Produkty

Bouchi
5.11.2009 06:34
DrD+
DrD+ je patrně na tomto webu dostatečně kontroverzní téma, aby mohlo vyprodukovat zajímavou diskusi.
9.11.2009 21:02 - Jerson
Bouchi píše:
ty krome toho taky rikas, ze kdyz ta cilova cisla budou ruzna, je to spatne.

Ano, pokud se budou lišit cílová čísla přesně podle vzdáleností a volně podle dalších podmínek, tak ano, je to špatně. A zejména když tyhle další podmínky bude určovat PJ libovolně. A tajně. A až těsně před hodem. Každá další varianta je horší a horší.
9.11.2009 21:05 - sirien
To máš jedno Jersone, nakonec stejně skončíš u nějaké úvahy nějaké osoby. Jedno jestli dáš pevné číslo za vzdálenost a pak úpravu dle úvahy ST podle dalších podmínek, nebo jestli nastavíš FATEovou stupnici podle "obtížnosti" (normální, slušný skok, dobrý skok... legendární skok...) a necháš někoho porovnávat všechny podmínky naráz.

Spíš mi přijde podstatné zdůraznit, že by mělo jít o společné rozhodnutí, resp. o společně odsouhlasené rozhodnutí a ne jen o rozhodnutí právě jednoho z hráčů (ST)
9.11.2009 21:11 - Bouchi
Jerson píše:
pokud se budou lišit cílová čísla přesně podle vzdáleností a volně podle dalších podmínek, tak ano, je to špatně.
To ale do mych prispevku vkladas neco, co jsem tam ja nenapsal. (A fakt netusim proc to delas.)
9.11.2009 21:28 - Jerson
Protože jsem je tak pochopil, Bouchi.
Celou dobu obhajuješ existenci nějaké tabulky, tedy fakt, že "je v určitých situacích užitečná" - pokud tě chápu správně.

Já bych se nerad dostal k debatě, co je ještě tabulka a co už je seznam, protože jsem začal s tvrzením, že tabulka pro DrD+ tak jak je je úplně zbytečná, a hledat nějakou hranici zjednodušení, kdy už zbytečná není se mi nechce.
9.11.2009 21:31 - ZK
1)Ne nutně. Postavy mohou zatím hrát bez theurga, později se přidá. Nebo si připrav formule dopředu a odházej to najednou. Úplně nejsnazší by bylo kdyby bouchi povolil moje Homerule.
To bouchi nechystáš nějaké změny?
2 vazbochyt může mít další sloty, ale nemůže spravovat formule z vyšší sféry než je jeho vlastní a to obvykle bývá dost nižší, než můžeš tahat formule sám čily nevyplatí se. Na osmé úrovni máš 9 bodů náklonnosti denně to je podle mě dost na 3 až 6 formulí za den. Kolikrát denně chceš sesílat? Koncepce theurga má být taková, že sesílá občas ale pořádně.
3) Theurguvu sílu pro srovnání čarodějem bych měřil v počtu a síle kouzel, které mohou za den seslat. Náklonnost je tomto případě spíše pomocný termín. Na kolik si dal práci s vazbami na 3 stupeň? To je zbytečně moc pokud to potřebuješ jen pro formule a ne pro pamatování vazeb, Optimum je podle mě na tvoji urovni tak druhý stupeň i s měsíční nakloností.
9.11.2009 21:36 - ilgir
Tahle diskuze se docela hodí, vzhledem k tomu, že zrovna píšu rozbor DrD+ do Drakkaru. Jen byste se tu mohli přestat dohadovat o jednotlivých mechanikách, o kterých všichni víme, že jsou úplně debilní, a zkusit to vzít trošku víc vcelku, co říkáte? Uvedu vás do zdrojů :-P
9.11.2009 22:00 - Gurney
ZK píše:
Astral se dá řešit velmi rychle. Hodíš na vstup hra jede dál, mezitím si připravíš formuli/ formole. Označíš si je čísly podle slotu a necháš PJ hodit oproti obtížnosti, které mu řekneš. PJ ti sdělí úspěch neúspěch a sobě si napíše pod číslo slotu úspěch nebo fatal. Celý proces se dá více ještě PJ usnadnit a urychlit pokud přijmete nějaké homerule pravidlo v případě fatálního neuspěchu vstupu do sfér, např. získáš postich na vstup další vstup do sfér o tolik o kolik si podhodil fatalní neuspěch, který postupně klesá o 1 za uplnulých 24 hodin. Pak už stačí aby PJ hodil na formule. A to je záležitost na minutku. Nebo něco podobného mohl altar oficalizovat co Bouchi ?
Tvorba formulí. To co si musíš dát pozor je aby tě neohrozil fatální neúspěch. Normální neúspěch můžeš risknout. Theurg má obvykle více náklonosti, než může vzhledem k volným slotům utratit za formule. Normální formule stojí 1 bod náklonosti, pokud nepoužíváš spec. modifikátory nebo drahé formule jako velký mord pak si pohodě.

Wow fakt cool. Teprve teď doceňuju 4e kde k rituálu stačí jeden hod, případně skill challenge + kolik roleplaye hráči snesou.

ilgir píše:
Jen byste se tu mohli přestat dohadovat o jednotlivých mechanikách, o kterých všichni víme, že jsou úplně debilní, a zkusit to vzít trošku víc vcelku, co říkáte?

To asi ne, ale můžem zavést návštěvní dny pro Drakkar, plné vznosných myšlenek a ucelené kritiky :P
9.11.2009 22:34 - Sidalir
To ZK:
1. Ne pokud postavy cestují- omezování settingu
2. Správce sesílám za měsíční náklonost a omezení levlem jsme zrušili(zbytečný teror, když mám démona jen na tohle) Já sesílám občas ale potom intenzivně (nestvůry jsou těžší a je jich víc) a s 6 formulemi (v +ku moc) zabiju sotva tři.
3. Já je neporovnávám, ale počítání pravděpodobností seslání u obou mě vždy přišlo jako blbá loterie narozdíl od D3e, kde bylo seslání 100% a záchrané hody už na hráči přímo nezávisely.
S počtem many/přízně(popř. kouzel) v +ku jsem taky nesouhlasil, protože:
a) musím šetřit- bez ní jsem bezbraný (a neschopný)
b) musím často používat abych zabil soupeře co jdou po mě, jinak jsem do pár kol mrtvý.
A pokud si chci v loterii zlepšit šance? Musím mačkinovat nebo měnit pravidla.

Všechno tohle záleží hlavně na PJ. Naše hra je náročná. (Navíc nemá PJ skoro žádnou představu co nás zabije a co dáme v pohodě co takhle na to udělat tabulku??!!!?)
9.11.2009 22:40 - Sidalir
To gurney: Plně souhlasím. Ale co chceš dělat s konzervativníma hráčema co nechcou přejít na COKOLIV jiného?

Edit: Vykašlat se na ně. (a to asi brzo udělám)
9.11.2009 22:48 - Colombo
Sidalir: ty jsi z Ovy?
9.11.2009 22:58 - Gurney
Sidalir píše:
Ale co chceš dělat s konzervativníma hráčema co nechcou přejít na COKOLIV jiného?

Jedině přemluvit je ke zkušebnímu hraní něčeho jiného. Třeba ta 4e je šíleně nakažlivá (vlastní zkušenost). Nic jiného mě nenapadá.
9.11.2009 23:02 - Sidalir
Asi to jako bojkot proti plusku zkusím, ale radši Fate, 4E zatím neumím.
9.11.2009 23:21 - Gurney
Sidalir píše:
Asi to jako bojkot proti plusku zkusím, ale radši Fate, 4E zatím neumím.

Je to tvoje věc ale nejdřív bych zkusil tu 4e (mám pocit že někdo tu dokonce překládá úvodní/zkušební dobrodružství Keep od the Shadowfell se zkrácenou verzí pravidel a předpřipravenými postavami) a potom teprve ten FATE. Ta čtyřka je DrD ideově přece jen bližší, FATE naproti tomu počítá s trochu jiným přístupem ke hře (který třeba mě přijde přesně na opačnou stranu než DrD+). Jo a jestli aspoň jednou za dobrodružství bojujete tak DnD 4 má výbornej a rychle pochopitelnej bojovej systém.
9.11.2009 23:27 - Sidalir
Fate vs. +ko je úplná pravda.
Ale nejdříve potřebuji ten překlad, spolužáci(se kterýma hraju +ko) umí anglicky ale jsou na to líní.
10.11.2009 00:12 - Gurney
Tady prvních 40 stran překladu Keepu (pokud vím tak se na něm stále pracuje).

K jeho odehrání jako úvodního dobrodružství by měl stačit jednak Keep on the Shadowfell a jednak Quick start rules, které pokud vím zatím nikdo nepřekládá, ale pokud vládneš aspoň minimální znalostí angličtiny tak je to asi pět stran jednoduchého textu + vyplněné osobáky s přednastavenými chraktery (mrkni do anotace k diskuzi o DnD 4e na cennější ze dvou podnosů).
10.11.2009 00:25 - ilgir
DnD4e vřele doporučuji každému, komu se nebude už od pohledu hnusit. Mně, milovníkovi slovanských mýtů a odpůrci anglosaské fantasy pseudomytologie se bohužel od pohledu hnusí.
(a taky nemám rád deskovky vydávající se za RPGčka...)
10.11.2009 00:41 - noir
Milovníci končívají špatně, třeba takovej Rómeo.
10.11.2009 01:17 - Alnag
ilgir píše:
Mně, milovníkovi slovanských mýtů a odpůrci anglosaské fantasy pseudomytologie se bohužel od pohledu hnusí.


To musí být fakt problém sehnat nějaké hratelné RPGčko, když i ten dračák je prošpikovanej anglosaskou pseudomytologií (ostatně je to klon Basic D&D, tak se není co divit...)

ilgir píše:
a taky nemám rád deskovky vydávající se za RPGčka..


Au. Tady dostal logika pořádně na frak a vzlyká teď opuštěně v koutě, že? Pochopil bych, že nemáš rád deskovky (ale to bys je nesměl vytvářet. Pochopil bych, že nemáš hrát RPGčka, ale ani to tak nějak nevyplývá. Ať už je tedy D&D to nebo ono, mělo by se ti líbit.

Je to asi jako mít rád čokoládovou zmrzlinu i oříškovou zmrzlinu a vztekat se, když člověk v obalu označujícím čokoládovou najde tu oříškovou... Doporučuji znovu rozjímat nad tím, kde je zakopaný pes. V tomhle to nebude.
10.11.2009 02:17 - sirien
ilgir píše:
Tahle diskuze se docela hodí, vzhledem k tomu, že zrovna píšu rozbor DrD+ do Drakkaru. Jen byste se tu mohli přestat dohadovat o jednotlivých mechanikách, o kterých všichni víme, že jsou úplně debilní, a zkusit to vzít trošku víc vcelku, co říkáte? Uvedu vás do zdrojů :-P

Podporovat Drakkar? :) Děkuju pěkně, ale myslím že rozbor jednotlivých mechanik mi přijde dost zajímavý, abych od něj odcházel kvůli periodiku pochybné kvality...

Gurney píše:
To asi ne, ale můžem zavést návštěvní dny pro Drakkar, plné vznosných myšlenek a ucelené kritiky :P

Pravidelné návštěvní dny Drakkaru, to není špatný nápad. Jako periodu těchto dnů navrhuji dobu odpovídající poločasu rozpadu Bismutu (Bi 206), vypadá to jako docela rozumná hodnota.

Sidalir píše:
(Navíc nemá PJ skoro žádnou představu co nás zabije a co dáme v pohodě co takhle na to udělat tabulku??!!!?)

No, nejsem úplně fanda DnD, ale ve 4e přesně taková tabulka je, velice jednoduchá a přitom naprosto precizně funkční.

Sidalir píše:
Fate vs. +ko je úplná pravda.
Ale nejdříve potřebuji ten překlad, spolužáci(se kterýma hraju +ko) umí anglicky ale jsou na to líní.

Tyhle mýty o FATE začínají být trochu monotónní. FATE může fungovat podobně jako jakákoliv hra z tradiční vývojové větve, stačí když se správně nastaví Fate pointy a perioda obnovování Aspektů.
2e je přeložená, kdybych měl trochu čas tak se dohodnu s Jakubem nebo tak někým na překladu 3e, ale zatím to u mě nevypadá.

ilgir píše:
(a taky nemám rád deskovky vydávající se za RPGčka...)

Žádnej problém, prostě nehraj My live with Master.
10.11.2009 07:54 - tuleník
ilgir: ja práve pripravujem kampaň na staroslovanskú tému a bude v 4E, čo tak prestať brať pravidlá doslova a používať ich ako templát kde často stačí niečo premenovať a z Raven Queen je Morena (a fluff si môžeš upraviť podľa aktuálnych poznatkov... hoci o slovanských bohoch a mytológii vieme takmer prd, lebo ich kresťania vymárovali prv, ako sa najdlhšie odolávajúci polabskí Slovania naučili písať... a ak by sa aj písať naučili, po konverzii by zrejme také hriešne záznamy spálili)
z tých pravidiel potrebuješ len tie číselká... matematický model... či je elf alebo víla a či máš warlorda alebo vladyku je v podstate jedno

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.068190097808838 secREMOTE_IP: 18.116.42.208