Střípky

Rytíř
29.8.2008 19:49
Online hraní
Diskuze o našich Kronikách i online hraní obecně.
Autorská citace #1
29.8.2008 19:50 - Rytíř
Zdá se, že online hraní má víc zastánců, než by se na první pohled zdálo ;) Hrajete? Kde? Jak často? Co?
Autorská citace #2
29.8.2008 20:27 - Dukolm
Tak ja se k tomu veřejně přiznám hraji
na andoru.cz a ve zdejším playgroundu(Tedka začínáme)
Snažím se tak jak mi to čas dovolí a pokud mám na co reagovat a řekněme že s andorem sem svázán i jako s komunitou tak tam sem každý den alespoň v hostincích Hraji tedka dvě dobrodružství ale přes prázdniny jsou aktivní velice málo sám jedno zatím vedu plánuji otevřít další ale zatím jsem nenašel čas udělat nějaký nástin k některým myšlenkám Jen pro obraz okolo andoru se motám okolo 2 roků.
Autorská citace #3
29.8.2008 20:52 - Hanka
Já hrávala na andoru, ale kvůli nedostatku času to padlo :) Radši mám hraní na živo, je to zabavnější, na živo a ve výsledku to žere méně času.
Autorská citace #4
29.8.2008 20:52 - Geralt
Taky hraji na Andoru, přibližně již půl roku.
Jak často? To záleží především na samotném dobrodružství. Klidně i každý den, má-li jeskyně spád, chytlavý příběh a sejdou se fajn spoluhráči. U těch pozvolnějších dobrodružstvích se přizpůsobuji tempu ostatních a přispívám tak 2x týdně.
Co hraji: Dvě settingem klasická fantasy dobrodružství, bezpravidlová čistě jen na roleplay. (Malá odbočka: možná to nezasvěceným přijde zvláštní, ale jen málokteré dobrodružství na Andoru se řídí nějakým systémem pravidel ve smyslu, že by se tam podrobně zabývalo levely, hitpointy atp. Na deníky se vesměs nehraje, jak jsem vypozoroval.)
Až dobrodružství doběhnou, koketuji s nějakou hororovkou, nebo sám zkusím DMovat něco dle mého gusta. :)
Autorská citace #5
29.8.2008 20:53 - Rytíř
Kdysi dávno mě k online hraní ukecávala jedna kamarádka. Tehdy jsem hrál pravidelně naživo, tak mě to vůbec nelákalo. Když se situace změnila a kámoši byli daleko, začali jsme hrát na klasickém diskuzním fóru. Ale nebylo to uplně ono, musím zpětně konstatovat. Hrát na specializovaném serveru je přece jenom lepší.
Andora ani Aragorn mě teda nechytli, já jsem zaháčkovaný našimi Kronikami ;)
Dukolme, 2 roky intezivního hraní, to už je docela zkušenost ;) Hrajete podle stejných pravidel a stejně jako naživo? My zpočátku ano, postupně bych to rád odbourával a víc věcí řešil vlastním hraním hráčů a jejich představivostí.
Autorská citace #6
29.8.2008 20:57 - Hanka
S takovým pazgřivcem se nedivím, že nehráli :) Btw kdy bude to slíbené hraní za nepopřání k narozeninam?
Autorská citace #7
29.8.2008 21:02 - Rytíř
Hanka: tak já o tobě mluvím jako o kamarádce a ona mě nejen předběhne, ale ještě navíc pazgřivcem nazve! Tsss.
Hraní jsi slíbila ty, akorát že po původním FR to měl být Planescape, a ten jsem s díky odmítl ;) Ale třeba tu nalákáš jiné. ;)
Geralt: Odpověděl jsi v předstihu, díky ;) Jak sháníte hráče, jsou to známí nebo náhodní doupěchtivci?
Autorská citace #8
29.8.2008 21:04 - Hanka
Rytíř: a právě proto mne máš tak rád :) (muck) FR se nebráním ;)
Autorská citace #9
29.8.2008 21:15 - Dukolm
Tak nějaký zkušenosti už mám a hrajeme vetšinou hodně na RP a s minimem pravidel a kostek co se mi tam líbí celkem hodně hráčů tam má rozum a je vydět že hrají pro zábavu. V poslední době uvažuji nad tím jak pomoci internetového hraní představit nové hry těm některým dračákystům. Momentálně přemýšlím o tom jak zahrát mexický pat.
Jinak hráče získávám objema způsoby v jednom dobrodružství kde jsem spoléhal na doupěchtivce jsem letos v lednu zjistil že tam mám lidi který znám a ani jsem nevěděl že jsou na andoru a ani oni nevjeděli že jsem to já .
Autorská citace #10
29.8.2008 21:15 - Goran
Já jsem v hraní PbP nováček. Právě začínám s Jersonem hrát v Kronikách a mám v plánu zhruba za týden začít na Andoru hrát postavu a za měsíc začít s vedením tažení (hodně dlouhý detektivní případ).
Autorská citace #11
29.8.2008 21:27 - Geralt
Rytíř: Funguje obojí. Nejobvyklejší je připojit se na blind do nějaké jeskyně, která začíná nebo shání nové hráče. Úskalí je, že je to svým způsobem vabank. Ne vždy můžeš jeskyni správně odhadnout, neboť zdání klame. Nemusí ti sednout DMův herní styl. Může se stát, že někdo z hráčů jeskyni bude brzdit tím, že přestane přispívat a neomluví se, takže se čeká a čeká...
Právě z těchto důvodů čas od času vznikají dobrodružství "Pro zvané", tedy mezi lidmi, co se už z dřívějšího hraní znají a je tedy určitá záruka, že všichni mají chuť hrát. Nevýhoda je, že jako náhodný kolemjdoucí nemáš moc šancí se přidat.
Pak je tu třetí možnost. Můžeš si sám napsat inzerát, co by sis chtěl zahrát, nadhodit nějaké nápady a doufat, že se najde skupinka podobně naladěných kolegů a založíte si vlastní dobrodružství.
Autorská citace #12
29.8.2008 21:29 - Rytíř
Geralt - Jasný, takže jsi použil/vyzkoušel všechny způsoby? ;)
Ještě jedna věc, k těm pravidlům. Nějak si nedovedu představit hraní čistým RP bez pravidel. Jak si hráči určují sílu postav? Co všechno je v jejich svobodě?
Autorská citace #13
29.8.2008 21:50 - Dukolm
Tak většina věcí je založena na jejich popisu slovním a co se týče kostek používám je jen v hodně důležitých místech. Hlavní pravidlo tam je asi hráč popisuje chování postavy ,... a vypravěč má na starosti CP a okolní věci Občas jsem dokonce překvapen že hráči popisují sami od sebe že se jim něco nepovedlo
Jinak v poslední době trochu experimentuji co se týče hraní, a složitá pravidla ubíjejí příběh pokud popíšeš akci a vypravěč ti řekne že si máš hodit a ty si hodíš a ještě čekáš na popis toho co se ti povedlo nebo nepovedlo. Tímhle zabiješ hodně času mezi kterým pokud se tam nesejdeš s pj mohlo proběhnout několik příspěvků Ale skouším tedka začnu jako vypravěč, najít nějakou rovnováhu mezi příběhem a pravidly
Autorská citace #14
29.8.2008 21:56 - Alnag
To čekání na Vypravěče se mi zdá zvlášť problematické. Na on-line hraní by asi byly ideálnější hry, kde se dá hrát bez vypravěče... a hráči se můžou nějak vyhodnotit sami, nebo se nejlépe vůbec nevyhodnocuje, ale prostě se jede.
Autorská citace #15
29.8.2008 22:02 - Geralt
Rytíř: Nu, v zásadě ano. Až na ten inzerát, prozatím. :)
Vyhodnocení je klasicky na Dějmistrovi, což z něj v tomhle "nesystému" činí tak trochu pána nad osudy druhých. Už se nedá schovat za to, že jsem hodil vlkovi critical. :)) Ale hraješ-li s někým, s kým je alespoň trošku domluva, není si důvod dělat starosti. Neměl jsem v tom nikdy problém, že bychom se s DMem nepohodli. Je to o oboustranném respektu a otevřeném přístupu. Jako hráč důvěřuji DMovi, že je spravedlivý. Jako DM naopak nechávám hráčům maximální možnou svobodu v tom, co chtějí dělat.
Tím se dostáváme ke svobodě. V zásadě jsi limitován jen tím, co tě napadne, dovedeš zahrá a posléze jak se k tomu postaví DM. Vstřícný vypravěč akce zbytečně neomezuje, je-li hráč trošku soudný a realistický při zvažování toho, co je v silách jeho postavy. Musím zaklepat na dřevo, ale měl jsem asi štěstí na spoluhráče a DM, ale všichni ke hře přistupovali zodpovědně a bez nějakých herojských sklonů. Obecně hráči - supermanové nejsou příliš oblíbeni.
Síla je tedy do značné míry ponechána na hráči, případně se před dobrodružstvím lze dohodnout, ať si každý vybere něco, v čem bude vynikat (a klidně zase může mít nějaké nedostatky), tím není nikdo zvýhodněn oproti ostatním.
Autorská citace #16
29.8.2008 22:02 - Dukolm
ještě sem nic takového osobně nepotkal ale stálo by to za vyzkoušení ale jde o to jestli by hráči nezačli nančkynovatět když by nikoho nad sebou neměli kdo by jim to mohl zmírnit.
Autorská citace #17
29.8.2008 22:18 - Geralt
Alnag: Ano, to je kámen úrazu v jeskyních - čekání. Když nehraje jeden hráč, dá se to nějak vyřešit. Ale absence vypravěče je těžší oříšek.
Momentálně hraji dobrodružství, kde si akce víceméně vyhodnocujeme sami hráči. Vypravěč "postává" opodál a vše sleduje, předhazuje nové překážky, případně posouvá trochu děj, když se sami někde zasekneme. Co si vzpomínám, zapojil se nejvíc jen ve chvíli, kdy byla potřeba zahrát nějaké NPCčko, nebo vyhodnotit nějaký ten souboj. Jinak nám meze neklade. Nicméně je pravda, že máme v družině už vesměs zkušenější hráče, kteří si poradí a takovýto vypavěčův přístup je na Andoru spíše výjimkou.
Autorská citace #18
29.8.2008 22:27 - Rytíř
Geralt píše:
Vstřícný vypravěč akce zbytečně neomezuje, je-li hráč trošku soudný a realistický při zvažování toho, co je v silách jeho postavy.
Tady právě vidím kámen úrazu. Co je reálného pro mě nebude možná pro tebe. Jak se nastaví "úroveň reality hry"? Když hraju na Bivoje a kněžnu Libuši, jsem někde jinde než při hře na detektiva Tomsu anebo na Star Wars.
K tomu mě slouží pravidla, jako jistota, o kterou se dá opřít při vyhodnocování konfliktu, překážek. Nemusím pořád házet, stačí mi vědomí, že mám 8 bojovníka a vím, že kance s nožem v ruce klidně dám ;)
Autorská citace #19
29.8.2008 22:56 - Geralt
Rytíř: Při absenci pevně daných pravidel se to v dobrodružstvích, tedy kde jsem měl příležitost hrát, řešilo zdravým selským rozumem. Což máš pravdu, může být někdy riskantní. :)
Tím více záleží na tom, na jakého vypravěče narazíš. Úroveň reality se stanoví vzájemnou dohodou. Osobně jsem nezažil, že bych se já nebo někdo ze spoluhráčů zásadně rozešel s DMem v pohledu na to, co je reálné a respektujeme jeho závěry-vyhodnocení. Nicméně obvykle platí, že rozumně založený vypravěč je otevřený k debatě, ačkoliv konečné rozsouzení je zpravidla na něm.
Autorská citace #20
30.8.2008 08:00 - Rytíř
Ok a co souboje? Vyhýbáte se jim? I ty odehráváte bez pravidel? Nebo je relativně odbydete a zas se věnujete tomu hlavnímu, komu co řeknu a jak se u toho tvářim? :)
Jinak obecně - hrát bez Vypravěče online se mi zdá víc "o hubu" než naživo, protože naživo je okamžitá zpětná vazba a snadná dohoda (ok, snazší), co každý z hráčů chce. Co jsem zatím poznal, tak když se dobře neznají jednotlivý hráči, onlinovka chce udávat takt, aby jela. A to dělá nejlíp Vypravěč, který na to má mandát.
Ale je pravda, že si to představit umím, se správnou partou.. a nemuselo by to být špatný ;)
Ještě mám jeden zvídavý dotaz - kolik her najednou hráváte? Kolik se dá zvládnout? A hrajete stejné postavy, nebo pokaždé jinou?
Já už pár měsíců hraju intenzivně dvě hry a pro mě je to tak maximum. V jedné mám postavu, druhou vyprávím a jsem za tyhle dvě odlišné role rád. I tak se mi to chvílemi lehce plete ;)
(Je pravda, že když píšu intenzivně, je to na hony vzdálené četnosti 1 příspěvek za den; jsme o řád až dva psavější)
Autorská citace #21
30.8.2008 09:01 - Geralt
Soubojům se nevyhýbáme, ale zase u nás nejsou kdovíjak časté. Právě kvůli absenci opory v pravidlech je zahrát souboj asi nejnáročnější počin. Klasické řešení je psát své bojové příspěvky formou neuzavřených akcí ("Pokusím se protivníka překvapit prudkým, od spoda vedeným sekem"), kde průběžně výsledek vyhodnocuje vypravěč.
Existuje i drobná alternativa: soukromou poštou napíšeš vypravěči, co chceš provést. On ti zpátky pošle vyhodnocení, které si následně zapracuješ a zveřejníš svojí akci již zároveň s výsledkem. Příliš jsem se s tím ovšem nesetkal. Je to náročnější a zdlouhavější. Výhoda spočívá však v tom, že takové uzavřené bojové příspěvky působí mnohem čtivěji než neuzavřené náznaky.
Na Andoru jsem se setkal s lidmi, kteří tvrdili, že jim nedělá problémy hrát i třebas ve deseti, patnácti jeskyních naráz, připadně jeden spoluhráč svého času vedl asi devatenáct dobrodružství.
Technicky to asi jde, neboť většina jeskyní nehraje v nějakém závratném tempu. Hranice toho, co lze zvládnout je tedy docela posazená vysoko. ;-) Nicméně přijde mi to už jako extrém, kde kvantita ohrožuje kvalitu.
Zkraje jsem začínal se podobnými postavami, protože to bylo snazší pro hru ve více dobrodružstvích zároveň. Poslední dobou jsem od toho však již upustil a hraji více různorodější charaktery.
Autorská citace #22
30.8.2008 10:05 - Goran
Tak to já nehodlám online hrát víc než tři hry, všechny spíš ve volnějším tempu.
Popisování soubojů bez pravidel jde, dokud hráči a Vypravěč mají podobnou představu o síle postav a protivníků. Pokud si nějaký hráč myslí, že je největší machr a že zrube dvacet Aragornů na jednu hromadu, tak se tomu buď musí přizpůsobit hra (buď to mástruje Pieta, nebo to dopadne špatně :-) ), nebo je třeba hráče usměrnit. Ale když nikdo netrpí "rambo komplexem" a Vypravěč dokáže popisem dost zřetelně naznačit, že zrovna tenhle týpek je nejspíš vyčope všechny, tak to takový problém není.
Autorská citace #23
31.8.2008 12:17 - Jerson
Hrál jsem svéh času na Abarinu. Na andoru jsem měl (a možná ještě mám) pořadové číslo 02. Hrál jsem hlavně proto, že se mi rozpadla skupina a nemohl jsem si vytvořnit novou, studoval jsem v Plzni a měl jsem méně času. Nejvíc jsem vedl asi dvě dobrodružství najednou a hrál ve třech, ale to je obvykle zapříčiněno tím, že jedno dobrodružství začně upadat, tak jsem hledal jiné, kde by hráči byli aktivní ... a tak dál. Nicméně za celou dobu jsem dohrál z asi dvaceti dobrudružství jen dvě, jedno které jsem vedl a jedno co jsem hrál, všechna ostatní se vytratila.
Zpětně vidím jako velkou chybu nadměrný počet hráčů, čtyři jsou tak akorát a možná moc, a malou zainteresovanost. Navíc někteří se snaží hrát co největší machry bez ohledu na cokoliv a to taky není dobře.
Jinak v těch úspěšných dobrodružstvích (jedno trvalo přes dva roky a odehráli jsme dvě navazující zápletky) jsem pravidla nepoužíval prakticky vůbec. Bojová síla postav mi stačila zrodnosti na stupnici 1-5 a s tím, že bez zranění mohl bojovník porazit postavu o jeden stupeň slabší. Čím víc nebo čím silnější protivníci, tím větší zranění na konci boje měl.
Házel jsem si sám a popisoval výsledky tak nějak rovnoměrně. Viděl jsem pár dobrodružství, kde to hráčiopravdu házeli útok po útoku a drtivá většina z nich skončila v prvním takovém boji nebo krátce po něm (protože během boje odpadla polovina hráčů)
Teď jsem se vrátil k vícepravidlové hře, ale hlavně proto, že mi umožňuje vyřešit každý třet jedním hodem, výsledek si můžou popsat hráči a já u toho vlastně ani nemusím být, stačí jen když posouvám děj ve chvíli, kdy ho neposunují oni.
Jinak si myslím, že hra musí být omezena na 9 měsíců maximálně (začít někdy v říjnu a rozhodně skončit před prázdninami), a za tuhle dobu se stihne odehrát jedno obvyklé sezení, které by ve hře naživo trvalo plus mínus deset hodin.
Vím že někteří hráči dávají přednost hraní po netu, někdy dokonce spolu chodí do třídy a raději hrají na netu než osobně (kromě jiné mají totiž rovnou podrobný zápis ze hry), ale pro mě je to napůl nouzové řešení.
Autorská citace #24
27.4.2009 18:07 - unknown
Tak zase oživím tohle téma
máte někdo zkušenosti nějakým zahraničním servrem na hraní?
a nebo nějaké nové?
Autorská citace #25
27.4.2009 18:08 - Dukolm
ten poslední příspěvek je muj no zapoměl jsem že na intru nejsem trvale přihlášen
Autorská citace #26
23.9.2009 15:44 - Dracain
Píšete tu o Kronikách. To je nějaká herna na d20?
Autorská citace #27
23.9.2009 15:45 - Merlin
Dracain: ano, máš to nahoře vpravo. přihlášení je na tvůj nick tady
Autorská citace #28
23.9.2009 15:52 - Dracain
Wow!
Autorská citace #29
23.9.2009 15:55 - Merlin
dracain: zrovna tam hrajem :)
Autorská citace #30
23.3.2020 11:00 - Pan Bača
Ahoj,
asi se to teď stalo aktuální pro více lidí, kteří na rozdíl ode mě vědí, která bije, ale potřeboval bych poradit.
Vzhledem k tomu, že nám asi odpadnou Velikonoce i pravidelná týdenní rodinná dovolená, kde se můžu sejít se všemi neteři a synovci a trošku pohnout s rozjetým Ztraceným dolem Fendelveru, zvažuju možnost, že bychom to zkusili po netu. Má to pro mě ovšem několik úskalí:

1) přes co hrát? našel jsem si, že nejčastější jsou roll20 nebo fantasygrounds, ale je i jiná alternativa?

2) když vezmu ty dvě výše uvedené, je něco z toho i v češtině? (děcka mají od necelých osmi do necelých třinácti a já sám na tom nejsem s angličtinou kdovíjak)

3) je třeba dokupovat digitální licence příruček/dobrodružství, když je mám papírově? případně dají se využívat přeložené mapy apod.?

4) asi nejdůležitější bod: na kolik to přijde? o mě nejde, ale nechci po ségře a bráchovi, aby děckam platili něco, co se nám možná ani nepovede rozchodit, nebo co se ukáže jako nevyhovující (vzhledem k jejich poměrně nízkému věku).

Díky za jakoukoli reakci (kromě té, která se mi vysměje :-D).
Autorská citace #31
23.3.2020 11:31 - mrkew
Pan Bača píše:
Ahoj,
asi se to teď stalo aktuální pro více lidí, kteří na rozdíl ode mě vědí, která bije, ale potřeboval bych poradit.
Vzhledem k tomu, že nám asi odpadnou Velikonoce i pravidelná týdenní rodinná dovolená, kde se můžu sejít se všemi neteři a synovci a trošku pohnout s rozjetým Ztraceným dolem Fendelveru, zvažuju možnost, že bychom to zkusili po netu. Má to pro mě ovšem několik úskalí:

1) přes co hrát? našel jsem si, že nejčastější jsou roll20 nebo fantasygrounds, ale je i jiná alternativa?

2) když vezmu ty dvě výše uvedené, je něco z toho i v češtině? (děcka mají od necelých osmi do necelých třinácti a já sám na tom nejsem s angličtinou kdovíjak)

3) je třeba dokupovat digitální licence příruček/dobrodružství, když je mám papírově? případně dají se využívat přeložené mapy apod.?

4) asi nejdůležitější bod: na kolik to přijde? o mě nejde, ale nechci po ségře a bráchovi, aby děckam platili něco, co se nám možná ani nepovede rozchodit, nebo co se ukáže jako nevyhovující (vzhledem k jejich poměrně nízkému věku).

Díky za jakoukoli reakci (kromě té, která se mi vysměje :-D).


Ahoj, chci určitě na to udělat video, protože dotazu je čím dál víc, ale na tvé dotazy.

1. My hrajeme přes roll20, základní verze je zdarma. Placené věci navíc jsou: dynamické světlo, větší disk, používáni skritpů a další. My máme taky free verzi a stačí to. Zdarma je ještě Astral ale s tím ti neporadím. Placené FVTT a Fantasy ground.

2. Ano Roll20 je v češtině. Ale jen UI a deník, staty a vše co je v deníku. Itemy, spelly, featy ne.

3. Roll20 má vlastní marketplace, tudíž ne. Když jsem vedl první sérii Klanu Zephyra a kampaň ztracený důl, vše jsem nahrával ručně z D20.cz na Roll20 a propojoval. Našel jsem i lepší způsob, ale pošlu ti to do PM.

4. Nula nula. Roll je zdarma, volat můžete přes discord/skype.
Autorská citace #32
23.3.2020 11:48 - Chyba
Taky to můžeš použít jen jako hrací plochu + házení kostkou a zbytek si zapisovat, počítat u sebe čímž se té angličtině vyhneš, ale budeš muset zadávat víc věcí ručně.
Autorská citace #33
23.3.2020 11:48 - Pan Bača
mrkew: díky, video se určitě bude hodit.

ad 2) a byl by velký problém doplnit to, co přeloženo není? Což je otázka vlastně na všechny, kteří tomu rozumějí a vědí nebo umějí zjistit, co by to znamenalo.
Autorská citace #34
23.3.2020 11:58 - ShadoWWW
Momentálně dělám na přeložení UI + modulů pro Fantasy Grounds. Pár dní si to ale ještě vezme.
Autorská citace #35
23.3.2020 12:05 - mrkew
Pan Bača píše:
ad 2) a byl by velký problém doplnit to, co přeloženo není? Což je otázka vlastně na všechny, kteří tomu rozumějí a vědí nebo umějí zjistit, co by to znamenalo.


Do deníku si můžeš napsat co chceš, spíš jsem myslel že když přetahuješ věci z kompendia, tak jsou prostě anglicky. Kdyby se to dalo přeložit bylo by to super, ale compendium je anglicky.

Podle infa podpory je dobrý napsat na team@roll20.net a domluvit se na přeložení dalších věcí. Myslím že spousta lidi by to ocenilo. Šel by někdo do toho pokud by to vyšlo?
Autorská citace #36
23.3.2020 12:09 - LokiB
ad 3) tady té odpovědi úplně nerozumím - abys měl třeba plné Compendium na Roll20, tak si ho tam musíš koupit, ne? Nebo to jde jinak?
Autorská citace #37
23.3.2020 12:13 - exi
nedá se to placený compendium ehm, nějak "obejít" ehm třeba přes 5etools?
Autorská citace #38
23.3.2020 12:27 - mrkew
exi píše:
nedá se to placený compendium ehm, nějak "obejít" ehm třeba přes 5etools?


Dá je na to skript který tahá věci z 5etools.

LokiB píše:
ad 3) tady té odpovědi úplně nerozumím - abys měl třeba plné Compendium na Roll20, tak si ho tam musíš koupit, ne? Nebo to jde jinak?


Ano pokud chceš mít vše musíš mít koupený PHB atd, jinak tam jen věci co jsou v SRD a věci navíc co má roll20. Stalo se mi občas že něco na Beyondu nebylo ale na Rollu ano.
Autorská citace #39
23.3.2020 12:46 - Pan Bača
takže je nějaká šance, že by to mohlo tahat české překlady?
Autorská citace #40
23.3.2020 13:04 - sirien
mrkew já nechci bejt zlej, ale nechceš lidi adresovat normálně a ne neustálým přecitováváním celého jejich postu? Tohle neni úplně to, k čemu sou citace určený a i když chápu že z PHP BB fór se šíří zlozvyk citačních orgií, tak citace diskusi zpřehledňujou fakt jen když se používaj s mírou a tam kde to je potřeba, ne reflexivně úplně všude.


Jinak osobně se mi zdá, že Discord videocall je o něco přívětivější, než Hangouts (Skype sem nezkoušel). A jak sem psal vedle, pokud netoužíš po battlegrid hraní, tak sdílenou nástěnku na náčrtky atp. bych doporučoval udělat z nějakýho jednoduššího nástroje (pro sdílený kreslení - jeden sem teď postoval do diskuse vedle ke Scénáristice... 12, tušim že (Řádu vládne Chaos).
Autorská citace #41
23.3.2020 13:18 - mrkew
Sirien, díky za vysvětlení :)
Autorská citace #42
23.3.2020 14:09 - cyrasil
btw na dndbeyond je ted nejaky clanek o online hrani, treba tam nekdo najde inspiraci https://www.dndbeyond.com/posts/750-new-players-guide-how-to-play-d-d-online
Autorská citace #43
23.3.2020 14:09 - York
Ad psaní odpovědí: Není to specifikum Kostky, týká se to obecně jakéhokoliv textového diskusního prostoru. Dvě věci, které podstatně zvyšují přehlednost a čitelnost diskusí:

• Když reaguješ na poslední příspěvek nějakého uživiatele, uveď jen jeho jméno (na Githubu se tomu říká @mention, na Kostce se většinou píše tučně a s dvojtečkou na konci, tj. Mrkew:). Když reaguješ na starší příspěvek, je dobrý přidat odkaz. Na Kostce k tomu slouží čísla příspěvků (#43 vpravo nahoře) - jsou to zároveň klikatelné odkazy, takže můžeš zkopírovat adresu a vložit ji jako url (Mrkev: nebo Mrkev #41: nebo Mrkew #41:).

• Když reaguješ jen na část příspěvku nebo na konkrétní myšlenku, použij citaci. Dej do ní jen to, na co reaguješ, ale dej pozor, abys tím nezměnil význam. Když v citaci něco měníš (třeba z ní část vypustíš, něco zvýrazníš boldem a podobně), bývá zvykem to zmínit, aby bylo jasný, že takhle to originální autor nenapsal ("Tučně jsem to zvýraznil já", nebo tak něco).


(Možná by neškodilo z tohohle udělat článek nebo to odkázat dole na stránce jak je Formátování článků.)
Autorská citace #44
23.3.2020 14:29 - mrkew
YORK Jasný, zavináč, github to vše znám a používám. Díky za vysvětlení jak to tady funguje. Jen tady to je hodně oldschool. Klávesové zkratky CTRL+B nejsou, vše si musí udělat člověk sám :D. Napovídání taky ne no.

Hádám že když dám #41 tak se to automaticky nepřegeneruje jako odkaz.

To není výtka, jen osobně je pro hodně nepříjemné měnit polohu klávesnice / myš.

PS: v tom odkazu, starý design D20, ou :D
Autorská citace #45
23.3.2020 14:30 - York
Mrkew: Je to tak, jak říkáš. Oldschool, no :-)
Autorská citace #46
23.3.2020 16:45 - exi
Mrew: Jak to, že na roll20 máš něco česky a něco ne? (např tady) To sis nějak provizorně překládal sám nebo jak to je?
Autorská citace #47
23.3.2020 17:05 - mrkew
Exi: přemýšlím. Hmmm. Hádám že něco se vleze do nějakého překladatelského vzorce tak to roll20 přeloží, ale já používám Beyond integraci do Roll20 a háži to přes to. Takže to bere eng výrazy z Beyondu.
Autorská citace #48
23.3.2020 17:18 - exi
Jinak pro ostatní, vypadá to, že to je dělaný podle místních překladů, ale deník je tak 50/50 a předměty a kouzla teda počítám, že vůbec.
Autorská citace #49
23.3.2020 17:27 - mrkew
EXI abslutně netuším. V nastavení roll20 je vybrat jazyk a to je vše. Prý pokud máme na překlady dotazy má se psát na team@roll20.net
Autorská citace #50
23.3.2020 17:38 - Pan Bača
exi: jo, je to podle místního překladu

a proto si myslím, že by možná nebylo od věci dotáhnout to zase trošku dál (pokud by to nějak rozumně šlo)
Autorská citace #51
23.3.2020 17:39 - exi
Ouch, příspěvek #48 jsem omylem přepsal editací místo, abych napsal nový. Ptal jsem se v něm na možnosti počeštění a pak našel tohle info. Jen kdyby někomu ta diskuze nedávala smysl :)
Autorská citace #52
23.3.2020 17:45 - exi
Pan Bača Okej, tak tim se to vysvětluje :) Jako myšlenka zajímavá, jen jestli by po tom byla poptávka (zatím máme tebe :D). Byl by to každopádně zajímavý projekt na otestování nového klíče :D
Autorská citace #53
23.3.2020 17:56 - Pan Bača
exi: možná jsem jen první?
Autorská citace #54
23.3.2020 18:44 - mrkew
Znám více lidí pro které je angličtina "problém". Nějak to dají ale lepší zážitek mají z češtiny.
Autorská citace #55
23.3.2020 18:49 - ShadoWWW
Vín už o třech skupinách, které zatím nezačali hrát online právě proto, že tam nejsou materiály v češtině. A Roll20 zvažovali nejvíc právě kvůli přeloženému UI. Kdyby šlo do Roll20 nacpat cz materiály, bylo by to super!

Teď, co vyšlo FGU, tak to jde už taky přeložit do našich překladů. Teď jedu UI, pak pravidla a dobrodružství (z nich první Stráda).
Autorská citace #56
23.3.2020 19:12 - Jarik
já se stavím do řady lidí, který by tu CS verzi roll20 uvítali.
Autorská citace #57
23.3.2020 20:41 - Arten CZ
My na hraní online využíváme s jednou skupinou skype, kde nemáme vůbec žádné náčrtky, a s druhou skupinou meet.google.com, kde jsme kvůli náčrtku použili malování (meet umí sdílet okno jednoho z lidí). Hrajeme v obou skupinách Fate. Největší rozdíl oproti hraní naživo byl, že si musel brambůrky koupit každý sám.
Autorská citace #58
23.3.2020 20:51 - exi
Ad překlad roll20: Nechce se mi do toho, dokud nebudou hotový klíče k 5e (zároveň bych ho tím pěkně betatestoval). Rozhodím sítě a uvidíme.
Autorská citace #59
23.3.2020 20:56 - Pan Bača
co se týká kouzel a bestiáře, nešlo by využít podklady k SRD?
Autorská citace #60
23.3.2020 21:07 - Dukolm
Pan Bača určitě se o tom můžeme pobavit data pro bestiář máme dobře strojově čitelný cca. A kouzla jen jako snipety/výstřižky ale taky mám v plánu je udělat trochu více strojově čitelný.
Autorská citace #61
23.3.2020 21:17 - Pan Bača
dukolm: výborně.. .a co různé předměty apod.?
Autorská citace #62
23.3.2020 21:23 - exi
Pan bača: kouzla, předměty a jména nestvůr zrovna v klíči jsou
Autorská citace #63
23.3.2020 21:26 - Pan Bača
já myslel spíš popisy a tak.. jestli se to tam taky zobrazuje(?).. pravda, viděl jsem to je u ShadoWWWa na FG, tak nevím
Autorská citace #64
23.3.2020 21:41 - mrkew
Ono se to hlavně překládá přes jejich nějaký program. Ale jak to je teď těžko říct. Stačí jim napsat a měly by vše poslat.
Autorská citace #65
23.3.2020 23:14 - sirien
Arten CZ píše:
Největší rozdíl oproti hraní naživo byl, že si musel brambůrky koupit každý sám.

To Ti závidim. Já těch rozdílů vidim o dost víc, např. snaha o nějakou hlubší atmosféru nebo složitější interakce hráčskejch postav je dost omezená.

Sice toho nemám tak moc nahráno online, zato mám hodně zkušeností s virtual meetingama, od voice-only přes různý řešení a'la Skype/Hangouts až po full-power rich-corporate virtual-conference-rooms (takový ty luxusní odstíněný místnosti se samozaostřovacíma kamerama a high-class všesměrovejma mikrofonama a 3D zvukovejma soupravama a projekcí na celou stěnu plus se softwarem co dokáže ten zvuk třídit tak dobře že se může přes sebe dohadovat několik lidí v jednotlivejch místnostech a napříč místnostma a působí to jakoby se všichni dohadovali naráz jen přes jeden stůl, že člověku na konci přijde skoro nepřirozený že si nemůže na rozloučenou s kolegama skrz tu stěnu potřást rukou... DAMN mě tohle chybí, to byl tak luxusní pocit mít tuhle místnost jen pro sebe :D ) a musim říct, že osobně mi přijde že existuje velmi strmý vztah mezi formou a kvalitou spojení a kvalitou samotný hry.

Zrovna teď sem došel k závěru, že např. nejzásadnější rozdíl mezi Hangouts a Discordem není ani tak trochu lepší plynulost spojení (čistě pocitově), ale hlavně fakt, že Discord má líp (rovnoměrnějc) distribuovanou obrazovku a místo focusu na 1 člověka (nebo shared screen) s ostatníma kdesi v thumbnails náhledech v rohu vidim všechny poměrně rovnoměrně v relativně velkejch oknech - což znamená, že mnohem líp vnímám jak se tvářej (což se promítá i do roleplayingu atp.), ale i jak je zrovna kdo zaujatej, soustředěnej, jak se mi zdá že se baví atp.

(And again, dva monitory - nebo i víc - STRAŠNĚ pomáhaj...)


Oproti tomuhle sou za mě rozdíly mezi konkrétními virtual tables popř. sdílenými programy na kreslení atp. dost druhořadý.
Autorská citace #66
23.3.2020 23:33 - LokiB
Mně teda bohužel nejlíp fungoval přenos zvuku přes starý dobrý telefon (tedy dobře, mobilní telefon) :).
S tarifem na neomezené minuty není cena blokační.
Discord prostě nebyl zvukově v pořádku, nedokážu říc proč. Neustálé problémy, že někdo někoho neslyší, které se daly vyřešit jen tak, že se jeden odlogoval a zase zalogoval, neustálé polykání slov když začne jeden mluvit, nesrozumitelnost, když mluví více lidí najednou a systém to neumí zmixovat pořádně.
prostě to byl dost opruz :(
Možná, kdyby lidi důsledně používali Roger, Roger ... Clearance, Clarence a push-to-talk, tak by to bylo kvalitnější ... ale zas hroznej opruz :D

Jako videokonferenčních místností high-tek jsem si užil dost a dost při jednáních. Dobrý to je ... ale na domácí hraní si to pořizovat nebudu :)

Překvapilo mě, kolik dneska pořád ještě stojí, když si od různejch společností chceš pronajmout videokonferenci ... i celkem bohatý firmy pak mají předplacenou stabilně jen třeba jednu "virtuální místnost" a lidi se perou o termíny. Zase, na domácí hraní je to pro mnoho lidí luxus.
Autorská citace #67
24.3.2020 00:08 - sirien
Loki: a český operátoři už podporují konferenční hovory? Jako to video se dá táhnout zvlášť (bez něj bych fakt hrát nechtěl - ono i ten Discord hozenej na televizi mi přijde... řekněme, že si jednoho dne pořádim promítačku proti stěně pokoje a pak možná začnu bejt trochu spokojenej v tomhle směru.)

Jinak online řešení bejvaj hrozně závislí na kvalitě a vytíženosti připojení - u některých stačí, aby to blblo jednomu a začne to blbnout všem, jinde to zůstane izolovaný na toho kdo to má slabý, ale i to je vopruz.
Autorská citace #68
24.3.2020 00:18 - LokiB
sirien: to už uměj operátoři dlouho, ne? jakože roky.
ale máš pravdu, telefonem jsme řešili situace, kdy nemohl jen jeden z nás a ten byl na telefonu. konfcall jsme takto telefonem neřešili.

To bylo třeba i při minulé hře, že nemohl dojet jen jeden ... tak jsem vzal monitor a jeho call přes discord jsem hodil na něj, monitor byl otočenej, jako by seděl u stolu (viz scéna z Demolition Man), a měl jsem externí kameru, zabírající z úhlu stůl, a z ní jsme obraz zase vysílali my jemu.

Stůl pro zabudování televize nemám, takže roll20 takhle nepromítnu :(
Na roll20 mi zas vadí, že GMovi přidává další práci - ovládání UI - což zabírá čas a myšlenky.

No ... je to lepší než nehrát, na tom jsme se ve skupině shodli :)
Autorská citace #69
24.3.2020 07:58 - Arten CZ
sirien:Hráli jsme 4, každý má na papíře svůj deník a na stole svoje kostky, GM měl své poznámky také na papíře. Mám doma 70¨ Tv, kde jsem měl na každé čtvrtině kameru jednoho z lidí a na čtvrté čtvrtině obrázek. Používám jen obrázky pro inspiraci, nikoli plánky nebo mapky. Naše hra se z části odehrávala na majáku, tak jsme měli na ploše fotku majáku, aby každý věděl, jak vypadá. Víc ke hře nepotřebujeme.

Když se podívám, co se při online hraní řeší, tak je strašně vidět, kdo používá jaká pravidla (nebo spíš jak je používá). Polovina skupin řeší, jak zajistit co nejlepší zvukové a obrazové spojení, polovina lidí řeší, jak zajistit přenos plánků, mapek, pravidel, příšer, rozsahů kouzel, pohybu po čtverečkách a jak co nejlépe rozhodovat, kde kdo stojí, kam dosáhne, jak automatizovat složitá vyhodnocení a jak do nástrojů dostat překlady.

My naštěstí spadáme do první poloviny, takže stačí najít vhodný nástroj pro videokonference, kde si myslím, že meet.google.com je ideální, a můžeme se už soustředit jen na hru.

Jedna věc je ale pro mě samotného hodně paradoxní. Někdy před +-15 lety jsme hráli online Dračí doupě. A opět jsme si vystačili pouze s mikrofony (tehdy ani kamery nebyly) a s malováním. Musím říct, že se hraní RPG neposouvá správným směrem, když na hraní mainstreamu už toto nestačí :(
Autorská citace #70
24.3.2020 09:08 - ShadoWWW
Já myslím, že hraní stolních RPG bude vždycky nejlepší u stolu, protože je to hlavně o skupinové komunikaci a ta je prostě tváří v tvář nejdokonalejší.

Online je dobrý pro hráče, kteří nemají možnost se setkat osobně. Pak se to dost liší v závilosti na hře. Pro Gurneyho jsem přemýšlel, že by bylo asi skutečně nejlepší prostě Skype konference se sdílenou plochou, na které by mu jel Photoshop, který naprosto parádně funguje s Wacom tabletem. Žádné sekání, žádná zbytečná cingrlátka, stačí ostatním vidět do tváře a dobře je slyšet a kreslit pohodlně náčrtky.

Roll20 nebo FG jsou dobrý pro DnD. Pro boje je pohodlné, když PJ jednoduše zobrazí ostatním mapu s protivníky a postavy jednoduše tahají se svými figurkami a vyhodnocují své akce. Toto je ve FG mnohem jednodušší než u stolu, kde jen kreslení/odhalování mapy je jeden problém a druhý je pak mít dostatek správných figurek. Přes to všechno, jak DnD podporuje figurky a boj, je to stále o hraní postav, společné komunikaci a vyprávění, což znamená dobře se slyšet a dobře na sebe vidět. Proto i ve Stínech nad Brnem máme dva módy. Klasický role-playingový, kde jsou hlavně co největší kamery a jedno malé okýnko na hody na ověření vlastností, a druhý bojový, kde jsou ty kamery menší a je tam hlavně prostor pro bojovou mapu a combat tracker. Přesto ten role-playingový používáme častěji a raději.

Mimochodem mám dva monitory a jo, je to rozhodně plus.
Autorská citace #71
24.3.2020 16:20 - RoVan
Já to minulý týden řešil takovým kočko-psím způsobem. Hráli jsme přes videokonferenci (Skype a podruhé to bylo přes nějaký free konferenční systém přes prohlížeč)a jen já (DM) měl rozjetý Roll20, kde jsem měl nachystané bojové mapy* a když k boji skutečně došlo, nasdílel jsem druhou obrazovku a pohyboval s postavami, jak chtěli hráči.

Deníky mají hráči klasické papírové a i házení kostkou probíhalo klasicky u stolu.
Pro online hráče to asi není úplně optimální setup, ale pro skupinu, kde si mezi sebou věříme a online hraní je z nouze ctnost, to asi není problém.

*U stolu upřednostňuju theatre of mind,pokud nemám nachystané nějaké zajímavé prostředí, se kterým se dá dobře takticky interagovat a udělat bitvu zajímavější. Nicméně, při hraní online osobně necítím, že mám v průběhu hry takový kontakt s hráči, jako u stolu.

ShadoWWW: /offtopic/ Ten setting SnB se mi líbí i celkově ten stream, mám pár výhrad, ale to hodím do SnB vlákna, pokud to nebudu po někom opakovat :-)
Autorská citace #72
25.3.2020 14:34 - drumlin
Nazdar, kvůli Koroně hrajeme taky online. Jeden hráč nám odpadl, takže jestli se někdo chcete přidat, pište. Hrajeme svůj vlastní upravenej systém.
Autorská citace #74
27.3.2020 06:27 - pilchowski
nepouzivate nekdo pro roll20 better20-5etools ve firefoxu? ode dneska mi to pada, asi to bude souviset s tou vcerejsi udrzbou, ale treba nekdo udelal nejakou jinou zkusenost?
Autorská citace #75
27.3.2020 08:08 - mrkew
pilchowski Nejedou meta data bestiáře, tudíž skript padne s chybou. Snad to brzo opraví :)
Autorská citace #76
27.3.2020 16:47 - pilchowski
mrkew píše:
mrkew

zdá se že už to jede, aktualizoval jsem to a fachči
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.34037208557129 secREMOTE_IP: 3.235.65.91