Bojovník
Někteří bojují pro slávu, bohatství nebo pomstu. Další se snaží ochránit své blízké, jiní tím prokazují svou vlastní hodnotu a zbytek bojuje, protože nic jiného prostě nezná. Bojovníci vládnou na bitevních polích, umí mistrně zacházet se všemi zbraněmi nebo se specializují na boj s jedinou. Zvládají se pohybovat v těžkých zbrojích, někdy lépe než cvičený zloděj, nebo je přetaví do nedobytných pevností z oceli. Studují umění boje i války, exotické techniky zapomenutých mistrů. Vše za jedním účelem – stát se skutečnou živoucí zbraní.
Kus oceli ve svých rukou dokáží změnit ve smrtící zbraň, podmanit si království nebo srdce prostých vojáků. Vojáci, rytíři, lovci, mistři války – bojovníci patří mezi šampióny a běda těm, kdo se jim postaví.
Role: Bojovníci excelují v soubojích – kontrolují jejich rytmus a patří mezi mistry přežití. Používájí mnoho různých taktik v závislosti od zvoleného stylu, zbraně, zbroje a protivníka, takže v bojové zdatnosti se jim málokdo může rovnat.
Přesvědčení: jakékoliv
Vitalita: k10
Dovednosti povolání
Mezi dovednosti povolání bojovníka patří Šplh (Síla), Řemeslo (Int), Zacházení se zvířaty (Cha), Zastrašování (Cha), Znalost (znalost podzemí) (Int), Znalost (konstruktérství) (Int), Profese (Mdr), Jezdectví (Obr), Přežití (Mdr), and Plavání (Síla).
Body dovedností za úroveň: 2 + oprava za Inteligenci
Tabulka: Bojovník
Úroveň | Zákl.útočný bonus | Výdrž | Reflexy | Vůle | Speciální schopnosti |
---|---|---|---|---|---|
1 | +1 | +2 | +0 | +0 | bonusová odbornost |
2 | +2 | +3 | +0 | +0 | bonusová odbornost, Udatnost +1 |
3 | +3 | +3 | +1 | +1 | Výcvik se zbrojí 1 |
4 | +4 | +4 | +1 | +1 | bonusová odbornost |
5 | +5 | +4 | +1 | +1 | Výcvik se zbraní 1 |
6 | +6/+1 | +5 | +2 | +2 | bonusová odbornost, Udatnost +2 |
7 | +7/+2 | +5 | +2 | +2 | Výcvik se zbrojí 2 |
8 | +8/+3 | +6 | +2 | +2 | bonusová odbornost |
9 | +9/+4 | +6 | +3 | +3 | Výcvik se zbraní 2 |
10 | +10/+5 | +7 | +3 | +3 | bonusová odbornost, Udatnost +3 |
11 | +11/+6/+1 | +7 | +3 | +3 | Výcvik se zbrojí 3 |
12 | +12/+7/+2 | +8 | +4 | +4 | bonusová odbornost |
13 | +13/+8/+3 | +8 | +4 | +4 | Výcvik se zbraní 3 |
14 | +14/+9/+4 | +9 | +4 | +4 | bonusová odbornost, Udatnost +4 |
15 | +15/+10/+5 | +9 | +5 | +5 | Výcvik se zbrojí 4 |
16 | +16/+11/+6/+1 | +10 | +5 | +5 | bonusová odbornost |
17 | +17/+12/+7/+2 | +10 | +5 | +5 | Výcvik se zbraní 4 |
18 | +18/+13/+8/+3 | +11 | +6 | +6 | bonusová odbornost, Udatnost +5 |
19 | +19/+14/+9/+4 | +11 | +6 | +6 | Mistrovství zbroje |
20 | +20/+15/+10/+5 | +12 | +6 | +6 | bonusová odbornost, Mistrovství zbraně |
Schopnosti povolání
Následuje výčet schopností bojovníka.
Zacházení se zbraní a zbrojí: Bojovník umí ovládat všechny jednoduché a válečné zbraně, umí používat a správné nosit všechny typy zbrojí (lehkou, střední, těžkou) a všechny druhy štítů (včetně pavéz).
Bonusové odbornosti: Na první úrovni a na každé další sudé úrovni získává bojovník bonusovou odbornost , která se nesčítá s bonusovými odbornostmi získanými postupem na vyšší úrovně (jinými slovy si bojovník volí odbornost na každé úrovni). Bonusové odbornosti si musí zvolit ze speciální skupiny bojových odborností.
Na čtvrté úrovni (a každé další 4 úrovně – tedy 8., 12. atd) se může bojovník rozhodnout vyměnit odbornost, kterou ovládá za jinou (v podstatě přetrénování). Vyměněná odbornost nemůže být předpokladem jiné odbornosti, prestižního povolání či jiné schopnosti. Bojovník může vždy vyměnit pouze jednu odbornost a musí se tak rozhodnout při postupu na úroveň, kdy lze odbornost přetrénovat.
Udatnost (Zvl): Počínaje 2.úrovní získává bojovník bonus +1 k záchrannému hodu na Vůli při ovlivnění strachem. Bonus se zvyšuje o 1 za každé další 4 úrovně od 2.úrovně (tedy +2 na 6., +3 na 10. Atd.).
Výcvik se zbrojí (Zvl): Počínaje 3.úrovní se bojovník ve zbroji naučí lépe manévrovat. Při nošení zbroje snižuje postih za zbroj o 1 (minimum je 0) a zvyšuje maximální přípustný bonus za obratnost při nošení zbroje o 1. Následně každou další čvrtou úroveň (7., 11., 15.) se bonus zvýší o 1 až do maxima +4 ke snížení postihu za zbroj a +4 bonus pro maximálně povolený bonus k obratnosti při nošení zbroje.
Navíc je bojovník tak navyklý na zbroj, že od 7.úrovně nemá postih k rychlosti při nošení střední zbroje a od 11.úrovně se bez omezení pohybuje i v těžké zbroji.
Výcvik se zbraní (Zvl): Počínaje 5.úrovní si bojovník může vybrat jednu ze skupin zbraní vyjmenovaných níže. Při útoku jakoukoliv zbraní z této skupiny získává bonus +1 k hodu na útok a zranění.
Každou další čtvrtou úroveň se bojovník zdokonalí v používání dříve vybraných skupin (získá navíc další bonus +1 k hodu na útok a zranění) a zároveň se začne cvičit v používání nové skupiny zbraní. Například Aranthar je bojovník na 9.úrovni. Na 5.úrovni si zvolil sekery a jeho bonus k hodu na zranění a útoky byl +1. Po dosažení 9.úrovně se bonus k hodu na zranění a útok při použití zbraně se skupiny seker zýší na +2. Navíc si může vybrat novou skupinu zbraní, ve které se bude zdokonalovat (řekněme vrhací) a k té bude mít bonus k hodu na zranění a útok +1. Bonusy z překrývajích se skupin se nesčítají; pokud je zbraň ve dvou skupinách, počítá si bojovník tu s vyšším bonusem.
Bojovník si tento bonus přidává k všem hodům na ověření bojového manévru s danou zbraní. Bonus si rovnéž připočítává k obraně vůči bojovému manévru (týká se pouze odzbrojení nebo lámání předmětů-zbraní), pokud danou zbraň používá.
Skupiny zbraní jsou zadefinovány níže (DM může do skupiny zbraně přidávat nebo vytvářet zcela nové skupiny).
Sekery: bitevní sekera, trpasličí vákečná sekera, obouruční sekera, sekera, lehký bodec, vojenský (těžký) bodec, orčí dvojitá sekera, vrhací sekera
Čepele, těžké: meč bastard, elfí meč, malchus, obouruční meč, dlouhý meč, šamšír, kosa, dvoulistý meč
Čepele, lehké: dýka, kama, kukri, rapír, srp, krátký meč, hvězdice (vrhací)
Luky: kompozitní (skládaný) dlouhý luk, kompozitní (skládaný) krátký luk, dlouhý luk, krátký luk
Zbraně na blízko: kovová rukavice, těžký a lehký štít, katar, obušek, ostnatý štít, ostnatá zbroj, ostnatá rukavice, úder beze zbraně
Kuše: ruční kuše, těžká kuše, lehká kuše, těžká opakovací kuše, lehká opakovací kuše
Dvojité: dvouhlavý řemdih, trpasličí ugroš, gnómské kladivos hákem, orčí dvoubřitá sekera, dvoulistý meč, hůl
Řemdihy: řemdih, dvouhlavý řemdih, těžký řemdih, kropáč, nunčaku, ostnatý řetěz a bič
Kladiva: kyj, obouruční kyj, těžký palcát, lehké kladivo, lehký palcát, válečné kladivo
Mnišské zbraně: kama, hůl, nunčaku, sai, šuriken, siangham, úder beze zbraně
Přirozené zbraně: úder beze zbraně a všechny přirozené zbraně jako kousnutí, drápy, nabodnutí (kly, rohy…), křídlo, útok ocasem
Ratišťové zbraně: kůsa, sudlice, korseka, halapartna
Kopí: oštěp, dřevec, dlouhé kopí, krátké kopí, kopí, trojzubec
Vrhací: foukačka, bolaso, kyj, dýka, šipka, půlčický tyčový prak, oštěp, lehké kladivo, síť, krátké kopí, šuriken, prak, kopí, hvězdice (vrhací), vrhací sekera, trojzubec
Mistrovství zbroje (Zvl): Na 19.úrovni získává bojovník sníženou zranitelnost (SZ) DR 5/- vždy, když nosí zbroj nebo štít.
Mistrovství zbraně (Zvl): Na 20.úrovni si bojovník vybere jeden typ zbraně (např.dlouhý meč, bitevní sekeru nebo jinou zbraň). Jakýkoliv kritický hod při útoku touto zbraní je automaticky potvrzen a rozsah zranění při kritickém útoku se zvyšuje o 1 (t.j. ze x2 se stává x3, z x5 se stává x6).
Navíc bojovník nemůže být odzbrojen, pokud v rukou třímá svou vyvolenou zbraň.