Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
8.8.2016 10:44 - Aegnor
Xyel píše:
... ale pokud chci Ovládat těžce naložený dvoukolák v prudkém klesání a nebýt přitom nikým slyšen, tak si házím na nenápadnost se zdatností.

Třeba v téhle situaci bych hod na nenápadnost nepovolil vůbec, protože mi přijde, že v dané situaci máš problém to vůbec zvládnout, natož ještě vybírat nenápadnou cestu.
8.8.2016 11:29 - Xyel
Aegnor píše:
Třeba v téhle situaci bych hod na nenápadnost nepovolil vůbec, protože mi přijde, že v dané situaci máš problém to vůbec zvládnout, natož ještě vybírat nenápadnou cestu.

Hmm.. a mě by zas vůbec nenapadlo nechat na takovou aktivitu házet, pokud to postava nechce dělat např. rychle nebo nenápadně :)
8.8.2016 12:12 - ShadoWWW
No já bych to zas dělal buď mocně, nebo přesně. :) (vtípek)
8.8.2016 12:14 - -Sniper-
Xyel, Aegnor: zajímavá otázka, přemýšlel jsem nad ní většinu oběda a došel jsem k názoru, že tohle je přesně věc představy jak PJe (jaká je situace) tak hráče (co přesně dělá). Je ten dvoukolák prostě jen těžký, nebo je tak těžký a neovladatelný že je reálné riziko že vyklouzne z ruky a rozjde se samovolně dolů? A naopak u "neslyšitelnosti" - může vůbec pro to postava něco udělat? Jde o to že dvoukolák vrže a škvízá? Nebo spíš jde o hlub z podkluzování nohou postavy? Nebo o co přesně?

Bez toho je těžké soudit, neextrémnější varianta u men neuspěje a vůbec se nebude házet, u jednodušších mi půjde hlavně o to co přesně postava aktivně dělá.
9.8.2016 09:25 - Mildar
Cenovy porovnavac pro DnD5e knihy. http://limitless-adventures.com/books.php Samozrejme jak jsme zde vsichni zaskrtly tak je vsichni vlastnime, ale muze se to hodit pro vase kamarady.
9.8.2016 17:25 - moganus
ShadoWWW píše:
Moganus: Zdatnosti mohou být následující...


Super děkuji za odpověď!
Chtěl jsem se ještě zeptat zda-li plánujete překládat nějaké další dobrodružství kromě Ztracených dolů?
9.8.2016 23:41 - Demonica
moganus píše:
Chtěl jsem se ještě zeptat zda-li plánujete překládat nějaké další dobrodružství kromě Ztracených dolů?


Možná bude Curse of Strahd, ale je to projekt na delší dobu.
11.8.2016 13:44 - Dungo
Čus hele kde najdu možnosti postav nad 20 uroveň? Tuším že se to jmenuje Boon, a jednou jste se tu o tom bavili nebo to tu někdo zmiňoval, že je to v PPJ, ale nemužu to tam najít :/
11.8.2016 14:08 - Wolf
Píše:
Čus hele kde najdu možnosti postav nad 20 uroveň? Tuším že se to jmenuje Boon, a jednou jste se tu o tom bavili nebo to tu někdo zmiňoval, že je to v PPJ, ale nemužu to tam najít :/

Epická dobrodiní - PPJ str. 231
11.8.2016 14:16 - Dungo
Jj akorát sem chci jít napsat, že už sem to našel :D ale i tak dík za snahu :)
13.8.2016 19:48 - Dungo
No já mám za sebou pouze jedno sezení, a když mi dwarf warrior zahlásil, že chce k tomu gobrovi skočit přes stul a při hodu na akrobacii hodí jedna tak sem myslel, že umřu smíchy, hned se mi vybavila scénka jak týpci na YT skáčou přes stoly a luxusně se rozbíjejí huby :D
13.8.2016 22:11 - Dungo
Profesionalita je pak hnedle vidět :D už jen chybělo, aby držela na ramenou žebřík a točila se s ním dookola ne? :D
13.8.2016 22:15 - Aegnor
Jak to je v DnD 5e s konceptem kritických neúspěchů? Já měl vždycky pocit, že jedna je klasický neúspěch (resp. automatický neúspěch, ale stále pouze klasický neúspěch). Ono je to jinak?
14.8.2016 03:04 - LokiB
Element_Lead: spíš je otázka, jestli to pro karavanu může být něco překvapujícího ... metaherně přeci ta karavana i kdokoli jiný musí být v tom světě zvyklý, že i sebelepšímu profesionálovi se může snadno stát, že několikrát po sobě prostě "netrefí". jako DM to můžeš popsat různě, jako že se nepodařilo připravit útok a prorazit obranu

je to o tom, že když statisticky ta možnost je, tak ten svět to přeci tak reflektuje.
kdyby v našem světě bylo možné na makroskopické úrovni kvantové tunelování, taky by se nikdo nedivil, kdyby se to "stalo" ... lidi by o tom věděli a byli na to připravení.

tyhle "extremní" hody je to, co jsem v jiné diskusi tady popisoval jako to, co mi vadí na d20 (či jiných rovnoměrných systémech) ... musí člověk dohlédnout a být srozuměn s tím, že vlastně "výjimečné situace" nejsou až tak moc výjimečné ... a tedy ani by na ně nikdo neměl reagovat jako na výjimečné
14.8.2016 03:24 - Lurker
LokiB píše:
tyhle "extremní" hody je to, co jsem v jiné diskusi tady popisoval jako to, co mi vadí na d20

IMH It's not bug, it's feature.
Tím, že v 5e rostou vlastnosti postav relativně málo a hází se takhle velkou kostkou, tak nikdy nenastane situace, kdy máš úspěch jistej - takže pokaždý má smysl házet, nic není úplně jistý. I noob může mít kliku a i profík špatnej den.

Ale teda chápu, proč Ti to vadí.
14.8.2016 03:32 - Gurney
Já si nemůžu pomoct, ale pokud někomu vadí přílišná "náhodnost" d20, tak tu kostku prostě používá blbě, a zbytečně hází tam, kde by se vůbec házet nemělo.
14.8.2016 08:25 - shari
Aegnor píše:
Jak to je v DnD 5e s konceptem kritických neúspěchů? Já měl vždycky pocit, že jedna je klasický neúspěch (resp. automatický neúspěch, ale stále pouze klasický neúspěch). Ono je to jinak?

Dost to záleží na aktuální náladě u hráčů, jestli popisovat nějaký epic fail, nebo to nechat jako klasické "minul jsi, další".
Někdy mám vyloženě náladu na to, si ten neúspěch popsat sama. Pokud už se o to snažím, tak jen přidávám fluff.
"Rozptýlila mě moucha, tak jsem máchla sekyrou naprázdno."
"Trochu se mi smekla noha, tak ten šíp proletěl kolem [jméno spojence], ale naštěstí netrefil."

Co mě ale většinou hodně baví, je popisování epic failů na některých skillech, hlavně perception a investigation.
"Jdu prozkoumat ten sloup." >1< "Jé, hele, tady je sloup!"
"Hoď si perception." >1< "Hm, všiml sis, že ti zmizel pes." "Cože? Hafíku? Kde jsi?" "Těsně za tebou se ozve dotčené haf."
14.8.2016 09:26 - Aegnor
shari píše:
Dost to záleží na aktuální náladě u hráčů, jestli popisovat nějaký epic fail, nebo to nechat jako klasické "minul jsi, další".

Nj, ale to není as-written, ne? Takže v podstatě odpovídáš na něco jiného, než jsem se ptal. :-)

LokiB píše:
musí člověk dohlédnout a být srozuměn s tím, že vlastně "výjimečné situace" nejsou až tak moc výjimečné ... a tedy ani by na ně nikdo neměl reagovat jako na výjimečné

Proto taky v DnD 5e (as-written) tyhle situace nejsou brány jako výjimečné:
Příručka hráče píše:
Osud někdy požehná nebo prokleje účastníka boje a způsobí, že nováček zasáhne a veterán mine. Padne-li při hodu k20 na útok 20, útok zasáhne, bez ohledu na opravy či OČ cíle. Útok navíc způsobí kritický zásah, jak je vysvětleno dále v této kapitole. Padne-li při hodu k20 na útok 1, útok mine, bez ohledu na opravy či OČ cíle.

(Tohle je jediné, co jsem v příručce našel ohledně hodu 1 nebo 20).
D20 je prostě systém úspěch/fail, ne "úspěch o 7 je lepší než úspěch o 2". V 5e ani ten kritickej úspěch není nic extra výjimečnýho (v porovnání třeba s 4e).
14.8.2016 10:50 - LokiB
Gurney: myslíš třeba jako na útok?
protože o to v uvedeném příkladu šlo ... že není zcela výjimečná situace, kdy "školený dobrodruh" selže opakovaně při útoku, protože mu padne nízké číslo.
a celý můj příspěvek byl o tom, že by na to nemělo obecenstvo reagovat nijak překvapeně ... tedy vlastně obviňovat postavu ze selhání, smát se mu, nebo zpochybňovat jeho odbornost, protože ve světě, kde se na útok hází d20, k takovým situacím dochází poměrně běžně a nikoho to tudíž nepřekvapí.
14.8.2016 11:37 - Aegnor
Navíc šance na minutí je cca 50%.

A to, že člověk netrefí/protivníka nezraní je naprosto běžná situace, to není nic nesmyslnýho.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11295890808105 secREMOTE_IP: 3.17.184.90