Hráčův deník: Válečný pokřik

Vypravěč: Temná figura s povědomě hrozivým krokem se vynoří z hořícího domu. Plameny tančí okolo ní, ale ona jen potřese hlavou a zachechtá se, jako by si to ničení užívala.
Hráč: Ne! To není možné! Vždyť jsme ho zabili!
Vypravěč: Ano, je to on: Černý Bavarsy! Vyhladil tvoji rodnou vísku, vyhnal tě z Řádu Spravedlivých a ukradl ti tvoje dědictví! Konečně stojí před tebou! Co řekneš?
Hráč: Na to se dá říct jen jedno. Bavarsy! Připrav se... k hodu na iniciativu!
Napsal Alnag
Volba bitevního pokřiku se z hlediska formování vaší postavy může zdát jako zcela okrajová záležitost. Tato jednoduchá fráze, kterou vaše postava vzkřikne, když tasí svou zbraň a vrhne se do víru bitvy, však může dodat další fasetu diamantu, který se snažíme z vaší postavy vybrousit. Na rozdíl od dlouhé minulosti, kterou obvykle píšete pro svého Vypravěče, je bitevní pokřik něco, co se ve hře bude opakovat relativně často. Kdykoliv jej použijete, připomenete všem u herního stolu nějaký klíčový fakt o vaší postavě.
Ani s tím používáním to ale nepřehánějte. Existuje tenká linie mezi užitečným opakováním a marněním času. Schovejte si bitevní pokřik pro dramatické nebo důležité boje. Fakt, že vaše postava vykřikne svoje bojové motto, připomíná ostatním, že tento boj opravdu chcete vyhrát. Ne všechny bojové pokřiky jsou stejné. Mohou mít vztah k vaší osobnosti, vašim cílům, vašim závazkům. Podívejme se na pár možností...

Modlitba

Ve světech D&D může být zničení protivníka svatým činem. Bez připravených zbraní chrabrých mužů by hordy zla dávno zaplavily zemi. Během minulosti lidé volali na pomoc svoje bohy, aby jim pomohli v předvečer bitvy. Chcete-li hrát postavu, jejímž nejzjevnějším znakem je její zbožnost, její bojový pokřik by měl povolávat síly svého boha:
"Neochvějný Heironee, uspiš mou paži!"
"Pelore, naplň moje svaly silou slunce!"
"Přej mi štěstí vrtošivý Korde!"
Ujistěte se, že vaše postava uctívá boha známého svou podporou věřícím na bojišti. Modlitba k bohovi obchodu se zdá být nesmyslná, stejně jako povolávání bohyně milosrdenství, což by bylo nepochybně rouhavé.

Přísaha

Je-li postava vedena přísahou splnit určitý úkol, její bojový pokřik, stejně jako vše ostatní, co říká a dělá, bude zřejmě odrážet tuto skutečnost. Nejprve rozhodněte o povaze této přísahy. Zvolte si takový úkol, který jí umožní chápat se úkolů, které vám Vypravěč nabízí. Možná, že přísahá získat svatou relikvii svého lidu nebo vykonat rozsudek smrti na šesti orkských bratrech, kteří pobili její rodinu. Tento druh pokřiku bude postava využívat spíše méně často - boj musí být nejen důležitý, ale musí také zvyšovat její naděje na splnění přísahy.
"Za kalich Valdoru!"
"Zabil jsi mého otce, připrav se na smrt!"

Oddanost

Jako básník může věnovat svůj poslední epos svému patronovi, tak dobrodruh může bít svoje nepřátele ve jménu jiného. Bojový pokřik oddanosti nás informuje o nejdůležitějším vztahu vaší postavy. Pokaždé když ji vyslovíte, připomenete Vypravěči, že by měl příležitostně odvíjet v příběhu i tento vztah. Možná jste tak zasvětili bitvu památce svého ctěného předka či příbuzného:
"Ve jménu mého otce Hamea Mrštěného tě skolím!"
Můžete povolávat celé své příbuzenstvo:
"Ctihodní padlí rodu Dinan, shlédněte na moje dnešní skutky!"
Oddanost může odrážet vztah vaší postavy k feudálnímu pánovi nebo patronovi:
"Dnes pocítíš spravedlnost Lorda Dotreka!"
Rytíři a válečníci často hledají bojovou slávu, když se dvoří královské či šlechtické dcerce:
"Za princeznu Aleu!"
Pokud je vaše postava politický rebel, může volat jméno exilového nebo popraveného vůdce, jeho hnutí nebo neslavný den, kdy je síly zla porazili:
"Na paměť Rorrských mučedníků!"

Varování

Byť se celá idea bojového pokřiku točí okolo touhy po krvi, je možné zvolit si jako podtržítko přátelské a spravedlivé povahy vaší postavy něco jiného. Dobře si vědoma své převahy nad protivníky může být její pokřik šancí, kterou jim dává, aby ustoupili z boje, který nemohou vyhrát.
"Jsem Gieler Din, zmizte nebo zemřete."
"Ustupte stranou nebo čelte Šesti Drtícím Sekům Jera-Nola!"
"Utečte a spaste se nebo bojujte a zhyňte, mně je to jedno!"
Toto varování je velmi vhodné pro mnichy, kněze a další pacifistické týpky. Můžete ho ale také použít pro bezcitný stroj na zabíjený vyrostlý v krveprolití. Některé bojové pokřiky také mohou změnit smysl v závislosti na tom, kdo je vysloví. Nezkušená postava může utrousit podobná varování, ale nemůže dosáhnout hrozby, kterou slibují. V takovém případě se snaží přechytračit soupeře, aby prchli. Z úst nízkoúrovňové postavy tak jde o ukázku chytrosti a smělosti, namísto milosrdenství nebo únavu krveprolitím.

Chvástání

Až doposud jsme se bavili o dramatických zvoláních, ale vaše lehkovážná postava by neměla být vynechána. Žádný frajírek se špetkou respektu k sobě sama by neměl jít do boje bez toho, že nejprve odhalí svůj bělostný úsměv, švihem rapíru pozdraví soupeře a rozhodí trochu své duchaplnosti.
"Ho! Začíná čas her!"
"Začnu levačkou a uvidím, jestli mé pravačce stojíš za námahu!"
"Moje pozdravy tvým vdovám a sirotám!"

Méně jemný přístup

Konečně nezapomeňme na prověřenou klasiku, postavu, která nám dala tolik hodin zábavy: velký hloupý týpek s ohromně velkou zbraní. Jeho bojový pokřik bude krátký a úderný a špatně artikulovaný.
"Krund rozdrtit tě!"
"Já tě zabít!"
A teď už je to jen na vás. Ať už popichující, krvežíznivý nebo zábavný, bojový pokřik ukáže vašemu DMovi a spoluhráčům, jaká vaše postava je.
Volně adaptováno podle článku Robina D. Lawse.
Napsal Alnag 01.02.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 25 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14179611206055 secREMOTE_IP: 18.207.255.67