Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
11.1.2015 08:24 - Vojtěch
Ono to spíš jde zneužívat k tahání družiny do dobrodružství. Zvlášť, když ho chtějí využívat ke kdečemu.
11.1.2015 09:33 - wlkeR
Já mám takej pocit že jsem se Shadowem zkusil něco jako "oo, shiny" ale už si to nepamatuju. Nejhorší na tom všem mi asi přijde, že je to prostě něco jako NPC babysitter. Vím že na rozdíl od toho je hráči jeho pomoc vyžadována, na druhou stranu si prostě říkam, že když už jsem se konečně toho zlozvyku babysittit zbavil, tak to po mně chtěj. Zkrátka - familiár je pro mně DM agent ve družině. Ano, můžu jim krz něj krmit různý BS a questy, ale to prostě není můj styl.

Z trochu jiného soudku, zas mám o motivaci víc se těšit na 5e kampaň. Ve 4e dohrávce jsem po dlouhé době zařadil normální combat, a přestože jsem tam naházel svý oblíbený hnusky, byla to tragédie. Postavy boji odvyklé se neobtěžovaly aktualizovat deníky, poztrácely kartičky s powersami nebo je měly nečitelně opsané. Lidi kteří komunikovali psaním ke každému útoku (hlavně v nejtěžším z bojů) postovali wall of text. Potěšitelné bylo jen to, že si povětšinou hlídali svý buffy/debuffy sami, a že jich byla kopa. Lehkej předkrm (4 na lv 12 - 14 podle verze deníku) sukubu a pár legion devilů sesvačili ve dvou kolech. Lv 18 past je trochu pocuchala, ale trojice lv 15 Mirror Mimik zabila skoro všechny (dokud si nevšimli a neodehnali tvora co je nutil bojovat). Načež mi bylo vyčteno, že je to moje vina páč nerozdávam dost magických předmětů (používam ty DarkSun bonusy, protože magic items = moar analysis paralysis).
V 5e mam zatim jen lowbíka, ale přijde mi že voleb mám opravdu dost (útok, kouzla, channel divinity/lay on hands). Na druhou stranu se málokdy dlouho rozmejšlim co bych, největší dilema je heal/dps. Na Babajovi je vidět že volba gearu dost ovlivní hru, každá +1 se počítá. Magickej gear je určo něco, co lidi chtěj, ale zas toho není tolik. Navíc odpadá "povinný" tuning postavy krz featy (které samozřejmě moje 4e banda narvala do Perception, Insight a Arcany, takže tim řešej všecko a proti Hard DC jim stačí hodit 5). Zkrátka yay, fláknu to po hlavě palicí, next pls.
12.1.2015 13:18 - kin
Můj problém s čísly: Jako ten souboj dopadl přesně jak dopadnout měl, všichni byli spokojení, ale tohle nebyla ojedinělá situace, tohle byla spíš taková ta poslední momentka, kdy jsme o tom začali vážně přemýšlet že chceme globálně posílit monstra. Jde o to, že sorcerer dokáže za první kolo vysolit kolem 100 dmg. Bard pak využije své postihy natolik, že monstrum nic nezvládne udělat, a pak tam máme další tři zabijáky (paladin (smite), fighter (6 útoků za kolo dvěma zbraněmi) a hráč co u draka nebyl. (ranger přes luky co ignoruje kryt i postih za dlouhou vzdálenost, a má zranění asi 1d8 +15).
Prostě každé monstrum, co nebude mít něco spešl, umře do dvou kol.
(a i když ten drak přišel o své nejsilnější schopnosti, stále to byl boxovací pytel na dvakrát vyšší obtížnosti, a on ani nestihl zareagovat...provedl jeden útok na začátku, a pak všechny své schopnosti co může používat mimo kolo (legendary actions, autosavy a už se nedostal k dalšímu...a to se nám stává často :) )
12.1.2015 14:21 - Anduriel
kin: Čau, jestli se nepletu, psal jsi 7. úroveň? Jak dokáže sorcerer na takové úrovni vysolit 100 dmg za kolo? A ranger dostat bonus ke zranění +15? Neptám se abych troloval, sám pětky hraju a zajímalo by mě jak toho hráči docílili. Jestli prostě jen hrajete odlišně a dáváš hráčům vic mag. itemů a bonusů, nebo jestli jsem v pravidlech něco nepřehlídl.
12.1.2015 16:38 - Torgal
Problém s príšerami bude zrejme v tom, že hra počíta s 6-8 súbojmi za "adventuring day" medzi ktorými sú 2 short resty. V našej skupine veľmi často máme 1 súboj za deň - keď v ňom parta vytiahne všetky svoje esá, tak rozbijú snáď čokoľvek. Keď hráči vedia, že bude treba sily šetriť na veľa súbojov (pri vstupe do jaskyne), tak je každý boj hrou o zdroje, aby na "finálnom bossovi" mali šancu. Pri málo súbojoch za deň skrátka neplatia bežné pravidlá budovania encounteru.

Ešte k tomu drakovi - ak by vo svojom kole požil dych, tak dve postavy v línii dychu mohli žrať hlinu - Dex save DC 18 pri faile 12d8 dmg je na 7. úrovni pre každého prakticky isté IK.

Anduriel: Sorcerer má Twinned spell (zduplikuje kúzlo cieliace len jeden target proti druhému targetu). Ako z toho vydojí 100 dmg netuším, na 7. úrovni dáva najväčší dmg Fireball/Lightning Bolt 8d6. Ranger to má cez feat Sharpshooter (-5 do útoku, +10 do dmg).
12.1.2015 17:19 - Gurney
Taky by mě dost zajímaly podrobnosti - z toho co jsme četl většinou vycházelo spíš že nepřátelé jsou většinou dost drsní, ale to byly obvykle hry tak do 3. levlu.

Z toho co píše kin mi vychází, že by možná bylo lepší hrát bez featů, který jsou imho přes veškerou snahu hroznej boost oproti zvyšování vlastností a že CR moc nefunguje... což (bohužel) není žádná změna oproti přechozím edicím. Na posilování potvor bych se asi vykašlal, moje zkušenost je, že je to časem fakt unavující závod ve zbrojení, kde je potřeba potvory boostit čím dál tím víc, jak PC čím dál tím víc utíkají z předpokládaného CR.
13.1.2015 14:19 - Arten CZ
U Warlocka je v tabulce slotů kouzel maximum 5. level kouzla. Je to tak správně, nebo je to chyba a má se každé dva levely Warlocka zvyšovat level slotů až do 9. levelu? Pokud to chyba není, co umožní Warlockům kouzlit kouzla 9. levelu?
13.1.2015 14:27 - Arled
Pomocí schopnosti Mystic Arcanum získává kouzla vyšších levelů. Takže na 17. úrovni dosáhne i na kouzla 9. levelu
13.1.2015 15:42 - ShadoWWW
Arten CZ: Je to tak správně. Ne každé kouzlící povolání umí sesílat kouzla 9. úrovně. I když pomocí určitých schopností je toho někdy možné dosáhnout.

(Těm povoláním, která umí sesílat kouzla nejvýše 5. úrovně, se v hantýrce na fórech říká poloviční sesilatelé. Těm, co to umí až do 9., se říká plní sesilatelé.)
20.1.2015 18:38 - wlkeR
Wizards píše:
Characters in the D&D tabletop roleplaying game can help prevent devastation to the lands and people of the Forgotten Realms in the Princes of the Apocalypse adventure by Wizards of the Coast and Sasquatch Game Studio. Princes of the Apocalypse is available on April 7, 2015 and includes an epic adventure for characters levels 1–15 as well as new elemental spells and the element-touched genasi as a new playable race. In addition, a free download will be available in mid-March that includes more new races plus the player content available in Princes of the Apocalypse, just in time for the start of the Elemental Evil season of the D&D Adventurers League.


Hezký! Pokud to správně chápu, nové dobrodružství bude jediná kniha pro hráče i DM, ale hráči svůj obsah najdou stažitelnej zadarmiko z internetů. "More new races" mě v množném čísle trochu děsí, ale vždycky se můžu omezit jen na core D&D.
20.1.2015 18:54 - ShadoWWW
Nejzajímavější z dnešního oznámení podrobností o nové příběhové řadě Elemental Evil mně přijdou dva fakty:
- Součástí bude desková hra Temple of Elemental Evil
- Loni oznámená Adventurer's Handbook, která měla vyjít v březnu a mělo jít o neoficiální PHB2, se nekoná. Měli to vyvíjet Sasquatch Game Studio (něco jako když knihy dobrodružství k Tyranii draků vyvíjeli Kobold Press)
20.1.2015 19:16 - JanoS
Netusite jak dlouho jeste potahnou Tyranny of Dragons? Nebo to chteji tipnout uplne a vsechno vcetne Expeditions zase bude jenom v Elementalnim tematu?

Kazdopadne se na to docela tesim!
20.1.2015 19:18 - JanoS
Dodatek: Lze v Praze koupit Dungeon Masters Guide, pripadne D&D Miniatury Icons of the Realms, pripadne specialni figurku Tiamat? CernyRytir ma jeden booster na webu za 369, Mephit ma vsechno 'Na Dotaz', akorat DMG maji skladem za 999 Kc... Nejake dalsi tipy?
20.1.2015 20:32 - sirien
Se neváhej zeptat, když to je na dotaz.

V téhle diskusi, dotaz adresuj "Sparkle", ona si to tam už najde :)
20.1.2015 22:10 - wlkeR
Shadow: Saskvači nakonec vydávají to dobrodružství. Myslim že teď si WotC budou svý publikace hlídat. Co se deskovky týče, myslim že zmíněný rámec Adventure system = moar Castle Ravenloft expansions! Že bych si doplnil sbírku? XD

Nicméně zajímavý je krok sloučit materiály pro hráče a DM. Někde jsem kdysi četl zajímací článek o vydávacím schismatu - nejvíc se prodávají knížky pro hráče, ale ty pak zase překrmujou systém co trpí nadýmáním. U DM věcí to systém (tolik) neohrožuje, ale zas se nevyplatí. Tohle vypadá jako zlatá střední cesta, co ale díky online přístupu zadarmo nemusí vést do pekel. Jsem celkem zvědav. A PS, teď si říkám, jestli do toho ta handbook, nebo její část, není přímo integrovaná.

Janos: Yep, Tyranie končí. Kniha Rise of Tiamat, kerá beztak nikdy nebyla pro Encounters, už je venku docela dlouho, do Expedic vyjdou 2 poslední dobrodružství a that's it, so long and thanks for all the fish!

Co se Expedic týče, tam mě spíš zajímá jestli pořád budou kolem Moonsea, nebo se prozkoumají jiné regiony. Osobně fandím tomu druhému.
20.1.2015 23:44 - Dungo
Hele kluci má cenu kupovat ty dva sety dobrodružství co vyšli na Tyranny? :)
21.1.2015 00:04 - Dungo
Ale drsné, dojdu z roboty, na FB mi vyskočí, že bude nová deskovka a tak si říkám, no jestli už ji na D20 řeší :D a chlapci a děvčata nezklamali :D zajimalo by mě kdy bude k mání u nás :)
21.1.2015 00:29 - JanoS
Doufam ze ty posledni expedice to nejak hezky uzavrou... Nasi parte trva jedna "4hodinova" expedice dva vecery po 3 hodinach (v lepsim pripade), takze nam expedice vydrzi do konce dubna, pak muzeme navazat na konec Hoardu, a dojet Rise of Tiamat, takze mame o zabavu do leta postarano...

Dungo: Hoard ma strasne spatne recenze, Rise of Tiamat uz ma trochu lepsi, ale porad je konsenzus ze to nejsou nijak zvlast dobre dobrodruzstvi... Ja to vyresil koupi core knih a stahnutim dobrodruzstvi z netu...
21.1.2015 11:25 - Dungo
Core knih? :) ehm nějak nerozumím :)
21.1.2015 11:47 - ShadoWWW
Jako core se označují knihy Player's Handbook, Dungeon Master's Guide a Monster Manual.

Pro nováčka je podle mě nejlepší zahrát si dobrodružství ze Starter Setu a pak buď vytvořit něco vlastního, nebo si zahrát ta dobrodružství z D&D Adventurers League (odkaz v záhlaví). Výhodou je, že za málo peněz člověk získá velmi dobrou představu, co ho baví.

Souhlasím, že jestli někam investovat větší peníze, tak nejlépe do tří core příruček.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.095660924911499 secREMOTE_IP: 3.136.18.48