Kultura

Magus
7.4.2009 12:08
DrD
No moje nejoblibenejsi hra..

Dotazník o DrD.
29.3.2017 14:36 - Arten CZ
Jasně, bez toho by nebyl Shadowrun.
29.3.2017 14:40 - Šaman
Aegnor píše:
Arten CZ píše:
My hrajeme Shadowrun dle pravidel D&D5e a kromě popisů jsme nezměnili vůbec nic.

Deckeři? Matrix? Riggeři?

A co podle oDrD? Theurgové, sféry :)

Hele, mě to taky připadá, že zrovna Indy by se dal hrát v pohodě. Myslím, že jsme i jedno dobrodružství podle něho měli - jak tam utíká před tou koulí.

Říká se, že kdo má jen kladivo, tomu začne každý problém připadat, jako hřebík.
Kromě Jersona - nějak mi připadá, že hledá spíš všechny věci, které se kladivem vyřešit nedají.
29.3.2017 14:40 - Aegnor
A jak je to mechanicky řešeno? Třeba rigger a jeho droni.
29.3.2017 15:46 - Jerson
LokiB píše:
prostě luk má 5/+1 a puška má taky 5/+1 ... akorát větší dostřel.

A to že s puškou můžeš vystřílet pět ran za tři sekundy, zatímco s lukem jednu ránu za sekundu, a že pušku dokáže ovládat desetileté dítě, zatímco bojový luk vyžaduje dospělého a dlouhý tréning ignoruješ?

LokiB píše:
A nestandardní řešení jako dřevec do kola a ptáci do motoru? to opravdu samostatnou mechnaiku ani featuru nemá.
ale Past z toho klidně můžeš udělat.

Tak jo. Nějak vytvoříš bojové parametry Messerschittu a svedete napřed souboj ve vzduchu proti průzkumému letadlu, pak proti autu, až nakonec zbydou dvě postavy na nekryté pláži, kde je má nepřítel na lopatě. Nemají ani jeden náboj, nepřítel je v jasné výhodě. Hráče napadne "mohl bych vyplašit racky, aby jimi letadlo proletělo a tím se poškodilo". A teď mi řekni, jak tahle situace zapadne do systému DrD, který je postavený na tom, že se nepřítel musí udolat buď postupně pomocí odebrání HP, nebo nějakým jednorázovým předem připraveným efektem, který stojí hromadu zdrojů, ale které rozhodně nepodporuje to, že by se dal nepřítel prakticky v plné síle (nemá nějaké náboje a jednu pumu) zlikvidovat nějakým ad hoc vytvořeným efektem během jedné akce, a to postavami, které vyčerpaly všechny možnosti.
Jako ano, když bys chtěl tuhle situaci podle DrD vytvořit, tak můžeš říct, že vyplašení ptáků je pro pilota past na obratnost s efektem vyhnutí/smrt, ale řekni mi upřímně - opravdu bys takhle postupoval i v jiných situacích? Jako třeba když by skupina potkala draka a Jersona by napadlo, že s ním tedy nebudou bojovat, ale jen vystřelí šípem do volného kamene nad drakem, který by mohl způsobit pád celého stropu, a tím by vytvořil pro draka past vyhnutí / smrt s takovou náročností, že uspěje jen když hodí na 1k10 třeba devět a víc? Já mám totiž takový dojem, že by mi takové řešení neprošlo, protože DrD se takto prostě nehraje, nemá na to pravidla a ani není záměrem, aby se tak hrálo, aby se nepřátelé v plné síle a ve výhodě likvidovali jedním neobvyklým manévrem.

LokiB píše:
to že Indy ve filmu nikdy neumře by mělo být součást pravidel?

Ne nezbytně. Ale pokud máš šanci 1:10, že Indy utrží vážné zranění, a během tří her bude takových pastí dohromady třicet, jaká je šance, že Indy přežije až do konce?
Já nechci hrát přímo scény z filmu, jen přemýšlím, jak by se různé filmové scény daly systematicky postihnout pomocí daných pravidel. A moc mi to nevychází. (A tím "moc" myslím "vůbec")

Arten CZ píše:
My hrajeme Shadowrun dle pravidel D&D5e a kromě popisů jsme nezměnili vůbec nic.

To je celkem v pořádku, jak už tady několikrát zaznělo, světy Shadowrunu hrané různými skupinami se od sebe můžou dost výrazně lišit, takže ani nemůžu chtít nějaké pevně dané vyznění světa, které by byl problém převádět do jiných pravidel.

Šaman píše:
Říká se, že kdo má jen kladivo, tomu začne každý problém připadat, jako hřebík.
Kromě Jersona - nějak mi připadá, že hledá spíš všechny věci, které se kladivem vyřešit nedají.

Nevím, zda to má být pro mě dobře nebo špatně, ale ano, přesně to dělám. Věřím tomu, že by se pro specifické scény daly v DrD vymyslet specifická pravidla, aby to sedělo, ale nevěřím tomu, že by v DrD šel odehrát příběh, ze kterého bych měl dojem, že svými prvky zapadá do světa Indiana Jonese.

Což - aby se zase někdo nechytil - neberu jako důvod ke kritizování DrD, jen to beru jako omezení, které tahle pravidla v sobě mají.

Jen mě docela překvapuje, jaké argumenty pro univerzálnost DrD se najednou objevují. Ještě předevčírem to byla jen o trochu komplexnější fantasy deskovka :-)
29.3.2017 16:33 - LokiB
Jerson píše:
A to že s puškou můžeš vystřílet pět ran za tři sekundy, zatímco s lukem jednu ránu za sekundu, a že pušku dokáže ovládat desetileté dítě, zatímco bojový luk vyžaduje dospělého a dlouhý tréning ignoruješ?


Abstrakce. Co víc říc.
Desetiletí indiáni v knížkách stříleli na motýly na louce a museli si sestřelit jídlo ze stromu, aby se najedli, v rámci tréninku.

A teď srovnávat desetiletého indiána s vyškoleným anglickým lučištníkem nechci.
Stejně jako nemám ambici srovnávat vyškoleného Green Bereta s čerstvým odvedencem k maríně a s vietcongem.

Jen říkám, že jsou systémy, populární systémy, které od tohoto abstrahují a pro lidi to funguje.
Savage Worlds mají přímo setting na paranormální WW2, výstřel pušky je za jednu akci, zbraně co mají rapid fire vystřelí až 3x za jednu akci, ale s určitými postihy na útoky.

Pevně věřím, že i tvoje pravidla mají určitou míru absrakce.

Pamatuju si na jeden článek v Ikárii, kde promovali nějakou hru, prostředí byla z USA, ovládaného rusáky, se zapojením nadpřirozena, kde se střetává "kulomet proti stíhačce a Power Word Kill" ... asi to chce taky určitou abstrakci.

Když budeš hrát hru, kde budou smrtící pasti, tak postavy budou umírat ... logicky. Jinak to nebudou smrtící pasti, ale jen pasti naoko.
Zkus mi dát příklad systému, kde budu mít 30 smrtících pastí a postava bude mít velkou šanci na přežití ... ať si udělám představu, co myslíš.

Jerson píše:
Já mám totiž takový dojem, že by mi takové řešení neprošlo, protože DrD se takto prostě nehraje, nemá na to pravidla a ani není záměrem, aby se tak hrálo, aby se nepřátelé v plné síle a ve výhodě likvidovali jedním neobvyklým manévrem.


Ano, to souhlasí.
Jen filozofická otázka ... byl nepřítel skutečně v plné síle a ve výhodě, když bylo možné ho v rámci scény poměrně snadno zničit? V tomto směru, nezlob se na mě, žádné znaky výhody nevykazoval.
Naopak byl v rámci scény v nevýhodě, protože letěl ve stíhačce, kterou bylo snadné zničit pomocí prostředků, které scéna nabízela. Za takovou výhodu, být tím letcem, bych ti jako hráč nepoděkoval
29.3.2017 17:04 - sirien
Pokud by někdo kdo Jersona nezná měl dojem, že už trolluje, tak ne, netrolluje.

(srsly - celá ta část o počtu výstřelů pušky a luku za vteřinu... jako by to Hawkeye z Avengers zajímalo)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11803507804871 secREMOTE_IP: 54.204.199.76