Jezus píše:
"Když má něco HPčka, můžeme to zabít." Je oblíbený herní styl. A nevím, proč by měl GM říkat hráčům, jak mají hrát (byť u specifických příšer je dobré to naznačovat ), to mají říkat ty staty :-)
Druhá věc je, že v rozporu s mým oblíbeným citátem výše srazit nepřítele na 0 HP by mělo znamenat jeho porážku, nikoli nutně smrt. Upíři se taky rozpliznou v mlhu a když je nedohledáš v rakvi, po čase se zase zvednou...
Jinak osobně bych to pojal jako něco že Stínopádu, nebo dokonce z negativní sféry. Odolnost na normální zbraně (a možná i živly) se nabízí, naopak bych to udělal zranitelné psychickým dmg. Klidně s tím, že bude mít prof na savy, a vysoký odpovídající stat, ale když už tohle prekonáš, mělo by to tu potvoru bolet.
Odtud
A to mám právě namysli. Když "potvoru" nastatuješ jako nestvůr, tedy dáš ji nějaké fyzické a duševní parametry, případně speciální útoky, budou k ní hráči přistupovat úplně jinak, než když ji vytvoříš třeba jako nemoc nebo kletbu. S kletbou budou postavy nakládat jinak než s nehmotnou nestvůrou. A jinak než s nemocí - tu se dost možná pokusí dostat pryč z konkrétní osoby, ale nikoho nenapadne jí "snížit HP na nulu" jako celku. Ale třeba u mračna malých tvorů dávajících dohromady jedno velké monstrum by to už možné bylo.
Tedy z mého pohledu právě ten způsob nastartování určí hráčům možné způsoby nakládání s touto entitou.
Druhá věc je, že u nestvůr z filmu nebo seriálu známe obvykle jen omezené množství interakcí a většinou s nemagickými jedinci, nebo se specifickým druhém magie (jako v případě Eleven). Interakce se stovkou dalších kouzel z DnD je neznámá, stejně jako interakce s jinými světskými účinky. Takže když vezmeš nestvůru, které dáš odolnost proti chladu a citlivost na teplo, možná dosáhneš podobného efektu jako v seriálu - ale taky to může znamenat, že hráči prostě použijou ohnivá kouzla na svého společníka následovaná magickým léčením HPček.
Celkově mi přijde, že při převodu filmových entit do DnD se nezbytně změní přístup z "vymyslíme, co s tím můžeme dělat" na "zjistíme, jakou zranitelnost /způsob likvidace GM i této nestvůry vymyslel".
LokiB píše:
Ve skutečnosti si statuješ případné potvory i v Omeze, už jen tím, že si rozmyslíš, co by v případě střetu mohla potvora dělat, jaké důsledky postavám způsobit. Akorát, že si to nebudeš "psát".
Někdy tuším, co by ta "nestvůra" mohla dělat, ale někdy to dopředu vůbec vymyšlené nemám. A třeba ani nevím, jak by šla zlikvidovat - nebo zda by to vůbec bylo možné. Někdy znám jen povahu dané entity, ale konkrétní možnosti z této oivxhx odvozuju až v konkrétní situaci. Zpětně bych byl schopen nějaké způsoby popsat, ale dopředu nikoliv.
Jinak to píšu do tohoto tématu, ale nemyslím to jako kritiku DnD. Prostě styl pravidel DnD vede k určitému stylu hry, a některé věci se do něj dají dostat relativně snadno (Alien), jiné hůře (To), a u některých pochybuji, že by šlo bez konkrerizování řady neurčených projevů (Mindflyer ze Stranger Things).