V poslední době se hodně řeší, že RPG komunita se v posledních letech hodně změnila. Úspěch her jako Fate Core, Dungeon World nebo DnD 5E přivedl do herní komunity množství lidí, kteří o RPG dřív nevěděli nebo neměli zájem.
A to nejen díky hrám, ale i Twitchi, YouTube; obecně streamování a sociálním sítím. Critical Role nebo Matt Colville se stali legendami. Zajímavé je, že masivní úspěch zaznamenali s příchodem DnD 5E, přestože jejich kanály fungovaly již dříve. Critical Role hrálo Pathfinder a Matt Colville měl videotutorial o hraní DnD 4E ve Fantasy Grounds.
Youtube kanály přitáhly k hraní RPG další kvanta nových hráčů i pouhých "diváků". Hodně se změnila skladba komunity i mainstreamové herní styly. Hráči RPG už nejsou okrajoví geeci, ale společností respektovaná komunita. Zaujal mě rozhovor právě s
Mattem Collvilem, kde Matt mluví o tom, že se stal s druhým Mattem legendami, protože chytli nový trend v RPG komunitě. Že hlavní RPG komunita je nyní na sociálních sítích, které ale zarputile odmítli někteří dřívější opinion-makeři s tím, že gró se děje na fórech a sociální sítě jsou pod jejich úroveň. Náhle tak přestali být majoritou a stali se minoritou.
To, co píšu, se týká hlavně RPG komunity v USA. Většina Evropy stále ještě jede hlavně na svých překladech 3.5 edice a Pathfinderu. ČR je díky překladům Fate Core, 5E a zejména Jeskyním a drakům anomálie.
Co si o tom myslíte?