Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
15.4.2015 21:37 - Atterdag
Wlkere, díky. Sildar už se s ním nebaví (bere ho za spojence, ale přátelé nejsou). Garaella vyprovázela na poslední cestu to, co zbylo ze čtyř Rudocejchů před radnicí, a bude se i hodně zajímat o to, kdo zabil ty dva U Spícího obra. Sildar řekl předtím (když převzal vedení města od neschopného Vestičky) veřejně po zabití těch čtyř, že je třeba, aby dílo bylo dokonáno": To, co je zelený, ať je rudý (narážka na gobliny atd.) a to, co je rudý, ať je mrtvý". Hobit to bere tak, že plní rozkaz:)
15.4.2015 21:49 - ShadoWWW
Atterdag: Stejně jako sirien si myslím, že hráč má nenaplněná očekávání. 5e identifikuje 3 typy zábavy ve hře: průzkum, sociální interakce a boj. Skoro bych řekl, že tomu hráči chybí ve hře více bojových scén. Zkus občas dobrodružství doplnit náhodným bojovým střetnutím. Myslím, že by to mohlo zabrat.

Sirien: Jsem si toho vědom. Prve jsem ten článek jen rychle prolítl pohledem, aniž bych ho pořádně četl, a nabyl jsem mylný dojem. Tvoje interpretace je přesná.
15.4.2015 21:53 - Atterdag
Pánové, děkuju za radu - na konci už byli v Tresendarském panském domě a tam si zabojovali až až. S tím souvisí ještě jeden můj dotaz: nechali byste útočit hobita mezi nohama půlelfího paladina v chodbě široké jeden a půl metru? Dával jsem mu postih...
15.4.2015 22:09 - ShadoWWW
Atterdag: Klidně bych ho nechal útočit. Ale s nevýhodou k hodu na útok. (Což může být problém vzhledem k zákeřnému útoku, který vyžaduje výhodu.)

Kdyby hobit ještě zlobil, tak to může být tím, že mu nebojové části přijdou zdlouhavé. Tam pomáhají náhodná střetnutí, která nemusí být nijak komplexní. Stačí třeba hospodská rvačka nebo nějaká potyčka na ulici, do které se hobit zapojí, v lese třeba útok kance či medvěda. Nemusí bojovat ani celá družina. Klidně ať dojde k boji v situaci, kdy je hobit někde sám (například když se vrací uličkami města pozdě večer apod.). 5e je v tom velmi dobrá, že tyto krátké potyčky bývají velmi rychle vyřešené.

Co se týče samotné vraždy: Pokud hrajete s frakcemi, tak hobitova frakce (třeba jeho zlodějský cech) by mu měla dát jasně najevo, že je něco jako zlodějská čest a vymezit pravidla, koho je podle kodexu možné zabít a koho ne. Pokud chce hobit stoupat v žebříčku frakce, měl by se řídit kodexem. Víc o tom najdeš v dosavadním překladu DMG v části o frakcích. Také se můžeš domluvit s hráčem, nakolik mimo boj chce využívat své ideály/pouta/vady a zkusit ho zabavit dějovými prvky speciálně ušitými na ně. Hráč by měl taky jasně vědět, že zlé přesvědčení, které se váže k zabíjení civilizovaných ras, se nehodí k vašemu stylu hry.
15.4.2015 22:15 - sirien
Atterdag: pokud chceš komiksově dungeon-punkovou hru, pak asi možná i jo. Disadvantage to v 5e přinejhoršim jistí. Pokud chceš ve hře špetku smysluplnosti nebo uvěřitelnosti, tak ani omylem.

Popravdě, už samotná situace boje v pouze metr a půl široké chodbě by u mě v nějaké vážnější hře nejspíš vyvolala dotaz na to, jakými zbraněmi kdo bojuje a kdokoliv kdo by zahlásil jakékoliv dlouhé meče, dvoubřité sekyry a podobné by se odporoučel s nemilým postihem, protože jeden a půl metru neni při boji s většími zbraněmi dost místa pořádně ani pro jednoho bojovníka, natož aby se mu nějakej skrček ještě pletl pod nohy zatímco se snaží vměstnat do toho úzkého prostoru se svými bojovými manévry sám...
15.4.2015 23:10 - Atterdag
Jo, tím postihem jsem myslel nevýhodu. Díky za odpovědi:)
16.4.2015 07:10 - Arten CZ
2Atterdag - koboldi, co přepadávají obchodníky na cestách, zabíjet může, a zlodějskou organizaci, co terorizuje město a okrádá lidi přímo v ulicích, tu ne, protože to je vražda? Čím se liší "dobrý" vrah koboldů od "zlého" vraha Rudocejchů? Kdyby koboldi spali, tak by ti také vadilo, že je podřízl? A kdyby to nebyli koboldi, ale banditi, změnilo by se něco?
16.4.2015 08:49 - ShadoWWW
No, my jsme tam tenkrát skupinově pobili celou hospodu plnou Rudocejchů. Právě proto, že to jsou gauneři a taky že moje postava měla kvůli svému zázemí na ně docela spadeno. Bohužel jejich šéfovi, co se skrýval v tom jejich doupěti, se podařilo zdrhnout. :(
16.4.2015 15:14 - wlkeR
1948: Jak jsem říkal, je to hodně o kultuře. My normálně přejímáme naší, kde je inteligentní rasa jenom jedna, navíc vesměs s kulturou, co vraždu odsuzuje. Fantasy světy jsou úplně něco jiného.
16.4.2015 17:57 - Atterdag
Arten: jo, myslím, že je to rozdíl... něco jiného je vybít hospodu, která na tebe zaútočí, a jiného podříznout někoho, kdo se nemůže bránit... a ano, koboldy beru jinak než hráčské rasy. Pro mě je to vražda, protože se taková situace dá řešit jinak a výsledek bude také pacifikační... tedy třeba svázat, zavřít a podobně.
20.4.2015 22:51 - wlkeR
Excelový seznam magických předmětů z DMG, seřazený podle rarity. jako největší blbec jsem nejdřív rozpracoval ty s různou raritou a pak je smazal. Když mi došlo jakou kravinu dělám, Excel mě nepustil zpátky. Takže zatím jsou předměty s různou raritou na konci (značka X), časem možná předělám.
21.4.2015 09:56 - ShadoWWW
Včera vyšla zpráva o hospodaření Hasbra v prvním čtvrtletí 2015. Jako obvykle se tam nikde nezmiňuje D&D, protože pro Hasbro jde (a vždycky šlo) je o malou část položky Games. Co je ale unikátní, že u té příležitosti se o D&D zmínil CEO (generální ředitel) Hasbra Brian Goldner. A pozitivně.
21.4.2015 16:01 - Gurney
A jé, Hasbro zavětřilo peníze... hádám, že partě kravaťáků už šrotuje jak minimalizovat náklady (aneb když nevíš co dál, někoho vyhoď) a maximalizovat cílovou skupinu (a zisky) a vymáčknout z toho všeho pár úspěšných kvartálů, co je vynesou o kancl výš. A že každá nová edice začíná tak dobře, člověk by jim skoro věřil, že vydrží aspoň těch deset let...
21.4.2015 16:04 - Vojtěch
Vydrží... jen jí po pár letech přebere jiné nakladatelství :oD
21.4.2015 16:05 - sirien
Tak nějak mezi řádky čtu, že na OGL můžeme zapomenout...
21.4.2015 16:25 - ShadoWWW
Vojtěch píše:
Vydrží... jen jí po pár letech přebere jiné nakladatelství :oD

Nepřebere. Pro Hasbro má cenu zlata hlavně značka, ne hra. (Hru jim už v podstatě vzalo Paizo.) Stolní hru nechají klidně padnout a budou ždímat jen na značce. IMHO Vývojáři 5e měli docela štěstí (i když, jak se to vezme...), že po propadu 4e už bylo Hasbro připraveno D&D jako stolní hru zaříznout a dali jim na 5e více méně volou ruku s minimálním rozpočtem.

Už to tu padlo několikrát. 5e vydrží nejspíš dlouho, ale s minimálním (respektive stále se zmenšujícím) rozpočtem. Proto se snažili do core příruček napasovat co nejvíc (např. je tam nejvíc ras a povolání, co kdy v PHB1 bylo). Hlavní zamření a zdroj peněz bude licencování (což je vidět už teď u dobrodružství), ale ne stolní hry, ale hlavně počítačových her, filmů, seriálů apod. Značka má pro Hasbro zkrátka takovou cenu, že se jí nikdy nevzdají.

sirien píše:
Tak nějak mezi řádky čtu, že na OGL můžeme zapomenout...

Nejspíš pravda. "Případ Pathfinder" straší Hasbro i téměř po 7 letech. Spíš to vypadá, že budou licencovat na základě rámcových smluv. Co prosáklo z dosavadních partnerů, tak smlouvy nejsou exkluzivní, nejsou zpětně odvolatelné (jako GSL) a nabízí přístup ke všem D&D materiálům WotC i jejich smluvních partnerů (v rámci této aliance). Na druhou stranu nejsou tak volné jako OGL (je tam např. schválení kvality od WotC, než dojde k vydání apod.).

Říká se, že víc o licencování by měli zveřejnit na letošním GenConu.
21.4.2015 19:19 - Vojtěch
ShadoWWW: Bavili jsme se o edici, nikoli značce.
21.4.2015 20:01 - ShadoWWW
A jó!
28.4.2015 08:24 - ShadoWWW
A je tu PoA (viz záhlaví)!
28.4.2015 09:57 - Andy
Uaaaa. Odkedy oficiálne vyšla som ju zháňal a včera som to uz vzdal. Priptava s moze zacat.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.085200071334839 secREMOTE_IP: 3.15.197.123