Sběratelé věčných hrobek

Tajná zločinecká organizace ze světa moderního lovecraftovského hororu.
Článek vložil Gurney | Napsal David Tormsen

Roku 5000 našeho letopočtu bude děsivá říše Tsan-Čan ovládat dnešní Asii a možná ještě větší část světa. Bude to čas, kdy neohrabanou vědu a technologii nahradí znovuobjevená magie a otrocká práce. Vládci říše Tsan-Čan bude kasta nesmrtelných Kuen-jin, vysokých kněží, některých dost starých aby si pamatovali podivný 21. věk, kdy prastaří bohové spali a miliardy lidí se hemžily po planetě jako kobylky. A přestože lidstvo v jistém smyslu přežilo a zachovalo si příčetnost, velká část světa byla zabrána mnohem staršími obyvateli Země. Impérium Tsan-Čan má mnoho nepřátel, lidských i jiných. Co bylo kdysi Severní Amerikou se stalo svědkem vzestupu podzemní říše K’n-yan, která má nad Tsan-Čan výhodu - její obyvatelé zdědili geny, jenž jim dávají přístup k netušeným psychickým schopnostem. Oproti tomu, drtivá většina Tsan-Čanských nevolníků jsou prostí lidé žijící krátké a brutální životy. Nesmrtelní se obávají expanze K’n-yanských do svých hraničních teritorií, ještě víc je však děsí možnost, že jednoho dne podzemní říše překlene vody Tichého oceánu a postoupí do samotné kontinentální Asie. Mají ale plán, jak nepříznivou situaci zvrátit.


Jednomu z nejvyšších kněží se s pomocí Lengského skla povedlo navázat kontakt se svým mladším já z jednadvacátého století. V mnohem početnější populaci byla větší šance nalézt lidi obdařené psychickými schopnostmi a mladší verze Nesmrtelného byla instruována tyto Talenty nalézt a získat pro říši. Jediným problémem byl jejich transport do daleké budoucnosti. Obeznámeni s riziky cestování časem jakými jsou Psi Tindalu či Yithiané, ani jeden z Nesmrtelných nechtěl přitahovat zbytečnou pozornost k sobě nebo své vlastní přítomnosti. Brzy ale nalezli řešení - unesení lidé nadaní psychickými schopnostmi jsou zabiti (nejlépe bez zbytečného poškození těla) a redukováni na esenciální látky. Ty jsou následně uskladněny v podzemí, kde čekají na nalezení a oživení ve vzdálené budoucnosti.


Na odlehlých místech kontinentální Asie, kde se jednoho dne bude rozkládat impérium Tsan-Čan, byly pro tyto účely pomocí magie vyhloubeny rozsáhlé krypty, přístupné pomocí kladek či výtahů. Ve chvíli kdy je umělá jeskyně zcela zaplněná titanovými schránkami s pozůstatky obětí, Sběratelé ji prostě zalijí betonem a ukryjí vstup. Lokace je následně pomocí již zmíněného Lengského skla předána Nesmrtelným a o tři tisíce let později je hrobka znova otevřena.


Únosy jsou obvykle surová přepadení, v nichž hlavní roli hraje pytel přes hlavu, a obvyklými kulisami jsou temné uličky velkých měst, Sběratelé se však neštítí ani vloupání. Následně jsou oběti, obvykle s pomocí místních odnoží čínského podsvětí, naloženy na lodě a v podpalubí propašovány do přístavů na čínském východním pobřeží. K pašování se užívají lodě registrované v Makau nebo jiných příhodných zemí, jež nekladou zbytečné otázky - Severní Korea, Kambodža, Libérie nebo Tongo jsou obvyklými volbami. Většina posádky jsou buď přímo napojeni na kulty v podsvětí nebo jde o osoby dostatečně důvěryhodné (a zaplacené), aby držely jazyk za zuby a ignorovaly podivné zvuky z podpalubí. Po několikatýdenní cestě lodí a následné přepravě nákladními auty jsou unesení zavražděni a zpracováni.


51. století není o nic přívětivější - ti, u kterých jsou odhaleny dostatečné schopnosti, jsou použiti jako váleční otroci proti impériu K’n-yan a/nebo jako genetický materiál pro křížení další generace Talentů, vychovaných přímo Nesmrtelnými. Příliš slabé Talenty jsou dle svých fyzických schopností použiti pro práci, eventuelně prostě obětováni. Takový osud potkal i mnoho šarlatánů - telepatů, věštců a dalších, které Sběratele považovali za skutečné Talenty. Kruté probuzení pod nelítostným sluncem 6. tisíciletí však může potkat kohokoli, kdo se dostane příliš blízko k pravdě.


Byly vyzkoušeny i sofistikovanější metody únosů jako semináře pro osoby nadané psychickými schopnostmi či inzeráty v novinách nebo na Internetu, kvůli obaván z prozrazení však nedošlo k většímu užití takových prostředků. Přesto Sběratelé představují hrozbu pro kohokoli nadaného paranormálními schopnostmi, jehož zmizení zároveň nepřitáhne příliš velkou pozornost úřadů.

Impérium Tsan-Čan

Lovecraftovský kánon je velmi vágní co se Tsan-Čan týká - bude existovat za tři tisíce let, bude lidské a bude brutální a kruté. Detaily záměrně ponecháváme na vypravěči, dá se však předpokládat, že zdejší život bude nápadně připomínat ten ve starověku. Z technologií dávné minulosti nezůstalo o moc víc než zbytky kovů a polymerů, vládnoucí kasta však může disponovat roztodivnými a děsivými magickými zařízeními. Hledáte-li inspiraci, pak Hyberborea (především země Mu) je dobrým začátkem, posloužit ale můžou také herní světy jakým je například Tekumel. A byť se v impériu nejspíš dají najít stopy čínské kultury, nenechte se tím omezovat - za milénia se může změnit hodně a obyvatelé daleké budoucnosti mohou mít se starověkou Čínou společného asi tolik, jako dnešní Evropané s keltskými kmeny. Po dnešním světě nezůstalo prakticky nic (pro info jak rychle mizí stopy po civilizaci naší technologické úrovně koukněte na The World without Us od Alana Weismana).


Naštěstí není třeba se detaily o Tsan Čan příliš zabývat, hráčské postavy se s ním nejspíše setkají jen nepřímo - pokud nezískají nějaký způsob jak cestovat v čase, což je ovšem samo o sobě riskantní podnik. A co se týká těch, kteří budou mít smůlu, a ocitnou se v daleké budoucnosti... většinu spíše než kulturně-vzdělávací exkurze čeká otroctví pod biči z pavoučích vláken, v harémech odporných čarodějů nebo se mohou stát jednou z mnoha ryčícím davem oslavovaných obětí na vrcholu velkých zikuratů, to vše za všudypřítomného smradu kadidla a spálené masa.

Náměty na hru

Článek je psán s ohledem na použití ve světě Delty Green - alternativního světa mixujícího špionský thriller a Cthulhu horror, kde je lovecraftovský Mythos skutečný, a po světě existuje několik tajných organizací, snažících se vyšetřovat, eliminovat a utajit jeho projevy. Titulní Delta Green je jednou z nich, a hráči se chápou role jejích agentů. Máte-li zájem, můžete si 50ti stránková zkrácená pravidla (včetně předpřipravených postav a krátkého dobrodružství) stáhnout zde.

Delta Green - americká supernaturální rozvědka, ustanovená po zásahu v Innsmouthu roku 1928

PISCES - britská tajná služba, specializující se na rozvoj a využití lidí disponujících paranormálními schopnostmi


Pro postavy důležitá nehráčská postava (dost možná spolupracující Talent, případně někdo spojený s výzkumy psychických schopností či tréninkovými programy) se zaplete se Sběrateli a postavy jsou povolány k vyšetření celé věci. Brzy zjistí, že ve stejné oblasti došlo k několik záhadným zmizením, často různých senzibilů a věštců, ale i několika obyčejných lidí, kterým v životě pomohly neobyčejně šťastné náhody. Záznamy z kamer v některých případech odhalí únosce - muže v lyžařských kuklách. Samozřejmě je možné monitorovat pravděpodobné budoucí oběti, podstatně snazší ovšem může být nastražit volavku vybavenou sledovacím zařízením a dostat se tak ke skladišti v docích, odkud Sběratelé řídí svoje operace. Ti se však nevzdají lehce, a v rukávu mají mimo jiné i těžké zbraně a magii. A samozřejmě, podaří-li se jim uniknout na moře, je třeba je zastavit dřív než je jejich živý náklad přeložen na jinou loď a unesen do daleké budoucnosti.


Zasáhnout proti této zločinecké organizaci na čínském území je samozřejmě velmi těžké - taková operace se může ukázat velmi obtížnou, nebezpečnou a případná podpora bezpečnostních složek a úřadů bude ze strachu před mezinárodním incidentem pouze neoficiální. Podstatně snazší je rozbít její lokální pobočky, především pokud bude někdo z čínské strany ochoten poskytnout potřebné informace.


Článek vložil Gurney | Napsal David Tormsen 09.05.2016
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 14 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13353705406189 secREMOTE_IP: 44.197.113.64