Alnag píše:
1, Ti lidé, o kterých jsem mluvil,, hrajou DnD hodně a dlouho, a lidé tady taky. To není nic proti ničemu.
2, Já to nestavěl jako buď anebo. To byla generalizace. Jasně že existuje možnost postavit skvělý příběh v DnD v dokonalém settingu, který je umělecký, originální, obohacující a nedrží se nudných klišé. A určitě je takových dost, ale většina je podle mě klasický orc-hunting kde se na role-playing moc nehraje.
3, Ten výzkum je hezký, ačkoli nevím, jak a komu byla otázka(y) položená. V průzkumech třeba muži v průměru uvádějí ya život o dvě sexuální partnerky víc, než kolik uvádějí ženy. V průzkumech Češi označili sami sebe za nejlepší milovníky na světě. Taky podle toho, co lidi tvrdí o sobě tvrdí, by všichni koukali na ČT2 a nikdo na Novu.
Je hezké, že tvrdí, že jim jde o příběh, ale co si pod pojmem příběh který hráč představí, a jak to pak nakonec vypadá. Průzkum neprůzkum, kolik lidí hraje WoW a jak, a kolik lidí adventury se složitým dějem? Spíš než co hráči tvrdí by mne zajímalo, kolik procent času stráví kteří hráči jakou aktivitou při hře. To by byla mnohem zajímavější čísla.
4, Samozřejmě že RPG musí mít děj, a vypustit nejde. To, že WotC by mělo třeba deset týmů na příběh a atmosféru nezpůsobí, že ty spoutsz hráčů, kteří mají postavu jen jako hromadu skillů a featů najednou začnou hrát nějaký charakter. Podle pravidel 3.5 se nejdřív vztváří skilly, rasa, a všechny tyhle parametry, a nakonec v poslední části, skutečně mezi "ostatním", se řeší nějaká povaha postavy.
Jak si ty představuješ průměrnou, běžnou hru DnD v USA? Jaký je tam podle tebe poměr boje a dialogu? Jak hluboký a složitý tam bývá příběh?