Kultura

Alnag
11.7.2012 21:47
13th Age
13th Age - Jonathan Tweet a Rob Heinsoo (designéři s docela slušnou minulostí - i před 4e), a Pelgrane Press (což je dnes docela RPG hi-end, takové britské Paizo).

4.6.2014 22:43 - Nachtrose
No minimalne u Sureshotu jsem nechtel uplne zrusit feat Precise shot, ale mel fungovat podobne, totiz nestrilet do vlastnich.
5.6.2014 02:12 - Vojtěch
Tak lichy miss s tim, že 1 je lichá taky ;)
5.6.2014 06:09 - Nachtrose
Ok, lichy miss by sel. Ale nebude bez recharge moc silnej? Si takhle bude prehazovat teoreticky polovinu missu. Co tak dat aspon 1/battle?
5.6.2014 06:47 - Vojtěch
To jsem myslel, 1/bitvu bez recharge. Protoz13thage.org/index.php/classes/274-avengere s rechrge by musel teoreticky cekat nekolik bitev než dobije a zároveň pak zase čekat než hodí 1. Ta někdy člověka pronasleduje celou hru a jindy se kdesi schovava a nepadne a nepadne. Takhle ma jednou za bitvu reroll a ta schopnost se nejak rentuje a je hezké ji mít.

Jinak mě napadla jiná zbraň - Schadenfreude/škodolibá - kdykoli jeden z tvých spojenců (ne ty) hodí na útok kritický neúspěch a ty zasáhneš stejný cíl, na který útočil, stává tvůj zásah kritickým zásahem. Quirk: hlasitě se vysmívá cizímu neštěstí.
5.6.2014 07:28 - Nachtrose
Tak ta Skodoliba je hezka :-) Boltstrike Pillar tuto sobotu ale bude asi ovladat Elfi kralovna a tam zrovna asi skodoliba zbran moc popularni nebude ( na druhou stranu... heartseeker taky ma quirk tak akorat pro drowy :-) ).
5.6.2014 07:36 - Vojtěch
Královna elfů taky vládne feyům spolu s Druidem, tedy zrovna její poddaní budou jedni z těch, kdo tohle vyrábí myslím, i když spíš jako dárky pro ostaní :-)
5.6.2014 07:45 - Nachtrose
Tak pod Fey spada kdeco, vcetne ruznych sotku a jinych potouchliku. Ale z elfu ja Schadenfreude fakt akorat tak pro temne. I kdyz treba predstava nejakeho paladina Velkeho zlateho draka se Skodolibym mecem je taky celkem zabavna...
5.6.2014 08:11 - Vojtěch
Tak ono takoví ti zapšklí budou asi jen Vysocí elfové šlechtici, ale i v Tolkienovi si elfové místy utahovali v písničkách z trpaslíků. Zrovna tak diabolistka a princ stínů budou asi dobří producenti těchto zbraní, i když se asi budou dělat u všech ikon jen proto, že každá až na kněžku bude asi mít potřebu pošklebovat se neschopnosti ostatních ikon s různou mírou krutosti.
5.6.2014 13:11 - Almi
Přesně... já, abych zdůvodnil, proč dát postavám v Pilíři vybavení předtím, že vyrazí do těch ruin, tak jsem jim dal pár lektvarů plus můžeš nabídnout tyhle věci se slovy "nemáme vybavení nazbyt, ale tohle se nám válí ve zbrojnici a nikdo jiný to nechce..." :D

Jinak, všechny předměty jsou moc pěkný... ukradnu si je do archivu :)

edit: U škodolibé zbraně bych upravil, že musí zasáhnout do začátku příštího kola hráče, který měl fumble.
5.6.2014 13:38 - Nachtrose
Almi: ja se zatim dost drzim toho, jak to je rozepsane, pri prvni hre v Piliri zadne vybaveni ani nedostali, jelikoz tu nabidku na pruzkum ruin odkyvali jeste driv, nez jsem to vubec dopovedel a posadka tudiz nebyla nucena je uplacet. Stejne tak odignorovali i pruzkum ruin ( sahli na zed "no jo... uz to nekdo odpalil, jdeme nazpet..." ). Ale ted to budu hrat se trema novackama, vcetne me pritelkyne a jeji kamaradky, tak bych chtel byt malinko vstricnejsi.

Heartseeker premyslim moc nemenit. Prijde mi, ze nektere vybaveni tam ma na recharge i mene efektivni veci. Tak ho mozna promenim jen na 1/battle, podobne jako Sureshot. Zatimco Bloodthirsty w. ma jen cca 5% sanci na aktivaci, dobry ranger dokaze z Heartseekeru relativne snadno ( pri jiste benevolenci GM ) vymacknout i 25%.
6.6.2014 18:09 - Element
Uz to je doma, knizka vypada moc pekne :)
6.6.2014 20:59 - Vojtěch
Hlavně se zdá i bytelná :-)
6.6.2014 21:45 - Nachtrose
Jestli se nektery z mych one-shotu aspon trochu chytne, taky ji koupim.
7.6.2014 19:36 - Element
Dneska jsme delali s pritelkou postavu, RPG nikdy nehrala, neni na tyhle veci a premluvil ji az dobry diplomacy check spojeny s uplatkem, ze sni na oplatku pujdu do tanecnich :)

Drzela se statecne, vybrala si lesní elfku - carodejku Amelii. Společníka jí dělá kocour Koumes, který je tak černý, až je modrý. A občas mluví.

Její background je překladatelka knih, bylinkářka a zvířecí léčitelka. One unique thing je, že občas mívá vize, záblesky minulosti nebo budoucnosti. Většinou ve spánku, ale někdy po doteku osoby či předmětu. Neumí to však ovládat.

hleda svoje dvojče, ktere se zapletlo se spatnymi lidmi (prince of shadows)

Celkove dobrý, jen některý věci mi přijdou zbytečně složitý. Například u toho společníka si po každém vyspání posle pravidel musí random nahazovat jeho schopnosti, takže jeden den lítá a druhej mluví a třetí den dává bonus do dex atd. to mi prijde nešikovný, chápu, že tím dávají najevo nevyzpytatelnost čarodějů, ale v praxi to pro mě znamená, že jí musím vysvětlovat 8 různých efektů s většinou dost nepodstatným bonusem.

Podobně u gather force nebo jak se to jmenuje je to samy, random hod na minor bonus. Jasně u zkušenejch gamerů je to NP a na začátku bylo napsaný, že sorcka je z těch težších na hraní, ale stejně tyhle random malinký věci asi nebudu úplně hrotit.

Potom třeba proč charm person u wizarda nefunguje v boji? Bylo by to tak strašně přehnaně OP, aby to muselo zakázat ten nejočividnější důvod, proč by si to někdo bral?

Další věc nad kterou jsem přemýšlel byly recharge daily powers, zase drobny pravidlo po boji. (Po tech bojích ale musí byt ruznyho nahazovani :) ) Je to tak dulezity, aby to tam bylo? paradoxne v 4e to je jednoduzsi, vystrel a zapomen.

Jinak myslim ze me nic nezaskocilo. Nejvic asi fakt ty drobny bonusy a bonusky a pravidlicka. (jeste napr rerolly breathu v jednom souboji, ale v dalsim uz to je vycerpane a pro zmenu se to nesmi vubec).

jasne u kazdy hry je napsany, ze si ji muzete prizpusobit. jen rikam svuj pocita, zajimaji me nazory ostatnich. u tech one shotu se tohle musi prece ukazat i u vas, pokud to vysvetlujete lidem, co nikdy nehrali. A ja zase nejsem ten typ, co automaticky smaze pulku pravidel jeste pred tim, nez si to aspon jednou zahraje aniz by se na cokoli zeptal.

jinak pecka, jen teda skoda, ze nevysel rozpocet na hezci ilustrace, ale o tom jsem vedel dopredu a byl jsem ochotnej to odpustit.
7.6.2014 19:40 - Alnag
Vrabčák píše:
Celkove dobrý, jen některý věci mi přijdou zbytečně složitý.


Léty prověřené doporučení: Tak se na to vykašli. Pokud to něco nevyhovuje, změň to. Klidně může mít její společník jen dvě schopnosti trvale. Svět se nezboří.
8.6.2014 05:57 - Vojtěch
Hned na začátku taky autoři napsali, že talenty a tak si mezi sebou můžeš proházet, nebo po dohodě upravit, tedy mít fixního přítelíčka, jakou wizarda není problém a zaparkovat na jedno misto gather power je taky v klidu myslím.

Co se dobíjení kouzel týče, tak nejjednodušší asi bude po boji sebrat počet kostek rovný počtu kouzel a hodit všemi a doplnit počet kouzel (ze začátku mají všechny recharge na stejné číslo, ale stejně ma sorcerer na výběr jen dvě taková. Je to sice trochu silnější, ale ne zase tolik.

Charm person v boji funguje normálně v rámci omezení kouzla. Potvora musí mít pod určitý limit hp (40 na prvním lvl) a nikdo z přátel proti ní po seslání kouzla neprovede nějakou nepřátelskou akci. Tedy pokud potvoru naklepete a pak omámíte, tak to je OK a vysloveně se tam píše, že útoky proti ostatním nepřátelům jsou v pořádku a kouzlo nezruší. Jinak až lvl 3 standard potvora má 45 hp, tak sundáš jednu potvoru rovnou, nebo large bloodied potvoru. Na tohleje ještě drobný poradní rámeček na straně 88, protože charm se vyskytnul už u barda, ale v zásadě tam říkají, že DM by měl říct, jestli ta potvora už zmámit jde, nebo ne.

Co se drobných výjimek z pravidel a podmechanik týče, tak zajišťují, že ta povolání budou mít každé svou vlastní příchuť a neohraje se to tak rychle. Autoři taky řekli, že při psaní se počítalo spíš se zkušenějším hráčem, tedy začátečník by mohl drobet tápat a mají pravdu. Mě osobně to nevadí a začátečníkům to holt budu chvíli vysvětlovat :-)
8.6.2014 07:49 - Element
Charm Person
Ranged spell
Daily
Target: One nearby creature with 40 hp or fewer
Special: This spell cannot be cast during combat or on a target
that has rolled initiative to fight.
8.6.2014 11:00 - Vojtěch
Jo, to jsem přehlédl, ale pořád tím můžeš sundat jednoho troubu ještě než začnou lítat blesky.
9.6.2014 13:52 - Almi
Celé to kouzlo je postavené právě na tom, aby tím člověk před soubojem sejmul jednoho troubu.. v souboji samotném to už nejde a je to tak (dle mého názoru) správně..

..jinak, pročetl jsem si ty námitky. Myslím, že základní problém pravení opravdu z toho, co tu už psali kluci přede mnou - začátečníkovi je nevhodné dávat na hraní Sorcerera. U nás ho hraje Noir právě proto, že vše ostatní je jednoduché a jeho baví tyhle různé náhodné efekty kolem.

Určitě se nabízí spousta jednodušších povolání, včetně hromady zajímavých home-made, kde má člověk jen 1 útok a spoustu zajímavých doplňkových věcí. Je to ideální pro lidi, co si rádi vyprávějí.

Jinak, u nás zatím s hraním 13th Age panuje naprostá spokojenost. Hrál jsem i několik one-shotů a reakce veskrze pozitivní. A v déle trvající hře o to víc vynikne kouzlo Ikon, resp. házení na ně.

U nás se osvědčilo házet to na začátku hry. Jako DM mám pak v tabulce výsledky (tj. případné 5ky a 6ky) a hráči je používají často ve vyprávění, k řešení konfliktů, posunu děje zajímavým směrem, v boji k ulehčení. Vše hodně příběhotvorným stylem. Trochu jsem se toho na počátku bál, ale je vidět, že hráči často se mmnou vyjednávají nebo se kolektivně vymyslí "komplikace" (u 5ky) atd.

A když je ve hře loot, nechám znovu hodit, ale tentokrát se výsledek vztahuje jen pro konkrétní loot - rázem je vše zajímavější, živější, předměty mají větší váhu a opravdu funguje pocit "propůjčení" předmětu ikonou. Super!
9.6.2014 16:05 - Nachtrose
Almi: jak moc improvizovana ty sezeni mas? Ja kdyz zkousel hrat Boltstrike Pillar s prvni skupinou, tak tam meli vztah asi s 6-8 ikonami a to jsem fakt nedal. Ted druha skupinka je lepsi a taky jim to lepe padlo. Ale zatim hody interpretuju sam. Ono to ale bude dost i o pro-/re-aktivite hracu.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.099346876144409 secREMOTE_IP: 18.227.114.125