LokiB píše:
Ale že těch družin moc nebylo, viď, Jersone? ;)
Asi tak ... deset? Možná jsem měl napsat "každý PJ, se kterým jsem hrál." Když jsem představoval CPH, musel jsem před řadou hráčů obhajovat, proč nezapočítávám rozdíl ve velikostech, protože pak přeci nemá smysl hrát krolly válečníky.
Úplně každý ji asi nepoužíval, třeba hráči trpaslíků válečníků na tom obvykle netrvali.
Pro běžné třídy dobrodruhů A, B, C si ji pamatoval každý.
Vycházím z toho, že kdyby se moc nepoužívala, tak by nebyl důvod ji modifikovat ještě v poslední verzi pravidel, a nebyl by důvod ji cpát do pravidel DH, a ostatně i v modifikované podobě do Stínu meče a Hrdinů fantasy.
LokiB píše:
Uf, to je už velmi kreativní výklad slova "podvádění" ...
On totiž smysl mého původního tvrzení byl v tom, že statisticky se postupu od první na 10. úroveň dožije v DrD jen velmi málo postav.
Pokud někdo tvrdí věci jako "postavy se v pohodě mohly dostat na vysoké úrovně", ale zapomene dodat "mezitím jednou až dvakrát zemřely, takže vlastně se nejedná o postup z první úrovně na nějakou vysokou", tak z hlediska původního tvrzení to můžeš nazývat téměř jakkoliv od "přizpůsobování skutečnosti" po "podvádění".
LokiB píše:
Nu ano, vršit různé podmínky možné je. Taky mohl být svlečen ze zbroje a útok mohl být veden zezadu.
Opět - argumentace vycházela z běžné situace ve hře, kdy postavy nastupovali s plným počtem HP obvykle pouze do prvního boje v dungeonu. V těch dalších už měli životů méně, a dvě nebo dokonce čtyři blbě hozené šestky mohly s jejich životaschopností velmi slušně zamávat, tedy přesněji je zabít. I spánkem se doplňovaly 2 HP, pokud si správně pamatuju, a nevím jak tvoje skupiny, ale ty ve kterých jsem hrál já neplýtvaly lektvary a kouzly, pokud se počet ztracených životů neblížil hornímu rozsahu počtu životů, které mohly být lektvarem nebo kouzlem vyléčeny - kromě případů, kdy bylo třeba udržet naživu kouzelníka nebo zloděje.
Útoky zezadu, bez zbroje, na vyřazenou postavu, stejně jako útoky kouzly, jedy, pasti typu zranění 20-26 / 21-27 nebo nic/smrt nebyly do mého výpočtu vůbec zahrnuty, stejně jako útoky nestvůr snižujících úroveň. Výpočet byl čistě o tom, jaká je šance, že do 10. úrovně nepadne tolik šestek za sebou, že to postavu zabije.