Bruce Baugh zvažoval myšlenku použití FAE přístupů jako Sfér v Mage, což je výborný nápad, který mě inspiroval. Ohledně detailů si s tím budete asi muset pohrát, aby taková kombinace fungovala, ale ten základ je velmi solidní a rád bych ho někdy zpracoval víc do hloubky. Každopádně mě to ale dovedlo k dalšímu nápadu, který mě nadchl.
Protože jsou Přístupy ve FAE přímočaré, jasné a rozumně intuitivní, tak se nabízí jejich další využití v již existující Fate hře jako jednoduchého rozšiřujícího subsystému, který vyžaduje jen minimum úsilí. Prostě řeknete "v téhle oblasti použij tyhle Přístupy" a máte hotovo.
To je ohromně užitečné pro hry, které mají nějaký všudypřítomný element (jako bojová umění ve wuxia hře) nebo něco co ve hře funguje výrazně jinak (jako kyber-hackování nebo některé typy magie). Musíte jen vymyslet vhodné přístupy (cit pro žánr by vám to měl hodně ulehčit) a rozhodnout o rozsahu jejich bonusů.
Řekněme například, že chcete udělat systém pro kyber-hackování, protože to je vždycky vopruz. O ideální sadě Přístupů bysme nejspíš mohli nějakou dobu diskutovat, ale pro potřeby příkladu vezměme následující:
Tento seznam vyjadřuje obecné metafory prolamování se do počítačů. Pokud hrajete se spoustou halucinačně působících prostorů, sada Přístupů by nejspíš byla velmi odlišná (a s více konkrétními vizuálními háčky)
Řekněme, že do hry podle Základních pravidel Fate přidáme dovednost Hackování a použijeme jí pro vše kromě Vybavení, které bude nejspíš položka výbavy. Pro zbylé čtyři Přístupy dostanete body k rozdělení odpovídající vašemu Hackování*2 (takže Průměrné dá 2 body, Slušné 4, Dobré 6 atd.). Řekněme, že zůstaneme u hrubého pyramidového rozdělení, abysme zachovali nějaký strop.
Článek byl psán před vyjitím 4. edice Fate; Žebříček jsem zkonvertoval - pozn. překl.
Můžeme dovolit navýšení z jiných zdrojů. Některé triky mohou přidat pár bodů. Pokud vaše vize kyberprostoru oceňuje sílu vůle, tak můžete přidat pár bodů někomu, kdo má Dobrou nebo lepší Vůli.
Konečný výsledek, který dostanete, je efektivně druhá karta postavy která popisuje její kyber-hackování a kterou je snadné vytvořit, dobře koresponduje se zbytkem systému, ale přitom má zcela vlastní stylizaci. To je velmi uspokojující.
Výhoda pro neustále se opakující dovednosti (jako třeba Boj) je, že to umožní dát jim rozlišení bez toho, abyste se museli příliš opírat o triky. Může být zábavné řešit duely s trochu větším detailem (jako v případě dvou mistrů s rozdílnými bojovými styly), ale pro potřeby běžných bojů nechat vše spadnout zpět pod obecnou dovednost Boj.
V případě magie - pro jednoduchý příklad si představte, jak snadno by šel postavit systém Povolavačů bouří (což je zjednodušeně živlová magie, kde každá bouře odpovídá některému elementu), ve kterém máte jen jedno magickou dovednost, ale jednotlivé bouře jsou přístupy. Úplně snadné.
Přístupy zůstávají velmi robustní mechanikou a nejzábavnější na tom je, že tohle jsou všechno jen povrchní možnosti toho, co s nimi lze dělat.