko a figuruje v něm stejná kostka, neznámená, že to je stejná mechanika.

U kněze de o binární hod na úspěch schopnosti. Fail znamená, že schopnost zcela selže. Je to stejný, jako házet proti DC, jen tu je naprosto WTF úroveň granuality (a platí všechny námitky a kritika, která se v tomhle směru k d100 váže)

U Wild magic to je hod na volbu z mnoha možností (úplně jiný typ činěného rozhodnutí) a navíc jde o volbu doprovodného efektu (s pár výjimkami ať padne cokoliv se záměr zdaří jako k žádnému hodu nedošlo).


ShadoWWW píše:
2) Už od 10. úrovně je to 2x větší šance než kritický zásah v boji.

Špatná statistika je horší, než žádná. Statistika bez kontextu taky. Špatná statistika mimo kontext...

Šance, že kritnu, je 5%. Takže při 5 útocích na boj to je 25%. Při 10 útocích to je 40%. Po kritu můžu kritnout znovu. Pokud nekritnu, pořád můžu uspět. Tzn. nic mi nebrání útočit, kolikrát chci, kritnout pokaždé, když to padne a mít radost.

Šance, že uškemrám boha o pomoc, je level. JENŽE. Pokud uspěju, tak to dalších 7 dní nemůžu použít znovu (další unikátní WTF omezení téhle schopnosti, co se nikde jinde nepoužívá - to je už 4. nesystémová věc v jedné jediné schopnosti). Takže to nebudu používat ad-hoc, ale budu si to nechávat jen jako zálohu pro případ nouze. Až nouze přijde, tak to nejspíš nehodim. Žůžo.

(btw. 5. WTF je že tam neni žádnej limit na marný pokusy, takže buď o totéž nemůžu žádat znovu, což neni psaný, nebo to můžu dělat každý jedno kolo, takže pokud mám k dispozici... řekněme 2 minuty času, tak mám 1x za 7 dní DM fiat zázrak zdarma - nevim, co z toho je víc broken)

ShadoWWW píše:
3) Toto je přesně ta klerická schopnost povolání, která je zamýšlena jako ikonická - překračuje běžná pravidla a dělá unikátní výjimku z pravidel

je to totální bordel co zvládá ve 3 odstavcích vytvořit 5 unikátních mechanik a výjimek z mechanik a kterej navíc hromada hráčů pustí z hlavy a zapomene, že to maj.

Přímluva u boha se fakt dala udělat jinak, než takhle hloupě. Např. hodem na čistej proficiency bonus proti DC 20 (nebo CHA+prof proti 25).

Ironie je, že pravděpodobnostně to vychází skoro stejně, ale je to mohem systémovější (standardní d20 proti standardnímu DC se skoro standardnim bonusem (s CHA proti 25 úplně standardnim) pro class schopnosti...) A stačilo říct, že v případě úspěchu to je jakoby božstvo seslalo v klerikův prospěch Přání (tj. klerik nemá žádné negativní efekty, DM má jasné systémvé vodítko toho, co se má stát) a máš i standardizovanej výstup. Jen to 7 denní omezení by bylo dál takový divný, ale hej, z 5 WTF výjimek na 1 WTF výjimku snadno a rychle. Kdyby se nad tim někdo zamyslel.


(Btw. ano, tohle je pro kohokoliv také návod jak to schopnost hacknout, aby byla o 80% míň WTF a systémovější, aniž by cokoliv ztratila)


ShadoWWW píše:
proč má mít bojovník už od 2. úrovně dvě akce, když ostatní se jich nedočkají nikdy?

Protože na akce se čas počítá uprostřed divokýho boje a bojovník je na takovou situaci jako jedinej super-specificky trénovanej a tudíž se v ní jako jedinej dokáže tak super-efektivně vybičovat.

Další. ?



Kosťa píše:
pomodlí se a poprosí o to aby umřel Strad...a hráčovi to napoprvý padlo

Přesně. Proto je moje výše uvedená verze lepší. DM se prostě mrkne do pravidel, zjistí, že se klerik domohl Přání, dané přání cca odpovídá Power-word: kill, to je 9. level, Wish napodobuje jen do 8. levelu. Fail, bohové neposkytují intervence téhle úrovně, schopnost propadla.
29.10.2019 23:09 - Log 1=0
sirien píše:
Přesně. Proto je moje výše uvedená verze lepší. DM se prostě mrkne do pravidel, zjistí, že se klerik domohl Přání, dané přání cca odpovídá Power-word: kill, to je 9. level, Wish napodobuje jen do 8. levelu. Fail, bohové neposkytují intervence téhle úrovně, schopnost propadla.

Ale takhle přání nefunguje, pokud si budu přát seslat Zabij, tak ho sešlu. Jen si tím spustím ten bambilion oserů co platí na nesystémová přání.
29.10.2019 23:13 - LokiB
sirien píše:
Šance, že kritnu, je 5%. Takže při 5 útocích na boj to je 25%


skoro jo.

sirien píše:
Takže to nebudu používat ad-hoc, ale budu si to nechávat jen jako zálohu pro případ nouze. Až nouze přijde, tak to nejspíš nehodim. Žůžo.


Mně by to nevadilo, kdyby to byla schopnost klerika "navíc" ... takový oldskoolový vtípek v pravidlech. neměla by to být "významná schopnost povolání", o kterou jinak bude povolání ochuzeno. prostě takový flavor bonus. pak by mi nijak nevadilo, že je to nesystémové.
29.10.2019 23:17 - Šaman
LokiB píše:
prostě takový flavor bonus. pak by mi nijak nevadilo, že je to nesystémové.

A přesně takové věci bych řešil "dle úvahy GM". Když je něco nesystémové, tak to přece nebudu řešit systémově.
29.10.2019 23:17 - sirien
Log: ne, sice to neni explicitně zakázaný, ale to vyznění je poměrně jasný: Přání umí imitovat kouzla 8. a nižší úrovně, nikoliv jiná kouzla 9. úrovně.

K tomu navíc umí za cenu dost arbitrárních a fakt směšně křečovitejch omezení spustit jeden ze 4 systémových účinků (všechny ve skutečnosti docela slabý a dost plejtvání devítkovym kouzlem co spíš nikdy nebude stát za to) nebo vytvořit efekt v hodnotě 25.000 goldů. Pak tam je poznámka, že může udělat i něco jiného (čti: ne-pravidlovejch fluff efekt) - nicméně je naprosto jasné, že to nesmí být žádné devítkové kouzlo, nic co by bylo silnější než uvedené dodatečné efekty a nic v hodnotě 25.001+ gold.

Přání je ve skutečnosti docela lame kouzlo - ukázka toho, jak mechaniky neunesly fluffově super věc a tak jí ořezaly na v podstatě "1-8 level kouzlo v instantnim prášku".
29.10.2019 23:20 - sirien
Přání, pro zájemce

LokiB píše:
skoro jo.

22.6%, puntičkáři.
29.10.2019 23:32 - LokiB
sirien: no jo, ono to na první pohled vypadalo, že míříš dost mimo, ale na těch 10 pokusech jsi dal znát, že víš jak to je, jen trochu víc zaokrouhluješ. takže jsem ti vlastně dal zapravdu :)

Šaman píše:
A přesně takové věci bych řešil "dle úvahy GM". Když je něco nesystémové, tak to přece nebudu řešit systémově.


Nechci to moc pitvat, mně se na tom fakt celkem líbí ten závan starých edic, to je celé.
30.10.2019 07:36 - ShadoWWW
Proslýchá se, že za dveřmi je nový "Xanathar" (tedy příručka s novými obory povolání). Možná už v březnu? Měly by tam být v nějaké podobě ty obory z posledních UA a mluví se i o vojvodovi (warlord).
30.10.2019 14:16 - Pan Bača
a jak vypadá "současný Xanathar"?
30.10.2019 14:19 - sirien
...to sem nadšenej, živě vidim, jak to překříží nějaký koncepty co máme pro JaD :(
3.11.2019 10:15 - exi
Po Příručce je tady nový (a hezčí) scan Průvodce Pána jeskyně. Je to nejnovější vydání se všema erratama, tak si můžete updatovat knihovny.
3.11.2019 20:54 - Log 1=0
sirien píše:
naopak Dung Mad Mage dostal co sem si všim docela vlažný přijetí, naopak moderní DiA je přijatá výborně, stejně jako žánrovej Strahd (co naopak spíš předběh dobu) atp.

To není úplně fér srovnání.
1) DoMM není nejlepší a nejúspěšnější produkt Retro-5E stylu. Tím je ToA, která byla přijata velmi dobře.
2) Retro-5E styl není totožná s OSR, ani náhodou. Je jím silně ovlivněn, ale není to zdaleka totéž. Říkám jako člen družiny, co prošla ToH z ToYP se ztrátou jen jednoho člena (a i to bylo, protože udělal evidentní blbost-hráč byl stižen zvláštním druhem zklamání z našeho "čistého štítu").
3) OSR byl minoritní proud, vždycky, ale i minoritní proudy mohou mít vzedmutí a vlny.
4) Umírání postav s tím až tak nesouvisí, první střet v DiA neskončil TPK jen díky tomu, že do nás DM nešel naplno.

Čímž nechci říct, že by ShadoWWW měl pravdu, naopak si myslím, že absolutně nemá, ale tohle není fér argument.
5.11.2019 05:28 - ShadoWWW
V nové UA vyšly variantní schopnosti povolání. Má mimořádně pozitivní ohlas. Objevují se ale i zvěsti, že jde o jakýsi nástřel DnD 5.5E, i když o tom, že Wizardi chtějí vydat variantní pravidla povolání, mluvil Mike Mearls už před víc jak rokem.
5.11.2019 13:30 - sirien
Ok, jasně, proč ne... V tomhle má někdo tvořit JaD jo?

Tušíš jak oficiální to je, kdy to nějak potvrdí nebo k tomu bude feedback nebo tak něco?
5.11.2019 13:55 - Log 1=0
Tak mě to zas tak hrozná rána pro JaD nepřijde.
Hrabe se to ve věcech, co stejně přebíráme od wizzardů.
Kompatibilitu by to nemělo narušit, a ani nemám pocit, že by se to něčím extra křížilo.
Je jen otázka, jestli to
a) ignorovat (no problem, no benefit)
b) zakomponovat (narušení kompatibility, autorská práva)
c) vykrást (možná narušení kompatibility, autorská práva)
"Druhým Xanatharem" by nám mohli zavařit o dost víc.
5.11.2019 14:06 - sirien
Log 1=0 píše:
Tak mě to zas tak hrozná rána pro JaD nepřijde.

Já to stihnul jen proskimovat, ale všim sem si že třeba ty nový sorcka metamagie hitujou nějaký věci u sorcek Fantazie a možná i Živlů. Dneska nemám manu nic moc řešit, mrknu na to pak pozdějc v tejdnu.
5.11.2019 14:35 - ShadoWWW
Mně zas přijde, že ta pravidla o změně dovedností nebo triků u kouzelníka jsou věci, co se stejně už dlouho houserulovaly a teď jsou ofiko. Dát je do JaD není žádný problém.

Co se týče oficialit, anketa by měla jet asi za 14 dní po dobu asi 1 měsíc. Osobně si myslím, že to knižně vyjde spolu s těmi ostatními obory na jaře 2020 v rámci toho "nového Xanathara", ale určitě někdy příští rok.

Ohlas na netu je na tuto UA už teď nevídaný. Určitě nejpozitivnější ze všech UA za celou historii 5E. Tady Wizardi trefili do černého.
5.11.2019 15:25 - Jezus
Tak je fakt, že třeba "nemožnost" (alespoň oficiální) si předělat dovednosti (proficiency), když zjistíš, že se ti v družině dublují (nebo triplují) a hlavně, že jsi něco začal používat a ten bonus do toho prostě nedostaneš, protože jsi při tvorbě postavy hodinu nepřemýšlel od každou dovedností ve vztahu k postavě, systému, světu a tvému DM, je taková meh :-)
5.11.2019 15:52 - ShadoWWW
V PHB je odbornost, která ti přidává 2 dovednosti. Ale toto je ideální forma pro výměnu.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.41091012954712 secREMOTE_IP: 3.92.92.168