Volná diskuze

sirien
21.12.2017 16:45
Dračí doupě II (revidované)
Diskuse o nové (revidované) verzi DrDII.

Plná verze Dračího doupěte II ke stažení ZDARMA (pay-what-you-want) ZDE V ALTAŘÍM E-SHOPU (prostě klikněte na odkaz v druhém odstavci)

_________________________

Diskuse a články k původní (nerevidované) verzi:
Původní diskuse k DrDII
Sirienova recenze
Jersonova recenze
Autorská citace #82
28.12.2017 00:05 - LokiB
sirien píše:
ne, první číslovaná byla tuším 1.2


Držím teď v ruce svou archivní verzi pravidel DrD 1.1 :)
Takže už ta byla číslovaná.
1.2 byla první verze, která byla rozdělena na dvě knížky Průvodce hrou a Příručka pána jeskyně. 1.1 byla stále ještě v jedné knížce.
Autorská citace #83
28.12.2017 02:07 - ShadoWWW
Co vím, tak úplně první verze, nevydaná Altarem, ale nakladatelstvím Nová vlna Zdeňka Rampase v roce 1990, byla ještě bez čísla. V roce 1991 pak vychází verze pod Altarem označená jako 1.0. (Později vyšly verze 1.1, 1.2, 1.5 a 1.6, následně s edicemi A-E.)
Autorská citace #84
28.12.2017 08:52 - Bouchi
ShadoWWW píše:
Co vím, tak úplně první verze, nevydaná Altarem, ale nakladatelstvím Nová vlna Zdeňka Rampase v roce 1990, byla ještě bez čísla. V roce 1991 pak vychází verze pod Altarem označená jako 1.0.

Tohle si pleteš, verze později zpětně označovaná jako 1.0 byla ta zaštítěná (kvůli formalitám, např. ISBN) Rampasem.
Prokutal jsem se do archivu a verze 1.1 vyšla v 1991, vydalo ji "nakladatelské konsorcium ALTAR" a má první ISBN z příslušné řady.
Autorská citace #85
28.12.2017 10:00 - LokiB
Potvrzení druhé části Bouchiho tvrzení k

Jsou to ještě pravidla, kde je jedna knížka jen sešitá sešívačkou.
Bohužel, originální "verzi bez čísla" už chybí úvodní strana, takže tam důkaz nepodám :)
Autorská citace #86
28.12.2017 10:09 - Bouchi
Ano, to je ta verze 1.1. z roku 1991 s prvním ISBN v řadě.
Autorská citace #87
29.12.2017 22:20 - ShadoWWW
Tak jsem dočetl revizi.

Největší pochvala je za část o tom, jak probíhá souboj. Konečně to dává smysl. I když z hlediska přehlednosti a hlavně zpětného dohledávání by si boj zasloužil svou vlastní kapitolu.

Všiml jsem si, že byla předělaná část "Kdy si házet kostkami?", kdy je tam teď jasněji specifikováno, že se hází tehdy, když je akce možná, přičemž může být náročná, za což se pak platí zdroje. I přes toto ujasnění to stále na první pohled svádí k tomu, že hod je určením míry pravděpodobnosti (protože se hází tehdy, když akce není ani samozřejmá, ani nemožná). Ale jak jsme si vysvětlili ve zdejší diskuzi, není tomu tak (kvůli jedinému DC).

Práce se zdroji mi přijde hodně podobná tomu, jak DnD 4E, konkrétně Essentials, pracuje s Léčivými vlnami v rámci dovednostních výzev (i Ohrožení tam má svůj protějšek jako počet úspěchů/neúspěchů vůči výsledku dovednostní výzvy).

Co mi přijde pro začínajícího hráče zmatečné (vůči DnD 5E), že tam, kde si DnD vystačí s životy, má DrD tři druhy zdrojů sloužící k témuž: Tělo, Duši a Vliv. Jizvy jsou pak podobné DnD stavům. Zdatnost (nový pojem) je zobrazením maximálního počtu životů. Ohrožení je pak jen zobrazením sníženého počtu životů v DnD. Pak je tu další pojem - vyčerpání - jako zobrazení snížení počtu životů. Zkrátka mi přijde, že tam, kde si DnD vystačí se dvěma pojmy (životy - a operace kolem nich - a stavy), tam DrD II operuje hned s několika herními pojmy, což je pro začínající hráče méně přehledné.

O fixním DC 9 pro Zkoušku a z toho plynoucí neefektivní přechod na 5. úroveň povolání postavy jsem už psal dříve. Zde je dost propastný rozdíl vůči DnD 5E, které naopak na 20. úrovni povolání dává schopnosti, které v podstatě bourají systém hry (a posunují ji k Exalted), právě proto, aby ocenila hráče za jejich vytrvalost (hrát několik let s jednou postavou je samo o sobě výkon).

Atmosférické texty u ras a povolání mi přijdou výtečné a inspirující, ale náplň jejich schopností mi už nijak dech nebere. Opět mi to dost připomíná DnD 4E, kdy jsem se podíval na schopnosti (powery) nějakého povolání a jediné, co mě napadlo, bylo: "Hmmm..." Nic, co by nějak extra podněcovalo představivost a chuť si to povolání s těmi schopnostmi zahrát. Toto je pro mě asi největší mínus DrD II. Je to samozřejmě subjektivní pocit. Ale DrD 1.6 i DnD 5E ve mě vzbuzují zcela odlišné pocity ("To chci hrát!").

Magie je IMHO udělaná tak, že hrozně moc záleží na pokročilosti hráče. Začátečník tam asi nic moc nevymyslí, ale v rukou zkušeného hráče mohou být magici velmi mocné postavy. Celkově tedy podle mě jejich moc roste víc s tím, jak rostou zkušenosti hráči, než podle toho, jak rostou zkušenosti postavě.

Celkově mi přijde, že je to lepší hra, než bylo původní DrD II a klidně bych ho i hrál. Mojí preferovanou hrou se DrD II ale přesto nestalo.

P.S. Narazil jsem při čtení na pár překlepů. A pár stylistických chyb. Teď si z hlavy vzpomínám jen na dvě: V kapitole "Co potřebujete ke hře" na str. 11 je poprvé zmíněn pojem družina, ale není tučně. Na stejné stránce v odstavci s tučnou kurzívou je předložka "v" odseknutá od "tvorbě" na dalším řádku (stylisticky by měly být na stejném).
Autorská citace #88
1.1.2018 18:05 - ShadoWWW
Pokud se DrD II zas prodává skvěle, tak by šel zase obnovit Dech draka, ne?
Autorská citace #89
1.1.2018 19:46 - Bouchi
Za "skvěle" bych považoval tak 1500 ks ročně a tak daleko fakt ještě nejsme.
Autorská citace #90
1.1.2018 20:01 - Maugir
Magie DrD II už byla shrnuta celkem pěkně. Může být dost dost mocná, záleží ale také na settingu. Já hodně hrávám DrD II v Tarii a jí podobných světech, kde je nějaká jednoduchá magie všudypřítomná, což DrD II podporuje tím, že základní magie není vyhrazená (prakticky každý je schopen magie, což hezky podporuje klasické středověké pověry - prokletí vraha v okamžiku smrti, uřknutí od kterékoli staré babky, šťastná náhoda jako odpověď na vroucnou modlitbu apod.). Na druhou stranu třeba v té Tarii existuje Tovaryštvo vah, které činí z libovolného kouzlení dost riskantní záležitost, pokud nemáte přátele na správných místech. A v Tarii také mocnější magie deformuje své uživatele. Takže v důsledku můžete mít v DrD II setting, kde se mocná kouzla zas tak moc nevyskytují a když postavy kouzlí, jsou tím spíše výjimečné. Na druhou stranu, aby to bylo opravdu low-magic, bylo by potřeba označit i požehnání a prokletí za vyhrazené dovednosti.
ShadoWWW píše:
Magie je IMHO udělaná tak, že hrozně moc záleží na pokročilosti hráče.

Tak nějak. Kolik je toho kdo schopen vymyslet, je dost individuální. Ne vždy to souvisí s pokročilostí, ale obecně to asi platí.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.086600065231323 secREMOTE_IP: 54.224.234.8