RPG odborně

Argonantus
23.8.2009 19:31
Roleplaying a CRPG
Je možný roleplaying v CRPG? Co myslíte?
Autorská citace #1
23.8.2009 19:45 - Element_Lead
jsem na to alergicky :)
Autorská citace #2
23.8.2009 19:52 - Lotrando
Zažil jsem to trochu mmorpg, ale ne moc a často kvůli tomu bylo zle.
Autorská citace #3
23.8.2009 20:03 - Sethi
S roleplayingem v MMO mám nějaké ty zkušenosti, ne málo; Můžu říct, že jsou v podstatě vesměs dobré, z jednoduchého důvodu - když už někdo v MMO nějaký ten RP dělá, tak je to proto, že o něj stojí. Takže jsem měla možnost účastit se nějakých vyloženě pěkných záležitostí, od hloupoučkých zábavných her na náměstí, po několikahodinové eventy, jak věci spontánní a náhodné, tak vypracované scénáře.

Zajímavé je, že ze všech národů, se kterými jsem hrála, k RP nejvíc tíhli Poláci.
Autorská citace #4
23.8.2009 20:26 - Sosáček
Mam stejnou zkusenost jako usatka, mozna o generaci mladsi pac slo o ultimu online ;)
Autorská citace #5
23.8.2009 21:25 - Jerson
CRPG ... teď si zrovna nemůžu vybavit, co je to za zkratku, tak jdu googlit.

Píše:
CRPG je, obecně, být derivát papíru-a-tužka umístěný role-hrát hry (RPGs) takový jak Žaláře a draci. Například, drtivá většina videa-hra RPGs přiřadí různé atributy k charakterům, takový jako body hitu (HP), body kouzla (MP), a úrovně. Tyto hry také inklinují půjčovat si příběhovou strukturu mnoha papíru-a-tužka RPGs; obvykle skupina hrdinů ( strana) je poslána na nějakém druhu hledání. Podél cesty, dobrodruzi stojí před nekonečným přívalem nepřátel a netvorů


Tak jo, myslel jsem si to dobře.

Hraju RPG po netu formou uzavřeného diskusního fora, ale to asi není ono. A pak jsem hrál Diablo. Roleplaying, alespoň částěčný samozřejmě je možný, co jsem pochopil, tak WoW umožňuje i vyjadřovat různé emoce a rozhazovat rukama, takže to jsou další možnosti k dobru, ale celkově ... nijak mě to neláká.
Autorská citace #6
23.8.2009 21:38 - Colombo
já hraju na "role play" shardu UO Imperial Dawn.
Autorská citace #7
23.8.2009 21:41 - Sosáček
Ten jeste funguje? Bah. Stejne tam urcite nemaji radi PVP.
Autorská citace #8
23.8.2009 21:42 - Sethi
Jerson píše:
CRPG je, obecně, být derivát papíru-a-tužka umístěný role-hrát hry (RPGs) takový jak Žaláře a draci. Například, drtivá většina videa-hra RPGs přiřadí různé atributy k charakterům, takový jako body hitu (HP), body kouzla (MP), a úrovně. Tyto hry také inklinují půjčovat si příběhovou strukturu mnoha papíru-a-tužka RPGs; obvykle skupina hrdinů ( strana) je poslána na nějakém druhu hledání. Podél cesty, dobrodruzi stojí před nekonečným přívalem nepřátel a netvorů

He? Google translator?

Žaláře a draci vedou =))
Autorská citace #9
23.8.2009 21:43 - Jerson
Dal jsem hledat články v češtině a tohle mi vylezlo. Naštěstí umím Googelsky, tak jsem si to přeložit do češtiny.
Autorská citace #10
23.8.2009 22:44 - Colombo
Jerson: Navajo?
Sos: Momentálně ne. A PvP tam nemáme rádi:P teda my RP hráči. Kdo ty tam být? Pod jaký nick?
Autorská citace #11
23.8.2009 22:46 - Sosáček
Co bych delal na shardu bez PvP?
Autorská citace #12
23.8.2009 23:20 - Lotrando
To jsou ty problémy, o kterých jsem mluvil :)
Autorská citace #13
24.8.2009 09:02 - Nachtrose
Kdo ma rad heavy RP v PC hrach, at si zahraje na Equilibrii ( NWN PW ).
Autorská citace #14
24.8.2009 09:38 - Blaine
Nejake to RP jsem si ve WoW zahral. Ale uz to bude hodne dlouho. Bylo to v dobe kdy WoW zacinal a 60. lvl byl strasne daleko. A nehral jsem na celoceskem serveru, kde je vetsina populace powergreedy 13-ti lete decko.
Autorská citace #15
24.8.2009 11:56 - Argonantus
Takže zatím, pokud to sleduji, je roleplaying vyhrazen nejvíc pro netové hraní.

Ve hrách, označených směle jako RPG, jako třeba Baldur´s gate, zřejmě nikdo roleplaying neočekává. Nebo ne?

Yashamaru: Na co jsi alergický? Na CRPG, nebo roleplaying?
Autorská citace #16
24.8.2009 11:59 - Sosáček
Proc ty dve l?
Autorská citace #17
24.8.2009 12:05 - Argonantus
Protože chyba. Díky.
Autorská citace #18
24.8.2009 12:05 - Sethi
No, co se single player RPG týče, já to vždycky beru hrozně vážně - nějaké hraní za temnou stranu / zlé přesvědčení nepřipadá v úvahu a všechny pokusy končí většinou dost rychle (i když to může být třeba tím, že většina DS voleb v konverzaci prostě dělá z postavy nevychovaného spratka, kterého měli v mládí párkrát profackovat).

Vím že na takovém KotOR II mě nejvíc zklamal počet náběhů na decentní romanci a nemožnost kterýkoli z nich někam dotáhnout (ostatně, to i u zbytku vztahů ke členům týmu, ta hra potřebovala tři, čtyři planety navíc a byla by dokonalá).
Autorská citace #19
24.8.2009 12:09 - Lotrando
V tomhle byl dobrej Zaklínač. Tam se dalo klátit dostatečně. Nakolik to byla romantika se ale neodvažuju posuzovat.
Autorská citace #20
24.8.2009 12:12 - Sosáček
Píše:
Protože chyba. Díky.

Jo. Ja jsem premejslel, driv byla klika "roleplaying versus rollplaying" (kde "roll" znamena hazet kostkou) kde se rikalo ze lidi co hazi kostkama to hrajou spatne a nepochopili o cem to je (+ dalsi kecy) tak se ptam, jestli to nema s tim neco spolecneho.
Autorská citace #21
24.8.2009 12:14 - Sosáček
Píše:
Vím že na takovém KotOR II mě nejvíc zklamal počet náběhů na decentní romanci a nemožnost kterýkoli z nich někam dotáhnout (ostatně, to i u zbytku vztahů ke členům týmu, ta hra potřebovala tři, čtyři planety navíc a byla by dokonalá).


Toojo. Kotor navic smrdel tim, ze dat se na svetlou stranu je navic brutalne vyhodnejsi, takze lakadlo veskery zadny. Delat co je pro mne vyhodnejsi -- svetla strana, huh.

Zaklinac usel. Nuti ti nektery drsny rozhodnuti a tak, plus tam neni vylozene svetla a vylozene temna strana. Romantika nic moc, ale ona to romantika nebyla ani v originale, zaklinac byl patricne tajemny cizinec a nalezite toho vyuzival ;)
Autorská citace #22
24.8.2009 12:16 - Sosáček
Whee, zmizely mi ovladaci tlacitka. Snad nikdo na minuly strane nerikal nic dulezityho :)
Autorská citace #23
24.8.2009 12:16 - Nachtrose
Lotrando píše:
V tomhle byl dobrej Zaklínač. Tam se dalo klátit dostatečně.


No jo, tam se z toho stal takovy pokemon: Dostan je vsechny! :-)

Ad KotOR: jednoznacne nejlepsi postava byl HK 47.
Autorská citace #24
24.8.2009 12:21 - Sosáček
KOTOR sal. KOTOR2 byl o rad lepsi.
Autorská citace #25
24.8.2009 12:22 - Colombo
Zaklínač mi přišel totálně o ničem. Prostě jen další diablo-style klikačka s méně skilly. Ten "úžasný příběh" mne teda vůbec nechytnul.
Autorská citace #26
24.8.2009 12:24 - Argonantus
Uši^3:

Ono nejde jen o temnou stranu síly; to je někde umožněno a předepsáno jako alternativa; zajímá mne nejvíc, jestli se vám někdy dařilo něco dělat proti hře; s ohledem na charakter; zda vás to někdy vedlo k nesplnění questů, případně plnění úplně jinak, než se po vás chtělo, a tak podobně. Nebo dokonce, že by v důsledku vašeho jednání děj odbočil někam úplně jinam.

Jak se běžně děje v papír-a-tužka RPG, Žaláře a draci.
Autorská citace #27
24.8.2009 12:38 - Colombo
Argonantus: většinou to znamená, že ti hra oznámí nesplněný quest a častokrát se u hlavních questů zasekneš, takže hra nemůže být tímto stylem dohrána.
Autorská citace #28
24.8.2009 13:36 - Blaine
V KotORu to neznamenalo nesplneny quest. Proste jsi vetsinou jenom dostal body na nejakou stranu, dostal jsi expy, mozna prachy, mozna jinak predmety. A tak. Ale pokud jsi neco udelal, tak jsis ten quest nejak splnil.
Autorská citace #29
24.8.2009 14:13 - Argonantus
Colombo:

Jasně; lineární řada questů je klasika; tam toho fakt moc vymyslet nejde. Ale mám dojem, že to dnes bývá často rafinovanější; právě jak říká Blaine u toho KoToRu. Nebo u těch Elder Srcolls; "vedlejší" questy drtivě převažují nad těmi hlavními. Takž se vážně můžeš rozhodnout, co budeš plnit; a někdy se to dokonce vylučuje (řady questů jsou alternativní).
Autorská citace #30
24.8.2009 14:26 - Gurney
Argonantus píše:
zda vás to někdy vedlo k nesplnění questů, případně plnění úplně jinak, než se po váds chtělo, a tak podobně. nebo dokonce, že by v důsledku vašeho jednání děj odbočil někam úplně jinam.

Ano vedlo, aspoň u těch RPG kde aspoň chvilkama byly nějaký morální dilemata. Napadá mě Mass Effect, tam jsem se na některý questy vykašlal protože mi připadly proti srsti charakteru postavy který jsem předchozíma rozhodnutíma vytvořil.

Že by děj odboočil úplně podle přání hráče na to maj počítačový hry poněkud omezenější možnosti, což mě štvalo právě u KotORa II - celej děj hraju týpka co si myslí že co se stalo, stalo se a svoje rozhodnutí by nezměnil i kdyby mohl a na konci mi hra řekne že sebemrskačsky odletím do Unknown regions, když já chci uhánět Miru a hledat další lidi co by založili tentokrát rozumně uvažující řád Jedi.

Sethi píše:
Vím že na takovém KotOR II mě nejvíc zklamal počet náběhů na decentní romanci a nemožnost kterýkoli z nich někam dotáhnout (ostatně, to i u zbytku vztahů ke členům týmu, ta hra potřebovala tři, čtyři planety navíc a byla by dokonalá).

Přesně tak
Autorská citace #31
24.8.2009 14:39 - Argonantus
Mně pár krásných rolleplayovacích situacích vytvořily bugy ve hře.

Údajně ideální a ušlechtilý týpek Divayth Fyr mne obvinil, že jsem zabil nějakého chudáka v jeho nemocnici; při tom byly zřejmě špatně zavřené dveře, on se dostal ven a systém ho dočasně nezapočítal... takže jsem vzal na vědomí nespravedlivé obvinění jako fakt, a dospěl k závěru, že mi ten chlap vlastně jde dost na nervy... a už se s ním nekamarádím.
Autorská citace #32
24.8.2009 14:44 - Colombo
argonantus: .resync jestli se nepletu.
Autorská citace #33
24.8.2009 14:47 - Merlin
parafrázoval bych jednu z našich nejvyšších právních norem :)
"roleplaying jednoho končí tam, kde začíná roleplaying druhého" :) a není tím mylšeno, že by nemohli rolepjeingovat spolu
Autorská citace #34
24.8.2009 14:49 - Sosáček
Hehe.

Konec kotoru 2 byl spatnej, pac to uspechali (nejakej manager rekl ze to do vanocmusi byt, prestoze puvodne planovali jaro az leto. Puvodne si kdyz byla Exile zenska meli atton a disciple dat o nic souboj, a jeden (ten s mensi influence) mel padnou na temnou stranu a umrit, a druhyho mel oddelat Sion (muhe). Stejnetak tam mela byt jeste jedna planeta (ze ktery pochazi HK 50) a na ni ta jedijka co ji najdete mrtvou na korribanu (zvukovy soubory co rika jsou jeste ve hre). Ta vam mela mimo jine rict ze ten force bond se rozpadne pokud jeden z ucastniku propadne temne strane, a tim vysvetlit jaktoze najednou nevadi zabit Kreiu, a tak. Proste kdyby tu hru neuspechali, davala by asi mnohem vetsi smysl.
Autorská citace #35
24.8.2009 14:52 - Sosáček
Jinak Mass effect nevim v tomhle ohledu nic moc. Jednak byl zoufale kratkej (a ja cekal nejakou ultrakonspiraci ala fallout, nebo tak, ne ze budu bojovat s lampickama az do konce) druhak treba to rozhodnuti kteryho ze dvou podrizenejch poslat na smrt uplne ztratilo tim, ze vas hra nacpe do toho ze s jednim z nich spite (podle pohlavi hlavni postavy) takze je kazdymu jasny jak se kdo rozhodne a tak.
Autorská citace #36
24.8.2009 14:54 - Merlin
já s nima nespal :) ani s jedním
Autorská citace #37
24.8.2009 14:56 - Colombo
a nemůžu je poslat na smrt oba?
Autorská citace #38
24.8.2009 14:58 - Sosáček
A s kym jsi spal, s Wrexem?
Autorská citace #39
24.8.2009 15:01 - Colombo
nejdřív se vyspat a pak je všechny poslat na smrt? Jako správný Evil Lord budu mít/mýt otrokyň kolik budu chtít.
Autorská citace #40
24.8.2009 15:09 - Blaine
Sos: Ja jsem taky s zadnou z nich nespal. Jedne jsem rekl, ze neni ta prava a te druhe jsem navrhl, ze budu spat s obema naraz a ona me odmitla:) Tsk tsk...
V tomhle byl legracni Jade Empire. Tam jste prakticky vzdycky museli mit nejaky vztah. A jakakoliv kombinace byla mozna, jak homosexualni, tak ve trech. Jade empire, ktera me soubojove nebavila, jsem dohral jenom diky temhle rozjetym vztahum a vsudypritomnym vychytavkam:)
Autorská citace #41
24.8.2009 15:36 - Merlin
Dopis: nespal jsem ani s jednou...
Autorská citace #42
2.9.2009 14:12 - Lotrando
třeba takhle?

slušný rp :)
Autorská citace #43
2.9.2009 14:44 - Sethi
Yay Zevran. *joy*

Budu muset někde zabavit nějaký decentní počítač.

Nebo alespoň počítač, který nepovažuje Heretic a Hexen za nejnovější zboží na trhu.
Autorská citace #44
2.9.2009 15:52 - Nachtrose
Lotrando: filmecek hezky, uvidime, co gamesa samotna.
Autorská citace #45
2.9.2009 16:23 - Blaine
No tak to me taky docela zajima, abych pravdu rekl.
Ale vic me zajima jak dopadnou Star Wars: Old Republic.
Voice-over, silny pribeh, atd. A je to MMORPG, coz naznacuje, ze zabava by mela trvat dele, nez tech par hodin v dnesnich single-playerovych hrach.
Autorská citace #46
2.9.2009 16:25 - Lotrando
k DA vydávají docela hodně nadupaný nástroje. o pokračování ať už licencované nebo fandovské bych se nebál
Autorská citace #47
2.9.2009 19:20 - Faire
Musím říct, že začínám mít raději kratší hry. Jestli mě něco fakt přestává bavit, tak to je trávit u hry čas "prací" - grindováním, příliš dlouhým a únavným cestováním... Chci se u hry bavit, a ne trávit hodiny času :) Tohle mě štvalo i u WOWka, prostě všechno trvá příliš dlouho, a já tolik času u počítače trávit nechci. Fable mě v tomhle celkem chytnul :)
Autorská citace #48
2.9.2009 21:33 - Blaine
Faire: samozrejme, ze nejaky grind rad nemam... na 60. lvl jsem si ho s full resto druidem uzil az az (gah DM Thor. runy ve dve rano!). Ale pokud uz chci platit za hru, tak ocekavam odpovidajici mnozstvi zabavy. V tomhle jsou skvele obcasne akce na Steamu - zadarmo dostanes 3 dny hrani, pak te vyzvou, at si hru koupis. Pokud te behem tech tri dnu hra nechytne, tak ma smulu, pokud ano, tak zaplatis a muzes se bavit dal. Tohle jsem udelal s poslednim Unreal Tournamentem. Obcas si zabeham a necham se rozstrilet, hlavne takhle po praci je to skvele na odreagovani.
Autorská citace #49
2.9.2009 22:23 - Lokken
Už mám Dragon Age: Origin v předobjednávce! Můj stroj to naštěstí zvládá a já se už nemůžu dočkat listopadu - jsem holt neměl chodit na tu Sebovu přednášku na FF...
Autorská citace #50
3.9.2009 13:21 - Felouen
No, mě vždycky připadalo že v PC hrách je RP velice omezený samotnou hrou, protože ta udává, co všechno jako postava můžete udělat a říci, ale vyskytují se skvělé vyjímky, kde je možné dělat skoro téměř všechno a výborně RPovat, jako například již zmíněné Elder Scrolls.
Autorská citace #51
3.9.2009 15:03 - Faire
Mmch, vykrádáte v RPG hroby / hrobky? Je tou součástí RP, nebo jen herní mechanismus, nad kterým se člověk nezamyslí? :)
Autorská citace #52
3.9.2009 15:07 - Blaine
faire: to je to G v zkratce CRPG :)
Autorská citace #53
3.9.2009 15:20 - Sethi
Hrobky Sithů bez výčitek.

Snažím se nevykrádat obydlí běžných lidí. Přece jen, často sami bojují o přežití...

Na Onderonu jsem ale omylem tak trochu vykradla královské muzeum a pak jsem se cítila trapně, když si královna stěžovala, že by mě ráda odměnila, ale někdo vyraboval palácové sbírky...
Autorská citace #54
3.9.2009 15:35 - kin
To já jsem v tomhle hrozná citlivka...cokoliv čím bych někomu uškodil (teda jen těm dobrým), tak prostě nedokážu udělat, citím se pak blbě..a nezáleží na tom, že je to jen soubor dat a pixelů ta postava, jde o tu činost samotnou...proto nikdy dlouhodobě nedokážu hrát záporáky :)
Autorská citace #55
3.9.2009 19:26 - Felouen
V tomhle jsem zajedno s kinem a Sethi - prostě nemůžu jen tak jít a vykrádat domy ostatních nebo zmlátit/okrádat kolemjdoucí, beru to prostě jako součást té dané reality a pak mám výčitky svědomí. Ale vykrádat hroby v náhodných dungeonech a lootovat mrtvoly je docela v pohodě, hlavní je nedělat potíže dobrým živáčkům a oživlým inteligentním mrtvým jako jsou duchové a podobně. I když plánuji, že si někdy zahraju záporáka a pořádně si to užiju, ale nevím nevím jak na to bude reagovat moje svědomí, i když to bude jenom herně. Nejspíš mi to půjde v BGčku, naberu do party hned ze začátku ty dva chaotiky a už se pojede... :D
Autorská citace #56
3.9.2009 22:14 - Sosáček
V Kotoru bych to neudelal. I kdyz me mrzelo ze nemuzu nakopat do zadku ty pitomy ithoriany a tak. Ale ta druha strana byla horsi, nabizet mi praci? nabizet mi penize? za koho me maji, ja jsem posledni nadeje vesmiru!

(ehm)

Ve falloutu, napriklad, jsem si ale spokojene poridil novou vybavu a par tisic dolaru proste tim, ze jsem prisel za jednim drogovym dealerem (prodaval i bouchacky), peclive zavrel dvere a strelil ho do hlavy. Nikomu v okoli to nevadilo, a protoze to byl zly zly zly clovek, jeste me mistni meli radsi. Jak fajn muze byt loupezna vrazda.
Autorská citace #57
4.9.2009 15:10 - Colombo
Mě kradení baví, je to výzva jak všecko přechcat. Pěně vyhopkat, vyletět, proplížit nebo si dát neviditelnost.
Zabíjet ne, to nedělám, pak se jim totiž nedají znovu další věci ukrást.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.28215503692627 secREMOTE_IP: 3.214.184.250