Aegnor: aha, díky.
Loki: well, tak TAKOVEJHLE systém pokud vím nikde není. Důvod je přesně ten, který si sám uvedl - vytvoří to cyklus nekonečného čekání. Svým způsobem to může ve skutečnosti přinést určitý dojem realismu - lidé váhající před útokem, reakce rychlejší než akce atd. Pokud bys to nadesignoval dobře, mohlo by to i zajímavě fungovat a teoreticky by to mohlo přinést nějaké zajímavé taktické možnosti, z hlavy mě napadá třeba:
- snaha útočit z překvapení
- neochota vstoupit do konfliktu, pokud skutečně nemusím nebo mě něco netlačí
- snaha získat nějakou výhodu, která by mi umožnila zaútočit bez protivníkovy před-reakce (hospodské hození židle před tím, než na někoho naběhnu atp.)
- značné rozdělení netrénovaných, trénovaných a zabijáckých postav (různé bonusy/postihy na před-reakce atp.)
Napadá mě, že by se tam možná hodil nějaký save, který by možnost násilí utnul v případě, že by nikdo X kol nezaútočil (došly nervy, napětí pominulo...) - např. kdyby v každém 3. a dalším kole nečinnosti museli útočníci házet potvrzení vůle a při selhání by byli nuceni zaútočit (selhání nervů...) - to by mohlo i z hrozby násilí udělat docela vážnou věc.
Pokud chceš smrtící systém, tak takový Fate bez stresu, kde se jde každým zásahem rovnou do následků, umí fakt bolet. Jakože fakt hodně bolet.
Technicky by to ale mělo jít namodelovat ve většině easy-to-hack systémů (Fate, DnD...), jde hlavně o to, co vlastně chceš. Přijde mi, že třeba to co píšeš na závěr už spousta systémů umí, jen sis to neuvědomil.
Třeba iniciativa - ve spoustě systémů je možné vyhlásit iniciativu i v momentě, kdy se "nic neděje" a "zařadit se do pořadí". Postavy s vyšší iniciativou pak mají možnost odkládat "triggerovat" své akce proti postavám s nižší iniciativou (např. mě se přestane zdát jak se chováš, řeknu že si začínám dávat fakt bacha. Hodíme si iniciativu, já hodím 9, Ty hodíš 7, já mám víc a prohlásím, že odkládám svojí akci s triggerem vůči Tvému útoku - pokud se na mě od té chvíle rozhodneš zaútočit, tak protože mám vyšší a triggerovanou iniciativu tak mám možnost provést svojí akci ještě předtím, než se vyhodnotí ta Tvoje). Tohle by mělo dokázat vystihnout různou "opatrnost", "připravenost" nebo "lepší výcvik" ve většině relevantních situací.
Nebo některé systémy mají možnost tohle vystihnout schopností - ve Fate můžeš mít trik který říká "pokud jsem v minulé výměně neútočil a nejsem překvapený, pak pokud na mě někdo zaútočí, můžu na něj zaútočit sám ještě před jeho útokem" - na vystižení nějakého toho "výcviku" nebo "drsnosti" by to mělo stačit.
Samozřejmě, není to přímo mechanika cos popsal, takže pro nějakou gritty & deadly hru by to chtělo upravit - popř. zkusit namodelovat to cos popsal a pak to odladit při hře.