Kultura

Autorská citace #41
13.4.2019 20:23 - Dukolm
Tak přináším pár novinek ze světa SRD modulu.

Vytvořil jsem skript který bude umět skládat soubory do šablony pro potřeby grimoarů. (navrhnuto v #37)

Byla přidána možnost lepších rámečků, byl vytvořen rámeček pro DnD bestiář a nový standardní rámeček který se liší jen zápisem v markdownu. (strojové nahrazení ve všech stávajících souborech). Do budoucna nám to umožňuje dělat lepší rámečky pro potřeby srd.

Na homepage každého SRD na konci stránky je blok s výpisem posledních 5 změněných souborů.

Vzhledem k množství změň které jsem během posledních dvou dní udělal doporučuje všem si vytvořit nový fork srd pokud sním něco děláte.

Jinak kupa technických změn který nemá cenu rozepisovat. A nejsou úplně vidět.
Autorská citace #42
13.4.2019 20:42 - York
sirien píše:
- vezme .md soubor a roztrhá ho na hromadu menších souborů, kde každá mini-soubor bude obsahovat právě Hx a text po další Hx
- vezme ten samý .md soubor, všechny Hx nahradí stringem obsahujícím onen konkrétní Hx a zahodí všechno ostatní


Nemůžu říct, že bych chápal, o co ti jde. Můžeš dát příklad na konkrétních datech?
Autorská citace #43
13.4.2019 20:47 - Aegnor
Soubor "kouzla.md":
***BAREVNÁ KOULE***
Zaklínání 1. úrovně
Vyvolání: 1 akce
Dosah: 18 sáhů
Složky: V, P, S (diamant v hodnotě aspoň 50 zl)
Trvání: Ihned
Povolání: Čaroděj, kouzelník
Vrhneš energetickou kouli o průměru 4 couly na tvora, kterého vidíš v dosahu. Zvol typ koule – blesková, hromová, chladná, jedová, kyselinová, nebo ohnivá a pak si hoď na útok na dálku kouzlem proti cíli. Když útok zasáhne, cíl utrpí zranění 3k8 tebou zvoleného typu.
Na vyšších úrovních. Sešleš-li toto kouzlo použitím pozice kouzla 2. či vyšší úrovně, za každou další úroveň pozice nad 1. se zvýší zranění o 1k8.

***BAREVNÁ SPRŠKA***
Iluze 1. úrovně
Vyvolání: 1 akce
Dosah: Ty sám (kužel 3 sáhy)
Složky: V, P, S (špetka červeného, špetka žlutého a špetka modrého prášku nebo písku)
Trvání: 1 kolo
Povolání: Čaroděj, kouzelník
Z tvé ruky vytryskne oslnivá škála záblesků barev. Hod 6k10; výsledek je počet životů tvorů, které toto kouzlo může ovlivnit. Tvorové v kuželu 3 sáhy vycházejícím z tebe jsou ovlivněni ve vzestupném pořadí dle jejich aktuálních životů (tvorové v bezvědomí a tvorové, kteří nevidí, se ignorují). Kouzlo začne působit od tvora, který má nejmenší aktuální počet životů, a každý tvor zasažený tímto kouzlem oslepne, dokud kouzlo neskončí. Za každého tvora uber jeho počet životů z celku a pak přejdi na tvora s dalším nejmenším počtem životů. Počet životů tvora musí být nižší nebo roven zbývajícímu celku, aby na něj kouzlo působilo.
Na vyšších úrovních. Sešleš-li toto kouzlo použitím pozice kouzla 2. či vyšší úrovně, za každou další úroveň pozice nad 1. hod o 2k10 více.

proběhne script

soubor "barevna_koule.md":
***BAREVNÁ KOULE***
Zaklínání 1. úrovně
Vyvolání: 1 akce
Dosah: 18 sáhů
Složky: V, P, S (diamant v hodnotě aspoň 50 zl)
Trvání: Ihned
Povolání: Čaroděj, kouzelník
Vrhneš energetickou kouli o průměru 4 couly na tvora, kterého vidíš v dosahu. Zvol typ koule – blesková, hromová, chladná, jedová, kyselinová, nebo ohnivá a pak si hoď na útok na dálku kouzlem proti cíli. Když útok zasáhne, cíl utrpí zranění 3k8 tebou zvoleného typu.
Na vyšších úrovních. Sešleš-li toto kouzlo použitím pozice kouzla 2. či vyšší úrovně, za každou další úroveň pozice nad 1. se zvýší zranění o 1k8.

soubor "barevna_sprska.md":
***BAREVNÁ SPRŠKA***
Iluze 1. úrovně
Vyvolání: 1 akce
Dosah: Ty sám (kužel 3 sáhy)
Složky: V, P, S (špetka červeného, špetka žlutého a špetka modrého prášku nebo písku)
Trvání: 1 kolo
Povolání: Čaroděj, kouzelník
Z tvé ruky vytryskne oslnivá škála záblesků barev. Hod 6k10; výsledek je počet životů tvorů, které toto kouzlo může ovlivnit. Tvorové v kuželu 3 sáhy vycházejícím z tebe jsou ovlivněni ve vzestupném pořadí dle jejich aktuálních životů (tvorové v bezvědomí a tvorové, kteří nevidí, se ignorují). Kouzlo začne působit od tvora, který má nejmenší aktuální počet životů, a každý tvor zasažený tímto kouzlem oslepne, dokud kouzlo neskončí. Za každého tvora uber jeho počet životů z celku a pak přejdi na tvora s dalším nejmenším počtem životů. Počet životů tvora musí být nižší nebo roven zbývajícímu celku, aby na něj kouzlo působilo.
Na vyšších úrovních. Sešleš-li toto kouzlo použitím pozice kouzla 2. či vyšší úrovně, za každou další úroveň pozice nad 1. hod o 2k10 více.
Autorská citace #44
13.4.2019 20:49 - ShadoWWW
Ten rámeček pro bestiář je suprový!

EDIT: Dá se v něm udělat i inverzní odsazení odstavce, jak je to vidět např. u seznamů kouzel či legendárních akcí v tabulkách statistik v PDF?
Autorská citace #45
13.4.2019 20:58 - York
Aegnor: To zní jen jako ten první Sirienův krok.

Názvy těch nově vytvořenejch souborů se vezmou odkud?

(Předpokládám, že lowercase na to, co je mezi hvězdičkama a mezery nahradit podtržítky?)


edit: Ještě drobná technická poznámka: Sloučit spoustu malejch souborů do jednoho je triviální. Rozdělit velkej soubor na spoustu malejch může bejt dost netrviviální. Čili pokud víte, že se něco takovýho bude dít, je lepší začít těma malejma souborama a pak z nich něco slepovat. Pokud to teda aspoň trochu jde.
Autorská citace #46
14.4.2019 00:29 - York
const data =
`
***BAREVNÁ KOULE***
Zaklínání 1. úrovně
Vyvolání: 1 akce
Dosah: 18 sáhů
Složky: V, P, S (diamant v hodnotě aspoň 50 zl)
Trvání: Ihned
Povolání: Čaroděj, kouzelník
Vrhneš energetickou kouli o průměru 4 couly na tvora, kterého vidíš v dosahu. Zvol typ koule – blesková, hromová, chladná, jedová, kyselinová, nebo ohnivá a pak si hoď na útok na dálku kouzlem proti cíli. Když útok zasáhne, cíl utrpí zranění 3k8 tebou zvoleného typu.
Na vyšších úrovních. Sešleš-li toto kouzlo použitím pozice kouzla 2. či vyšší úrovně, za každou další úroveň pozice nad 1. se zvýší zranění o 1k8.

***BAREVNÁ SPRŠKA***
Iluze 1. úrovně
Vyvolání: 1 akce
Dosah: Ty sám (kužel 3 sáhy)
Složky: V, P, S (špetka červeného, špetka žlutého a špetka modrého prášku nebo písku)
Trvání: 1 kolo
Povolání: Čaroděj, kouzelník
Z tvé ruky vytryskne oslnivá škála záblesků barev. Hod 6k10; výsledek je počet životů tvorů, které toto kouzlo může ovlivnit. Tvorové v kuželu 3 sáhy vycházejícím z tebe jsou ovlivněni ve vzestupném pořadí dle jejich aktuálních životů (tvorové v bezvědomí a tvorové, kteří nevidí, se ignorují). Kouzlo začne působit od tvora, který má nejmenší aktuální počet životů, a každý tvor zasažený tímto kouzlem oslepne, dokud kouzlo neskončí. Za každého tvora uber jeho počet životů z celku a pak přejdi na tvora s dalším nejmenším počtem životů. Počet životů tvora musí být nižší nebo roven zbývajícímu celku, aby na něj kouzlo působilo.
Na vyšších úrovních. Sešleš-li toto kouzlo použitím pozice kouzla 2. či vyšší úrovně, za každou další úroveň pozice nad 1. hod o 2k10 více.
`;

const fs = require('fs');

function removeDiacritics(str)
{
return str.normalize('NFD').replace(/[u0300-u036f]/g, "");
}

function save(fileName, data)
{
fs.writeFile
(
fileName,
data,
function(err)
{
if (err)
{
console.log(err);
return;
}

console.log("Saving file", fileName);
}
);
}

const splitArray = data.split("***");

// Start from 1 because splitArray[0] is an empty string.
for (let i = 1; i < splitArray.length; i = i + 2)
{
let fileName = splitArray.toLowerCase();

// Replace all spaces with undescores.
fileName = fileName.split(" ").join("_");
fileName = removeDiacritics(fileName);
fileName = `${fileName}.md`;

const outputData = `***${splitArray}***${splitArray+ 1]}`;

save(fileName, outputData);
}
Autorská citace #47
14.4.2019 00:32 - York
Návod k použití:

1) Nainstalovat node.js
2) Vyrobit soubor s příponout .js (třeba skript.js)
3) Nakopírovat do něj obsah předchozího příspěvku.
4) Do proměnné data zkopírovat obsah zrojového souboru (pokud se někomu chce psát s načítáním souboru, má možnost :-)).
5) z příkazové řádky pustit "node skript.js"

Rozkouskované soubory to vyrobí v adresáři, odkud se pustil skript.
Autorská citace #48
14.4.2019 00:46 - Dukolm
ShadoWWW píše:
EDIT: Dá se v něm udělat i inverzní odsazení odstavce, jak je to vidět např. u seznamů kouzel či legendárních akcí v tabulkách statistik v PDF?

Když mi napíšeš i stranu z PDF tak věřím že se nějaké řešení najde.
Autorská citace #49
14.4.2019 11:29 - exi
Tohle je naprosto super a při překladech to hodně pomůže (Příručku v SRD jsem už teď hojně používal). Jenom dotaz, asi by se vám moc nelíbilo/nechtělo přidat nějakým způsobem anglické názvy ke kouzlům/nestvůrám, co? Překlad by to ještě daleko víc zpohodlnilo.
Autorská citace #50
14.4.2019 14:49 - sirien
York: awesome, dík :D

O netrivialitě rozdělování víme. Bohužel v tomhle případě potřebujeme udělat zpětné úpravy dost rozsáhlýho souboru (konkrétně souborů se všemi Dnd kouzly)


Krok 2 bych chtěl aby (v Aegnorově případě) vzal původní soubor a vyrobil soubor:

_________________________________________________
soubor "kouzla-2.md"

snippet:barevna-koule

snippet:barevna-sprska
_________________________________________________


Efektivně co teď chceme je vyextrahovat všechna kouzla jako jednotlivé .md soubory a následně vzít DnD kapitolu 11 a obě současné kapitoly grimoáru a nahradit je soubory které místo obsahu budou obsahovat tyhle snippet reference.

(Vlastně mě teď tak napadá že kapitolu 11 možná nechám napokoji jak je, ale pak ty snippets použijeme pro Grimoár - to umožní zachovat SRD hlavní knížky skutečně jako nedotčený překlad ale pro účely Grimoáru by šlo doplnit ty kouzla o další položky jako třeba zdrojovou knihu a originální název...)

Totéž chci pak udělat případně ještě ve Fate u triků, ale to je něco co si už pak zvládnu udělat manuálně :)
Autorská citace #51
14.4.2019 15:14 - York
sirien píše:
Krok 2 bych chtěl aby (v Aegnorově případě) vzal původní soubor a vyrobil soubor:

_________________________________________________
soubor "kouzla-2.md"

snippet:barevna-koule

snippet:barevna-sprska
_________________________________________________



Na tohle by už neměl bejt potřeba skript. Vem seznam souborů (ten můžeš vykopírovat třeba z výstupu toho skriptu - vypisuje jména souborů, které savuje) a uprav ho přes find and replace (podtržítka za pomlčky, na konci umazat ".md" a na začátek přidat "snippet:").
Autorská citace #52
14.4.2019 17:09 - sirien
York: :( bohužel ten kód nefunguje - nevim přesně proč, chyba je nejspíš v tom že to zadání od Aegnora nebylo úplně přesný. Zdroj je tohle a skutečný data sou tohle:

Píše:
### ANTIMAGICKÉ POLE

***Příručka hráče***

*Vymítání 8. úrovně*

**Vyvolání:** 1 akce

**Dosah:** Ty sám (koule o poloměru 2 sáhy)

**Složky:** V, P, S (špetka práškového železa nebo železných pilin)

**Trvání:** Soustředění, až 1 hodina

**Povolání:** Klerik, kouzelník

Obklopí tě neviditelná koule antimagie o poloměru 2 sáhy. Tato oblast se odloučí od magické energie, která protéká multivesmírem. Uvnitř koule nelze sesílat kouzla, přivolaní tvorové zmizí, a dokonce i z kouzlených předmětů se stanou obyčejné. Koule se pohybuje s tebou ve středu, dokud kouzlo neskončí. Kouzla a jiné magické účinky, mimo ty vytvořené artefaktem či božstvem, jsou v kouli potlačeny a nemohou do ní proniknout. Zatímco je účinek potlačen, není funkční, ale doba, po kterou je potlačený, se počítá do jeho trvání.

***Cílené účinky.*** Kouzla a jiné magické účinky, například *magická střela* a *znam osobu*, které cílí na tvora nebo předmět v kouli, nemají na cíl žádný účinek.

***Oblasti magie.*** Oblast jiného kouzla či magického účinku, například *ohnivé koule*, se do koule nerozšíří. Překrývá-li koule oblast magie, pak část oblasti, kterou koule pokrývá, se potlačí. Například plameny vytvořené *ohnivou zdí* jsou v kouli potlačeny, což ve zdi vytvoří díru, je-li překrytí dostatečně velké.

***Kouzla.*** Všechna aktivní kouzla či jiné magické účinky, které působí na tvora či předmět v kouli, jsou potlačeny, zatímco se tvor či předmět nachází v kouli.

***Kouzelné předměty.*** Vlastnosti a schopnosti kouzelných předmětů jsou v kouli potlačeny. Například *dlouhý meč +1* funguje v kouli jako nemagický dlouhý meč. Vlastnosti a schopnosti kouzelné zbraně jsou potlačeny, jsou-li použity proti cíli v kouli, nebo je-li tato zbraň držena útočníkem v kouli. Opustí-li kouzelná zbraň či kouzelná střela kouli úplně (například vystřelíš-li magický šíp nebo vrhneš-li magické kopí na cíl mimo kouli), potlačená magie předmětu se obnoví, jakmile opustí kouli.

***Magické cestování.*** Teleportace a cestování mezi sférami v kouli nefunguje, ať už je v kouli počátek, či cíl takového cestování. Portál na jiné místo, do jiného světa nebo sféry existence, stejně jako otvor do mimodimenzionálního prostoru, například vytvořeného pomocí *triku s lanem*, se dočasně uzavře, dokud je v kouli.

***Tvorové a předměty.*** Tvor či předmět, který je přivolaný nebo vytvořený pomocí magie, nebude v kouli dočasně existovat. Jakmile místo, které tvor či předmět zabíral, již není v kouli, tvor či předmět se okamžitě znovu objeví.

***Rozptyl magii.*** Kouzla a magické účinky jako *rozptyl magii* nemají na kouli žádný účinek. Podobně tvoje koule a koule vytvořená jiným *antimagickým polem* se navzájem neruší.



### ANTIPATIE NEBO SYMPATIE

***Příručka hráče***

*Očarování 8. úrovně*

**Vyvolání:** 1 hodina

**Dosah:** 12 sáhů

**Složky:** V, P, S (bud kus kamence namoõeny voctu pro účinek *antipatie*, nebo kapka medu pro účinek *sympatie*)

**Trvání:** 10 dní

**Povolání:** Druid, kouzelník

Toto kouzlo přitahuje, nebo odpuzuje tvory dle tvé volby. Zacílíš něco v dosahu, buď Obrovský nebo menší předmět či tvora, nebo oblast, která není větší než krychle 40 sáhů. Pak urči druh inteligentního tvora, například rudé draky, gobliny, nebo upíry. Obklopíš cíl aurou, která buď přitahuje, nebo odpuzuje uvedené tvory po dobu trvání. Jako účinek aury zvolbuď antipatii, nebo sympatii.

***Antipatie.*** Očarování způsobuje, že tvorové tebou určeného druhu cítí intenzivní potřebu opustit oblast a vyhnout se cíli. Když takový tvor vidí cíl, nebo je do 12 sáhů od něj, musí uspět v záchranném hodu na Moudrost, jinak se stane vystrašený. Tvor zůstává vystrašený, dokud vidí cíl, nebo dokud je do 12 sáhů od něj. Zatímco je tvor vystrašený, musí použít svůj pohyb, aby se dostal na nejbližší bezpečné místo, ze kterého neuvidí cíl. Pokud se tvor vzdálí více než 12 sáhů od cíle a nevidí ho, přestane být vystrašený, ale pokud se znovu podívá na cíl, nebo pokud se přiblíží do 12 sáhů od cíle, stane se znovu vystrašený.

***Sympatie.*** Očarování způsobuje, že tvorové tebou určeného druhu cítí intenzivní potřebu přiblížit se k cíli, když jsou do 12 sáhů od cíle nebo když ho vidí. Když takový tvor vidí cíl, nebo se přiblíží do 12 sáhů od cíle, musí uspět v záchranném hodu na Moudrost, jinak v každém svém tahu musí použít svůj pohyb, aby vstoupil do oblasti, nebo se pohnul do dosahu cíle. Když to tvor udělá, nemůže se dobrovolně vzdálit od cíle. Pokud cíl zraní nebo jinak poškodí ovlivněného tvora, tak ovlivněný tvor si může hodit záchranný hod na Moudrost k ukončení účinku, jak je popsáno níže. Ukončení účinku. Pokud ovlivněný tvor skončí svůj tah dál než 12 sáhů od cíle, nebo cíl nevidí, hodí si záchranný hod na Moudrost. Když v záchranném hodu uspěje, přestane být ovlivněný cílem a uvědomí si, že jeho pocity zášti či přitažlivosti jsou magického původu. Mimo to, tvor ovlivněný kouzlem si může hodit další záchranný hod na Moudrost každých 24 hodin po dobu trvání kouzla. Tvor, který uspěje v záchraně proti tomuto účinku, je vůči němu imunní 1 minutu a poté může být znovu Ovlivněn.



Zkoušel sem to uzpůsobit sám, ale přijde mi že kdykoliv se toho dotknu vyrobim novou chybu (bez ohledu na to jestli sem tu předchozí skutečně napravil), takže... :(
Autorská citace #53
14.4.2019 17:14 - York
sirien píše:
zadání od Aegnora nebylo úplně přesný


Nemůžu říct, že jsem to nečekal :-)

Večer se na to možná mrknu.
Autorská citace #54
14.4.2019 17:19 - York
Ještě jedna otázka: Maj tam ve výsledku bejt linuxový nebo windozový konce řádků?

edit: Zjevně linuxový.
Autorská citace #55
14.4.2019 17:21 - sirien
To je... velmi zajímavá otázka...

no idea?

Já ten skript pouštim z Windows, Linux nemám. Výsledek je cílem nahrát na GitHub jako .md soubor, stejně jako všechny ostatní .md které tvoří obsah SRDček. Z GitHubu taky beru původní zdroj (ctrl-c-v).

?
Autorská citace #56
14.4.2019 17:57 - York
Autorská citace #57
14.4.2019 17:58 - York
Mělo by to vyplivnout i ten soubor "kouzla-2.md".

edit: Aha, kostka žere některý znaky, takže to nebude fungovat.
Autorská citace #58
14.4.2019 18:03 - sirien
To sežrala i minule, ale ona je zachovává ve zdroji příspěvku, takže si to zvládnu vytáhnout (snad...)

EDIT: popřípadě to hoď na Gist nebo mi to pošli mailem nebo tak

EDIT2: aha, ok, už vidim...
Autorská citace #59
14.4.2019 18:05 - York
Dal jsem to na sweb, máš na to odkaz. Použij novou verzi, v té původní ještě zlobily uvozovky v některejch názvech kouzel (nemůžou bejt v názvu souboru).
Autorská citace #60
14.4.2019 18:07 - York
Mimochodem, uvozovky máte špatně. Otevírací je česká a zavírací anglická.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.16309118270874 secREMOTE_IP: 34.204.169.76