Prostředí

Belbog
11.8.2016 17:48
Váš oblíbený žánr pro RPG
Jaké herní žánry (fantasy, sci-fi atd.) a styly (důraz na akci, děj, psychiku postav atd.) preferujete, respektive byste preferovali u herního systému, který je v tomto směru bez omezení?
Udělal jsem na toto téma dotazník na Vyplňto - https://zanry-pro-deskova-rpg.vyplnto.cz/ - a moc bych vás prosil o jeho vyplnění. Sem můžete psát podrobnější a zasvěcenější komentáře, případně dotazy na mou osobu.
Děkuji
Autorská citace #21
13.8.2016 01:01 - Aegnor
Legenda píše:
Milí příznivci deskových RPG čili her na hrdiny

Fakt by mě zajímalo, kdo s tímhle výrazem přišel.

Jinak... české GURPSy?
Autorská citace #22
13.8.2016 01:29 - sirien
Aegnor píše:
Fakt by mě zajímalo, kdo s tímhle výrazem přišel.

Altar, 1991. (Napsal bych, že All Evil shares the same root, ale za Končinu ani Void Altar vinit dost dobře nemůžeme...)

Aegnor píše:
Jinak... české GURPSy?

Působí to tak, i když čekám něco o dost divočejšího, vzhledem k tomu, že překlad GURPS byl k dispozici dokonce snad už koncem devadesátek, určitě na přelomu tisíciletí...
Autorská citace #23
13.8.2016 11:07 - York
Popravdě si moc nedokážu představit, že se někdo pustí do projektu, který mu zabere několik let práce, aniž by aspoň trohu doufal, že to pecka bude.

Druhá věc je, jestli to pak tak i prezentovat - to už je asi otázka toho, jak moc tlustou má autor hroší kůži. Mrmralové se najdou vždycky a z marketingového hlediska je asi lepší o své práci mluvit stylem "dělal jsem to s vizí, že to bude průlomová věc, a dal jsem do toho všechno" než říkat "no víte, já jsem vlastně nikdy nevěřil, že by to mohlo být dobré a úspěšné".
Autorská citace #24
13.8.2016 11:41 - Belbog
sirien píše:
Legenda - univerzální RPG.

Ano, je to tak. Název je pracovní, nicméně uvedené aspekty hry platí - a jsou tam ještě další zajímavé věci.
K současném stavu hry bych řekl jen to, že momentálně už není ve fázi vymýšlení pravidel a herních mechanik, ale řeší se další prvky projektu a možnosti jeho realizace.

sirien píše:
Jinak... české GURPSy?

Pokud jde o GURPS, v určitých aspektech to asi podobné bude.

Aegnor píše:
Fakt by mě zajímalo, kdo s tímhle výrazem (desková RPG a hry na hrdiny) přišel.

„Deskové RPG“ je opravdu trochu nešťastně zvolený výraz, možná by bylo lépe říct "stolní RPG" ve smyslu dračáku aj.
S výrazem „hry na hrdiny“ jsem se poprvé setkal nejspíš v souvislosti s hrou Hrdinové fantasy. Osobně se mi tento pojem nelíbí – zastávám názor, že hráč může hrát za jakoukoli postavu a vůbec to nemusí být hrdina nebo dobrodruh v klasickém slova smyslu.
Autorská citace #25
13.8.2016 12:02 - Colombo
York: Ty si nikdy nerobil vědu, že:D
Autorská citace #26
13.8.2016 12:13 - York
Colombo píše:
York: Ty si nikdy nerobil vědu, že:D


Neříkej, že ti nezbyla alespoň malinkatá jiskřička naděje, že možná někdy... :-)
Autorská citace #27
13.8.2016 12:14 - PetrH
Takze nic zajimavenho... Neco universalniho je svycarsky prirucni nozik, hrdinove svetu sly dale, ale pokud jsi vzal za svuj vzor hf, tak to jsi od Tomase si vzal spatny priklad...vermi, sveho cssu jsem v tom vedl hry a byl na foru aktivni. Byval tam jeden magor nekde od Teplic, tak snad to nejsi ty, ten tubhru i rpzvojel do fan udelatek a rules. Nechci ti brat ilize, tak jako me vzal svet rpg za posledni roky, ale nekdy mene je vice. K cemu mi bude desitka stran zbrani? V xem se lisi? Plamenomet s plamenem ruzovym na dva metry, cervenym na 4 s moznosto podveseni granatometu? Asi bych to nemel moc rikat na hlas, ale na ne fantasy, respwktive scifi, steampunk bych volil fate...
Autorská citace #28
13.8.2016 13:19 - Aegnor
Belbog píše:
„Deskové RPG“ je opravdu trochu nešťastně zvolený výraz, možná by bylo lépe říct "stolní RPG" ve smyslu dračáku aj.

Ano, to jsem se snažil říct už nějakou tu chvilku. Řekne-li někdo deskové RPG, jako první mě napadne deskovka Battlestar Galactica.

Legenda píše:
* určení a zohledňování povahy postavy, včetně hraní různých úchylek a psychických poruch :-)
* boj vším od holé pěsti po atomovou bombu a sci-fi zbraně
* spousta bojových vychytávek (rozbíjení štítů, vyrážení zbraní, srážení z koně, bojové formace atd.)
* tři druhy magie; kouzla si člověk sestavuje sám (včetně rituální magie - vyvolání démona při zatmění slunce a obětování sta černých býků apod.)

Všechno tohle mi připomíná GURPSy. Docela dost. Jenom ta magie není v Basic Setu, ale člověk si ji musí dodat z Magic/Thaumatology.

181 různých zbraní - PROČ? Bude mít každá zbraň výrazně jiný feeling?

A co si máme představit pod "univerzální kalendář"?
Autorská citace #29
13.8.2016 13:26 - sirien
Aha, já myslel, že nadáváš na "hry na hrdiny".

"Deskové" vzniklo relativně nedávno, nevím odkud, ale je to očividný paskvil překladu "tabletop" a mají to být "stolní RPG".

Aegnor píše:
181 různých zbraní - PROČ? Bude mít každá zbraň výrazně jiný feeling?

Ne, ale bude mít jiné staty.

Číchám něco, co se tu pár lidem nelíbilo, ale tak můžeme se taky klidně vrátit do místní hádky o to, jak moc je detailní statování "realistické" a co to vlastně znamená.
Autorská citace #30
13.8.2016 13:29 - Colombo
Píše:
Neříkej, že ti nezbyla alespoň malinkatá jiskřička naděje, že možná někdy... :-)

Ono je to vždycky na začátku: "Tahle technologie je naprosto super!" nebo "Mám naprosto perfektní nápad!" no a čím víc do toho začneš rýpat, nacházet všechny ty věci, proč to nefunguje... tak na konci projektu je to už jen "Musím na tom robit, jinak to nepůjde pryč."

No a pak, jak to píšeš do článku, tak se to snažíš napsat se znalostmi toho, co máš na konci s nadšením jak jsi to měl na začátku.
Autorská citace #31
13.8.2016 13:32 - Element_Lead
ja jsem ani nehlasoval, protoze jsem tak nejak tusil, ze je to dalsi z X zbytecnych projektu, ktere budou zastarale uz v dobe sveho vydani. navic s pristupem todle mi vyplnte a naserte si to je pro me skoda casu. ja nevim, ale kdyz po nekom neco chci, tak je slusnost k tomu dat nejake informace.

abych jen nebrblal, tak me nechybi ani dalsi milionty system ani dobrodruzstvi rozepsane na stovky stran. ( i desitky jsou hodne). zajimavy jsou v podstate jen campaign settingy, ale co mi hlavne chybi a v podstate to neexistuje jsou nejaky inspiracni knihy, kde by bylo treba 1000 napadu na hooky, bangy, sceny, twisty a whatnot a bylo by to rozepsany vsechno dost volne par vetama a clovek by proste otevrel knihu, precetl dva odstavce a nakoplo ho to.

EDIT: no mozna jsem to napsal moc prikre, ale ve me proste vzbuduje neduveru uz hlaska dvacet let pracuju na tomto systemu a vysledek je ze mam list bambilionu zbrani. za me nope.
Autorská citace #32
13.8.2016 13:32 - Colombo
Sirien píše:
Číchám něco, co se tu pár lidem nelíbilo, ale tak můžeme se taky klidně vrátit do místní hádky o to, jak moc je detailní statování "realistické" a co to vlastně znamená.

A teď se podrž, hromada lidí tvrdí, že Oblivion je víc RPG než Skyrim, protože má víc statů.
Autorská citace #33
13.8.2016 13:46 - York
Element: To, že si myslíš, že ti něco nechybí, ve skutečnosti nic moc neznamená. V devadesátých letech nikomu nechyběl Fate, protože všichni byli nadšeni z toho, že vůbec nějaká rpgčka existují, vymýšleli si vlastní světy, dělali si vlastní úpravy pravidel, a tak. Až když Fate opravdu vzniknul, tak vytvořil poptávku po Fate. Do té doby nikdo netušil, že se to dá udělat právě takhle - dokonce ani autoři ne, protože, přesně jak píše Colombo, finální produkt je vždycky jen volná inspirace úvodním nápadem.

Neustále vznikají nové a nové hry, které někdo hraje. To znamená, že když se ta nová hra někomu dostala do ruky, tak si dotyčný řekl, že mu zrovna teď stojí za to hrát ji a ne jednu z těch stovek starých - a tvůj pocit, že nepotřebuješ žádnou novou hru, na to má naprosto nulový vliv.

edit: Teda nulový úplně ne. Když to takhle veřejně ventiluješ, tak tím mírně snižuješ motivaci tvořivých lidí cokoliv tvořit (tedy těch, kteří si to přečtou). Což možná v tomhle konkrétním případě škoda nebude (nebo taky jo, nikdo nemáme věšteckou kouli), ale obecně to škoda být může, protože tímhle od tvorby odrazuješ všechny potenciální autory, včetně těch, kteří nakonec budou úspěšní.
Autorská citace #34
13.8.2016 14:04 - Element_Lead
York: To je pekne, ze to pises, ale ja jsem nepsal, aby se prestaly delat nove hry. Naopak sem s nimi, pokud je tam neco noveho co posune zanr dal. Recyklace veci, ktere uz jsou desitky let na trhu uz me ale neoslovuji. Tot vse.

edit: vtipne je, ze te rozhorcila bonusova cast, ve ktere jsem nadhodil vsem tem kreativnim lidem co si to mozna prectou co zrovna me by se libilo. nicmene i kdyz ses toho chytnul, tak to, ze mi zrovna nic nechybi, dokud nebude dalsi super vec nebyla pointa.
Autorská citace #35
13.8.2016 14:35 - LokiB
fakt se někde používá termín "deskové rpg"? jako pro Talisman bych to třeba i chápal, jen jsem měl za to, že v češtině je pro tabletop RPG úzus používat "stolní RPG" už velmi dlouho.

A na termínu "hra na hrdiny" nebylo v době vzniku DrD nic špatného ... přitáhlo to hodně lidí, kteří prostě chtěli hrát hrdiny a ne uklízečku a domovníka v jejich každodenním životě ...
že pak nejsou všechna RPG automaticky hrou na hrdiny je bezesporu fakt. DrD ovšem bylo hrou na hrdiny, resp. bylo tak koncipováno. na hraní "nehrdinných RPG" byly jiné systémy :)

Ad 181 zbraní ... to jsme si tak nějak vysvětlovali jinde. Jako přednost bych z toho nedělal ... ale panickou hrůzu, jako někteří jiní, ze hry, která si dovolí rozlišovat různé zbraně a nemá v tabulce zbraní jen jednu s nápisem "vaše libovolná zbraň", bych neměl.
odpověď na Aegnorovu otázku PROČ? já bych to viděl jako "... protože se to někomu může líbit a ostatním to nemusí ublížit."

z podstaty jsem sice skeptik, na nový systém se případně podívám s opatrným zájmem. šance, že bych podle toho i hrál je však spíš mizivá ...
Autorská citace #36
13.8.2016 14:43 - York
LokiB píše:
šance, že bych podle toho i hrál je však spíš mizivá ...


Njn, tohle je skrytá zrada pro všechny neznámé a nezavedené autory: Potenciální hráči prakticky libovolné nové hry nejsou mezi aktivními uživateli diskusních fór o RPGčkách (alespoň tedy ne v prvním sledu, dokud se ta hra nestane známou a hranou, nebo dokud je autor přímo osobně nepozve na hru). Znamená to, že aby autor prorazil, musí nutně najít jiné distribuční kanály.
Autorská citace #37
13.8.2016 14:47 - sirien
Element_Lead píše:
protoze jsem tak nejak tusil, ze je to dalsi z X zbytecnych projektu, ktere budou zastarale uz v dobe sveho vydani.

nechtěl sem to psát tak zvostra, ale v podstatě totéž byla moje myšlenka, když sem se dočet, že to je 16 let tvořenej systém.

V obecném povědomí pořád přežívá totální archaismus dojmu že co bylo broušené dlouho, musí být vybroušené dobře. To je jen další vtělení obecného nesmyslu o hodnotě věku, který mám tak hrozně rád, že kdybych ještě jezdil nějak plánovaně na FFko, tak si Filipovi snad řeknu o slot v Maelström linii abych to tam rozcupoval - celá tahle pitomost se s náma táhne ještě z doby 1940-, kdy platilo, že změna okolního světa probíhá s rychlostí pomalejší, než je období jedné generace, což implikovalo, že to, co známe, se zlepšuje (i velké revoluce - pára atp. - které se zpětně zdají bodové, potřebovaly generaci a víc na svoje skutečné zdokonalení do použitelné podoby). To be fair chápu, že se to drží - platilo to tisíce let.

Svět se změnil a stal se dynamičtějším, cyklus změny se zrychlil tak výrazně, že celé kolečko inovační iterace (od nápadu až po zánik a zastaralost) proběhne klidně v čase menším, než je jedna generace (vzpomínáte na CDčka? Jak jste museli mít vypalovačku? DVDčka? BlueRay v linii už nebylo nic víc, než výkřik ze tmy pro prodej filmů... flashdisky? Kdysi měli všichni pomalu dva a víc, dneska jsou mimo už i ty, protože cloud a wireless...)

RPG mají 40 let a třetí, možná už i čtvrtou designovou generaci. U nás jen 25 a doháněli jsme to rychlíkem. Pokud se ten systém vyvýjel 16 let, tak to znamená buď to, že se za tu dobu X krát zásadně změnil (tj. efektivně ten systém co je dneska nebyl vyvýjenej 16 let, i když má možná 16 let starý rodokmen), nebo to znamená, že stojí na naprosto archaických základech (16 let - rok 2000; v kurzu bylo DnD 3e, WoD pořád běželo na oWoD systému, GURPS byly pořád ještě aktuální - u nás tou dobou dokonce v boomu, neměli jsme smartphony, neměli jsme wikipedii, sotva začal fungovat Google, na RPG scéně se sotva začal blížit boom indies, ale pořád ještě byly za obzorem... žádný Fate, natož GUMSHOE, na DrD+ jsme čekali jak na Hvozd nejen pro druida a oDrD měl pořád ještě verzi 1.3 - minimálně u Pokročilých)


Osobně nemám důvěru v žádný systém nebo věc, co by vznikala dýl, jak dva, maximálně tři roky, než jí autor představí navenek - cokoliv co vzniká dýl totiž neni projekt se záměrem, drivem a promyšleností, ale doma piplaná a hýčkaná záležitost - a samozřejmě, autor jí může mít rád a jeho skupině může fungovat, nicméně mezi house-systémem a systémem co má fungovat jako produkt pro ostatní je propastný rozdíl.


Colombo: O nesmyslnosti podobných srovnání s PC RPG sem už několikrát psal a můj názor se nijak nezměnil. Jiná platforma, jiná hra, jiné principy, jiní hráči (a i když někteří hrají totéž, u obojího hledají něco jiného)



EDIT: vlastně nic, ani sem tenhle post needitoval, ale zdá se, že tu je teď v móde vést v editech druhou část konverzace, tak nechci bejt out...
Autorská citace #38
13.8.2016 14:57 - York
sirien píše:
Osobně nemám důvěru v žádný systém nebo věc, co by vznikala dýl, jak dva, maximálně tři roky, než jí autor představí navenek - cokoliv co vzniká dýl totiž neni projekt se záměrem, drivem a promyšleností, ale doma piplaná a hýčkaná záležitost - a samozřejmě, autor jí může mít rád a jeho skupině může fungovat, nicméně mezi house-systémem a systémem co má fungovat jako produkt pro ostatní je propastný rozdíl.


Designér se svoje řemeslo musí naučit stejně jako každé jiné, takže ta spousta let práce vůbec není od věci. To, že v aktuální iteraci už dávno není ani čárka z té první, jestě neznamená, že se v tom neprojeví získané zkušenosti.

Sice můžu říct, že poslední verzi jsem sepisoval zhruba měsíc, ale bez té hromady let před tím bych ji rozhodně za měsíc nesepsal.
Autorská citace #39
13.8.2016 14:58 - Element_Lead
No ja jsem rekl svoje a koncim. Muj edit byl vtipek na ten yorkuv, takze je mile, ze sis prisadil :D

Obvykle bych neco tak nezhejtoval a chapu yorka, protoze vim ze sam taky neco pise. Jenomze ja to vidim z ty strany, ze v mojem meste se da hrat max drd2 a na inzeraty se mi ozyvaji s tim, ze maji zkusenosti s koncinou a byl bych nejraci, kdyby spousta veci neexistovala. sorry
Autorská citace #40
13.8.2016 15:01 - Aegnor
LokiB píše:
ale panickou hrůzu, jako někteří jiní, ze hry, která si dovolí rozlišovat různé zbraně a nemá v tabulce zbraní jen jednu s nápisem "vaše libovolná zbraň", bych neměl.

Já z toho nemám panickou hrůzu, jenom si myslím, že je zbytečné, aby v jádru univerzálního systému byla tuna zbraní, kde většina se od sebe liší pouze drobností (Velikostí zásobníku, trochu jiný dmg, jiný povolený druh munice...). Tohle je dobré do rozšiřující příručky pro "gun-porno geeky", ale v základu ti stačí jedna zbraň od každého typu.

LokiB píše:
odpověď na Aegnorovu otázku PROČ? já bych to viděl jako "... protože se to někomu může líbit a ostatním to nemusí ublížit."

Ale ono to ubližuje. Máš spoustu zbraní, které chceš mít nějak ostatované, asi i nějak vyvážené... a to zabere čas. Spoustu času. Který by se dal využít lépe. Třeba by pak systém byl ve vývoji o 6 let méně.

sirien píše:
nebo to znamená, že stojí na naprosto archaických základech

Přesně moje první myšlenka.

EDIT: Colombo, pokud se na to dívám pohledem PC hráče, tak bych s tím možná i souhlasil, ale to je způsobeno omezeností PC platformy pro hraní RPG.
(Já vím, mohl bych to napsat do hlavní sekce, ale ten Edit je tak cool:-) )
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12391591072083 secREMOTE_IP: 54.81.78.135