Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
17.2.2015 14:57 - ShadoWWW
wlkeR: Vítej v klubu. :D Já mám v plánu ten článek přeložit. Bude vycházet jednou měsíčně, takže ideální frekvence.
17.2.2015 15:00 - ShadoWWW
Přidal jsem anketu na DMG.
17.2.2015 17:23 - Arten CZ
Když už jsme u těch dotazů - kouzlo Sleep - uspí protivníky v celkovém součtu HP od nejnižšího počtu. Háže se nějaký will save nebo tak něco, nebo protivníci od nejslabších odpadají automaticky? My když jsme hráli a warlock seslal sleep na skupinu koboldů, tak bylo zajímavé zjistit, kteří usnuli a kteří ne, tak jsme si házeli Will Save proti Spell Check DC. Koboldů bylo dost, takže šlo jen o to, kteří konkrétně usnou. Mezi postiženými byl i velitel, který měl víc HP, a kostky rozhodly, že i on usnul, protože několik koboldů odolalo a ještě nebyly vyplýtvány všechny uspané životy kouzla.
17.2.2015 17:27 - JanoS
Sleep nema save. Bere to postavy od nejnizsiho poctu HP (vcetne clenu druziny!). Kdyz maji rovno, tak ma prednost ten kdo je bliz mista kde kouzelnik kouzlo seslal.
17.2.2015 17:30 - ShadoWWW
Když se podíváš do popisu kouzla, tak zjistíš, že v 5e toto kouzlo upravili. Je to bez záchranného hodu a působí na všechny tvory, přičemž se začíná od tvora s nejnižším počtem aktuálních životů. Je to dvojsečná změna. Na jednu stranu odstranili záchranný hod, na druhou stranu ale změnili cíl z nepřátel na tvory, takže kouzlo může působit i na spojence sesilatele, nebo dokonce i samotného sesilatele!

EDIT: Vidím, že mě JanoS předběhl.
17.2.2015 18:00 - wlkeR
Nebo prostě můžeš bejt mrcha/hodnej a určit uspané koboldy jak se to hráčům (ne)hodí.
17.2.2015 19:13 - Babaj
o ano .. vzpominam, ze jsem jako Elfi kouzelnik rychle prispechajici na pomoc zbyle druzine z sarvatky na jinem miste chodby seslal na neblaze se vyvijejici stret kouzlo Usni.. v domeni ze zvratim prubeh a ono ejhle.. usnuli mi dva nasi bojovnici jako prvni... v te chvili bohuzel byly natolik rozsekani ze meli nejmin zivotu. a okolni goblini i s vudcem si pak na nas pekne pochutnali :-))
19.2.2015 21:54 - wlkeR
Za 2 týdny a něco bude další pokračování Acquisitions Incorporated live game. Wizardi nahodili loňskou hru, a já si říkám, že asi adoptuju Perkinsovo critical pravidlo, páč mi prostě přijde kritičtější než současná verze. Taky bych ho zvážil pro fumble na save, ale to už by možná byl overkill.
23.2.2015 10:36 - ShadoWWW
O víkendu jsem si zahrál 5e s dvěma kamarády, se kterými jsem kdysi jako kluk začínal hrát DrD. To ale není důležité; důležité je, že jsem vyzkoušel vychytávku, kterou jsem viděl na PAXu, kde Chris Perkins jako DM rozdával velké dvacetistěnky jako "inspiraci".

I u našeho hangoutového hraní zažíváme, že se pořád zapomíná na rozdávání bodů inspirace, a tak se tento herní mechanismus skoro nepoužívá. O víkendu jsem si jako DM vzal s sebou dvě velké dvacetistěneky (Koupil jsem je v Černém rytíři. Průměr jedné je 36 mm.) Když došlo na situaci, kdy mi přišlo vhodné udělit inspiraci, místo prostého udělení bodu inspirace jsem hráči předal velkou kostku. Kostky jsem rozdával nejen za osobnostní rysy, jak je uvedeno v pravidlech, ale pokaždé, když hráč vymyslel a zrealizoval nějakou netradiční awsome akci.

Předávání té kostky, i samotné házení tou obrovskou kostkou, bylo efektní. Výhodou je, že postava může mít najednou maximálně 1 bod inspirace, takže stačí mít jen tolik velkých kostek, co je hráčů. Když hráč hodil "inspirační" kostkou, tak ji utratil a předal mi ji zpět. Jednou hráči také využili předání si inspirační kostky, když tulák měl proběnout zapasťovanou chodbou. Samotné předání fyzické kostky a následný hod byl silný okamžik sezení. Také to, že jsem měl kostky před sebou, když zrovna hráči neměli kostky u sebe, mě upomínalo k větší ostražitosti na situace, kdy hráčům dát inspiraci.

Pokud hrajete tradičně u stolu, doporučuji nakoupit pár těch velkých kosek a zkusit to s nimi.

EDIT: Teď se dívám, že je mají i v Mephitu.
23.2.2015 14:53 - kin
Wlker: Perkinsovo critical pravidlo? (Dekuji za vysvětlení :)
23.2.2015 18:27 - wlkeR
Crit = max damage + ještě jednou všechny kostky. Je to trochu víc au než momentálně oficální "všechny kostky zdvojnásobit."
23.2.2015 20:51 - Gurney
ShadoWWW píše:
I u našeho hangoutového hraní zažíváme, že se pořád zapomíná na rozdávání bodů inspirace, a tak se tento herní mechanismus skoro nepoužívá.

Mám naprosto stejný problém s veškerýma mechnikama co říkaj "dej hráčům X když udělaj Y" a zavedení fyzických tokenů taky plánuju. Dávat přímo kostku je fakt elegatní řešení, bohužel ne u všech systému to funguje.
23.2.2015 21:00 - sirien
co jsou sakra body inspirace?
23.2.2015 21:14 - Gurney
Za roleplay (nebo v zásadě za cokoli co se v dané skupině považuje za žádoucí) dostaneš od GMa bod isnpirace, který pak můžeš spotřebovat při jakémkoli d20 hodu a brát ho jako bys měl výhodu (tj hážeš 2d20 a bereš lepší). Inspiraci buď máš nebo nemáš, nedá se střádat do zásoby.
23.2.2015 22:12 - Quentin
Není inspirace jen za hraní těch traitů, co si nahážeš u backgroundů?
23.2.2015 22:15 - ShadoWWW
Quentin: Ne.

pravidla píše:

PJ se může rozhodnout ti dát inspiraci z nejrůznějších
důvodů
. Obvykle ji PJ udělí, když hraješ podle svých
osobnostních rysů a podlehneš komplikacím plynoucím
z pouta či vady, nebo když nějak jinak přesvědčivě
ztvárníš svou postavu. PJ ti řekne, jak ve hře můžeš
dostat inspiraci.
Inspiraci buď máš, nebo nemáš – nemůžeš si přenášet
více „inspirací“ do příště.
23.2.2015 22:58 - wlkeR
Je fakt, že opravdický kostky ispirace jsou fajn. Asi budu používat ty z Encounters, co jsou trochu větší, jen do nich nesmím zamíchat svou oblíbenou :P

Aale to bysme nejdřív museli rozehrát 5E kampaň.
23.2.2015 23:37 - Quentin
Shadowww: Podle toho odstavce jsem nebyl zase tak daleko :)
24.2.2015 00:25 - ShadoWWW
Quentin: To jo. Nebyl. :)
24.2.2015 07:29 - Atterdag
Doporučení Forgotten Realms Campaign Settings

Ahoj, tak jsme ve dvou družinkách začali kampaň - start Ztracenými doly. Plánuju na Doly navázat Hoard of the Dragon Queen a přidat obtížnost soubojů. Chtěl bych se zeptat, jaký FR campaign settings book byste doporučili. Stáhl jsem si asi DnD 3.0... a vůbec nechápu ty čísla u popisů vlastností atd. Můžete mi poradit, jakou knihu hledat, aby byla co nejblíže pojetí páté edice, případně aby se kniha více věnovala Mečovému pobřeží? Díky
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10060596466064 secREMOTE_IP: 3.142.200.226