Kultura

Alnag
11.7.2012 21:47
13th Age
13th Age - Jonathan Tweet a Rob Heinsoo (designéři s docela slušnou minulostí - i před 4e), a Pelgrane Press (což je dnes docela RPG hi-end, takové britské Paizo).

2.6.2014 12:47 - Vojtěch
2.6.2014 18:27 - Almi
Nachtrose: Moje one uniquie thing byla tuším "Vždycky to myslí dobře, i jeho slova znějí libě..ale vždy se to nějak pokazí"

Jinak, hrajeme encouters (teď už vlastně 13th Age Tales :)) a tam má Meldin "Myslí si, že je skvělý vyšetřovatel". Hráč dává samozřejmě důraz na slovo "skvělý", my ostatní na to "myslí si" :) Užije se s tím kopec srandy.

Jinak, pokud hraješ one shot, mohu jednoznačně doporučit předpřipravené postavy, pro 2. level, co se dají leckde stáhnout. A zahrát si i třeba jejich dodrodružství z knížky. Fakt se nám ho podařilo dát jako one-shot! :) Nebo si přečti bestiář (ten, co teď vyjde) a napadne Tě cokoli jiného. Pokud by byl zájem, mohu shrnout svůj two-shot, který se dá i zkrátit, pro postavy na 1. až 2. levelu.
2.6.2014 21:35 - Nachtrose
Almi: tak s tim uniqe si o to Meldin primo rika :-) Jinak jednou uz jsem Boltstrike pillar vedl a zvladli jsem to asi za pet a pul hodiny i s prestavkou na jidlo a obcas na cigaretu ( nepocitaje tvorbu postav ). Ted v sobotu to povedu znovu a jsem zvedavej, jak to dopadne tentokrat. ( v prni hre patlia vez arcimagovi, ve druhe to zatim vidim na elfi kralovnu ). Kazdopadne jeste nejake dobrodruzstvi by se mi hodilo, jelikoz bych chtel udelat ukazku i pro zbyle cleny me core party, ale dva z nich mi ted budou vypomahat v Boltsrtike s hrou pro mou pritelkyni a jeji kamosku s manzelem ( cele to teda spiskal ten manzel ;-) )
3.6.2014 07:33 - Element
Krome toho dobrodruzstvi v pravidlech jsem nasel jeste nejake jejich organizovane hrani. Do toho jsi koukal? Nebo nekdo?

Crown of the Lich King
Wyrd of the Wild Wood
Quest in the Cathedral
The Folding of Screamhaunt Castle

Fan-made
The Burrowing Dead

Netusim teda jaka je kvalita, sam jsem necetl.
3.6.2014 07:46 - Nachtrose
Vrabcak: neco jsem hledal, ale tohle jsem musel minout :-/

Ale The folding of Sreamhaunt Castle zni zajimave :-)
3.6.2014 07:50 - Element
Jinak teda pri hrani pouzivate ten svet jak je? Dragon Empire a vsechno nechate jak to lezi? Urcite bych chtel spoustu veci vynechat a nebo vymenit, za vlastni. (Hrat ve vlastnim svete, kdyz uz jsem si s nim daval takovou praci :D)

+ Planuju, ze hraci nebudou mit pristup ke vsem informacim co hra predpoklada. Napriklad na zacatku nedostanou seznam 13 iluminatu, kteri ovladaji svet, ze existuje svet nad mraky apod.

Jeste presne nevim jak to budu resit mechanicky, ale chtel bych, aby svet objevovali postupne a byl pro ne plny prekvapeni a tajemstvi. Vsechno jim vykecat na zacatku mi prijde skoda. (Nemluvim o ukazkovym oneshotu).
3.6.2014 08:21 - Vojtěch
Svět je na tobě. Já se někdy nechám inspirovat, jindy to klidně hodím všechno z okna. Nepotřebuješ ani 13 ikon, můžeš si nabrat vlastní a v jakémkoli počtu.

Třeba ve Forgotten Realms bys jako ikony mohl vzít Matronu Baenre, Elminstera, Manshoona, Szaze Tama atd.
Pro Středozem si můžeš vzít Gandalfa, Sarumana, Saurona, Denethora, Galadriel, atd.
3.6.2014 08:27 - Nachtrose
Jak píše Vojtěch. Ale doplnil bych za sebe, že jak jsem já pochopil mechaniku Ikon, tak ta vyžaduje ( nebo je alspoň vhodné ) aby hráči znali všechny ikony od začátku. To, že někdo nepřekročil v životě hranice Kraje neznamená, že jeho život nebude ovlyvněn, řekněme, Sarumanem a on si k němu nevypěstuje nějaký vztah. Jak je i v knize několik krát psáno, se samotnou Ikonou se postavy střetnou jen vyjímečně. Naraží především na její byrokratický aparát a ten je leckdy rozlezen ( téměř ) všude.
3.6.2014 08:36 - Nachtrose
Pravidla však taky několk krát řikají "vemte si, co chcete, co nechcete zahoďte a co se vám líbí jinde, to si přiberte". Nicméně kvúli mechanice Pozadí a Jedinečné věci asi není úplne dobré být přespříliš svázaný s pevně připraveným světem ( a nebo to hráčúm odkomunikovat popředu, nicméně to jsou zase informace navíc, které jim dávat nechceš ), protože jak Pozadí, tak Jedinečná vec mohou býti i výrazne svět definující záležitosti, jak je na několika príkladech ilustrováno v pravidlech.
3.6.2014 08:37 - Vojtěch
Hlavní je, že ikona má být konkrétní osoba, kterou lze ve světě vidět, i když výjimečně a ke které se dá udělat konkrétní vztah. Bohové nemusí být vždycky úplně zainteresovaní, ale biskupa na..at dokážeš snadno a na tom se dá stavět.

EDIT: Ještě se mi na ikonách líbí, že tahle mechanika umožňuje zvětšit, nebo zmenšit si měřítko kampaně. Můžou to být osoby na knížecím dvoře, stejně jako hlavy znepřátelených států, nebo sedláci v jedné vsi, kdyby na to došlo (v 13th asi těžko, ale...).
3.6.2014 10:04 - Nachtrose
Jeste dotaz: jsou ty organized play materialy nekde ke stazeni? Bud jsem slepej, nebo to nemuzu najit.
3.6.2014 10:16 - Vojtěch
3.6.2014 11:27 - Almi
Vrabčák píše:
Krome toho dobrodruzstvi v pravidlech jsem nasel jeste nejake jejich organizovane hrani. Do toho jsi koukal? Nebo nekdo?


Ano, mám skoro, vyjma jednoho, patří tam ještě Omenquest, který právě hrajeme. Obecně se dá říct, že se jedná o VELMI kvalitní kousky, které krásně ukazují, jak hru vést, jak se liší od jiných (třeba DnD 4e) a jak každý z nich hrát klidně jako krátkou hru nebo jako kampaň. Většinou jsou určené pro 2.-4. level.
Osobně jednoznačně doporučuji. Klidně se i upsat, jak psal Vojtěch, stojí to zato.

Každé má cca. 80-120 stránek, hodně si cením i hromady pastí (které má družina skutečně miluje). Správně je má DM použív v případě, že nebude v daném místě boj. Ale když ony jsou často tak skvěle napsané, že to prostě nejde nepoužít i v bojové scéně (scéna v zahradě - hrozí, že šlápneš na hrábě ukryté v trávě - v takovém případě utrpíš zanedbatelné zranění 1d6 dmg + pošramocené sebevědomí)

Jo, a doporučuji i tuhle stránku. Je tam toho docela kopec...

ad. Ikony: S nima je kupodivu největší sranda. Ale chce si to dát trochu práci. Já je teď dělal pro AE. Opravdu jich nemusí být 13, ale důležité je, aby si každý mohl vybrat. A jako DM bys měl ke konkrétním ikonám přiřadit jejich status, tj. zda je daná ikona heroic, ambiguous či villainous. Jako neveřejné se ti hodí i přiřadit jim zamýšlenou váhu v kampani. Neskutečně to pomůže ukázat, zda tvoje hra je/bude spíš temná (náš případ - heroic jsou jen 2 z 10ti) nebo naopak.

ad. svět: Ten jejich svět je výborný. Celá idea 13th Age je postavená spíš na hráčích, kteří si rádi vyprávějí. Pokud chceš nějaké info hráčům tajit, resp. nechat je to teprve objevit, tak není problém, ale samotný koncept hodně hry/generického světa počítá s tím, že obecné věci hráči znají a detaily si doplňují sami. Stejně je koncipován i Bestiář, který má vyjít.

I já osobně si musím třeba zvykat na to, že hráči mají právo vědět, kolik má která hnuska životů..ale o to víc to pak odsýpá...a sranda je i tak neskutečná!
3.6.2014 11:34 - Shako
Almi píše:
hromady pastí (které má družina skutečně miluje)


To je Almiho sadistická představa jako GMa. Jako člen dlužiny bych použil jiná slova než "milovat pasti". Ale jsou nápadité a vtipné. :)

Takže je to ke stažení jen za registraci? To je docela fajn přístup...
3.6.2014 11:41 - Nachtrose
Rozhodne lepsi, nez u Wizardu. Tak jsem se upsal :-)
3.6.2014 11:47 - Vojtěch
Almi: Sice jsou pro Pathfinder, ale doporučuji PDFko Trapsmith od Kobold press. Je tam spousta pěkných, které se nechají konvertovat a vypadají zábavně.
3.6.2014 12:31 - Element
Almi píše:
Pokud by byl zájem, mohu shrnout svůj two-shot, který se dá i zkrátit, pro postavy na 1. až 2. levelu.


O tohle mam vzdycky zajem.

Almi píše:
A jako DM bys měl ke konkrétním ikonám přiřadit jejich status, tj. zda je daná ikona heroic, ambiguous či villainous. Jako neveřejné se ti hodí i přiřadit jim zamýšlenou váhu v kampani. Neskutečně to pomůže ukázat, zda tvoje hra je/bude spíš temná (náš případ - heroic jsou jen 2 z 10ti) nebo naopak.

Pokusim se to udelat co nejvic sedy, aby zalezelo na uhlu pohledu a nedalo se snadno rict kdo je hodny a zly. Ty ikony tak nejak prirozene pusobi, ze si sleduji vlastni zajmy. Jen Princ of Shadows na me pusobi jako romanticky hrdina.

Z tech villanous tam necham aktivne pracovat agenty jedne, aby hraci mohli pracovat alespon s necim a kdyz by nemeli naladu na moralni dilemata, tak se meli kam obratit na serezani nejakych bad guys.

Taky jsem se teda upsal.
3.6.2014 12:49 - Vojtěch
Tak to budou všichni ambiguous a je to :)
4.6.2014 21:46 - Nachtrose
Mel bych tady na "schvaleni" dva luky. Zatim mam porad problem s odhadovanim sily predmetu...

Sureshot bow: (recharge 11+) when you fumble with an ranged attack, you can reroll it with a +2 bonus ( champion +5; epic +10/recharge 6+ )
Quirk: Is sure of everything. For sure.

Heartseeker bow: (recharge 11+) When you crit with this weapon, you deal tripple damage instead of the standard double damage on crit. ( champion: recharge 6+; epic: no recharge )
Quirk: has an urge to collect hearts of fallen enemies and eat them ( raw or cooked )
4.6.2014 22:22 - Vojtěch
Sureshot opravdu jen na fumble (nat. 1) 1/ bitva s rechargem? Asi bych to raději dal třeba na even miss s nižším bonusem k reroll, jako +2/+4/+6 bez recharge.

Heartseeker bych možná dal bez recharge s tím, že krit dává damage dvakrát + hází vyšší kostkou, jako k10 místo k8 atd. Každopádně bych bral Bloodthirsty jako etalon pro tuhle věc.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.081491947174072 secREMOTE_IP: 3.15.197.123