Kultura

Magus
7.4.2009 12:08
DrD
No moje nejoblibenejsi hra..

Dotazník o DrD.
7.8.2015 14:25 - PetrH
No me se nesplnilo mnohe a dneska mam sice doma drd2 podepsane autory, hru se sparkle a odlozeni...
7.8.2015 14:35 - ShadoWWW
Mě přijde zajímavé, jak se někteří aktivní uživatelé RPG F v té době domnívali, že stačí zachovat fluff a že mechaniky je možné libovolně změnit (nejlépe nějak extrémně) a hráči budou spokojení. Což se velice mýlili.

Jako první tam myslím zmínil Fritzs, že úplná změna mechanik není nejlepší nápad, a slízl za to ostrou kritiku.

Dobrou hlášku tam má i Markus.

Markus píše:
Jen jsem chtěl napsat, že mi použití značky Dračí Doupě pro budoucí hry přijde jako zcela logický krok. Zaprvé by byla blbost nevyužít zavedené značky a zadruhé by případná nová hra stále navazovala na tradici DrD - žánrově, stylem hraní a možná i atmosférou (kudůci a mouchy zlodějky). Jen systém by byl jiný, ale to ještě není důvod k zahození názvu. Bouchi, držím palce.
7.8.2015 14:53 - ShadoWWW
Na druhou stranu chybné mínení není jen doménou DrD. Třeba autoři D&D se jednu dobu domnívali, že jedinoou možností, tak může hra přežít, aby se co nejvíc přiblížila počítačové hře.
7.8.2015 15:35 - York
Jako největší ironie mi přijde, že autoři Dvojku nehrají. Jako když bych dostal možnost napsat si a vydat hru pod známou značkou prakticky zcela podle mých představ, tak bych si ji snad napsal tak, aby mě bavila hrát, ne? :)
7.8.2015 15:46 - Vojtěch
7.8.2015 16:14 - PetrH
Celkove to beru asi tak jako kdyz ted bude skodam prodavat vw caddy, ale bude mit logo skoda a bude se mu rikar roomster
7.8.2015 16:44 - Shako
ShadoWWW píše:
Mě přijde zajímavé, jak se někteří aktivní uživatelé RPG F v té době domnívali, že stačí zachovat fluff a že mechaniky je možné libovolně změnit (nejlépe nějak extrémně) a hráči budou spokojení. Což se velice mýlili.


Marně přemýšlím, co na Slovanském vesnickém settingu DrD II připomíná generic fantasy setting DrD 1.x. O mechanikách se snad nemá cenu bavit - ty jsou definitivně jiné. Ale kdo sakra přišel s tím, že ten setting je stejný?
7.8.2015 16:47 - Vojtěch
Možná to stylizovali podle toho, jak si to hráli doma...
7.8.2015 16:56 - ShadoWWW
Řekl bych, že na DrD jako Slovanská vesnická fantasy má zásluhu Charles, který se snažil stylizovat Tariu jako slovanskou vesnickou fantasy. IMHO nejlépe se ta stylizace podařila Vukogvazdské družině. Nutno ale říct, že to byly dost specifické styly. Mnohem častější bylo hrát DrD jako Pána prstenů či Asterion, nebo prostě klasický dungeon pank. Autoři DrD II se tvářili, jako by tyto herní styly a světy v DrD nikdy neexistovaly. A přitom Asterion byl nejhranější svět a dost možná nejúspěšnější doplněk DrD. I když jsem slyšel, že velmi dobrá byla taky Danghanská kletba.
7.8.2015 16:59 - PetrH
nebo klasicka relikvie, 12 sosek Almiru, nebudu tahat z knihovny asi prokleti Karaku.:) podle meho dost drd daly sosky Almiru a pojetim, generic fantasy svet s konfliktem a cele shrnuti do jedne knihy bylo celekm od Bronce slusne pojeti.
7.8.2015 17:50 - York
Věc, kterou by možná ještě stálo za to zkusit, je dračák s filosofií DnD 4e.
7.8.2015 18:13 - Aegnor
Když už se tu probírá oživení (nebo zombifikace?) DrD, tak by mě tak zajímalo: Jaké mechaniky a části DrD by se měli zachovat, aby zůstal "feeling" DrD 1.6? Co podle vás dělá z DrD právě DrD?
7.8.2015 18:17 - York
Aegnor: Tahle otázka se posledních několik let vrací v celkem pravidelných intervalech. Před časem jsem na ni poměrně obšírně odpověděl takto.
7.8.2015 18:25 - PetrH
Myslim, ze kazda operace pacienta drd jeho feeling nici
7.8.2015 20:50 - Vojtěch
York: Naopak. Filosofií by měla být Dungeon Crawl Classic, nebo Sword and Sorcery.
7.8.2015 21:00 - York
Vojtěch: Jak pro koho. Co tak pozoruju, tak deskovy začínají být u nás velice populární. Navíc z obchodního hlediska je možnost vyrábět a prodávat spoustu doplňků (tilesy, figurky, spousty různých kostek a tak) nepochybně zajímavá.
7.8.2015 21:44 - PetrH
Podle meho nazoru: draci doupe je spise styl mlaticka, nez povidacka. Hluboke doly plne stribra, skretu a kostlivcu, vysoke veze magu, odlehla udoli s troly
7.8.2015 22:32 - sirien
ShadoWWW píše:
velmi dobrá byla taky Danghanská kletba.

Průměrný investigativní dobrodružství. Rozhodně nejde srovnávat s Tarií nebo Asterionem (nebo Almirem), prostě jen jeden adventure.


Jinak mi přijde trochu smutné sledovat jak se tu bavíte o znovuvzříšení něčeho, co tu většina lidí považuje přinejlepším za táhnoucí se starožitnost, když tu máme překlady Fate, překlady DnD, slyšel sem že možná budeme mít překlad Pathfinderu (nevím nic bližšího...) a každou tuhle jednu hru bysme mohli kickstarterovat, print-on-demandovat atd. (v libovolné variaci, DnD se dá hodit pod OGL, s PF by to bylo těžší, ale cesta by se našla, Fate by byl easy to go...)

Přijde mi to jako Kuchyně nebo Dílna v porovnání s překlady (a nutnými korekcemi, sazbami...) top věcí - vlastní hromádka písečku s českou vlaječkou na kterou si může sednout něčí ego, i když se tato rozpadne při prvním podzimním deštíku jakoby byla víc, než podílet se na něčem kvalitním s dlouhodbou hodnotou.


Naprosto realisticky podle mě jediná (vaše...) naděje na návrat DrD je Guff který ho fakticky potřebuje pro GC a má zájem a kapacitu tlačit na pilu. Všechno ostatní je jen obsah hypotetické diskuse.
7.8.2015 22:55 - York
Sirien: Já to rozhodně nevidím jaky nějaký vlastenecký počin, nebo tak něco. V podstatě jediný zásadní důvod, proč píšu česky a ne anglicky je, že moji spoluhráči a lidé, se kterými se znám, mluví česky. A pak samozřejmě nelze popřít, že rpgček v češtině na trhu moc není, takže to znamená nezanedbatelnou příležitost.

Druhá věc je, že kdybych chtěl na něčem spolupracovat, tak rozhodně ne tak, že prostě vydám něco, co vytvořil někdo jiný. To je nakladatelská práce, ne designérská. Čili pokud bych chtěl spolupracovat na některém z tebou uvedených produktů, musel bych oslovit příslušnou firmu. Což jako ok, proč ne, víc než dvacet let spolupracuju na vývoji onlinovky, kterou jsem nevytvořil já a ani nemám v týmu rozhodovací pravomoc - má to taky svoje výhody, například nemusím řešit, že se tomu třeba zrovna půl roku nechci věnovat. Nicméně těžko budu chtít spolupracovat na hře, kterou sám nehraju a ani po tom netoužím. Kdysi dávno jsem delší dobu hrál DnD 2e a už v té době to bylo trochu rozpačité (nicméně Eye of the Beholder, Baldur's Gate, Dungeon Hack, atd., takže jsem k tomu prostě měl nějakej vztah systém nesystém), o hodně později pak chvíli DnD 3.5e a vůbec mi nesedlo.

Dračák, naproti tomu, jsem hrál spoustu let a když k tomu přičtu domácí systém PJe v dračákovém světě, kde jsem hrál fakt hodně dlouho spoustu hodně dobrých her, tak je nasnadě, že tady pro změnu struna rezonuje dost hlasitě.

Ta diskuse je hypotetická čistě jen po stránce tištěného vydání, protože tam vstupují do hry autorská práva a přes to nejede vlak. Ovšem ve chvíli, kdy se o to začne vážně zajímat víc lidí a začnou to hrát a připomínkovat, je to zase o něčem jiném. Kde je dostatečná poptávka, cesta k technické realizaci se vždycky najde.
8.8.2015 01:05 - Vojtěch
York: To se pak musíš rozhodnout mezi nostalgií starého systému s lehkým vychytáním much a nebo novým systémem, který nevím, jestli dovede nějakou nostalgii probudit.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.18337488174438 secREMOTE_IP: 18.206.194.210