RPG odborně

York
11.6.2014 10:59
Proč hrát zrovna tuhle hru?
Pojďte představit svou oblíbenou hru. Proč hrajete právě tu? Dokážete to popsat několika větami?
Autorská citace #21
11.6.2014 13:53 - Colombo
Píše:
A to platí i u té nejnovější edice? Jak moc se vlastně Shadowrun vyvíjí? Je to jen znovuvydávání původních pravidel opavených jen o překlepy (ala DrD 1.0-1.6 nebo C&C), nebo jsou tam výrazné změny?

Shadowrun se vyvíjí. Ale pořád se +- drží svého paradigma.
Autorská citace #22
11.6.2014 14:00 - Merlin
OnGe: tak víš co? Jeď do Pelhřimova, prohlídni si tam krematorium, ať víš do čeho lezeš :);)
Autorská citace #23
11.6.2014 14:09 - OnGe
Já jsem spíš chtěl upozornit na to, že tyhle kvality moc univerzálně platné nejsou, dají se přiřadit jakékoliv hře a i když se na nich shodneme, tak tě budou zajímat jen tehdy, pokud je zrovna hledáš.

Ale Pelhřimov je fajn :)
Autorská citace #24
11.6.2014 14:11 - sirien
OnGe: ne, nepochopil jsi mě. Když píšu "jednoduchá základní mechanika" tak nemám namysli dílčí nesmysl jako "hej, v GURPS se číslo podhazuje namísto přehazuje", nebo že se tam hází 3d6 - pro mě za mě si to přehouseruluj třeba na d20 nebo na 5d4, tohle sou pro mě kosmetický nesmysly*.

Měl jsem namysli celé to mechanické jádro - jeden jediný hod** který podtrhuje celý systém, schopnosti řešené přes skill sub-sybsystém (se vším co se k tomu vztahuje - např. jejich hodnocení, zlepšování, provázanost na atributy...) Celý ten princip prochází napříč celým systémem.
Když vezmu do ruky GURPS fantasy a budu hrát elementárního čaroděje, tak budu používat ten samý systém jako když budu hrát kyberizovaného mariňáka v GURPS Warhammer 40k.


Ohledně Fate - já nikdy netvrdil, že dobrý systém je nutně pro každého. Jde o to jestli ten systém nachází svou množinu lidí, které osloví. Pokud chceš konkrétní systém, sáhni po GURPS. Pokud chceš konkrétní modernější systém, sáhni po CPH.
(mimochodem, Fate abstraktně mnohem víc vypadá, než že by abstraktní byl. Porhlédni si místo Core Rulebooku nějakou přímou implementaci nebo ještě líp si to jdi zkusit trochu zahrát a zjistíš, že té abstrakce tam zase tak moc neni. To ale můžeme kdyžtak pitvat v tématu u Fate přímo, tady to je okrajový)


Ohledně WoD a toho že nechceš hrát přepálené overkillery z Exalted - hru "ale tohle pořád není moje preference" s Tebou hrát nebudu. Chtěl jsi ukázat co je dobrého na tom kterém systému, ukázal jsem Ti to naprosto konkrétně a jasně - že to třeba není systém pro Tebe už není můj problém, ty systémy mají své silné fandomy kterým právě tohle vyhovuje a když se rozhlédneš okolo zjistíš, že to je obvykle kvůli tomu že v daném směru skutečně žádný systém vhodnější neni.

Pokud chceš vědět jaký systém je nejvhodnější pro Tebe, založ si téma "pomoc: hledám systém" a vyjmenuj tam svoje požadavky. Jen nečekej že dostaneš universální odpověď, protože mnoho lidí co hraje různé styly / žánry systémy plánovitě střídá, protože "one size fits them all" prostě neexistuje.


* teda, ne úplně, ale to už nesouvisí s koncovým uživatelem hry, jsou to designerské otázky které se týkají těch věcí jako "hratelnost" které jsem předeslal že očekávám že ta hra prostě zvládá, abysme se tu o ní vůbec bavili.

** jo, jo, já vim že dmg se hází odlišně. Whatever.
Autorská citace #25
11.6.2014 15:45 - York
OnGe píše:
Protože hraju kvůli hře, ne systému. Systém mě může ovlivnit asi jen následujícím způsobem:

nefunguje - pak to nemá cenu hrát
je kuriózní - pak to má cenu zahrát (...jednou)


Já teď Shadowrun nehraju zejména kvůli systému. Vcelku funguje, není kuriózní, dělá víceméně to, co od takové hry očekávám, ale už to nějak není ono. Možná jsem jen moc vybíravej.
Autorská citace #26
11.6.2014 16:56 - Arten CZ
OnGe píše:
Fate je všechno jen ne intuitivní

V naší družině se jeví jako intuitivní. Nedostali jsme se do fikční situace, kterou bychom nedokázali bez přemýšlení pro nás vhodně pojmout z pohledu pravidel a naopak. Hrál jsem s lidmi, kteří nikdy žádné rpg nehráli ani nečetli a nebyl nejmenší problém začít hrát hru bez jakékoli teoretické průpravy.
Autorská citace #27
11.6.2014 17:08 - sirien
Arten: problém je možná (!!!) v tom, že na RPG Fóru existuje tradice brát Fate hodně pokřiveně. Fate do ČR původně přitáhla skupina lidí z RPG F která byla naprosto zažraná do indie a bohužel tenkrát Fate automaticky interpretovali a dál předávali skrze tuto indie optiku, čímž vznikl mýtus že Fate je experimentální příběhové indie s hráčskými superpravomocemi.

V této mytologické indie podobě to skutečně je relativně abstraktní systém, problém je, že tato podoba Fate je ve skutečnosti extrémně vyhraněná - Fate jí systémově utáhne, ale s tím jak je napsaný a v základu zamýšlený nemá moc společného - což ale zjistili jen ti z nás, co se namáhali Fate sami otevřít a přečíst si co v něm skutečně je, dodneska můžeš na internetu i na conech potkat lidi co to nevědí, protože mají Fate jen z druhé ruky (ať už z diskusí nebo z nějakého OG hraní)

(konkrétně co se s Fate v rukou onech indie fanoušků stalo: vzali 2. edici, naprosto brutálně super-namaxovali narativní pravomoce fate pointů (jakože úplně mimo navrženou škálu do míst která v základní příručce ani nebyla jmenovaná), takže v základu jsi zaplacením 1 fp převzal kompletně celé vypravěčství nad danou scénou (/NPC), seškrtali různá extras řešení (pro zbraně a podobné) a všechno převedli do relativních kontextově-situačních bonusů, v dovednostech samozřejmě převzali tu nejvíc obecnou úroveň automaticky pro všechno a hráli Fate stylem Vypravěč je pouze moderátor-aspektový prudič a hráči si přehazují FP o to kdo povede tu onu konkrétní scénu. Tuhle podobu Fate následně prezentovali jako "default". Jako... jde to tak hrát, hrál jsem to tak taky a je to sranda, ale je to spíš ukázka toho "co všechno Fate umí aniž by se začal třást v základech" než "co to je Fate".)
Autorská citace #28
11.6.2014 22:08 - Sparkle
sirien píše:
chceš se bavit o tom co přiměje lidi hru koupit, nebo se chceš bavit o tom jestli je nějaký dobrý důvod někomu hru doporučit


Na jednu stranu chceš slyšet, jestli je důvod hru někomu doporučit, na druhou stranu říkáš, že "je to česky" nebereš jako argument.

Přesto realita je taková, že lidi často požadujou právě hru v češtině. Ne nějaký neautorizovaný pdf schovaný v útrobách rpgf či Kostky, ale normální příručku. Geekům na FFku dokážu nanutit pdf překlad zahraničního systému, rodinkám na festivalu animovaných filmů, kam jezdíme každoročně s herním stánkem, fakt ne.
Autorská citace #29
11.6.2014 22:24 - sirien
Sparkle: Protože to je o tom o čem se já chci bavit. A já prostě u sebe "je to v češtině" neberu jako argument a pokud se mě někdo ptá na radu a má problém s angličtinou, tak pracuju s celou paletou co je, tj. včetně překladů.

Pokud se chceš bavit o českých hrách, resp. "oficiálních" českých hrách, bude to VELMI nudná diskuse. Na výběr je míň jak deset systémů z nichž víc jak polovina nestojí za řeč. Tudíž když škrtneme: starého Hobita, Stín meče, Astrální doupě, Void (??) a další obdobné srandičky, co nám zbyde?
Dračí doupě, Dračí doupě+, Dračí doupě II, Hrdinové fantasy, CPH (?? - je na fantasy obchodu... a popravdě dneska - e-book na tablet je skoro jak knížka, takže nalajnovat hranici...), Příběhy Impéria, Končina a Rozcestí.

Dračí doupě+ škrtneme (protože nejsme matematičtí freaci co si už zvykli), Dračí doupě II škrtneme (protože jsme příčetní), Hrdiny fantasy škrtneme (protože už touhle dobou nejspíš stejně nejdou moc sehnat, i kdyby na nich bylo něco rozumného, jakože popravdě nebylo), Končinu škrtneme (viz vedlejší diskuse)...

a skončíme na oDrD, CPH, Příbězích Impéria a Rozcestí.
Je tvojí hlavní preferencí hrát něco s širokou hráčskou základnou, i když to nikdo z této základny nehraje prakticky ani vzdáleně tak, jak je to napsané? Hraj DrD.
Je Ti roztříštěná fanouškovská základna co vlastně ani nehraje totéž ukradená? Super, chceš spíš konkrétní nebo spíš abstraktní systém?
Pokud konkrétní, hraj CPH
Pokud Ti nevadí trocha (fakt ne moc) víc abstrakce, hraj Rozcestí nebo Příběhy Impéria, protože to je Fate. Chceš se rozhodnout mezi nimi? Pokud Ti jde jen o vyprávění, hraj Příběhy, jsou osekané do jednoduchosti, pokud chceš i víc pravidlovou složku, hraj FAE, je modernější a komplexnější.

Ou, promiň, zajímá Tě ongoing support? Hraj Příběhy Impéria, nic jiného ho nemá.
Chceš hru co má k systému rovnou i setting? Hraj Příběhy Impéria, žádná jiná hra ho nemá.
Chceš něco co má případně k dispozici hafo doplňků a tak? Hraj Rozcestí, protože to je FAE, tzn. Fate. Jo, sorry, budeš se muset porvat s angličtinou, ale nic lepšího tu beztak neni.


Tím jsem se, nic ve zlém, vypořádal s celou českou scénou ze svého pohledu, takže bych se vrátil ke svému původnímu "je to v češtině mě nezajímá", protože tím se otevře diskuse něčemu, co by mohlo být i zajímavé...
Autorská citace #30
11.6.2014 22:30 - Colombo
Z toho Příběhy vycházejí celkem dobře. Hraje je někdo?
Autorská citace #31
11.6.2014 22:36 - sirien
Tak systémem je to Fate, takže naprosto cajk a approved, a settingově to je sice děsivej mišmaš podle pravidla "if it is cool, we take it ten times", ale Ecthelioni tenhle mišmaš zvládli velmi dobře zpracovat a seskládat do relativně kompaktního celku bez nějakých zvláštních prasklin které by vedly k WTF paradoxům, takže jo, pokud jsi fajnšmekr, je to trochu lacině podbízivý, ale pokud nejsi snobskej fajnšmekr, tak to je prostě cool.

Mimochodem moje recenze pokud bys chtěl.

Jestli to někdo hraje - jo, hraje se to relativně dost. My to hráli na Dálavě třeba (a vím že dost lidí tady si to občas hodí jako one-shot když potřebují něco rychle vycucat z prstu), vim o pár lidech z Brna co to hrají trochu pravidelnějc, na GameConu narážíme na lidi co se dobrovolně hlásí na vedení i na lidi co to hrají, do toho na GameConu od loňska děláme Legendy Klubu Dobrodruhů...

Éčka tomu držej živej Facebook, sem tam k tomu vydávaj články a menší doplňky, má to dva sourcebooky (jeden - o magii - nestojí moc za řeč, druhý - o postavách a možnostech a inspiraci - je naopak kvalitní co vím)...
Autorská citace #32
11.6.2014 22:36 - Sparkle
Siriene zapomněl jsi na Kouzlem a Mečem.

Momentálně novým zájemcům o RPG zkouším doporučovat Příběhy Impéria, ale mám pocit, že to nějak moc nefunguje. Nevím, nějak se lidi tý knížky bojej. Nebo to neumím dobře podat. Přijde mi, že na Kouzlem a Mečem reagujou o něco přívětivějc.

CPH je bohužel ne moc pěkně napsaný. I když s pravidly problém nemám, muselo by se to kompletně přepsat, abych to mohla s klidným srdcem doporučit nováčkovi.

Rozcestí ještě nevyšlo, a propagovat před nováčky něco co nemám ještě fyzicky v ruce se mi nějak příčí.
Autorská citace #33
11.6.2014 22:42 - sirien
Sparkle píše:
CPH je bohužel ne moc pěkně napsaný.

Já vim. Doufal sem že se na tom zapracuje, už dva měsíce čekám jestli se Jerson dostane k tomu poslat mi nějakou reakci na tu revizi co jsem mu psal.

Rozcestí jsem zahrnul do výběru protože pokud vím vyjde v dohledné době a jak jistě chápeš, i když jsem finální versi nečetl, tak obsah tak nějak znám, takže mě asi moc nepřekvapí ani na tu ani na onu stranu, tak jsem si ho dovolil rovnou drze předhodnotit ;)
Autorská citace #34
11.6.2014 22:49 - Shako
sirien píše:
Hrdinové fantasy


HF mají nějaké aktualizace pravidel s relativně mladým datem na svém webu, oproti tomu, co vyšlo v tištěné verzi...

Tím neříkám, že pořád není lepší vzít guprs lite, pokud chceš hrát něco jako HF. ;-)
Autorská citace #35
11.6.2014 23:09 - Vojtěch
Ne že bych z toho byl odvázaný, ale ještě jsou tu střepy snů taky.
Autorská citace #36
11.6.2014 23:09 - sirien
omlouvám se Erricovi, úplně jsem zapomněl na Střepy snů.

I když, ehm, Střepy snů... chcete zvláštní indie systém vyhraněný do velmi úzkého záběru v rámci jednoho jediného herního stylu (filmově-příběhové hraní a ještě navíc specifické i v rámci filmového hraní)... ok, pak Střepy snů. (pár lidí to možná hitne, ale spíš dost minimum... ale tak abysme byli fér)
Autorská citace #37
11.6.2014 23:09 - sirien
...ninjad
Autorská citace #38
11.6.2014 23:13 - York
Jakou hru teď hrajete a proč hrajete zrovna tu?

Já jsem se tu svěřil se Shadowrunem. Sice už ho nehraju, ale Dakarou vás otravovat nechci a Shadowrun je v pořadí mých priorit hned na druhám místě ;-)

Což ale možná nebude jen můj případ, takže dodám:

Jakou hru byste hráli, kdyby to šlo (třeba by se našli správní spoluhráči a tak) a proč?
Autorská citace #39
11.6.2014 23:15 - Jerson
sirien píše:
Já vim. Doufal sem že se na tom zapracuje, už dva měsíce čekám jestli se Jerson dostane k tomu poslat mi nějakou reakci na tu revizi co jsem mu psal.


Přepisuju. Jen mi do toho přišlo pár věcí, jako třeba změna práce a změny v rodině, tak to jde pomaleji.
Kromě toho potřebuju někoho, kdo umí psát hezky. Já umím je upravovat a vylepšovat, potřebuju někoho, kdo mi napíše základ.
Autorská citace #40
11.6.2014 23:16 - Colombo
York: Shadowrun má ubrcool setting. S těmi pravidly je to sice lehce slabší, ale zase umožňují si na postavičku věšet bůhví co z těch supercool věcí.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.18434405326843 secREMOTE_IP: 54.157.61.68