Kultura

Magus
7.4.2009 12:08
DrD
No moje nejoblibenejsi hra..

Dotazník o DrD.
Autorská citace #1
7.4.2009 12:36 - ShadoWWW
No moje nejoblibenejsi hra je DND 4E.
Autorská citace #2
7.4.2009 16:44 - Fibriso
skutečně smysluplné téma
(plné určitě, ale ne smyslu)
Autorská citace #3
7.4.2009 16:48 - Beltar
Fibriso:
Jsem si ale jist, že nesmysly ji zcela jistě dokážeme naplnit bez větších problémů :D
Autorská citace #4
7.4.2009 19:43 - Malabar
Drd tedka po dlouhy dobe zase hraju, a musim ric ze se nedivim ze sem presel k Dnd, na druhou stranku o system zas tak nejde. De o vypravece, hrace a pribeh predevsim.
Autorská citace #5
7.4.2009 22:24 - Gurney
Magus: Jo, DrD, přesně tak. A co jako? :)
Autorská citace #6
8.4.2009 01:07 - sirien
Svého času jsem tvrdil že na systému nezáleží. Na druhou stranu, proč jezdit z Prahy do Říma favoritem, když mám v garáži audinu... snad jedině z hecu a nostalgie.

DrD má plus v tom že nás na něm spousta začínala. Nicméně i když sem na DrD začínal, systém ke kterému cítím nostalgické vzpomínky jako na první RPGčko je Shadowrun, který jsem hrál až potom. Nejspíš protože čím déle jsem DrD hrál, tím víc mi vadilo a různě jsem se jej snažil upravit, štvalo mě co všechno mi nedovoluje a co všechno neošetřuje, zatímco SR byl první systém který mě ve svém settingu ničím nelimitoval a moh sem si v něm hrát jak jsem chtěl a co jsem chtěl.
Navíc mám z DrD lehce osypky od doby co dělám opengameingy, ať si řiká kdo chce co chce, tak každej kdo někdy dělal OG ví, že dračákysti se prostě poznaj. A ne zrovna v kladnym smyslu. Někteří víc, někteří míň, ale ať hrají jakkoliv dobře, pokud nehráli nic jiného tak to z nich prostě září.
Autorská citace #7
25.4.2009 18:41 - Haplo
No, abych pravdu řekl, taky sem začínal na DrD. Taky sem poznal že má spoustu nedostatků a nedodělávek. Po zkušenostech s jinými systémy (DnD 3,4e) které sou rozhodně dobré, sem ale narazil na jednu věc. Samozřejmě že každý systém má své nevýhody i výhody, dobré i špatné nápady a u Dračího Doupěte mi přijde že jedna z největších výhod je jeho jednoduchost. Nevýhoda je třeba ne zrovna velká volnost ale právě díky tomu je DrD jednoduché.
Autorská citace #8
25.4.2009 19:06 - pipux
Haplo píše:
jedna z největších výhod je jednoduchost DrD. Nevýhoda je třeba ne zrovna velká volnost ale právě díky tomu je DrD jednoduché.

Tento druh "jednoduchosti" má závažnou chybu: zahraješ si jednu hru a už jsi hrál téměř vše, co hra může nabídnout ...
Autorská citace #9
25.4.2009 19:20 - unknown
U DrD je podle mne jeden zásadní nedostatek, a to že pravidla (mechaniky) značně ovlivňují děj, amožná i chod světa. Mechaniky by IMHO měly popisovat situaci, ne ji vytvářet. Rovnováha světa by se neměla odvíjet od toho, kolik životů má to které povolání, rasa, co kdo smí a nesmí, podle toho, jaká jsou pravidla pro alchymisty, démony, druidy...
Autorská citace #10
25.4.2009 19:26 - pipux
Pak je to dost možná systém šitý na míru. Možná je jejich svět tak dobrý, že už nikdy nebudeš chtít okusit nic jiného (autoři uvažovali ...) :)

(třeba d20 warheart je, tuším, taky šitý na míru ... a je, narozdíl od DrD, hezký)
Autorská citace #11
25.4.2009 19:54 - Colombo
dovolil bych si podotknout, že jsme přeci jen na D20, což znamená, že DrD je špatná kopie a D20 je nejlepší systém.

Podle mého názoru je největší tečkou pro i proti zejména zvyk.
Autorská citace #12
25.4.2009 22:59 - Noldo
Colombo - jo, to jsem pochopil při pokusu o diskusi s Alnagem. Teď už chápu, že smyslem diskuse je, jak dospět k tomu, že DnD je super.
Autorská citace #13
25.4.2009 23:01 - Fibriso
nebo jak je DrD špatné? :D
Autorská citace #14
25.4.2009 23:48 - ShadoWWW
Situace u v ČR:
1. Většina hráčů DnD kdysi hrála DrD.
2. Většina hráčů DrD ještě nikdy nehrála DnD.

Situace celkově ve světě:
1. Většina hráčů DrD (celosvětově) slyšla nškdy o DnD.
2. Většina hráčů DnD (celosvětově) nikdy neslyšela o DrD.

:-)
Autorská citace #15
25.4.2009 23:57 - sirien
Haplo píše:
u Dračího Doupěte mi přijde že jedna z největších výhod je jeho jednoduchost.

Ehm. Ani omylem? Žádná sjednocenost mechanik, žádná provázanost systému v rámci sebe sama...?? Podobné hody se řeší pokaždé jinak? Kombinuje se Ti % hod s TN mechanikou a mechanikou nejvyššího možného výsledku? A to tak že takřka chaoticky?

Píše:
Mechaniky by IMHO měly popisovat situaci, ne ji vytvářet.

To je dovolím si tvrdit názor, který vyplývá z toho že znáš jen špatné mechaniky určené k vytváření situace. Třeba Fate pointy ve FATE jsou mechanika naprosto dokonalá a tu hru to hrozně oživuje.

Noldo: No, DnD teda moc nefandim... obecně si ke každé jedné hře vybírám systém, který mi nejlépe sedí ke stylizaci a settingu. Za dobrý systém pak považuju ten, který se k některé stylizaci nebo setingu hodí tak dobře, že jej alespoň u nějaké takové kombinace upřednostním před jinými.
Nepopírám, že moji "oblíbenci" jsou FATE a WoD Core, nicméně sem tam volím i specifičtější věci. Pro určitý styl nebo setting si dokážu docela dobře představit že bych si zvolil DnD. Ale DrD se mi nehodí k žádnému. U většiny je naprosto někde v dálce a tam, kde se přibližuje, existuje mnoho o hodně lepších.

Ergo (pro mě) DnD je dobrý systém (pro určitou atmosféru, stylizaci a příběh je ideální kombinací), DrD ne (protože není kombinace settingu a stylizace ve které by vyšlo tak dobře abych si nevzal nějaký jiný)
Autorská citace #16
26.4.2009 00:06 - sirien
Abych to možná rozvedl.

DrD se naprosto nehodí pro cokoliv "nehistorického", "nefantasy", pokulhává u down grade stylizace.

Nejlepšího skóre dosahuje ve fantasy světech s historickým základem, v hero-fantasy stylizaci.

  • Po gameistické stránce je ale hrozně rozházené a nepřehledné. Na gameistickou hru v tomhle žánru si radši vezmu DnD.
  • Po simulační stránce vůči světu je příliš nerealistické, mnohem raději upřednostním třeba GURPS (z čistě čs. her Hrdiny Fantasy)
  • Po simulační stránce vůči postavám je děsivě omezené svým naprosto přežitým pojetím Class&levelovosti. Neumožňuje multiclass, neumožňuje stylizaci postavy mimo archetyp (čaroděj který trochu kouzlí, ale jinak stojí v první linii s mečem v ruce). Mnohem raději použiju odvozeninu WoDčka nebo hru zaměřenou přímo na vykreslení postavy (FATE, Burning wheel...)
  • Pro narativní pojetí nedává DrD víceméně žádné výhody, naopak musím tunu pravidel ignorovat, protože je stavěné velmi gameisticky což vhodné časování příběhových zvratů moc nepodporuje. Ideálně třeba FATE, nějakou variaci Nemmessis nebo jinou hru která víc řeší stylovost a naraci, než aktuální stav many u čaroděje a HP u válečníka.
Tedy i tam, kde DrD dosahuje nejlepších výsledků, jiné hry dosahují výsledků mnohem lepších než DrD.

Čímž neříkám, že se v DrD nedá hrát zábavné RPGčko. Jenom to prostě systémově není úplně ideální čistá volba.
Autorská citace #17
26.4.2009 00:24 - Alnag
Colombo píše:
dovolil bych si podotknout, že jsme přeci jen na D20, což znamená, že DrD je špatná kopie a D20 je nejlepší systém.


Tak, že je DrD kopie je není žádné tajemství. A co se týče toho lepší/horší... kolik lidí, kteří přešli od DnD k Dračímu doupěti znáš? Já nikoho. Opačným směrem bych je mohl počítat na desítky. Takže asi tak.

Noldo píše:
Colombo - jo, to jsem pochopil při pokusu o diskusi s Alnagem.


Mrzí mne, jestli to tak vnímáš. Ale ta argumentace, kterou jsi podal je mi známá už dlouho a bohužel jsem s ní nesouhlasil tehdy a názor jsem nezměnil. DnD je pro mně super hra, ale k tomu nepotřebuji dospět, to vím už dávno. Pokud máš jiný pocit, nic ti nebrání se o něj podělit, ale pokud nedokážeš unést, že s ním budeš v menšině, pak jsi zřejmě na špatném místě...
Autorská citace #18
26.4.2009 00:33 - Noldo
Sirien píše:
To je dovolím si tvrdit názor, který vyplývá z toho že znáš jen špatné mechaniky určené k vytváření situace. Třeba Fate pointy ve FATE jsou mechanika naprosto dokonalá a tu hru to hrozně oživuje.


Myslel jsem situaci objektivní, jako že pravidla na Druidy způsobují existenci hvozdů, pravidla na magické předměty vytváří institut obecního alchymisty, který existuje jen kvůli pravidlům na magické předměty, a podobně, pravidla na chodce vytváří je nutí nosit chodecký meč a podobně.
Nebo že existují školy pro dobrodruhy, Zlodějské akademie, obchody pro dobrodruhy, hospody pro dobrodruhy nebo v Asterionu dokonce nějaký Spolek obchodníků s nalezenými artefakty. To má smysl asi jako truhla na návsi v Diablu.

Nemyslel jsem tím mechaniky typu Willpower, Fate points a jiné. Ty mám velmi rád.
Autorská citace #19
26.4.2009 02:17 - sirien
Tak zrovna spolek obchodníků s nalezenými artefakty je na Asterionu docela rozumná obchodní skupina a kdyby tam nebyla tak jako hráč rád jednu založim a vydělám majlant - v tom settingu to dává perfektní smysl. Máš jižní kontinent na kterém se válí trosky kdysi neskutečně mocné civilizace spolu s tím, co po ní zbylo, od uměleckých děl až po díla magická... a máš severní kontinent plný zhýčkaných šlechticů co tahle díla chtějí, ale jsou líní si pro ně sami dojet. Suprová díra na trhu.

Ale jinak chápu pointu a souhlasim, tohle jsou fakt děsný věci. Ale musím poznamenat že se netýkají zdaleka jen DrD...
Autorská citace #20
26.4.2009 09:06 - Colombo
siriene: podstatná většina chyb DrD jsou i zároveň chyby DnD
Alnag: s tou kopií, proti tomu nic nemám. Problém je jinde. Sedne ti určitý styl pravidel, jelikož DrD je pořád jen kopií, která nemá zas takovou podporu(co se týče rozšíření ap.), spíše přestoupíš na DnD, protože ti dává více možností. Já osobně znám DnD, ale rychle jsem od něj odběhl a díval jsem se více na alternativní systémy, jako je Shadowrun, Okna, WoD(i když já raději surovější fantasy) aj., které jsou svým zaměřením trochu jinde(mimo jiné se jedná o skillové systémy, že:))

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090604066848755 secREMOTE_IP: 44.220.251.236