Autor OGL o OGL (a historii Wizardů a vůbec...)
(jen notička v téhle diskusi,
detaily k současné licenční situaci tady)
Loki: jinak teda pro záznam kolega tam ujasňuje tu možnost "opisování" RPG pravidel a mechanik. Je jednoznačně stanoveno, že nemůžeš nárokovat individuální mechaniku (pravidlo, algoritmus...). ALE. Hra jako celek je víc než mechanika - jde o umělecké dílo ("work of art", terminus technikus), což už nárokovat jde. Kde přesně leží hranice mezi jedním a druhým
nikdo neví, protože to není jasněji nikde upravené a nebylo to soudně testováno - tzn. je to zcela neznámý právní prostor, což je prakticky nejhorší možný stav pro všechny.
Aby bylo jasno - to neznamená, že ta čára je "někde uprostřed" (jak maj lidi tendenci si vždycky hned začít myslet) - kolega uznává, že je dost dobře možné, že by soud řekl, že hra jako celek je pravidly a nelze jí nárokovat. Ale zároveň to není vůbec jisté. Což znamenalo že defenzivní postoj je vůbec nic nezkoušet. Základní pointa OGL byla celý tenhle šedý prostor odstranit a proměnit na "bílý".
Na druhou stranu kolega zároveň přiznává, že standardně ti nic nebrání odkazovat k cizím trademarkům ("kompatibilní s Dungeons and Dragons") a ano, trade-off OGL byl záměrně ten že ses tohoto práva vzdal.
V návaznosti pak potvrzuje výše odkázanou copyrightovou právničku z EFF v tom, že "odvoláním" původní OGL si Wizardi hrajou s nukleárnim ohněm, protože tím všechny uživatele OGL zbaví závazku nereferovat jejich "product identity" a zároveň tím obnoví nejsanou šedou zónu, kterou někdo
může lajsnout jít testovat. Takže Wizardi můžou skončit s tím, že bez původní OGL někdo opíše DnD, plácne na něj ohromné "kompatibilní s Dungeons and Drangons" včetně DnD loga vedle tohoto sdělení... a následně vyhraje u soudu copyright claim s tím že jde "jen" o pravidla a ta jsou nenárokovatelná - a v ten moment Wizardi (/Hasbro) "přijdou o všechno" (obrazně řečeno, samozřejmě). Což je drsnej vabank - kterého osobně pochybuju, že si současný Wizardi byli vůbec vědomí.