Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
16.10.2014 09:55 - -aNDRe-
Co se týká zbrojí, tak zhruba před měsícem jsme měli při DrD velkou debatu až hádku. Jeden z nás říkal, že rytíř ve zbroji by byl oproti šermíři beze zbroje výhodu (pohyblivost, výhled). Já s tímto nesouhlasil, a proto jsem oslovil spousty lidí, co se zabývají šermem i tím historickým. Ze všech odpovědí jasně vyplývá, že zbroj se vyvinula proto, aby chránila (především ta z konce 15 st. Proč by si ji rytíři nechali vyrobit za nekřesťanské peníze? No proto, aby je chránila. Člověk oděný do rytířské zbroje byl i skvělý šermíř a byly dokonce případy, kdy jeden rytíř stál proti 10 řadovým vojákům v prošívanici a rozsekal je. Rytířská zbroj má být overkill :D Všimněte si, že ty údery proti rytíři ve zbroji (štěrbina v přilbici, vpich na nechráněné místa jsou, ale ...) Udělejte to v rychlosti boje s tím, že i ten rytíř ví, kde má slabiny, takže si je bude chránit. Btw zkoušeli jste někdy alespoň dřevárny? Která pak část vás bolí nejvíce? Většinou ruce, protože přes ně dostanete vždy, člověk bez kovaných rukavic? jeden úder a je po prstíčkách :D
16.10.2014 10:10 - Merlin
před pár dny jsem sledoval pořad: Středověcí mrtví. V tomto díle se zabývali pozůstatky mrtvých z bitvy ze začátku 14.stol. jednalo se o bitvu v Gottlandu, kdy dánští vojáci a němečtí žoldáci útočili na místní obránce. Ti se z větší části sestávali z domobrany. Obránci byli oděni do kroužkových zbrojí a do lamelových brnění. Na základě výzkumu bylo zjištěno, že více než polovina mrtvých měla sečná a drtivá zranění v oblasti nohou a to v množství větším než malém :). Zkušení žoldáci tedy primárně útočili na nohy (velké množství přeseknutých, odseknutých nohou, nártů a chodidel). Nijak se nevyčerpávali útokem na brněnou část těla (byť v podobě zastaralých zbrojí). jednoduše dostali protivníka na zem a pak...pak už je to jedno. jednak tam řve a podrývá bojeschopnost spolubojovníků a druhak, ho není problém dorazit kladivem :)
16.10.2014 10:14 - uzdil88
chtěl bych tu jen doplnit info zbrojích když už tu řešíte harnischfechten. je to video (englický) kde se trochu rozvádí jaká že leather se používá na leather armor

https://www.youtube.com/watch?v=KUPIUHpkK88&list=UUt14YOvYhd5FCGCwcjhrOdA

Have a Fun

a ještě jednu věc. když už tak kroužková brň a lamelová zbroj (brnění mám občas v ruce když si ji přeležím) :-*
16.10.2014 10:21 - Anduriel
Věnuji se historickému šermu deset let a musím souhlasit. Kdyby zbroje neposkytovali výhodu, tak by se nevyvinuly. Tvrdit že by neobrněný šermíř měl proti obrněnému výhodu v rozhledu a pohyblivosti je nepochopení toho, jak by takový souboj vypadal. Výhodu by měl možná v tom, že by se mu líp utíkalo :)

Aby to nebylo tak OT, tak tohle je jedna z věcí co se mi na 5 edici úplně nelíbí. To že těžké zbroje nepovolují přidat si do AC bonus za obratnost (a tím se člověku v plátové zbroji vyrovná obratný člověk v kroužkovce) neodpovídá mé představě o realitě. Ale ano, jsem si vědom toho, že je to určitě výsledkem vyvažování systému a herní matematiky a že nemůžu požadovat perfektní simulaci souboje (a asi ani nechci) :)...

Jinak co týče třeba těch rukavic, tak kupodivu patřili k těm nejméně používaným částem zbroje, protože vyrobit je bylo náročné a chránili ne zas tak podstatnou část těla.
16.10.2014 10:29 - Vojtěch
Velkorážný BANG! Elegantně vyřešený spor :D
16.10.2014 12:43 - -aNDRe-
Hodně off topic za což se omlouvám. Nehraje tady někdo DnD 5 v okrese Frýdek-Místek a Ostrava?
16.10.2014 19:38 - chrochta
ad Masakr venkovské domobrany u Visby: Bitva se odehrála 1361 a byl to spíš masakr než bitva. Většina mrtvých měla posekané nohy a díry od válečných seker v hlavě.

Plátové zbroje musely být docela dobré. Když se roku 1214 chytili římský císař Ota IV. podporovaný bratrancem anglickým králem a vbouřenými francouzskými šlechtici a francouzský král Filip II. August, tak prý bylo jen 196 mrtvých rytířů.
16.10.2014 19:45 - sirien
chrochta píše:
jen 196 mrtvých rytířů.

já na danou dobu nejsem expert, ale neni to náhodou synonimum pro "povraždili tam jen cca tři až čtyři průměrně velké rytířské armády"?
16.10.2014 21:40 - chrochta
Ani ne; dle renomovaných historiků se tam mlátilo celkem asi 40 000 lidí, z toho zhruba 8000 jezdců. Francouzský král měl 11 000 pěšáků a 4000 jezdců, půl napůl rytířů a jízdních zbrojnošů (nebo jak přeložíš "sergeant at arms"). Jo, a dle Wikiny Otto IV. přišel o 170 rytířů, takže mrtvých rytířů mohlo být něco mězi dvěma a třemi stovkami (plus stovky až tisíce pěšáků). Jinak se jedná o bitvu u Bouvines.
16.10.2014 22:07 - sirien
To mi teda přijde, že procentně ty těžkooděnci umírali stejně jak ty pěšáci. Možná to bylo tim, že šli proti sobě, takže to byl Fate-like "zero-sum", nicméně 2-300 rytířů na 4k mi připadá relativně totéž co "stovky až tisíce" pěšáků na 32k.
16.10.2014 22:42 - Gurney
chrochta píše:
Plátové zbroje musely být docela dobré. Když se roku 1214 chytili římský císař Ota IV. podporovaný bratrancem anglickým králem a vbouřenými francouzskými šlechtici a francouzský král Filip II. August, tak prý bylo jen 196 mrtvých rytířů.

Z počátku 13. století bych o plátové zbroji rozhodně nic nevyvozoval...

Jinak to video velmi pěkně ukazuje že vzít si plátovou zbroj do dungeonu je strašlivě nepraktický. Jednak na sebe takový typický D&D fighter upozorní zvukem valícího se železářství všechno na míle dopředu a to neřeším že v dungeonu se mnohdy hodí se protáhnout nějakým úzkým prostorem, někam šplhat a občas třeba i hledat alternativní cesty na dně nějakého jezírka (pokud to samozřejmě není jeden z těch wizardích dungeonů pro 4e, kde je to všechno úplně jedno).
17.10.2014 11:54 - noir
Wizardi zveřejnili ukázku z DMG - oblíbený Deck of Many Things. A ty obrázky mi přišly dost povědomé, že je to "vypůjčený" z toho 4e dobrodružsví?
http://www.enworld.org/forum/content.php?1990-The-First-5E-DMG-Preview-DECK-OF-MANY-THINGS!#.VEDnCvl_skQ
17.10.2014 13:24 - ShadoWWW
Jo, tyto karty přesně v tom samém layoutu byly už součástí 4e dobrodružství Madness at Gardmore Abbey
17.10.2014 13:29 - ShadoWWW
Tentokrát spojili odkrývání obsahu DMG s dobročinnou akcí Extra Life a množstvím vybraných peněz.
$25,000—Deck of Many Things
$30,000—Figurines of Wondrous Power
$35,000—A selection of magic rings.
$40,000—Eye of Vecna, Hand of Vecna and the Orb of Dragonkind
$45,000—Fire arms, explosives, and alien technology
$50,000—Table of Contents

Dva poslední cíle vypadají hodně zajímavě.
17.10.2014 15:56 - Me-dea
Fire arms, explosives, and alien technology - bude pravděpodobně jen pokec o moderních věcech ve fantasy
18.10.2014 15:57 - ShadoWWW
Díval jsem se, že drakům oproti playtestu snížili rychlost létání. Třeba dospělý rudý drak má rychlost létání 80 stop, což odpovídá rychlosti 15 km/h. Je vůbec fyzikálně možné, aby takový tvor mohl běžně létat tak pomalu? WTF???
18.10.2014 17:54 - wlkeR
No, já bych fyzikální možnosti v D&D zas až tak extra neřešil. Jináč ta rychlost letu je cca dvojnásobná, když uvážíme že skutečně stráví kolo pohybem a můžeme jí označit za rychlost kterou se běžně pohybuje, ne tu, za které ještě manévruje aby moh útočit atd atd. Nu a 30 km/hod sice není nic závratného ve věku aut, ale řekl bych že zase na rychlost letu rovně, kdy právě ta velká ještěrka dá většinu energie do toho, aby vůbec zůstala ve vzduchu, je to solidní číslo.
18.10.2014 18:07 - Vojtěch
Drak by měl právě být dobrý plachtař a spíš mít problém s manévrováním, když už.
18.10.2014 18:30 - wlkeR
Ano, a to je v tom asi zahrnuto.
21.10.2014 00:39 - ShadoWWW
Další ukázka z DMG:


Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.094479084014893 secREMOTE_IP: 18.118.9.146