Dík Siriene za popularizaci Wodka nevím o někom, kdo by to na cz internetech v nelarp scéně dělal.
Rozdíly cos napsal sou dobrý shrnutí základu, dovolím si ještě něco upřesnit k staré (classic) edici.
Iniciativa atributtes d10
Obrana (Block,Parry,Dodge) se hází pokud ji při iniciativě postava deklaruje (ganrel co nedeklaroval full defense je proti brujahovi co si napálil celeritu a de si pro 3x bite so out of luck) a dává logicky smysl (žádný dodge na pláni, block proti melee etc.)
Soak se hází pouze pokud ji postava soakovat může (Bashing, Lethal, Agrr. damage).
Navíc je ale hod na změnu akce oproti deklarované (willpower/6)
Na combat systému CHoD mě dycky fascinovalo, jak vyřešil multiple action celirity průser tím že je prostě vůbec nezná (kromě epic failů typu gunslinger). Co action přidávající Time 3 efekt, taky zmizel?
ChoD má ale IMO rozhodně lepší metanarativní prvky, exp systém a překopanou Humanity (vypuštění mentálně-masturbačních Paths).
O V5 dle Alpha testu by to bylo spíš na samostatnej článek, v zkratce co si pamatuju ( kromě na WW mediocre writingu) je to kopírka ChoD na úkor feelingu původních edic, ruší se diff a arbitrárně se stanovuje číslo kdy je hod sucess, ruší se botch ( numerická hodnota kostek pozbývá smysl a mohli bysme házet třeba korunou viz nový official
kostky).
Systém co muže fungovat u docela statickyho vampýra ale u dynamický magick si to nedokážu představit, navíc s ještě větším důrazem na zjednodušení oproti ChoD např. návrat vice/virtue místo mask/dirge , autokilly za critical success/messy critical a osekáním Humanity postavené na prubířských kamenech na damage touchstoneu a když postava bestiálním způsobem někoho zabije a vytapetuje si z jeho ostatky pokoj (citace Alphy). Normální vražda není nijak penalizovaná, sen všech paths je naplněn a můžou v klidu zaniknout.
Pro někoho, kdo hledá způsob, jak skloubit zefektivnění někdy až komického množství hodů při zachovaní WOD feelu doporučuju spíš Streamlined combat z V20 Dark age companionu společně s mutiturn action pravidlama+celeritu z V20 Dark age corebooku.
Navíc simplifikace u V5 paradoxně vede k tomu (v play testech co sem sledoval) že hráč je motivován, aby řešil vše silou, právě proto že combat je tak rychlý a smrtící a neriskuje postih za dobrý hod při roleplayingu.
sirien píše:
ty fakt fajnšmekrovský zachovali i starej damage systém (v podstatě stavově-řádkovej namísto prostého HPčkového)
U HP sytému kromě nelogičnosti (s tělem jako cedník mám asi nějaké postihy oproti business as usual) mě vždycky zajímalo jak vystihne wraithy,spektry a obecně bytosti s ektoplasmy+riseny, u kterých právě bezpostihový systém dává naprostý smysl.
sirien píše:
Musim říct, že mě moc těší že se rovnou počítá s Mage (už mě moc netěší že se zjevně počítá se vší původní bullshit kosmologií, ale tak pořád všechno lepší než Awakeningová Atlantida...)
Mám z V5 Mage po učebnicově pravdoláskařském Refuge poměrně obavy a docela by mě zajímalo co myslíš bs cosmologií…ono i u Ascension v mage historii se předpokládá existence padlých vyspělejších civilizací jež předky mágu naučily magick ale naštěstí to Brucato nijak nerozvíjí.
sirien píše:
a že si zjevně nehodlaj brát servítky s ostřejšíma tématama od diskriminace po náboženskej fundamentalismus a pocestě ještě stíhaj mít narážky na rozpadající se hranice Evropy.
Po vším tom Evil Hatím levicově liberálním našlapování a přecitlivělé opatrnosti to je příjemná změna.
V tomhle optimistickém očekávání tě Siriene docela obdivuju, spíš od V5 čekám pořádnej nášup švédskýho feminismu, LGBT (chudáci Tzimisce) a naivního levičáctví. Ono i samotný až přehnaný důraz na real world témata je poměrně lotýnka, at to WW vezme jak chce je otázka co na to levičácky-escapisticko naladěná geek komunita. Neví někdo co je vlastně cílovka nové edice??