Kultura

Alnag
11.7.2012 21:47
13th Age
13th Age - Jonathan Tweet a Rob Heinsoo (designéři s docela slušnou minulostí - i před 4e), a Pelgrane Press (což je dnes docela RPG hi-end, takové britské Paizo).

11.6.2014 22:35 - Element
Nachtrose píše:
Zatimco Bloodthirsty w. ma jen cca 5% sanci na aktivaci, dobry ranger dokaze z Heartseekeru relativne snadno ( pri jiste benevolenci GM ) vymacknout i 25%.
Myslis tim kombinaci lethal hunter s featem + favored enemy? To je humac, pred chvili jsem to objevil, kdyz jsem predpripravoval rangera :)
11.6.2014 23:05 - Gurney
Sry, ale vzít všechny ty frakce co dělaj Eberron Ebberonem, nahňácat je do sebe aby jsi z toho uplácal generic D&D setting, kterýmu budeš říkat Eberron je fakt stupidní.

Za prvé by bylo fajn si dát nějaký téma o kterým tam kampaň má být. Bohužel sám o Eberronu vím akorát tak že je to podstatně odvážnější spojení fantasy a steampunku než vedle končina, takže neznám možnosti toho settingu, ale plácnu téma jako studená válka a intriky mezi Dragonmarked Houses (těch je dokonce 13, thx Eberron wiki...) nebo třeba invaze sektářských warforged, co chtějí vyhladit všechny ne-konstrukty. Nebo se koukám že je tom nějakých 12 dragonmarks, takže téma může být i jak tyhle marky nebo co za nima stojí bojují skrz svoje stoupence o nadvládu nad světem.

A když máš nějaký téma, mužeš se rozhodnout co budou ty Ikony. U prvního tématu je to jasný, bude to těch třináct "hauzů", abych se vyjádřil pěkně česky. U druhého z toho vyplývá že jedna Ikona nejspíš budou warforged sektáři a zbytek skupiny co proti nim bojují, snaží se z války něco vytěžit, kolaborují s nimi kvůli svým vlastním cílům a tak. Můžou to být malé i velké organizace, důležité je vlastně hlavně to, aby se ti zamlouvali a aby aspoň trochu ladili s tématem co sis vymyslel (což by neměl být problém).

Co ta ostatní miliarda stran co tam je? Zůstanou v pozadím a není třeba je řešit, stejně jako ve filmu o italských mafiánech se řeší spory uvnitř rodiny a vzestup někoho k moci a neřeší se jejich boje s irskýma nebo albánskýma gangama (pokud to teda není součástí tématu) i když můžem předpokládat, že všichni tihle se někde v tom samým městě nachází, jen zůstávaj offscreen.

Držel bych se v nějakým rzumným rozsahu kolem těch 13ti ikon, v Pelgrane ten počet pravděpodobně testovali a dost možná jich nebude třináct jenom proto že je to pěkný číslo.

Btw není špatný mít jedno hlavní téma a jedno nebo dvě vedlejší. Takže teoreticky můžeš vzít invaze sektářských warforged, co chtějí vyhladit všechny ne-konstrukty jako hlavní téma a studená válka a intriky mezi Dragonmarked Houses jako vedlejší (případně naopak, pokud to má být méně akční a více o intrikách). Pak s uděláš z 13ti "hauzů" 13 Ikon a možná z warforged-magorů 14tou. Nebo řekneš, že myšlení těch fanatických-warforged je moc alien, jde jim jenom o destrukci a jako agenty-kolaboranty používaj některou z 13ikon, která pomáhá štvát ostatní proti sobě.

Možná to i přes moji neznalost dokonce alespoň trochu Eberronsky působí, ale to je celkem jedno, jsem si jistý že jako člověk co to má přečtený vymyslíš něco mnohem vychytanějšího.
11.6.2014 23:20 - Nachtrose
Vrabčák píše:
Myslis tim kombinaci lethal hunter s featem + favored enemy? To je humac, pred chvili jsem to objevil, kdyz jsem predpripravoval rangera :)


Vidis, favored enemy jsem opomel. Ja mel na mysli pouziti Keen munice = dalsi +2 crit range. Takze ted jsme na 35% crit chance...
11.6.2014 23:23 - Vojtěch
Generic D&D? Snaha byla jen zredukovat počet frakcí na nějaké zájmové bloky, aby se ten malý počet bodů úplně nerozpustil v moři frakcí, ale whatever.
11.6.2014 23:24 - Vojtěch
Nachtrose: Nezapomeň ještě na First Strike, který ti dává na první výstřel na každý cíl taky +2.
11.6.2014 23:28 - Element
Vojtěch píše:
Nachtrose: Nezapomeň ještě na First Strike, který ti dává na první výstřel na každý cíl taky +2.
To by slo, akorad teda uz ten enemy nebudou humani, to uz pak nevyjde na talenty pro 1 uroven :)
11.6.2014 23:33 - Vojtěch
To sice ano, ale dostáváš další talenty na vyšších úrovních, takže...
11.6.2014 23:37 - Nachtrose
Gurney: dragonmarky jsou "znaminka" ktera se vyskutuji v liniich jednotlivych dragonmarked houses, v kazdem jenom jedno ( a trinacte, The Mark of Death - House Vol se povazuje za zmizele ). To jen pro upresneni.

Udelat ikonu z vsech Rodu dohromady neni uplne stastne, protoze i kdyz na urcite urovni spolupracuji, dost casto jsou i vzajemne v rozepri. Coz plati ostatne pro vsechny tamni organizace se zdanlive podobnym zamerenim. Ze zminenych warforged by ale rozhodne byla hezka ikona: The Lord of Blades. Pak to holka co vede Silver flame ( trochu neco jak The Priestress ) a Lich Kinga by mohla nahradit budto Lady Vol ( sama o sobe Lich ) nebo The Undying Court. Zbytek... mno tezko rict. Ale je pravda, ze asi uplne nejlepsi bude nejdrive poresit lokaci a potrebny zoom. Aktualne hrajeme na Xen'Driku.

A nasel jsem mezi tim i nejake vyjadreni Keitha Bakera na toto tema:

http://keith-baker.com/eberron-and-13th-age/
11.6.2014 23:40 - Vojtěch
Neříkám udělat na všechny domy jednu ikonu, NPCček bych tam nechal naopak víc, ale ty body by se investovaly ve vztahu k organizaci.
11.6.2014 23:42 - Gurney
Já jsem to myslel tak, že pokud chceš dělat hru o bojích mezi těmi třinácti rody, tak je ideální udělat z každého z nich jednu Ikonu. Předpokládám že každý z nich má nějakou stylizaci a smíchat je všechny dohromady je právě to co mi přijde nanic.
11.6.2014 23:54 - Vojtěch
Ono by to bylo něco jiného, když budeš mít rozmyšleno co se zhruba bude dít, ale pokud bys to chtěl brát krapet sandboxově, tak se bohužel tímhle uspořádáním okradeš o tunu dalších organizací, nebo se naopak v tom kvantu utopíš. Je tu možnost buď přerovnávat vztahy tak jak frakce přichází, nebo odchází, nebo udělat nějaké bloky a podbloky. Eberron funguje tak, že tam působí spousta frakcí najednou na stejném území, takže pokud uděláš 13 ikon podle hlav jednotlivých domů (ani to není tak docela pravdivé, protože ty domy v sobě mají docela často odštěpeneké frakce o zhruba stejné síle, třeba Canithové mají hned tři jdoucí proti sobě), tak se tím hráčům rovnou sděluje, že mocné státní aparáty, vlivné církve, dračí proroci a Quori, Daelkyrové, Páni prachu atd. prostě nejsou významní, i když mají prsty v kdečem.
12.6.2014 00:00 - Shako
Přesunul bych tu vaši diskuzi do tématu "Frakce v jeho kampani mohly volně bujet?", kde tuším Pipux říkal jakých chaos to dělá už jen u několika málo frakcí... :-D
12.6.2014 00:24 - Vojtěch
Právě proto...
12.6.2014 01:28 - Gurney
Do frakcí se přesunout nechci protože tohle mi přijde víc o Ikonách a tím pádem relevantní k 13th Age. Ale můžem si časem udělat speciální debatu na Ikony, kdyby se to tady začalo být s jinýma 13th Age tématama (zatím se to moc neděje).

Vojtěch píše:
Ono by to bylo něco jiného, když budeš mít rozmyšleno co se zhruba bude dít, ale pokud bys to chtěl brát krapet sandboxově, tak se bohužel tímhle uspořádáním okradeš o tunu dalších organizací, nebo se naopak v tom kvantu utopíš.

Ne, jen si vyberu které jsou pro tu kampaň relevantní* Okradl bych se o ně, kdybych udělal to co navrhuješ, protože pak zaniknou v generic balastu typu Good religions.

Vojtěch píše:
Eberron funguje tak, že tam působí spousta frakcí najednou na stejném území, takže pokud uděláš 13 ikon podle hlav jednotlivých domů (ani to není tak docela pravdivé, protože ty domy v sobě mají docela často odštěpeneké frakce o zhruba stejné síle, třeba Canithové mají hned tři jdoucí proti sobě), tak se tím hráčům rovnou sděluje, že mocné státní aparáty, vlivné církve, dračí proroci a Quori, Daelkyrové, Páni prachu atd. prostě nejsou významní, i když mají prsty v kdečem.

Ne. Říkáš tím, že tahle kampaň je o bojích mezi domy, nic víc a nic méně. Není o církvi ani o dračích prorocích i když se tam samozřejmě můžou objevit coby jednotlivá NPCčka. Až dořešíte tohle, není problém si udělat novou sadu Ikon, kde tyhle organizace budou.

* ujasňete si společně ve skupině o čem chcete mít kampaň beru jako samozřejmost a nevidím důvod to tu rozpitvávat

Btw musím někdy ikony vyzkoušet pro nějakou špionskou akci, kde budou Ikony typu CIA, KGB, Mossad, ...

EDIT: Btw v tom linku co postoval Nacht se řeší přesně tohle - Keith Barker tam přímo říká "ta kampaň bude o bude o XYZ, proto udělám Ikony z ABC, zatímco v kampani o něčem jiném budu mít jiné Ikony.
12.6.2014 01:40 - Vojtěch
Přesně tak, pokud chceš kampaň omezit od začátku, tak ano, ale Nachtrose se právě chtěl dopídit řešení pro to jak mít ve hře desítky frakcí vzájemně se hašteřících. Pokud je na začátku škrtneš, tak to asi nebude úplně o tom. Je to relevantní přístup, ale otázka je, jestli to nejde jinak.
12.6.2014 03:07 - Gurney
Vtip je v tom, že ty je omezuješ taky, jenom si to neuvědomuješ. Sice tam jakoby všechny ty soupeřící frakce máš, ale tím že je všechny hodíš do jedné ikony si zajišťuješ, že na nich skoro vůbec nezáleží, všechny se budou projevovat k postavám hráčů stejně. Jediná výhoda je, že můžeš mít dobrý pocit, jak se ti to tam krásně povedlo všechno nacpat, i když ve hře ti nakonec ikony jednají jako monolitický organizace.

Popravdě nechápu proč se mermomocí snažíš naroubovat ikony na něco, k čemu evidentně nejsou určený. To už je lepší je úplně vyhodit a nechat hráče ať se tou spletí vzájemných vztahů probíraj bez nějakých dodatečných mechanik.
12.6.2014 06:30 - Vojtěch
Mno, já se snažil nastavit ty mocenské bloky od oka tak, aby ti daly možnost vybrat si jednoho člena bloku, který k tobě bude přátelský (nebo jiný) a zbytek z toho bloku aby se bral jako conflicted, tedy potenciální společné cíle, ale rozhodně ne sluníčkové vztahy. Tedy něco jako trojice s tím, že si vybereš ještě konkrétního člena vícehlavé ikony. Vztahy s ostatními bloky by pak byly řešeny jako mezi klasickými ikonami, tedy potenciální spojenci, obvyklí nepřátelé atd. Proč conflicted? Protože ti ostatní členové bloku o tobě pravděpodobně slyšeli a sledují tě právě díky často společným vazbám, ale nepracuješ pro ně.

A proč se snažit ikony nějak upravit? Protože Nachtrose chtěl mechaniku ikon využít, ale zároveň mít kvantum organizací, tak jsem se pokusil být konstruktivní a něco navrhnout.
12.6.2014 06:41 - Nachtrose
Jak jsem psal vise, pravidla a mechanika ikon mi prijde prilis zajimava, nez abuch ji vzal a vyhodil, pokud to pujde jinak. Ted jsem tak premyslel, jak by to asi mohlo fungovat, kdyby se podobne fungujici organizace skutecne sloucili do skupin, nicmene by se povolili konkretizovany vicecetne vztahy. Treba Dragonmarked houses ( Canith ) positive 1; Dragonmarked houses ( Lyrandar ) conflicted 1...
12.6.2014 08:01 - Shako
Nachtrose píše:
Jak jsem psal vise, pravidla a mechanika ikon mi prijde prilis zajimava, nez abuch ji vzal a vyhodil,


Trošku problem 13th Age je, že pokud se rozhodneš Ikony zahodit, tak tím zkryplíš některá povolání - nejvíce to zařeže Barda, který má nejvíce možností a schopností, které se točí okolo Ikon. Klidně si zkus postavit barda, který nemá s Ikonama nic společného a zjistíš, že to strašlivě omezilo jeho možnosti.
12.6.2014 08:05 - Nachtrose
Zrovna bard by nevadil, toho u nas stejne nikdo nehrava ;-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10686707496643 secREMOTE_IP: 18.219.189.247