13th Age - Jonathan Tweet a Rob Heinsoo (designéři s docela slušnou minulostí - i před 4e), a Pelgrane Press (což je dnes docela RPG hi-end, takové britské Paizo).
Pelgrane spouští magazín - 13th Age Monthly! A bude do něj přispívat i nejlepší RPG autor současné doby Gareth Ryder-Hanrahan: http://robheinsoo.blogspot.cz/2015/01/soon-you-will-fly-on-dragon-back.html
ALL: tak mi Sparkle z Mephitu přivezla mj. paperback Book of Loot a Shadows of Eldolan.
Oboje moc hezké, od včera se prokousávám druhým zmíněným. Docela pěkná detektivka pro postavy na 1. levelu. Je na ní vidět, že je určená pro nováčky - jak DMa, tak i hráče, což je super. Je v ní hromada NPC i potvor nízkých levelů hlavně čarodějů, že :)) a několik zajímavých předmětů. Obecně - naprostá spokojenost!
Vojtěch: No, tak generické prostředí 13th Age je docela nosné na romány atd, takže se nedivím, že s tím někdo přišel...
ad. 13th Age modern - mám to v oblíbených, ale nemám v úmyslu to kupovat, přece jen se mi to zdá trochu neprověřený, divný, zvláštní...
Moc se mi líbí Volunds Glory (dobrodružství pro 13th Age). Je to hodně dobře zmáknutá ukázkovka, která se dá hrát fakt několikrát a nebude stejná.
Co mne však uchvátilo, je precizně zpracovaná detektivka Shadows of Eldolan. Napadité prostředí i to, že jsou postavy na 1. levelu (a tudíž musí o to víc přemýšlet), je jednoznačné plus!
Tak jsem už nezvládnul čekaní na nějaký "neoficiální" zdroj Deep Magic a včera si ho pořídil na DTRPG. Po jeho zběžném prolistování jsem ale překvapen ( zklamán? ), jak i s 555 novýmy kouzly je problematické, vyskládat čistého pyromancera o.O
Nachtrose: Možná proto, že čistý pyromancer se prakticky v RPG nevyskytuje. Obecně je příliš úzce specializovaný a tím pádem nudný a dlouhodobě nehratelný. Když si Deep Magic víc projdeš, zjistíš, že je skutečně o něčem trochu jiném a v něm nabídnuté koncepty a nápady jsou mnohem zajímavější, než pouhý pyromancer.
Když to shrnu - udělej to jak Noir říká - je neskutečně snadné to refluffovat. Kouzel už teď na to máš dost a dost :)
Jinak, kdybys vydržel čekat do srazu, přivezl bych Ti výtisk, ale těší mne, že se přidal na palubu DTRPG :)
Praveze kamos chce ( zatim ) hrat ciste pyromancera. A i v knize u skol je zminena pyromancie s tim, ze kdyz si ji chcete udelat jak skolu, vyberte 10 ohnivych kouzel a voila! Ale nejak jsem jich tam tolik ( podle mne vhodnych ) nenasel.
A hrajeme uz za dva tydny a chci mu tam par kouzel podstrcit, i kdyz nevim, zda bude vhodne misto. A s DTRPG to se mnou neni tak spatne, v archivu tam uz co-to mam. I kdyz uznavam, ze na nektere nadsence to z daleka stacit nebude ;-).
/edit: ale hodne me pobavilo kouzlo "Plamenne znovuzrozeni", nebo jak se to jmenuje :-)
Nachtrose: Je to tam zmíněné jako příklad s tím, jak si takovou vlastní školu vytvořit. Já jsem naopak rád, že tam není 10 ohnivých kouzel. V takovém případě by to znamenalo, žře tam bude asi i 10 ledových, 10 psychických atp. což by bylo jen po počtu. Nikoli o zajímavých nápadech. A právě za nápady dostala Deep magic ocenění.
Na druhou stranu, prakticky každé druhé kouzlo s keywordem si můžeš změnit a rázem dostaneš desítky/stovky ohnivých kouzel.
ad. pyromancer: ohnivá magie je hodně o destrukci, často dává (a dávala i ve 4e) i ongoing dmg. Ale nic jiného často moc neumí. Takže snad dotyčný hráč ví, co dělá. Někdy to může být naopak výzva - znám hráče, kteří dokáží vytěžit z kouzla maximum. A nejedná se jen o Noira po lahvi vína, či vyjednávající Sethi :) Třeba Beltar tím byl proslulej :)
Holt to nebudeš mít tak jednoduchý...
btw: O jaké kouzlo se jedná? Nemohu ho najít? Jaká strana? ;)
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více
<<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více
<<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více
<<