Kultura

sirien
14.12.2018 13:02
PJ Craft
PJ Craft playlist

YT channel s radami pro DMy ve stylu některých anglických předloh.

(sirienův obsahový průlet: 0-2, 3-6, 7-10, 11)
Autorská citace #22
14.12.2018 13:56 - ShadoWWW
Sirien: Když to natočíš, tak ti to sestříhám a zedituji. Pro nahrávání doporučuji kombinaci webové kamery od Logitecu (C922 Pro) a mikrofonu BLUE Yeti nebo RODE NT1 Kit Rode (ten už ale není úplně nejlevnější, i když znatelně lepší než ten Yeti).

Lepšího výsledku taky dosáhneš, když budeš mít tu kamerku na tripodu a ne na monitoru, kde to vytváří nepřirozený úhel.
Autorská citace #23
14.12.2018 13:58 - Jerson
Jak jsem psal výše - nesnáším princip konkurence, kdy si člověk řekne, že by něco mohlo být lepší, z toho odvodí, že jen on by to udělal lépe, takže vytvoří vlastní verzi dané věci, do které musí investovat stejně zdrojů jako tvůrce předchozí a tak mu začne konkurovat. A další člověk, který s tím to druhým tvůrcem nesouhlasí jen v pár bodech je okolím naváděn, aby si také vytvořil vlastní verzi, a tak dál.

Navíc nemůžu dělat všechno - jakoby nestačilo, že šiju, lepím, letuju a montuju, abych vylepšil věci, které koupím. Do toho taky překládám MMO hru, aby byla přeložená dobře, a radím při kreslení komunikací (jen radím, protože vystudovat dopravní fakultu a založit si vlastní projekční kancelář fakt nemůžu).

Takže s tímto ShadoWWW píše:
Proto pokud se ti PJ Craft nelíbí, musíš udělat vlastní kanál nebo propagovat takové YT kanály, které se ti líbí
prostě nesouhlasím a zkusím to jinak.
Autorská citace #24
14.12.2018 14:09 - sirien
Gergon: Ahoj :) Jestli chceš můžu tuhle diskusi zkonvertovat na Tvůj místní blog (bude to dostupné přímo z Tvého profilu tady a získáš moderovací práva). Není to nutné, ale pokud chceš tak to rád udělám.

gergon píše:
Protože mi píšou začínající děcka ve 12 letech a ptají se mě jak mají vyvážit ekonomický systém celého království a podobné dotazy.

To je velmi dobrý point. Škoda jen že takovýhle kontext nedáš přímo do toho videa, hned by to vyznělo jasnějc a víc lidí by třeba mělo chuť Tvůj channel víc doporučovat (protože by třeba bylo i jasnější komu vlastně atp.)

Jinak máš pravdu, že místní komunita je "posunutá" oproti běžnému publiku a občas tu lidi ten rozdíl úplně nereflektují. Na druhou stranu tu je dost lidí co mají zájem tu "kvalitu" nebo "povědomí o věcech" zvedat obecně, takže to určitě není zlý úmysl, spíš naopak.

gergon píše:
pokud se Vám pořad nelíbí, tak ho ignorujte a všichni budou spokojení

Takhle svět nefunguje :) Ani na YouTube. Spousta youtuberů na svých channelech dává reakce nebo "odpovědi" nebo své alternativní úhly pohledu na to, co bylo řečené na "sousedních" kanálech. Často (obvykle - minimálně v místech které sleduju já) se to nese v přátelském duchu a s respektem. Otevřená diskuse je forma propojení a růstu komunity - ignorovat ostatní by ani nebylo "zdravé".


ShadoWWW: say it again a mysli to vážně... jestli se totiž fakt rozhodnu něco namluvit tak Ti to pošlu i s představou výsledku a určitě nebudu mít chuť čekat rok potichu na výsledek :)
Autorská citace #25
14.12.2018 14:09 - LokiB
Jerson píše:
Vytvořit logické dobrodružství není ani o kousek složitější než vytvořit nesmyslné dobrodružství, které rozebere první hráč otázkou typu "Jak? Proč?"


a nepatřila by moje reakce spíše do vlákna Vedení hry? :)
to, co tu v dané větě tvrdíš, Jersone, prostě není pravda.
Autorská citace #26
14.12.2018 14:12 - LokiB
sirien píše:
Zase bráníš domněle ustrkované skupiny? :)

Tuhle otázku můžeš protáčet donekonečna (což ji činí bezpředmětnou). Kdyby to Jarik napsal naopak že chce na one shot hráče co umí optimalizovat, tak by si jí zas mohl položit vůči hráčům co chtějí roleplayovat. A kdyby Jarik napsal že chce především hráče co umí udělat drama a cool scénu, tak bys to moh napsat vůči předchozím dvěma.


Co z toho děláš, nevím, já reaguju na Jarikovu poznámku, že při hraní chce nějaké hráče.
Tak se ho ptám, co bude dělat s těmi ostatními. Protože tvářit se, že nejsou, nebo že každého jde "naučit hrát tak, jak si někdo myslí, že je to správně", není podle mě pravda.

Takže bych to napsal ke kterékoli z těchto skupin, není to hájení těch ne-RP, ani těch ne-gamistů, atd. Není to hájení nikoho. Zajímá mě, co s nimi má Jarik v plánu a jestli si myslí, že každého by "mohl naučit" hrát tak, jak se to Jarikovi líbí.
To je celé.
Autorská citace #27
14.12.2018 14:15 - Jerson
gergon píše:
No a na závěr jedna rada do spokojeného života - pokud se vám pořad líbí a něco vám dává, jsem rád že to někomu pomohlo, pokud se Vám pořad nelíbí, tak ho ignorujte a všichni budou spokojení, ale trávit další hodiny svého času psaním a rozebíráním tady detailů a chytání za slovo.. to je fakt zbytečný.

Gergone, když jsi sem zavítal a tvá slova jsou mířena hlavně na mě, tak ti odpovím přímo.

Ve chvíli, kdy se díky propagaci určitého přístupu dostávám ve svých činnostech (včetně zábavy) do problémů, tak mi rada "když se vám to nelíbí, tak to nesledujte a všichni budeme spokojení" přijde jako rudý hadr na býka. I když tvůj kanál nebudu sledovat, pořád ho budou sledovat další lidé a jeho myšlenky budou šířit dál, a já díky tomu budu v RPG narážet na hráče s takovým názorem.

Konkrétně názor "aby jeskyně dávala smysl, je třeba jí věnovat desítky hodin práce" zmiňuješ jako naprostou samozřejmost, a každý méně zkušený hráč, který to uslyší pokýve hlavou a přijde to za vlastní. A když se bude rozhodovat, zda by vedl svou hru, tak si buď řekne, že je to hromada práce, na kterou nestačí a raději to ani nebude zkoušet, a nebo to tedy zkusí, ale raději nebude zkoušet držet se nějaké logiky, protože by tím podle zkušeného PJje strávil desítky hodin. Takže bude vytvářet nelogické jeskyně a následně dost možná trávit čas se svými hráči v diskusích, proč zrovna tohle nedává smysl.

Přitom by mu stačilo říct "Logika jeskyně není nijak složitá - pokud řešíš počet obyvatel místnosti, uvědom si, jak velký je tvůj pokoj, kolik vás tam bydlí a jak se v něm cítíš. Případně se podívej na net, jak žijou lidé v jiných částech světa." Dvě věty, po kterých i dvanáctiletý až patnáctiletý PJ dokáže pochopit rozdíl mezi prostornou vilou s přeplněnými slumy a dokáže je promítnout do své hry. Pokud se mě dvanáctiletý kluk zeptá, jak má vyvážit ekonomiku království, tak se ho zeptám, kde se k takovém otázce dostal a možná řekne, že hrál nějakou budovatelskou strategii - tak mu poradím, aby si v takové hře nastavil vlastní scénář, pokud to jde, nechal hru běžet a prostě převzal ekonomiku z takového scénáře do své hry. Nevidím důvod, proč by to dvanáctiletý PJ nezvládl, když ho to zjevně zajímá a baví.
Autorská citace #28
14.12.2018 14:15 - ShadoWWW
Gergon: Jsem rád, že se někdo věnuje i té skupině hráčů 12+, ne jen 20+. Ono obecně lidé si málo uvědomují, že dětská fantazie a pohled na svět funguje úplně jinak než u dospělých.

sirien: Na editaci si dávám týden (možná to zabere míň, ale spíš počítej řádově s týdnem). Stihneš to namluvit přes víkend, že bychom něco vydali ještě před Vánoci?
Autorská citace #29
14.12.2018 14:23 - Jarik
LokiB:
a) Budu hledat variantu, která bude všem příjemnější (tedy mně i jim)
b) Pokud se budou chtít přiblížit mém stylu - "budou se učit", budu raději
c) Pokud se to naučit nebudou chtít, ale jejich přítomnost je mi milá, tak je lámat přes koleno nebudu a … budu je brát takové, jací jsou.

A tak jako se učím já od nich, tak věřím, že se oni učí ode mne.
Autorská citace #30
14.12.2018 14:27 - Jerson
LokiB píše:
to, co tu v dané větě tvrdíš, Jersone, prostě není pravda.

Celkem běžně se tvrdí, že udělat logický dungeon je náročnější než jen náhodně naflákat místnosti. Nepůjde tak daleko, abych řekl, že je to jednodušší, protože všichni jak tu jsme máme osobní zkušenost s logicky utvářenými dungeony a známe jejich problémy velmi důkladně, protože v nich žijeme. Protože úplně nejjednodušší pro začínající dungeon je popsat svůj vlastní byt nebo dům včetně vybavení, jen převedený do fantasy. PAk se nikomu nestane, že by zapomněl na základní věci nebo neodhadl počet tvorů, kteří tam bydlí. Když potřebuješ větší dungeon, máš různé školy, chaty a veřejné budovy, ve kterých se lze snadno inspirovat. Je to mnohem jednodušší než takový dungeon vymýšlet - a když nakreslíš tři takové, už jich nakreslíš deset, stačí si jen všimnout, v jakých domech bydlí tví příbuzní, známí a kamarádi, a velmi rychle zjistíš, kde bývají schody, kam všude můžou vést dveře z ložnice a jaké výhody má větvený nebo průchozí byt. Dokonce nebudeš muset ani psát obsah skříní, protože to dáš při hře z hlavy.

Protože já neříkám, že mají hráči ve fantasy vytvářet nějaké historicky věrné stavby a promýšlet tehdejší fungování. Možná si budou muset zjistit, jak a čím se svítilo bez elektřiny.
Takže se nad tím zkus zamyslet a pak mi řekni, zda snáz vymyslíš jeskyni se čtyřmi místnostmi a vybavením, nebo nakreslíš vhodný byt, třeba svůj.

ShadoWWW píše:
Jsem rád, že se někdo věnuje i té skupině hráčů 12+, ne jen 20+. Ono obecně lidé si málo uvědomují, že dětská fantazie a pohled na svět funguje úplně jinak než u dospělých.

Vzhledem k tomu, že jsem svůj záběr rozšířil na hráče 13+, tak nevím, v čem by se tak lišila.
Autorská citace #31
14.12.2018 14:33 - sirien
Jinak konkrétně k PJ craft.

0 díl - úvod

vpohodě. Hezky zpracované, hezky namluvené, hezky zasazené (to se týká celého zbytku série), Gergon tam ukazuje i smysluplnej výběr systémů, TLDR shrnutí historie je ok. Vin Diesel je cool a zmíňka o gamifikaci určitě potěší Jezevce (i když ho tu už skoro nikdo nezná a link na Court of Moravia tam neni...)

Reklama na fantasy obchod - ve skutečnosti cool, i když na Kostce razíme tvrdou linii striktně neutrálního prostoru bez jakýchkoliv sponzorů, tak to je čistě naše politika a já sem rád, že tu nějaký sponzoring obecně funguje, scéně to myslím prospívá.


1. díl - První hra

Intro do hraní - za mě ok. Keep it simple, prezentuje RPG jako hodně "přístupnou" věc, což je super.

Trochu mě mrzí že nezaznělo info o tom, že zahraniční hry tu mají kompletní překlady (zaznělo to o DnD, ale už ne o Fate, Savage Worlds...). Na druhou stranu promo DnDčka a jeho Starter setu tam je udělaný hezky :)

Doporučení dávat první dobrodružství do uzavřeného podzemí - je něco, s čím se osobně vůbec neztotožňuju. Ne, že by to bylo špatně, ale je to zbytečně omezující a ve skutečnosti mám za to že se spoustě nových hráčů bude dungeon tvořit hůř, než nějaký quest "venku" - protože zdroje inspirace (knížky, filmy, seriály...) obvykle moc podzemí nenabízí. Ironie je, že i Gergonův vlastní film Dračák ukazuje dění venku, nikoliv vevnitř :)

Na druhou stranu obecné rady (buďte v klidu, držte to jednoduché, pamatujte ať mají všichni co dělat, pravidla řešte až po hře, domluvte se o čem ta hra vůbec má být, domluvte se a nehádejte se) - tomu není co vytknout. Jakože vůbec nic co vytknout, sou to super univerzální rady.


2. díl

Důraz na tříaktovou strukturu dobrodružství... jako není to vysloveně špatný, beru že to je Gergonův styl... osobně mi to přijde trochu problematický (těžko se to drží bez zkušeností a může to padat do railroadu, i když tam pak Gergon před tímhle varuje - a má to nějaké další problémy, třeba často nezáživnost prvního aktu atp.) - pravda je že 3 akt mi přijde už ohraně nudnej (neni to tak hrozný jako zoufale trapný "Hero journey", ale...)

Doporučení Tarie je super.

FAKT se mi líbí ten specifickej content pro lidi - výpisy žánrů, výpisy hodně možných zápletek, prostředí, dění... nabádání k využívání fantasy do důsledku (hraní si s prostředím atp.) je super - důraz na fantasy je trochu až moc otřepanej, ale budiž.

Důraz na logiku a konzistenci (proč?) je opět velmi dobrá rada. A odpovídá to na Jersonovy výtky ohledně 20 skřetů v 1 jeskyni - má to logiku, od prvního dílu to de dál, ve Scénáristice dělám osobně totéž - simple věci první, advanced poslední. Já možná ve Scénáristice začal "vejš" než Gergon, ale ne o moc.

Rada ke střídání činností a důrazů... moje třetí Scénáristika neni o ničem moc jinym.


...pak napíšu něco i k těm dalším dílům - viděl sem je už dřív, ale budu je muset ještě proklikat abych si připomněl co vlastně bylo v kterym :)
Autorská citace #32
14.12.2018 14:34 - LokiB
Jerson píše:
Protože úplně nejjednodušší pro začínající dungeon je popsat svůj vlastní byt nebo dům včetně vybavení, jen převedený do fantasy. PAk se nikomu nestane, že by zapomněl na základní věci nebo neodhadl počet tvorů, kteří tam bydlí.


Tak jestli tu někdo bydlí v domě, který lze snadno napasovat na skřetí doupě, tak je mi ho trochu líto. Případně jestli se něčí škola dá snadno převést do zajímavého fantasy dungeonu.
Já jsem holt vyrostl ve vile se zahradou, kam by se pohodlně vešlo asi tak 300 skřetů, ale bylo nás tam tuším 10. A škola ... no nic, to nemá cenu rozebírat. nepodobala se dungeonu vůbec. Aspoň ne takovému, který by nebyl ve stylu "chodba a z ní dvěře do desítek místností, ve kterých je v každé asi tak 30 malých skřetů a jeden velký + na konci chodby je místnost, kde je velkých skřetů 10" :)
Ale to je jen pro zasmání :)

Chápu, kam tím míříš. Jestli věříš, že je dobrý, chápu, že ho propaguješ. Já bych tudy nešel.

A odpověď je "snáze jsem vždy vymyslel jeskyni se čtyřmi místnostmi a neviděl jsem byt, který bych chtěl použít jako vzor pro dungeon".
Autorská citace #33
14.12.2018 14:35 - sirien
ShadoWWW píše:
Stihneš to namluvit přes víkend, že bychom něco vydali ještě před Vánoci?

Rozhodně ne. a) mám tenhle tejden už hrozně plnej a b) sem teď bez techniky a asi teď nic moc pořizovat nebudu chvíli - jediný co mám schopný nahrávat je telefon :)

Nicméně po Vánocích bych to možná byl schopnej začít dělat.
Autorská citace #34
14.12.2018 14:46 - ShadoWWW
Jerson píše:
Protože úplně nejjednodušší pro začínající dungeon je popsat svůj vlastní byt nebo dům včetně vybavení, jen převedený do fantasy. PAk se nikomu nestane, že by zapomněl na základní věci nebo neodhadl počet tvorů, kteří tam bydlí.

Já myslím, že začínající PJ-dítě +-12 let nechce popisovat skřetí doupě jako svůj domov. A myslím, že i hráči toho věku očekávají něco cool, ať to není jako jejich domov. :)

Sirien: Jestli budeš během Vánoc v Brně, tak ti můžu nějakou techniku když tak zapůjčit.
Autorská citace #35
14.12.2018 14:49 - sirien
3. díl - Jak stavět podzemí

...tohle mě osobně až tak moc nebere - ale ty rady sou dobrý a smysluplný.

Opět další apel na smysluplnost věcí (Jersone... přesně tady máš to co si chtěl)

Zmínění náhodných a inspiračních tabulek - opět, super.


4. díl - Jak kreslit mapy

Na mapy podzemí bych spíš než Photoshop použil Illustrator (nebo InDesign). Vektory, objekty. Ale doporučení softwareů je super.

Obecně nenacházim nic moc konfliktního, sou to prostě dobrý "řemeslný" rady.


5. díl - Figurky a modely

osobně fandim theater of mind a nanejvýš jen rychlé náčrtky na reversible battlemap. Nicméně that being said to je moje preference a opět jde o díl s bezkonfliktními kvalitními "řemeslnými" radami. (Možná škoda že tam ty reversible battlemaps nejsou zmíněný, je to super pomůcka.)


Tyhle tři díly jsou obecně rady k jinému hernímu stylu než já preferuju, ale jinak jim nemám co vytknout.


6. díl - pomůcky pro PJ

...o tomhle sem taky napsal díl Scénáristiky (tušim 9?) Já psal víc o tom jak věci dávat do pořádku, Gergon mluví víc o fyzických pomůckách - přijde mi to hezky komplementární, nemám co vytknout.


...popravdě jak teď tu sérii proklikávám znovu, tak mi vlastně přijde lepší než když sem jí sledoval poprvé. Asi mám sklony bejt k věcem napoprvé kritičtější, než by bylo třeba... což asi ale považuju za zdravé, takže... :D Asi do pár Scénáristik doplnim nějaké odkazy na některé díly.
Autorská citace #36
14.12.2018 14:53 - Jerson
LokiB píše:
Tak jestli tu někdo bydlí v domě, který lze snadno napasovat na skřetí doupě, tak je mi ho trochu líto. Případně jestli se něčí škola dá snadno převést do zajímavého fantasy dungeonu.

A to že ve tvém dungeonu musí žít skřeti jsi vzal kde? Není to zase nějaká zadrátovaná myšlenka, kterou předpokládáš, ale začínající hráč by se jí držet nemusel?
Autorská citace #37
14.12.2018 15:02 - LokiB
Jerson píše:
A to že ve tvém dungeonu musí žít skřeti jsi vzal kde? Není to zase nějaká zadrátovaná myšlenka, kterou předpokládáš, ale začínající hráč by se jí držet nemusel?


Mluvil jsi o místnosti se skřetama (z daného videa) ... tak předpokládám, že je tam PJ asi chtěl mít.
Ok, může být určitě dungeon obývaný dvěma středostavovskými rodinami a dvěma důchodci na odpočinku, jestli tedy se mám držet v tématu "našeho domu". Pro ten bych tedy náš dům klidně zvolil. Jestli se v tom bude chtít někomu hrát, proč ne.
Autorská citace #38
14.12.2018 15:31 - efram
Chtěl jsem na ten post od Jerosna odpovědět, ale výčtem mne předběhl Sirien. Ta série je dobrá a skutečně není nijak zavádějící. Představě popisu jeskyní a dalších prostor se nemá smysl vyjadřovat. Smysluplnost je určitě důležitá, ale popisovat to podle současných domů mi přijde zavádějící. Také opomíjíš Jersone to co píše shadooow o skupině GM +-12 hráči. Celkem mě taky překvapuje ta myšlenka důrazu (v obecné rovině) na smysluplnost podzemních lokací. Myslím, že jeskynní lidé by o tom mohli vyprávět.....
Autorská citace #39
14.12.2018 15:45 - sirien
7. díl - cizí postavy

Výborné ukázky manýr (popsáno Alnagem v článku "Manýry u herního stolu") a obecně dobrý úvod do tvorby NPCček. Od významnosti přes nějaký význam v příběhu, background...

Obecně nějaký překryv s věcmi co sem opět sám popisoval ve Scénáristice (6 a 10 pokud se teď nepletu).


8. díl - Hudba a zvuky

Obecná rada používat hudební pozadí při hře. Osobně nejsem proti, byť to třeba sám až tak moc nepoužívám - spíš protože většinou nemám energii to řešit než že bych nechtěl a pokud se o to postará někdo jiný ze skupiny tak to většinou vcelku ocenim.

Nějaká diskuse o používání dobové hudby, soundtracků... spíš zmínění možností.

Gergon fakt prošvih možnost doporučit zapojení ostatních hráčů mimochodem - když nad tím teď přemýšlím tak když sme hráli třeba star warsy a zatímco si Honza v klidu gamemasteroval tak Sethi dělala DJku a průběžně pouštěla odpovídající hudbu kterou si sama dřív připravila, tak to bylo super.

Většina dílu je věnovaná software Syrinscape. Ten program sem si šel zkusit a působí na mě naprosto úžasně a je to něco co sem kdysi hrozně chtěl a nikde to nebylo a všem vám fakt doporučuju jít na https://syrinscape.com/, stáhnout si ho a zkusit - je to free pro comp i mobily (tablety atd.), pro fantasy tam je už přes 10 a pro sci-fi asi jen dvě hudební knihovny zdarma a hromada co se dá případně za pár desítek korun dokoupit.


9. díl - hráči

KONEČNĚ rady vedoucí k zapojení hráčů do hry co do vlastní (spolu)tvorby obsahu. SUPER. Mé sny o tom že se věci z 12. scénáristiky stanou běžné se možná i někdy fakt naplní :D

Bohužel mi přijde že konkrétní náměty na to čím vším se hráči můžou zapojit jsou pořád zbytečně přízemní a "defenzivní" ke konzervativně tradičnímu pojetí hry.

(důležité pravidlo "nebuďte kretén" je fakt... trefné :D a suprově podané :D - 27. minuta kdyby to někoho zajímalo specificky :D )

Rady k tvorbě postav s důrazem na negativa - pohoda.


10. díl - vedení hry

Rady k nějaké etiketě u stolu, rady k rozmanitému popisování věcí a prostředí s důrazem na různé smysly (rozhodně kvituju, viz jedenáctá Scénáristika...), rady na předesílání a háčkování věcí předem, rady k nějakým improvizacím s příběhem za pochodu, rady ke spotlightu, nějaké rady k porušování formy a klišé... a další rady.

Obecně dost vpohodě. Až na ty rady k rozdělování zkušeností - ta představa dávání expů za každou potvoru jednotlivě atp. je fakt dost zastaralá za mě. A to i pro dungeon crawl. Naštěstí tam radí i jiné a lepší postupy.
Autorská citace #40
14.12.2018 15:48 - LokiB
Super souhrny, siriene!
Autorská citace #41
14.12.2018 15:59 - sirien
efram píše:
Celkem mě taky překvapuje ta myšlenka důrazu (v obecné rovině) na smysluplnost podzemních lokací.

protože je obvykle řeč o "dungeon" a ne o "cave" (a toho génia co to z kraje devadesátek "přeložil" blbě bych dodneska nejradši uškrtil).

Když vypustíš snahu o smysluplnost, začnou vznikat podivnosti. Zaprvé to vede často ke zbytečné megalománii, zadruhé k podzemím co jsou designovaná "na průchod družiny" a ne na svojí funkci, což pak začne snadno mlátit do očí.

Navíc když je to podzemí stavěné smysluplně, tak to přidává hezký element předvídatelnosti resp. možnosti odhadovat co je asi tak dál a kde popř. si všímat detailů (třeba rozdílu mezi původními a nově dostavěnými částmi atp.) a využívat jich - tzn. vyhovuje to simulačně i gamisticky orientovaným hráčům. Z hlediska dramatu to samozřejmě občas žádá nějaké ty úpravy...

Na druhou stranu narovinu - ztláskaná a přetláskaná podzemí typu Bílý hrad sou fakt hnus.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.34772896766663 secREMOTE_IP: 3.233.224.8