Fritzs: Oproti běžně tradovanému mýtu je D&D určeno k přesně takovému hraní, jaké si jeho hráči vyberou, že chtějí hrát. Myslím, že to nezmiňuje jen DMG, ale i celá řada dalších příruček...
Hra může být stejně tak o "kydlení" monster jako plnému zaměření na role playing a ne, nikoliv, hlavní zábava nemá vyplývat z prolézání dungeonu (
byť dungeon je dobrý nástroj pro výuku začínajících DM o tom jak propojovat scény ve hře... protože každá místnost je scénou a každá chodba spojením mezi scénami... ale tohle bych si taky nechal jinam).
Tvůj GNS detektor je rozbitý, ostatně jako všechny GNS detektory, protože GNS není nic jiného než nepříliš povedený manifest týkající se jen malé marginální skupiny her a určitě ne D&D. Což je taky důvod, proč pokusy uplatnit "poznatky" GNS na D&D vždy znovu a znovu selhávají. :-)
Konečně souhlasím, že D&D má být zábavné. Tak trochu si v skrytu duše myslím, že každá hra by měla být zábavná, protože to je podle mně podstatou hry. Ta zábavnost. I když chápu, že řada lidí to bere jako hrozně složitou práci a vědu.
Ovšem z toho pro mne vyplývá, že jestliže hráče zajímá nenáročnost, dostanou nenáročnost a jestliže je třeba zajímá realističnost, není problém přidat trochu realističnosti. D&D je určeno zejména, hlavně a exkluzivně k zábavě. Všechno ostatní jsou potenciální prostředky jejího dosažení, takže proč se nesnažit je použít, pokud nás to baví?
A konečně... devalvace magických zbraní se mi jeví jako dost nezábavná. IMO je mnohem zábavnější mít něco výlučného a navíc něco, co krájí draky jako salám a ne mít zase další párátko, co mají všichni a jehož účinnost je o nějaké zlomové hodnoty lepší než párátko obyčejné. Nikomu tuhle myšlenku ale nenutím. Pouze nabízím svůj pohled na věc a svoje řešení. Každý si to ostatně zařídí podle sebe. Bohužel nesdílím dojem, že by se hry měly hrát jednotně podle nějaké podivné šablony a pokud se do ní náhodou nevejdou, tak jim uřezat nožičky a ručičky a narvat je tam...