Produkty

Bouchi
5.11.2009 06:34
DrD+
DrD+ je patrně na tomto webu dostatečně kontroverzní téma, aby mohlo vyprodukovat zajímavou diskusi.
23.1.2014 13:12 - Bouchi
noir píše:
Určitě řešíš nějaký cash-flow, investice a revenue a tak.

Vydání 13th Age by mělo být financováno z výrazné většiny kickstarterovou metodou, čili tam cashflow zas v takové míře řešit nemusím. A nebýt toho, že se na podzim zadrhlo jednání, tak věřím že by 13th Age vyšlo nejpozději na GameConu 2014.

Na druhé straně pro DrD+ 2.0 jsou nejdřívějším možným termínem vánoce 2014 a zatím nejpravděpodobnější varianta je, že napřed vyjde elektronicky. Čímž odpadnou náklady na tisk. Honoráře budou řešeny podílem z tržeb, takže tady taky žádné dopředné náklady. Čili opět cashflow příliš řešit nemusím.
23.1.2014 13:26 - crowen
Jerry pusta do eteru zaujimave perly. Som zvedavy, co z neho vylezie na dalsiu varku Alefovych otazok :-)
23.1.2014 13:27 - crowen
noir píše:
Mě by se jen líbilo, aby u nás vyšla dobrá hra.
A kto by ju mal napisat + vydat podla teba? Aka hra by sa ti pacila, teda by bola dobra? Respektive ake charakteristiky robia v tvojich ociach hru dobrou?
23.1.2014 13:27 - Alnag
ShadoWWW píše:
Protože Jerryred ignoruje postování informací na kostku, tak sem předávám shrnutí nových informací:


Jsem si jistý, že až si bude potřebovat reklamu, vzpomene si na nás. Já si na jeho přístup určitě vzpomenu také. :D
23.1.2014 14:14 - Gurney
23.1.2014 14:20 - Merlin
Tahle sekce mě zase baví :) Jerryed je můj favorit a těším se na další perličky z natáčení
23.1.2014 14:40 - Me-dea
Jsem to jen já, nebo ten jeho odstavec o RPG vs Hra na hrdiny nemá ani hlavu ani patu? Ale jinak jsem se nad ním pousmála :-). Jak píše Merlin, tohle bude legrace sledovat.
23.1.2014 14:43 - noir
crowen: Promiň, netuším, proč bych ti to měl vykládat.
23.1.2014 14:47 - Me-dea
noir píše:
crowen: Promiň, netuším, proč bych ti to měl vykládat.


Aby ji pro tebe mohl napsat, přeci.
23.1.2014 14:51 - York
noir píše:
crowen: Promiň, netuším, proč bych ti to měl vykládat.


Mě by to například zajímalo, každý takový osobní pohled je pro mě cenný.
23.1.2014 14:58 - Shako
Zajimave je, ze se DrD + II vymezuje (trosku negativne) vuci DrD II. ;-)
23.1.2014 16:50 - sirien
Shako píše:
Není to iniciativa autorů, ale spíš hráčů a fanoušku. Ale jinak souhlas, že to není uplně Altaří projekt.

faoušci co se rozhodli tvořit = autoři

Shako píše:
Tak tedle poznámce moc nerozumím, když tady s něco děje, zatímco na rpgf v tom vlákně nevidím nic.

tak víš co, předchozí zkušenosti ukazují, že zatímco na RPG F se každé šílenosti dostane aplauzu a příjemného přijetí a navíc v balíčku dostaneš zdarma i obranu před jakoukoliv kritikou (viz mnohé diskuse k DrD2 a k recenzím na DrD2), tady by se třeba kolega mohl dozvědět, co si opravdu myslíme. Jak jsme už u DrD viděli dříve, ne každý upřímnost nutně ocení...

Jinak ano, toho negativního vymezení vůči DrD2 jsem si všiml. Postřehl jsi, co je na něm nejepičtější? To jak říkají o čem DrD+2 bude, jmenují úplně ty samé věci, o nichž podle autorů mělo být DrD2 a pak napíší, že rozdíl je z toho určitě zcela zřejmý :D

Alnag píše:
Jsem si jistý, že až si bude potřebovat reklamu, vzpomene si na nás. Já si na jeho přístup určitě vzpomenu také. :D

není nad to přednaštvat si jednu ze dvou největších komunit, že? :)
(schválně, jestli svému "produktu" bude věřit natolik, aby mi ho věnoval k recenzi :D )

Me-dea: ne, buď v klidu, ten odstavec je totální bullshit :D



Bouchi, ad noir: nevšímej si ho, zase dělá hrozně chytrého a když je nachytaný na švestkách tak se naprosto tradičně vykrucuje agresivními odmítnutími, zamítnutími a tvrzeními, že to co sám nakousl a otevřel přece vůbec není zavázán vysvětlovat a že reakce na jeho logický blábol a nesmyslné konstrukce a závěry je vykrucování... jeho zpětné z prstu vycucané omluvy typu "bylo mi líto že jste se odmlčeli o 13th age a proto jsem byl úmyslně agresivní, i když mi vůbec nic nebrání se na 13th age v příslušné diskusi zeptat" k tomu patří taky - noirovy výlevy těchto typů už patří k našemu místnímu koloritu, bez nich by tu bylo o zpestření méně.
Jak on sám napsal:
noir píše:
Jéžišmarjá! Konečně zase něco, čemu se bude člověk moci zasmát!

...a protože zatím není moc čemu, poskytuje nám aspoň možnost smát se jemu ;)
23.1.2014 17:02 - sirien
oi, ale ale - Shako nám poněkud zapomněl citovat tu nejlepší pasáž onoho postu:

Píše:
Pokud má někdo dotazy či připomínky, tak proč chodit diskutovat na Kostku, když informace se podávají tady? Nechápu, ale holt nejsem vševědoucí. Kdybych byl, tak bych nás předčasně nepředstavoval. Myslel jsem ze vyvolám v komunitě radost a nadšení, nikdy bych nečekal úplny opak. Je to smutné kam se naše RPG scéna dostala.


nebo taky...
Píše:
Ve vy vývojářském týmu DrD PLUS, nebo jak si říkáme v Puls Teamu (POZOR opět žádný překlep a to ani ve velkých písmenkách)

(cool název checked, ještě by to chtělo nějakého fajnového maskota)

eh...
Píše:
Alef0: Čo presne sa s Pluskom ide diať?

Děly se, dějí se a ještě se budou dít velké věci. ... a které (=připomínky) jsme přepracovali v důsledný plán našeho projektu

koukám, že ani absence maskota nebrání nadšenému sebevědomí...

Píše:
Chtěli bychom nabídnout to co PLUSKA nabídli původně, tedy propracovaný systém pro zkušenější hráče s velkým důrazem na RP, tímto se myslím dostatečně vymezujeme vůči DrD2. Ale i my chceme mít hru především hratelnou a zábavnou a proto jdeme s trendem vyššího zapojení vyprávění, kde mechaniky systému jsou pro podporu příběhu, nikoliv jeho konstantním prvkem nebo dokonce překážkou.

- zajímala by mě definice "zkušenějšího hráče" - jako zcela vážně bych jí chtěl vidět napsanou, toužim po ní jak Jeníček po perníčku.
- hrozně se mi líbí ty naznačené kontradikce: systém pro zkušenější hráče VS hra která je zábavná a hratelná | hra s důrazem na RP VS hra která je zábavná a hratelná | mechaniky VS vyprávění... člověku hned vzroste důvěra v autorovy znalosti, rozhled a kompetence


(omlouvám se noirovi za mystifikaci - očividně je čemu se smát už teď (: )
23.1.2014 17:38 - Sparkle
Aspoň nemaj nereálný termíny. Chtěj to vydat letos na Vánoce a jsou srozuměni, že to dost možná nedaj.
23.1.2014 18:06 - York
Sparkle píše:
Aspoň nemaj nereálný termíny. Chtěj to vydat letos na Vánoce a jsou srozuměni, že to dost možná nedaj.


Já bych tomu směle říkal komplexní termín, protože obsahuje i imaginární složku ;-)
23.1.2014 18:14 - Jarik
Ja bych chtel vedet, kdo to stihne opakovane otestovat. (Predpokladam, ze po testu dojde k upravam, ktere bude potreba opet otestovat, jestli jsou vskutku opravami,...)
Mno. Treba na GC dojde i k verejnemu testu.

Jen nevim, kdy to Jerry chce stihnout (kdyz je to jeden z PJ) :D
Ale treba tu hru bude testovat verejne nekdo, kdo ji nezna. Coz by mozna mohl byt PLUSovy imPULS :D
23.1.2014 18:30 - Shako
sirien píše:
faoušci co se rozhodli tvořit = autoři


Muj postreh byl v tom, ze to neni projekt puvodnich autoru DrD+.

sirien píše:
hrozně se mi líbí ty naznačené kontradikce: systém pro zkušenější hráče VS hra která je zábavná a hratelná | hra s důrazem na RP VS hra která je zábavná a hratelná | mechaniky VS vyprávění.


Todle me taky trosku mate... :-/
23.1.2014 18:55 - York
jerryred píše:
Chtěli bychom nabídnout to, co pluska nabídla původně, tedy propracovaný systém pro zkušenější hráče s velkým důrazem na RP.


(Omlouvám se za zásah do citace, ale nemusíme na ty hrubky koukat i tady, že).

Tak trochu si říkám, proč tu hru přepisovat, když to, co je cílem přepracování, DrD+ podle samotných autorů splňuje už od začátku.


Nad tím, jaký koncept by případné přepracování DrD+ mělo mít, tedy čeho by se měl vývoj snažit docílit, jsem před časem docela dlouho přemýšlel a nic moc kloudného jsem nevymyslel.

Když bych to totiž pojal tak, že prostě jen vyhodím věci a principy, které se moc neosvědčily (což není úplně ideální designový koncept, ale v zásadě i výrazné zjednodušení a zeštíhlení může k něčemu být, zvlášť když jde o další edici stávající hry), tak by z té hry nejspíš moc nezbylo.

Základní myšlenka core mechaniky DrD+ je totiž schopnost simulovat fyzikální jevy. Což je poměrně zajímavý koncept a dokážu si představit, že by mě to v jistém věku i docela bavilo, ale je poměrně obtížně slučitelný s tím jak se hraje většina současných her a má poměrně velký potenciál svádět k reality lawyerismu a z něj vyplývajících konfliktů mezi hráči.

Jakákoliv zásadnější změna této základní mechaniky by nejspíš tu hru zpřístupnila mnohem širšímu publiku, na druhou stranu by ji ale imho učinila nezajímavou pro hráče, kteří ji stále ještě hrajou.

Druhá věc jsou settingově závislé "soft" mechaniky. Vývoj DrD+ šel směrem od promyšleného základu, na který se pak nabalovalo všechno ostatní. Když bych teď třeba došel k závěru, že vazby jsou moc složitý prvek (je to jen příklad, nemusí nutně dávat smysl) a chtěl je vypustit, tak tím lavinovitě ztratí smysl hromada dalších věcí. Ok, asi to půjde předělat tak, aby tam žádné vazby nebyly, ale opět se dostáváme k tomu, že z toho vyleze úplně jiná hra - a to nejen mechanicky, ale i settingově, po stránce feelingu ze hry a v tom, jak se vlastně hraje.

S otázkou komplexních a provázaných principů fungování magie aktuálně zápasím v Dakaře, tam to ale od začátku navrhuju tak, že skoro celá magie funguje i s několika jednoduchými pravidly a to, co jí dělá komplexní a složitou, je možné nezávisle přidávat nebo ubírat, aniž by se tím na základu cokoliv změnilo. Komplexitu zvyšuje několik samostatných kouzel a schopností, všechno ostatní nezávisle funguje i bez nich.

Kde se nakonec bude nacházet ten správný bod na cestě mezi jednoduchostí a komplexitou zatím nevím, ale mám alespoň jistotu, že s tím můžu bez obav oběma směry libovolně hýbat a nebude mě to stát nic jiného, než práci s několika nezávislými principy, schopnostmi a kouzly, ale nebudu muset hrabat do základní mechaniky, ani do drtivé většiny kouzel a schopností.

Tohle byl ostatně jeden z důvodů, prož jsem už před časem Bouchimu říkal, že pokud bych měl něco předělávat tak určitě DrD a ne DrD+ (a z plusek si případně brát nápady a obsah, kterým se staré DrD obohatí).

Napsání první verze přepracovaného průvorce hrou pro začátečníky mi zabralo zhruba měsíc. Předcházelo tomu dost promýšlení a ještě víc práce na systému, na nějž jsem to portoval, ale to by v případě plusek bylo potřeba udělat taky. Jak dlouho by to samé zabralo, kdybych to chtěl udělat s DrD+, si nedokážu představit. Odhaduju tak minimálně rok.

Podotýkám, že ta moje předělávka sice určitě není dokonalá a navíc se zatím týká jen jedné příručky, ale za to je hratelná a už v té fázi po měsíci práce bez problémů testovatelná. A hlavně fluffově (a trochu i mechanicky) opravdu dost výrazně připomíná Dračák - jsou tam stejné rasy, stejná povolání a stejná kouzla a schopnosti, která v drtivé většině případů dělají stejné, nebo aspoň stylově podobné věci, jako ve starém dračáku. Kdybych tohle chtěl splnit v případě předělávky plusek, musel bych nutně zachovat jejich základní myšlenku, koncept fungování světa a magie a to, jak se promítá do jednotlivých schopností. Jakákoliv větší změna by to celé úplně rozbořila a bylo by potřeba z toho postavit fungl novou hru.

Jsem tedy upřímně (a bez ironie a posměšků) zvědavý, jak se s tím autoři poperou. Úkol je to vskutku nelehký.
23.1.2014 22:39 - ShadoWWW
York píše:
Když bych to totiž pojal tak, že prostě jen vyhodím věci a principy, které se moc neosvědčily (což není úplně ideální designový koncept, ale v zásadě i výrazné zjednodušení a zeštíhlení může k něčemu být, zvlášť když jde o další edici stávající hry)

(zvýrazněno mnou)
Ale je. (viz bod Solve a Problem by Removing It)
23.1.2014 22:47 - York
ShadoWWW píše:
Ale je. (viz bod Solve a Problem by Removing It)


Já ale mluvím o konceptu, tedy o stanovení cílů a výhodisek celého projektu. Jako designová technika je to samozřejmě nepostradatelné.

V případě tvorby nové edice to samozřejmě může fungovat i jako koncept: "Vyhodíme to, co se moc nepoužívalo, nebo moc dobře nefungovalo." Jde to ale jen v případě, že to, co moc dobře nefunguje, není core mechanika hry, a když nechceš nic měnit na původním konceptu.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.081023931503296 secREMOTE_IP: 18.191.186.72