Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
27.11.2014 18:16 - sirien
Mimochodem, když jsem u těch dotazů na obsah a HPček - DMG vychází zítra (pokud se nepletu...): už se tuší, jestli v něm bude i nějaká modifikace pro snížení HP progress?
27.11.2014 18:21 - ShadoWWW
Náhodou těch lidí, co pořád hrají 4e, je relativně dost. Tady i na RPG F. Ale je fakt, že nové skupiny se už budou spíš rekrutovat z nových her.

Je docela smutné, jak krátký měla 4. edice život. U RPG platí, že čím menší vydavatelství, tím delší podpora. Takoví Castles & Crusades oslavili letos výročí 15 let a jejich podpora zdaleka nekončí. Letos si k výročí nadělili 6. vydání Příručky hráče, respektive dotisk, protože celou tu dobu jsou mezi jednotlivými vydáními minimální rozdíly. A celou tu dobu vychází nepřetržitě nová dobrodružství a doplňky.
27.11.2014 18:26 - ShadoWWW
sirien: Něco málo tam o těch HPčkách je, ale jen minimum, a nevím, jestli přesně toto. Nakonec několik (aspoň pro mě) zásadních věcí bohužel vyřadili, že je zveřejní v rámci článků Unearthed Arcana, což má být série článků navazující na Legends & Lore a má začít vycházet o začátku příštího roku. V rámci toho mají být i nějaké větší experimenty se systémem zranění a životů. Taky tam představí vykovaného, bitvy armád a nějaké další věci, co měly být původně v DMG.
27.11.2014 20:18 - ShadoWWW
DMG: Recenze na Enworldu.
27.11.2014 20:56 - ShadoWWW
sirien: Tak tady jsou ty alternativní pravidla pro léčení a odpočinek z DMG. Moc se teda nerozjeli. (Doufám, že v rámci Unearthed Arcana budou odvážnější.)


Možnosti léčení jsou následující.

1) Kostky životů lze utratit po krátkém odpočinku jen spotřebováním dávky léčitelské soupravy. (Tak to bylo jednu dobu i v playtestu.)

2) Léčivá vlna. Jako akci může postava utratit až polovinu svých Kostek životů (hodíte si jednou, mrknete na výsledek a můžete pokračovat v házení až do maxima). Postava si obnoví vlnu po krátkém odpočinku a všechny Kostky životů po důkladném odpočinku. "Superhrdinská" možnost je použití léčivé vlny jako bonusovou akci.

3) Pomalé přírodní léčení. Důkladný odpočinek neobnoví žádné životy. Postava musí utratit Kostky životů, aby si obnovila životy.


Možnosti změny pravidel pro odpočinek

1) Epičtí hrdinové. Krátký odpočinek trvá 5 minut. Důkladný odpočinek 1 hodinu. Pozice kouzel 6. a vyšší úrovně si lze obnovit jen po 8 hodinovém odpočinku.

2) Drsný realizmus. Krátký odpočinek trvá 8 hodin. Důkladný odpočinek 7 dní.
27.11.2014 21:28 - wlkeR
Jo, 3) healing je můj jasný favorit. Drsný realizmus odpočinku je hodně hustej, ale myslím že současný režim mi vyhovuje víc. Celkem mi to přijde akorát, ani málo, ani moc možností.

Jináč když se tu mluvilo o nedostatku pitvání konkrétních mechanik, musím říct, že po krátké praxi jsem odpustil Contestu. Pořád se ho snažím obejít kde to jde, ale když jsem ho párkrát použil páč to prostě bylo snazší než vymejšlet "zkratku," ani to nebolelo.

Do 4E možná reju jen protože jsem jí nikdy pořádně nehrál z druhý strany screenu. Neužil jsem si celou kampaň z tý správný perspektivy a přestože uznávám, že pro DMa udělala mnohé - zejména tabulky "all the stuff by level," nakonec mohla minimálně pro mě zůstat právě u toho. 5E pro mě za mě taky, ale už jsem si ten Monster manual už jednou koupil, hlavně páč 1) miluju knížky a 2) miluju obrázky. Z téhož důvodu si koupím DMG, velmi pravděpodobně jí nebudu číst, a ještě spíš skončí jako jediná 4E kniha kterou teď používám, protože právě do ní mám vlepené tabulky "Monster stats by role" a "Damage by level" (takže vlastně používám jen její desky):
27.11.2014 22:28 - ShadoWWW
Nad tím drsným realizmem jsem přemýšlel. Je hodně drsný. Hodně oseká kouzelníka, který si kvůli tomu bude moci obnovit kouzla jen jednou za týden! Na druhou stranu, válečnická povolání budou trpět málo životy kvůli nedostatečné regeneraci, takže se to nejspíš vyrovná.

Další důsledky:
- Kouzelné léčení bude velmi drahé (protože kdo ho má, dokáže mnohem víc).
- Kouzla budou hodně ojedinělá (kvůli pomalému obnovování slotů). Triky získají mnohem větší význam.
- V boji se budou všichni snažit pokud možno co nejmíň zranit, nejspíš vždy dají přednost vyjednávání.

Obzvlášť to, že kouzla budou velmi vzácná mě vede k tomu, že by šlo o skutečně středověký setting. IMHO by v tom docela reálně šla zahrát doba husitů. Prostě drsný realizmus, se vším, co k tomu patří. ;)

EDIT: Docela by mě taky zajímalo srovnání hraní té nejheroičtější verze s hraním 4E. V jakých ohledech by se ty zážitky shodovaly a v jakých by byly jiné (a jak moc).
27.11.2014 22:35 - sirien
ShadoWWW: asi si budu muset počkat na tu UA - léčení je hezké, ale já bych rád alternativu k tomu progressu HP po úrovních a doufám, že 5e nabídne nějakou možnost, která ten systém matematicky nezboří.

Jinak sice to neni málo, ale čekal sem víc než 320 stránek... přecejen, tvrdí, že to má mít dlouhou periodu životnosti tak bych tak nějak čekal, že do základního tria narvou fakt max-max-maximum... doufal sem v číslo začínající čtyřkou.

Jsem zvědavej na těch 50 stránek co tam je k pravidlům. Z WoD mám zkušenost, že i na pár stránek lze narvat tuny hacků co dají tuny options, na druhou stranu pokud to tam řeší detailnějc, tak by tam toho asi zas až tak moc nebylo.
28.11.2014 07:56 - ShadoWWW
Další random tabulky. ;)



28.11.2014 08:41 - Nachtrose
Ehm... muzu si taky rypnout? :-) Jen mi tak padlo do oka, ze hladomor ( famine ) je vlastne nasledkem cehokoli z Agricultural devastation?
28.11.2014 08:44 - Nachtrose
Ale osobne ty tabulky mozna vyuziju. Obcas mam takovy zasek, ze me nic nenapada a uz jsem dokonce uvazoval, ze si poridim Story Dice jako nahodny generator story seedu.
28.11.2014 08:50 - noir
Edice náhodných tabulek...
28.11.2014 09:28 - Quentin
Me se tabulky libi hodne. Nejde mi ani tolik o hazeni na nich, jako spis o prehledne zapsane informace. Jen si tam misto nich predstavte plain text. Brr :)

Jediny, co bych jim vytknul je ten dokole politicky korektni vanilla generic fantasy zanr. Zadny lovecraft, pulp, body horror, dokonce ani v hospodach nejde nahodit leaky tit :)
28.11.2014 09:40 - ShadoWWW
Quentin: Leaky tit je v USA zakázané téma. Teď po Fergasonu to bude ještě horší. Jeden komentátor na CNN říkal, že to, jak běloši pohlíží na Afroameričany a jak o nich přemýšlí, je horší, než otevřený rasizmus. Takže už bude snad i zakázané si něco myslet. :-/
28.11.2014 10:16 - wlkeR
Mně přijdou fajn, sice jsem skalní přívrženec vlastního myšlení, ale taky vykrádam až hrůza. Environments vypadá zajímavě, Villain's Methods asi posoudím až s doprovodným textem. Dungeon Goals už mi přijdou trochu overkill, ale tak mojí oblíbenou věcí jsou pletichy a cíle si tedy vymyslím sám, jiní to můžou mít jinak.
28.11.2014 23:35 - ShadoWWW
DMG: mapy.
30.11.2014 01:09 - Gurney
Píše:
léčení je hezké, ale já bych rád alternativu k tomu progressu HP po úrovních

Taky bych ji rad videl, ale jednak by to nejspis vyzadovalo i zmeny ve spellech a monstrech a vetsina lidi co si dala s timle praci v predchozich edicich (warheart, true20) nakonec zjistila ze vysledek posunuje celou hru dal od klasickeho d&d feelingu nez chteli a/nebo to stejne byl spis zastupny problem za neco jineho.

Shadowww: myslenka drsneho realismu se mi taky libi, jen si nejsem jisty provedenim - short rest na 8 hodin je asi docela ok, ale long rest bych definoval spis na odpocinek mezi dobrodruzstvima nebo mozna 1-3 dny odpocinkove cinnosti (max nejake to zarizovani ve meste, ale bral bych i nejake pitky, hazard a devkareni), tech 7 dni bude v praxi spis otrava, resp posune to celou hru dost jinam od hrdinske fantasy a bude to i dost zasahovat do fumgovani sveta.

O dmg nejspis az uvidim sken, nahodne tabulky muzou byt naprosto pointless nebo vyborne a skvely nastroj, tezko posoudit z par fotek (ale i tak dik za ne).

Diskuze kdyz vychazela 4e (a predtim 3e) nebyla o nic min na tema "nase edice je lepsi, protoze jsme na ni zvykli a je lepsi", zadna zmena. Opravdova kritika, ktera stoji za cteni nebo strizlive srovnani obvykle prichazi az kdyz je nove dnd nejaky ten patek venku.
30.11.2014 01:31 - sirien
Gurney: tak aspoň zpomalení toho progress? <smutné oči>
30.11.2014 11:49 - York
sirien píše:
tak aspoň zpomalení toho progress?


Rychlé řešení: Začni hrát třeba na desáté úrovni (prohlaš ji za první).
30.11.2014 12:13 - Quentin
York: Nevadí sirienovi spíš ty hpčka v trojmístných číslech?

Sirien: Já bych spíš doporučil držet všechny kampaně v rozmezí 3-11 lvl. Na třetím už máš dost hp, aby jsi nepadl na jednu ránu (většinou) a od 12tého výš už je to stejně crazy jako všechny předchozí edice :)
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10334706306458 secREMOTE_IP: 3.140.185.147