Kultura

Maelik
19.1.2019 15:05
Google dokument se Sirienovým nástřelem alternativní verze dobdrodružství a komentáři k němu najdete zde: Google Doc
20.10.2019 17:06 - Maelik
tak jako tak je to omezené tím, jestli sirien, nebo kdokoliv jiný k tomu ještě chce něco dodta.. rámečky o tvorbě bossů, přidání dalších scén během pronásledování, nebo stopování...

pokud ne, tak bych to během dalšího víkendu asi už nějak uzavřel a vysázel.
23.10.2019 00:03 - sirien
Prošel sem to a přijde mi to už hotový. Dopsal sem nějaký věci co tam byly nakopnutý jakože je potřeba je dopsat a přidal sem dva nebo tři rámečky s nějakejma vysvětleníma.

Chtělo by to dodělat nějakej náčrtek (mapku) okolí s vyznačenim těch věcí ze Scény 2. Nemusí to bejt nic moc složitýho, je to jen pro potřeby té pátrací větve 2. aktu.

Je potřeba dopsat popis té hrobky a rozepsat trochu líp ty stopy.

Asi by se hodilo napsat pár řádek a pár základních statů k těm NPC z dodatku A

Dodatek B a C ještě něco dopíšu.
23.10.2019 01:35 - sirien
ok, dopsal sem i dodatek B o možném pokračování. Určitě sem tam nevyčerpal všechny možnosti, takže jestli tam chce někdo další dopsat nějaké varianty, tak zvesela do toho. Dopsal sem i dodatek C s poznámkama k tvorbě. dtto.

Za mě to je hotový.
23.10.2019 15:52 - Maelik
Tak jsem na to tak koukal, a přijde mi, že tam bude potřeba minimálně mírné restrukturalizace textu..

např. utěšovat čtenáře, že to není tak dlouhé, jak to vypadá poté co se dočetl na konec textu je trochu.. zbytečné.

Poznámka o tom, jak popisy jsou spíše jen pro inspiraci je taková..prázdná, pokud tam je jen jeden popis (možná by stálo za to dát popis ke každé scéně.. např. místo elaborátu na téma jak může být kopec nepřítel tam hodit popis tyčícího se svahu.. ale to v nejhorším nějak snad dopíšu)

Odkazy linkováním jsou fajn pro online článek, ale pakliže se to má nějak reorganizovat v tištitelné pdfko, tak je to trochu nepraktické...ale dají se nahradit "rozšiřující literaturou" na konci.


Ale to už nějak udělám spolu s dořešením mapek fontů a toho všeho kolem. Pokud se tedy do toho nechce někomu jinému :-)
23.10.2019 16:23 - sirien
Maelik píše:
např. utěšovat čtenáře, že to není tak dlouhé, jak to vypadá poté co se dočetl na konec textu je trochu.. zbytečné.

To je ve skutečnosti myšlené jako text pro úplné začátečníky DMy jako ujištění pro jejich vlastní budoucí tvorbu.

Maelik píše:
pokud tam je jen jeden popis (možná by stálo za to dát popis ke každé scéně

To by asi šlo. Já tam původně vytvořil ten jeden popis jenom kvůli tomu, že mi pro tu scénu přišlo důležité předat DMovi ten dojem té situace, ale máš pravdu, že u toho bahnitýho kopce nebo i u dost dalších scén by to taky sedlo. K tomu dávat to všude bych se možná nenutil (pokud Tě to vysloveně nebaví psát...)

Maelik píše:
Odkazy linkováním jsou fajn pro online článek, ale pakliže se to má nějak reorganizovat v tištitelné pdfko

Aha, sorry, já sem prostě zvyklej číst v PDF a pokud si náhodou někdy něco tisknu, tak abych to měl následně poruce, takže to že by to někdo vytisknul a pak to primárně četl z tisku mě nenapadlo.

Na druhou stranu, když to bude mít na papíře, tak se na ten odkaz stejně nepodívá a pokud ho to bude zajímat, tak musí zapnout počítač - v kterémžto případě si tam ale může rovnou zapnout to PDF a prokliknout se z něj.

Ale pokud Tě to fakt trápí, tak se k odkazům dá dát hvězdička a můžeš napsat URL do poznámky pod čarou. Ono u dost věcí tam je point v tom, že ten odkaz je uvedenej přímo u té relevantní pasáže, takže odházet všechny odkazy na konec by mi nepřišlo úplně šťastný.
24.10.2019 13:12 - Pan Bača
Maelik píše:
pokud ne, tak bych to během dalšího víkendu asi už nějak uzavřel a vysázel.


Budeš to ještě procházet kvůli sladění s terminologií u překladů a příruček? Jestli je platný ten odkaz v záhlaví, tak by to chtělo..
25.10.2019 15:03 - Maelik
Pan Bača píše:
Budeš to ještě procházet kvůli sladění s terminologií u překladů a příruček? Jestli je platný ten odkaz v záhlaví, tak by to chtělo..


Jo, sladění nějak proběhne, ale pokud chceš, tak až to budu mít nějak přepsané z toho google docu, tak ti to můžu poslat k připomínkování.
25.10.2019 15:13 - Pan Bača
Jasně, počítám s tím.
6.11.2019 20:12 - Pan Bača
Budete tomu dávat nějaký "umělečtější háv"? jako třeba obálku, nějaké ilustrace nebo tak něco?
7.11.2019 21:09 - Maelik
Pan Bača: Mám to v plánu. Teda jakmile sesumíruju ten text.. což si od poslední zprávy z mé strany muselo trochu dát pauzu, protože jsem se v minulém týdnu zaučoval v nové práci. Co se týče obálky, mám zatím tohle:


Jinak, narazil jsem na potencionální další mechaniku, která by se dala dát jako extra scéna do pronásledování...
Návrh Scény: každý (nebo jen první?), člen družiny si musí hodit na Obratnost, jinak vrazí do pavučiny a naštve pavouka, který ho kousne. Kousnutí není dost silné, aby zabilo humanoida, ale jed je stále dost silný na to, aby dal 1 stupeň únavy do dalšího důkladného odpočinku. Samozřejmě, kdo má lepší nápad, klidně se s ním podělte.
8.11.2019 06:48 - Naoki
Asi by to bylo poporade jak jdou, s tim ze to zasahne prvniho co to nehodi.
Pripadne pokazde kdyz to nekdo hodi ma jeste sanci si hodit na vnimavost aby ostatni varoval.
Jedine ceho se bojim je, ze to je akorat na stesti kostky - neni tam zadne rozhodnuti na strane hracu.
8.11.2019 13:34 - sirien
Asi může bejt.

Jen to trochu rozmělnění tim, že to je encounter nesouvisející s tim příběhem. Možná bych do té sítě dal několik goblinů? Jakože postavy při pronásledování goblinů vletěj do tý samý pavoučí sítě, do který před nima vlítli pronásledovaný goblini... možná, že ten jed už neni tak silnej, protože hlavní dávku chytli ty goblini?

Jinak asi bych to netáhnul do únavy - s tou tam už teď pracujeme dost a v overkill verzi by se takhle mohla postava dostat až na 3. stupeň únavy. Možná nějaký třeštění hlavy a dvojný vidění - nevýhody na pozornost a útoky na dálku?


EDIT: jinak Naoki má docela point v tom, že tam chybí nějaký rozhodnutí - ať už příběhový nebo taktický.
8.11.2019 18:25 - Maelik
Tak já na tom pavoukovi, nebo čemkoliv nijak zásadně netrvám. Jen mi přišlo, že když to dobrodružství má sloužit i jako takový vzorkovník toho co se s mechanikami dá dělat, tak "živá" past tak nějak logicky zapadá do konceptu. Navíc to učí, že pokud chci jako překážku pavouka, tak není nutné mu hned dělat statistiky.

No, a s tou volbou..trochu problém pasti. Past jako taková je kulisa, která tam prostě je, buď se chytíš, nebo ne. Pravda schází tam volba, ale to schází i u těch hodů na udržení směru, které jsou mezi scénama.

Takže buď to pojmout jako jeden z hodů na pronásledování, nebo to dát jako jednu z kulis scény.. akorát mi fakt vynechala fantazie v tom o čem by ta scéna mohla být.

Vždy to sice může být volba mezi kratší cesou, která ale znamená projít několika pavučinami (na první pohled obyčejné pavučiny naprosto neškodných pavouků, úspěšné ověření Přírody varuje, že to je nebezpečný druh), nebo to obejít oklikou, která je jen o něco málo delší. Na druhou stranu, to mi přijde takové.. příliš jednoduché? Nudné? málo epické?
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.19171094894409 secREMOTE_IP: 35.173.234.140