Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Autorská citace #81
14.7.2014 18:42 - noir
A takhle se, přátelé, dělá PR. O nové edici a vlivu DnD jako megafenoménu článek v NY Times... Dračák to dotáhl do Pevnosti...
http://www.nytimes.com/2014/07/14/books/dungeons-dragons-has-influenced-a-generation-of-writers.html?_r=1
Autorská citace #82
14.7.2014 19:30 - Alnag
Zalistoval jsem tím starter setem (víc z hlediska DMa než hráče) a musím říct, že když jsem u nestvůr narazil na kouzla (nerozepsaná, normálně odkazy do pravidel), uvědomil jsem si, jak moc jsem rozmazlený ze 4e. Ano, takhle to bylo ve 3. edici (a asi to tak je v Pathfinderu, předpokládám), ale to, že si buď musím to kouzlo pamatovat, předem vypsat nebo ho nalistovat v pravidlech mi přijde jako výrazný krok zpět. Vím jak to chodilo, když jsem DMoval 3e - kouzla, která jsem si nepamatoval nestůvry raději nepoužívaly. Je to škoda, že jim raději nedali cool schopnosti jako to má 13. věk. V tomhle myslím je úlitba bohům starých edic na škodu.
Autorská citace #83
14.7.2014 19:51 - ShadoWWW
Píše:
O nové edici a vlivu DnD jako megafenoménu

Někde jsem četl, že jeden člověk hrál svého času D&D a v něm si rád kreslil mapy na čtverečkovaný papír. A pak ho napadlo, jaké by to bylo udělat hru odehrávající se v podzemí na čtverečkovaných mapách... přišel do vznikajícího iD Software, svůj nápad představil a stal se z něj tvůrce map a mapových konceptů původního DOOMa. DOOM se taky inspiroval D&D systémem zranění... vlastně velmi mnoho herních konceptů, které se objevují v počítačových hrách, mají dokonce většinou přímou souvislost s D&D (lidé, co je přivedli do počítačového světa, jsou bývalí hráči D&D).
Autorská citace #84
14.7.2014 19:57 - noir
Alnag: Mě tohle vyděsilo u jedné ukázky z toho dobrodružství, Přišlo mi to jen zastaralé a zbytečné. Zrovna u tohohle jsem si myslel, že 4e nestvůry dělala výborně... Jo, PF to má stejně.
Autorská citace #85
14.7.2014 19:59 - noir
Shadowww: Jo,to jsem četl letos na guardianu, mám to v záložkách: http://www.theguardian.com/artanddesign/2014/jan/27/how-we-made-video-game-doom
Autorská citace #86
14.7.2014 21:00 - ShadoWWW
Alnag: Viděls tam něco, co tě naopak (pozitivně) zaujalo oproti 4e?
Autorská citace #87
14.7.2014 21:04 - wlkeR
Mně 4e nestvůry moc hrát nejdou, abych pravdu řekl, pokaždé zapomenu na nějakou auru/minorku/trigger/???/profit a hráči to pak mají děsně lehké. Essentials udělalo krok k blbuvzdornosti, ale přísahám že ani s Monster vaultem přečtenym, opoznámkovanym a předpřipravenym to nedávam. Monstra byla cool, ale prostě ty staty se nedaly (a v paragon tieru už se ve svých statech nevyznaj ani postavy, takže combat je děs). Nevim jak pro profíky, ale my casual hráči to nedáváme.

5E monstra jsem zatim nehrál, nejdřív chci dojet 4kovou kampaň.
Autorská citace #88
14.7.2014 21:41 - Alnag
ShadoWWW píše:
Alnag: Viděls tam něco, co tě naopak (pozitivně) zaujalo oproti 4e?


Líbily se mi ilustrace. A taky mapy... v první chvíli jsem měl dojem, že ty mapy už jsem někde viděl, ale myslím, že stejný ilustrátor dělal nějakou generaci map pro Dungeon (svého času). A obecně ty mapy vypadaly smysluplně, což je plus. Větší detail zatím nemám, jsou to první dojmy.
Autorská citace #89
14.7.2014 22:28 - ShadoWWW
Dělal třeba tu slavnou mapu pro Forgotten Realms Campaign Setting (3e), ale i mnohé mapy v 4e. Teď mu vyšel jeho dungeon styl pro CC3 viz zde nebo ukázka mapy zde. Spolupracuje taky na nové verzi CC3, zvané CC3+.

Ukázka z jeho CC3 stylu:


Dobrý je, že se domluvil s ProFantasy na tom,že ten jeho "venkovní" styl, ve kterém jsou mapy Forgotten Realms, bude defaultní styl CC3+.

Autorská citace #90
14.7.2014 22:46 - Gurney
Alnag píše:
...kouzla (nerozepsaná, normálně odkazy do pravidel)...

To me taky troch zarazilo. Z povahy spellů v 5e je sice do statbloků nejde vypsat celé, ale malý hint na téma aspoň dmg (u bojových kouzel) nebo velmi hrubého popisu o co vlastně jde by nebyl úplně od věci. Aspoň ne v něčem co se jmenuje "Starter set" a těch spellů zas NPC tak moc nemají.

ShadoWWW píše:
Někde jsem četl, že jeden člověk hrál svého času D&D a v něm si rád kreslil mapy na čtverečkovaný papír. A pak ho napadlo, jaké by to bylo udělat hru odehrávající se v podzemí na čtverečkovaných mapách... přišel do vznikajícího iD Software, svůj nápad představil a stal se z něj tvůrce map a mapových konceptů původního DOOMa.

Proto má taky DOOM tak skvělé mapy, ta inspirace staršími D&D moduly je tam hodně vidět.
Autorská citace #91
15.7.2014 01:00 - Vojtěch
Co se kouzel týče, tak by bylo fajn, kdyby použili v 3E ty popiskyc co měli na začátku kapitoly, kde byly přehledy kouzel pro jednotlivá povolání.

Jako tady
Autorská citace #92
15.7.2014 01:04 - ShadoWWW
Vojtěch: To v 5e je. Např. str 82 v Basic D&D.
Autorská citace #93
15.7.2014 06:27 - ShadoWWW
V noci hráli Wizardi další část dobrodružství ze Starter Setu. Záznam.

Project Morningstar (alias DDI 5e) začal s registrací beta testerů. Přihlaště se ZDE.
Autorská citace #94
15.7.2014 06:55 - ShadoWWW
Převod statistik nestvůr z 1e do 5e.
Autorská citace #95
15.7.2014 08:47 - ROBOcop
Startovaci sada v jednom optimalizovanem souboru.
Prirucka pro hrace v hodne alfa verzi. Spis jen pro zajimavost.
Autorská citace #96
15.7.2014 09:36 - Vojtěch
ShadoWWW: já myslel jako dávat to k potvorám...
Autorská citace #97
15.7.2014 22:20 - ShadoWWW
Ukázka zázemí v PHB. Text je stejný jako v Basic D&D, přibyla akorát ilustrace.

Autorská citace #98
16.7.2014 13:52 - wlkeR
Během překladu starter dobrodružtví jsem dospěl k závěru, že se mi líbí a rád bych si ho zahrál. Jak ale na to, když široko daleko nikde? Tož jsem si ho zkusil sólnout (zatím 1. část). Zatím dojmy:
- Na jednu stranu otrava při combatu listovat Appendixem B (extrémně otravné když jsem si to natáhnul do tabletu). Na druhou stranu gobliny a vlky jsem po prvním střetnutí znal nazpaměť (a to mám paměť dost mizernou bych řekl), bugbeara po pár kolech taky.
- 2k10+2 damage na 1. levelu FAKT bolí. Měl jsem víc štěstí než rozumu.
- Combat běží velmi svižně. Vzhledem k omezenému množství spolubojovníků (0) jsem musel hodně improvizovat a systém advantage/disadvantage je v tomhle velmi flexibilní (hlavně člověk nemusí stackovat milion modifierů).
- U skillů jsem zatím nepotkal contest, protože nakonec je stealth většinou porovnávaná s pasivním vnímáním. Stanovování DC je velmi přímočaré a snadno se pamatuje (10, 15, 20 atd).
- 2-weapon fighter = op, teď jsem na lv 3 kterým by pomalu mohl začít crit-fest (pokud mi kostka bude dále přát).
Autorská citace #99
16.7.2014 15:11 - ShadoWWW
wlkeR: Kdybys chtěl a našel by se ještě někdo, mohli bychom ho zkusit zahrát přes Google Hangouts.
16.7.2014 15:12 - wlkeR
Later that day: Vážně? Vážně contest Stealthu s PASIVNÍM VNÍMÁNÍM? Víš co, 5E, trhni si nohou. Pasivní budu nadále brát jako DC >.<
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.25328612327576 secREMOTE_IP: 54.226.73.255