Produkty

Bouchi
5.11.2009 06:34
DrD+
DrD+ je patrně na tomto webu dostatečně kontroverzní téma, aby mohlo vyprodukovat zajímavou diskusi.
6.11.2009 20:49 - Bouchi
sirien píše:
Každopádně mi prostě přijde vtipné, že si Bouchi stěžuje, když někde vyjádřím své nevalné mínění o tom jak Altar funguje, a potom stráví už pátou stránku, tj. hodiny a hodiny času, ve zbytečné diskusi na obhajobu +ka v místě, kde s ním stejně nikoho neosloví... promiň, ale tak nějak to ještě víc posiluje mé domněnky o tom, že je Altar prostě řízený zcela neefektivně.
Hele a nemyslis, ze co delam ve svem volnem case (vzhledem k flexibilni pracovni dobe jsem mel kuprikladu dneska volno, resil jsem nejake domaci veci a prostridaval jsem to diskutovanim) je tak nejak moje vec a nevypovida to nic o tom, jak efektivne travim cas pracovni?
6.11.2009 21:24 - Jerson
Jerson píše:
téma "Hráči si stěžují, že to či ono pravidlo je špatné, Bouchi odpovídá, že to není chyba, ale vlastnost" bylo probráno mnohokrát ještě na Lopuchu.

Bouchi píše:
No a co mam odpovidat, kdyz to dle vyjadreni autoru skutecne je vlastnost?

Však jsem napsal, že kritika jde na tvůj vrub, i když v tomto případě nejsi přímo odpovědný. Pokud vím, tak po vydání první verze se opravovaly nějaké ty chyby, bonusy za atletiku se dělily dvěma - předpokládám, že to bylo po poradě s autory, ale další "chyby" - nebo prostě další vlastnosti se nijak neměnily, i když na ně hráči poukazovali jako na chyby. Možná to bylo i tím, že autoři se už neangažovali, ale ono to není až tak podstatné - i oni pracovali s nějakým zadáním a někteří z nich stavěli na práci svých předchůdců. A všichni se drželi tabulky, která byla daná už na začátku - nebo alespoň její základ ...
nebo se pletu?

Čímž se dostaneme na úplný začátek, totiž k panu Chvátilovi (někdy bych ho rád potkal, tykám mám a ani ho neznám osobně), který tenhle princip vymyslel pro své RPG, které ale nikdy nevytvořil (nebo ne oficiálně). Nevím z jakého důvodu, ale jakožto autor prvotní myšlenky asi nikdy nemusel být konfrontován s faktickou složitostí pravidel postavených na této myšlence a použitých pro RPG - alespoň pro mnoho hráčů to jsou složitá pravidla, v porovnání s konkurencí určitě. V 90. letech ta konkurence byla o hodně menší a taky přístup k pravidlům byl jiný, ale to je opět vedlejší.

Osobně by mě zajímalo, kdo rozhodl, že DrD+ bude stát na této tabulce (nebo přístupu k číselným parametrům, to je vcelku jedno). Protože podobně jako Sirien se domnívám, že použití téhle tabulky byla chyba, zejména použití na všechno, včetně oblastí, které by bylo lepší řešit lineárně. A člověk nebo lidé, kteří řekli "DrD+ bude stát na tomhle systému" jsou v mých očích primárně odpovědní za výsledek, který možná mohl být lepší, ale osobně tomu nevěřím.

Ostatně ve druhé verzi CPH jsem používal podobně exponenciální tabulku pro určování dosahu dalekých kousel a počtu ovlivněných lidí, ale jednak se dala spočítat na prstech (protože každá +1 znamenala zhruba zdvojnásobení na stupnici 1, 2, 5, 10, 20, ...) a pak bylo mnoho oblastí, kde jsem ji sledal naprosto nepoužitelnou abylo jedno, jak hrubě nebo jemně jsem jí dělil - prostě to nevycházelo.

Takže můj názor na DrD+ je takový, že je to ne moc dobrý systém (nebo špatný, ať neslovíčkařím), přestože se na něm hodně lidí odvedlo hodně práce, ale s takovým nastavením nemohl být o mnoho lepší.
6.11.2009 21:36 - sirien
Bouchi píše:
Pokud s sebou tahas oboji a stridas to, tak holt je cislo jine.

aha. Takže to o tom jednom čísle nebyla pravda, protože teď je najednou jiné. A argument že nejdřív jen házim, jestli to poškodim, a až potom co uspěju zjišťuju, za jak dlouho je naprosto nezajímavej - chci to zničit a budu házet dokud se mi to nepovede, jenom chci vědět za jak dlouho (regulerní herní situace) - takže po těch dalších číslech stejně musim šáhnout

Bouchi píše:
Zakladni cast ve velikosti 10 %? Tedy je tam 90 % nevyuzitych?

nevim kde si vzal těch 10%, nevzpomínám si že bych to psal a když, tak nejspíš v nadsázce - ale budiž, řekněme že 10%.
Ano, i těch 10% může být dost brzda.

Pokud mám 100% potenciál trhu, z nějž je 15% využito a 10% vlastní jedna společnost, tak aktuální trh má 15% potenciálu a 2/3 aktuálního trhu ovládá jedna společnost.
Zbylých 85% potenciálu trhu je potřeba nejprve oslovit, k čemuž je potřeba se nejprve uchytit - tedy prorazit přes společnost držící 2/3 trhu.

Kdyby v situaci kdy má trh velikost 15% svého potenciálu měly dvě společnosti po 7% (tedy dohromady 14/15), situace by byla o dost snazší, než když má jedna společnost 10/15.

Divně to zní jen na první pohled.Bouchi píše:
Jsou skutecne o tolik vyssi, kdyz je 90 % trhu volnych?

mezi potenciální velikostí trhu a velikostí trhu je značný rozdíl.

Bouchi píše:
Otazka je, stojis-li mi za to, abych u kazdeho druheho RPG vydaneho po roce 1990 travil cas hledanim, jaky melo podil na trhu.

Pokud dodám nějakou skutečnost, Ty jí zpochybníš, já Ti ukážu z čeho ji odvozuju a Ty odpovíš tohle... kdyby to tak skutečně bylo, napsal bys to už minule. Minule si napsal, že to nemá smysl kvůli mému stylu argumentace, když jsem Ti dal víc prostoru, tak si napsal že Ti to nestojí za to... výmluvy.

Bouchi píše:
nektere jeho prvky mohou byt dobre.

u čehokoliv najdeš nějaký prvek, který je k něčemu dobrý. U rozflákanýho auta můžeš najít pár matek použitelnejch do jinýho auta. Systém za něco stojí nebo ne jako celek, některé jeho části nic nevypovýdají.
To už bysme se pak museli bavit o kvalitě jednotlivých mechanik a to je zase dost o něčem jiném.
¨
Bouchi píše:
Hele a nemyslis, ze co delam ve svem volnem case (vzhledem k flexibilni pracovni dobe jsem mel kuprikladu dneska volno, resil jsem nejake domaci veci a prostridaval jsem to diskutovanim) je tak nejak moje vec a nevypovida to nic o tom, jak efektivne travim cas pracovni?

Co děláš v jakémkoliv svém čase, volném nebo ne, je co se mě týče Tvoje věc. Což nic nemění na tom co si myslím o jeho efektivitě.
Trávení svého volného času šestistránkovou diskusí o kvalitě nebo nekvalitě RPG produktu s lidmi, kteří v něm vidí díry jak po salvě z rotačáku a myslí si o něm svoje, aniž by byly nějaké argumenty které by jej dokázaly obhájit... když už se ve volném čase věnuješ pracovní tematice, tak tohle není zrovna efektivní způsob.
Neříká to nic o Tvé lidské kvalitě nebo o tom jak se bavíš nebo tak, ale říká to hodně o Tvých schopnostech vést podnik.
6.11.2009 21:38 - wlkeR
Víte, jak se říká, že každý vzorec uvedený v knize snižuje její prodejnost na polovinu? Nemyslím, že by dračák byl výjimkou.
Když přijde do obchodu někdo neznalý tématu, tak asi pochopí DrD+ jako nějakou nadstavbu. A podle toho, co tady slyším, dobře udělá. Já bych jako další produkt v řadě zaved DrD Integrál - sjednocené mechaniky a variabilita.
6.11.2009 21:55 - Colombo
Dneska je ale pěkně, že?

Všimli jste si, že kolik je kolem smogu?

Žáby a jiné obojživelníky napadají plísně.

Stát konečně zjistil, že fotovoltaika není nejlepší řešení energetické krize:)
6.11.2009 22:30 - Bouchi
Jerson píše:
Osobně by mě zajímalo, kdo rozhodl, že DrD bude stát na této tabulce (nebo přístupu k číselným parametrům, to je vcelku jedno). Protože podobně jako Sirien se domnívám, že použití téhle tabulky byla chyba, zejména použití na všechno, včetně oblastí, které by bylo lepší řešit lineárně. A člověk nebo lidé, kteří řekli "DrD bude stát na tomhle systému" jsou v mých očích primárně odpovědní za výsledek, který možná mohl být lepší, ale osobně tomu nevěřím.
Myslim ze bys cast odpovedi nasel v tech ruznych textech k DrD co vychazely v DD a jsou na altarim webu. Kazdopadne pokud bych to zestrucnil - kdyz se na DrD zacalo pracovat poprve, patrne o tom rozhodl Martin Klima (to bylo v dobe, kdy jsem do Altaru teprve prisel, mozna jeste pred tim). Po "usnuti" a naslednem (po par letech) "oziveni" projektu v roce 2001, kdy skupina lidi-budoucich autoru usoudila, ze by stalo za to DrD vzkrisit a vytvorit, a nabidla Altaru, ze tak ucini, patrne doslo ke shode v autorskem tymu, co z puvodnich myslenek ponechat, a jednou z ponechanych veci bylo zalozeni hernich mechanismu na hodu 2k6 a te Vladove prevodove tabulce.

BTW, vis co je sranda? Ze ty mechanismy DrD+, jimz je vytykana nutnost casteho nahlizeni do tabulek, jsou zaroven nekterymi oznacovany za zbytecne ("neni potreba aby zrovna na tohle byla pravidla"), takze jejich vypustenim by se zabily dve mouchy jednou ranou.


sirien píše:
Pokud dodám nějakou skutečnost, Ty jí zpochybníš, já Ti ukážu z čeho ji odvozuju a Ty odpovíš tohle... kdyby to tak skutečně bylo, napsal bys to už minule. Minule si napsal, že to nemá smysl kvůli mému stylu argumentace, když jsem Ti dal víc prostoru, tak si napsal že Ti to nestojí za to... výmluvy.
Minule jsem predevsim nevedel, podle jakeho kriteria urcujes "zasadnost" RPG. Krom toho mi ted prijde usmevne, kdyz me na jedne strane kritizujes za neefektivitu a na druhe strane se pozastavujes nad tim, kdyz mi prijde neefektivni stravit nekolik hodin casu hledanim udaju o podilech na trhu, abych te mozna o necem presvedcil.
EDIT: Neboli jestli to, ze se ve volnem case venuji zdejsi diskusi o DrD+, povazujes za neefektivni traveni casu, tak ja povazuju pruipadne nekolikahodinove hledani tech podilu na trhu za jeste neefektivnejsi (ani jsem zatim nepremyslel o tom, jak a kde bych vlastne zjistil, kolikaprocentni podil na trhu mel system X v roce Y - nebo se fakt nekde povaluji kazdorocni statistiky pokryvajici vsechny systemy s podilem nad 1 %? to mi prijde malo pravdepodobne).



sirien píše:
když už se ve volném čase věnuješ pracovní tematice, tak tohle není zrovna efektivní způsob.
Kdyz budu ve volnem case hrat s prateli DrD+, taky se podle tebe budu venovat pracovni tematice?
Píše:
Neříká to nic o Tvé lidské kvalitě nebo o tom jak se bavíš nebo tak, ale říká to hodně o Tvých schopnostech vést podnik.
Zpusob traveni volneho casu? Ale nepovidej... Pro traveni volneho casu neni efektivita vyuziti tohoto casu prvoradym kriteriem. Kdybych misto diskusi o DrD+ koukal na nejaky serial, nebo sel s prateli do hospody (znam uspesne vedouci firem kteri to ci ono delaji), bylo by to efektivnejsi vyuziti?
6.11.2009 22:31 - Sosáček
tukani píše:
Neříká to nic o Tvé lidské kvalitě nebo o tom jak se bavíš nebo tak, ale říká to hodně o Tvých schopnostech vést podnik.

Hele uvedomujes si ze je nejlepsi v Cechach? :D
6.11.2009 22:32 - Sosáček
Alnag píše:
Vždyť se podívej v jaké líhni tvůrčí deviace ten systém vzniká

Prosim? Cims to rek?
6.11.2009 22:41 - Bouchi
Heh, kdyz nad tim tak premyslim, mozna by to za tu srandu fakt stalo, skoncit s vydavanim DrD, DrD+ a vseho souvisejiciho, najit si nejakou jinou praci, ktera by pokryla potrebne prijmy, bokem vydavat Proroctvi a Dorn a sledovat, za jak dlouho se vyplni sirienova predpoved "pokud je poptávka, vznikne nabídka, o to se zase fakt neboj". :-)
6.11.2009 22:52 - ShadoWWW
Je pozdě, tak jen krátce, zítra napíšu víc:
Bouchi píše:
A co se tyce podnikani v RPG v Cechach - proc to tedy za celych 20 let krom Altaru nikdo nezkusil nebo toho dost rychle nechal? Proc nikdo neprisel a neukazal, ze to dokaze delat trikrat lip nez Altar ...

Oficiální dovozce DnD do ČR taky nedovezl nic víc než core příručky DnD 4E. A slyšel jsem názory, že ostatní příručky by byly prodělečné.

A teď Černý rytíř dováží všechny příručky včetně karet a asi to vynáší...
A přesto, že hard core hráči 4E si příručky předobjednávají přímo u Amazonu.

DnD je docela drahá hračka, a přesto v ČR (relativně) úspěšná. A dokonce bych řekl, že má stále více a více hráčů. Z toho je vidět, že peníze na zdejším RPG trhu se točí. Za kvalitní produkt jsou hráči ochotni zaplatit hodně. V současné situaci ale odchází dost peněz do zahraničí, protože není dostatečně kvalitní česká alternativa.

Ad dobrodružství - o ty je zájem velký! Vždyť na internetu jsou to nejstahovanější doplňky. I tady spoustu nových hráčů, co by chtěli zkusit 4E prosí o co nejrychlejší překlad dobrodružství Keep on the Shadowfell. Dobrodružství zpětně propaguje hru a generuje větší zisk (a třeba skrz prodej nových příruček). DrD si to hodně pokazil Karakem. O samostatném dobrodružství pro DrD+ ani nevím (dobrodružství v současném Dechu draka to nevytáhnou).

Myslím, že Altar by měl zapracovat právě na dobrodružstvích s ukázkou herních mechanik (viz např. právě Keep on the Shadowfell). Měl by se poučit a vydat je aspoň pro DrD 2. A třeba zadarmo ke stažení na netu. Bohatě se to vrátí na tržbě samotných pravidel. Ale musí to být kvalitní dobrodružství. Žádný Karak.

Co je kvalitní dobrodružství? Ideální je anketa. :)

Osobně jsem taky z 4E zkusil prve KotS. Bez nich bych velmi přemýšlel, jestli jít do DnD.

Nakonec to tak krátké nebylo...
6.11.2009 23:00 - Jerson
Bouchi píše:
BTW, vis co je sranda? Ze ty mechanismy DrD+, jimz je vytykana nutnost casteho nahlizeni do tabulek, jsou zaroven nekterymi oznacovany za zbytecne ("neni potreba aby zrovna na tohle byla pravidla"), takze jejich vypustenim by se zabily dve mouchy jednou ranou.

Tenhle kousek jsem nepobral - které mechanismy a která pravidla máš namysli? Jestli myslíš pravidla pro délku skoku a dobru rozbíjení předmětů, tak ano, obojí by se mohlo vypustit bez náhrady, stejně jako pravidla pro nosnost a zvedání. Ale když budu takhle pokračovat, tak mi za chvíli vyjde, že můžu vypustit celou tu tabulku.
6.11.2009 23:10 - sirien
Bouchi píše:
Heh, kdyz nad tim tak premyslim, mozna by to za tu srandu fakt stalo, skoncit s vydavanim DrD, DrD+ a vseho souvisejiciho, najit si nejakou jinou praci, ktera by pokryla potrebne prijmy, bokem vydavat Proroctvi a Dorn a sledovat, za jak dlouho se vyplni sirienova predpoved "pokud je poptávka, vznikne nabídka, o to se zase fakt neboj". :-)

ah, prosím, do toho, miluju praktické experimenty :)
6.11.2009 23:16 - Bouchi
ShadoWWW píše:
DrD si to hodně pokazil Karakem.
Co pokazil Karakem, bohate napravil dalsimi moduly. Vis ceho se prodalo nejvic? Hned po zakladni krabici Asterionu (ktera se jednou vydala, pak jednou dotiskla a pak vysla v prepracovane podobe jako Cas temna) je to Dvanact sosek Almiru. Prodalo se jich dvakrat (ci vickrat) tolik nez kterehokoli dalsiho DrD modulu.
A mimochodem, treba takove tarijske moduly maji vzestupnou kvalitu, presto se kazdeho nasledujiciho prodalo min nez toho predchoziho. Cili proste o tistena dobrodruzstvi v soucasne dobe dostatecny zajem neni. Rozhodne ne takovy, aby melo smysl vydavat separatne dobrodruzstvi pro DrD a pro DrD+.
6.11.2009 23:24 - Alnag
Bouchi píše:
Rozhodne ne takovy, aby melo smysl vydavat separatne dobrodruzstvi pro DrD a pro DrD+.


Ono je taky s prominutím na hlavu vydávat dvě RPG, která se podobně jmenují a sytí stejný žánr (heroická fantasy). TO pak není divu, že to na našem trhu není rentabilní.
6.11.2009 23:39 - Bouchi
Alnag: Jenze ten klesajici zajem o moduly se nedatuje od vydani DRD+, je to zalezitost deledobejsi (pricemz zajem o pravidla DrD v letech pred vydanim DrD+ klesajici rozhodne nebyl).
7.11.2009 00:50 - sirien
Bouchi píše:
A mimochodem, treba takove tarijske moduly maji vzestupnou kvalitu

ha-ha-ha. Až na poslední myslim že dva mám doma všechny. Žádný z nich nepřekonal Nemrtvé a Světlonoše, kteří byli první, což bych nenazýval vzestupná kvalita.
Nicméně Nemrtví jsou skutečně kvalitní kousek, to zase žádná.

EDIT: A pominu-li Nemrtvé, ani pak není kvalita Asterionských sourcebooků stoupající. Nicméně ani klesající. Tak nějak oscilují sem a tam kdesi nad hranicí špatného a pod hranicí natolik-dobrého-abych-to-někomu-doporučil, na které se nachází Nemrtví.
7.11.2009 02:09 - Bouchi
sirien píše:
ha-ha-ha. Až na poslední myslim že dva mám doma všechny.
...
EDIT: A pominu-li Nemrtvé, ani pak není kvalita Asterionských sourcebooků stoupající.

:-))))) ROFL :-)))))
Projasnils mi noc.
Krasnejsi dukaz, ze ti jde hlavne o to mi oponovat, at uz napisu cokoli, jsem si prat nemohl.
Precti si jeste jednou, o jakych modulech pisu.
7.11.2009 08:56 - Jerson
Siriene, fau-pax, nebo jak se to píše. Taria je ten druhý svět, takový ten víc středověký, méně fantasy, až na obří levitující balvan, Dračí skála se to tuším jmenuje (něco jako loď v District 9 :-)
Asterion je to plné skřítků, Hevrenů, prastaré magie a magických serepetiček v každém podzemí, planeta, která byla původně tuším dvakrát nebo třikrát menší než Země (než přišel Jerson za autorem a řekl "Uvědomil sis, jak blízko bys měl obzor?") Je tedy pravda, že obsahuje kontinent jménem Tara, což mě asi po tři roky mátlo, než jsem udělal stejnou chybu jako ty - jenže jsem ji udělal před jedním z autorů Asterionu, takže mi ji vysvětlil a od té doby vím, že to jsou dva různé světy, i když se neznalému člověku dost špatně rozlišují.
7.11.2009 08:57 - noir
Mě zaráží jen jedno - na začátku Bouchi naspal, že dnes by už plusko nevydal. Když sem lidé psali své výhrady proti hlavním nedostatkům a chybám systému, snaží se je odrážet. Ale proč bys teda, Bouchi, dnes už plusko dnes nevydal? V čem jsou jeho nedostatky tak velké, že by z dnešního pohledu bylo nevydatelné?
7.11.2009 10:42 - ShadoWWW
Mně by zas zajímalo, jestli vyjde další verze DrD+. A jestli ano, tak v čem plánujete, že by byla jiná.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.078361988067627 secREMOTE_IP: 18.191.181.231