Trochu offtopic k současné diskuzi:
Před časem jsem psal, že nevím, jak bude vypadat hra na vyšších úrovních. Teď se moje družina dostala na pátou úroveň a je to kupodivu pořád dost svižné, ačkoli oproti tempu na první úrovni je znát posun.
Co zůstalo zachováno (a proč je ta hra pro mě pořád zajímavá) je nevypočitatelnost soubojů a udržování napětí. Perfektní na tom je, že se do toho dost promítá konkrétní fikční situace, která může s deklarovaným CR silně pohnout oběma směry (čtyři goblini v noci jsou o dost horší než čtyři orci ve dne apod.), díky čemuž je skoro vždy nejisté, jak souboj dopadne, a tím pádem napínavé a zábavné. V předposledním sezení nám zemřela první postava a pro všechny to byl silný zážitek. (Poslední slova hráče před smrtí jeho postavy: "Třicet HP do mínusu se hodit nedá.")
Co se s vyšší úrovní změnilo, je délka konfliktu. Není to tak zlé, jak jsem se bál, ale přesto by mi asi víc vyhovoval menší nárůst HP. Teď už občas nastanou momenty, kdy mám pocit, že se "jen opižlává". Není to často, ale na prvních úrovních to nebylo vůbec, takže mě ten posun mrzí.
Jinak k debatě o rychlosti tvorby postavy, která tu proběhla před časem: Když tu Quentin psal, že tvorba postav v 5e je pomalá, tak se mi to nezdálo, protože mi připadala dost jednoduchá, ale teď jsem dělal naráz sedm postav (kvůli GameConu) a zabralo mi to spíš dny než hodiny. Fakt mě to překvapilo. Na druhou stranu má člověk možnost začít Starter Setem, kde je všechno pohodlně připravené.