Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
26.8.2015 10:10 - ShadoWWW
Jinak při seslání určení se suroviny nespotřebují (takže ti tu perlu stačí koupit jen jednou). Ale jinak ano, to kouzlo má na kouzelný předmět stejný účinek, jako hodina zkoumání kouzelného předmětu, akorát to máš hned (za minutu) a navíc můžeš zkoumat efekty na tvorovi, kterého se dotýkáš.

Napadá mě, že výhoda je i u vnímajících předmětů, kde během krátkého odpočinku nezjistíš všechny vlastnosti, ale kouzlem určení ano.

Pak je v DMG ještě volitelné pravidlo, že vlastnosti kouzelných předmětů lze určovat jen pomocí kouzla určení.
26.8.2015 10:26 - Babaj
no vzhledem k tomu ze kouzelne prčedmety ani nepotkavame :_))) tak je to vlastne si aji jedno :_)))))
26.8.2015 10:28 - Babaj
zato potkavame kouzelne elfi "panny" co uhranou pouhym pohledem na ni laskou :-)))) tomu rikam vrchol Kletby :_)))
26.8.2015 10:47 - Anduriel
Kouzlo Identified má tu výhodu, že ho můžeš seslat jako rituál bez použití spell slotu a za hodinu tak určíš klidně 6 předmětů místo jednoho (pokud je DM tak milostivý že vás zahrnuje takovým množstvím :) )

Jinak já ho používám na určení vlastností mocnějších předmětů (artefaktů), na které prosté zkoumání předmětu nestačí.
26.8.2015 10:52 - Arten CZ
Mě se prokleté předměty na principu - máš postih a nesmíš ho zahodit - nikdy nelíbily. Jen to štve hráče a hře to nijak neprospívá. Dobře udělaný prokletý předmět je takový, kdy se hráč musí rozhodovat, že i přes jeho nevýhodu ho bude používat a bude se s následky muset utkat, nikoli takový, kdy mu pravidla řeknou, že ten předmět je k ničemu, ale tvá postava ho musí mít a basta.

Takže meč -1, který nejde zahodit, je z mého pohledu pitomost a v dobré hře nemá co dělat. Zato meč, který ti propůjčuje slávu a bohatství, ale při každém zásahu je riziko, že ti ukradne duši, to je prokletý předmět, který dává hře jiný náboj. A v tu chvíli není třeba řešit, čím se kletba odhalí - naopak, znalost oné "kletby" dělá hru zajímavou.
26.8.2015 11:30 - ShadoWWW
V tomto ohledu to v 5e není tak zlé. Každý prokletý předmět má i prospěšné vlastnosti. Takže se to dá hrát i bez pravidlového příkazu.
26.8.2015 14:42 - wlkeR
Já (DM): Když jste se vrátili z té záhadné jeskyně, objevila jsi v báglu dračí zub dlouhý jako tvý předloktí. Po zběžném ohledání zjišťuješ, že má vlastnosti jako Pearl of Power, tzn. si pomocí něj můžeš obnovit pozici kouzla až 3. úrovně.
Kouzelnice: Hm, teď to nějak utajit před družinou.
Já: Proč?
Kouzelnice: Oni by mi řekli, že je to ošklivý a mam to zahodit.

JE to ošklivý. Ale aspoň se potká se svojí starou postavou jejíž duši sežral ten samý drakolich. Oh well XD

Co se prokletých věcí týče, benefit + drobný, nemechanický postih mi přijde nejlepší. A úplně ultimate je prostě vyrobit předměty hráčům na míru, samozřejmě ;)
26.8.2015 14:56 - Vojtěch
Předměty jen s minusem do hry patří taky. Je to přenosná past. Holt na mě nehodí to oslabení jako kouzlo, ale jako předmět. Na druhou stranu se s nimi nechají trollit i nepřátelé, například sugescí lákat na sebrání škrtícího náramku, nebo jen nezahoditelného meče namíto nějakého strašlivého rozparovadla je fajn ;)
26.8.2015 15:36 - ShadoWWW
Jeremy Crawford potvrdil, že kletbu na kouzelných předmětech lze odhalit kouzlem určení (identify) jen u těch předmětů, které vysloveně uvádí ve svém popisu.

Toto se hodně měnilo během playtestu a IMHO ještě v době vyjití Starter Setu sami nevěděli, jak to nakonec do DMG napíšou. Jsem si téměř jistý, že jsem někde na Twitteru v té době četl tweet od Mearlse, který to popisovat tak, jak o tom psal Babaj.
28.8.2015 06:56 - ShadoWWW
Ukázky z Out of the Abyss na Forbesu.
29.8.2015 07:18 - fundy
Teaser k Rage of Demons:
Youtube
29.8.2015 09:17 - Alwaern
Hm, že bych to adaptoval celé do lokální Pathfinder kampaně? Trailer je jinak výborný, díky za něj.
29.8.2015 09:40 - ShadoWWW
Dost dobrý! Dnes vyšla i ukázka úprav zázemí pro toto tažení (dá se rozkliknout):

29.8.2015 09:43 - ShadoWWW
A i statistika významného démona, co se ve Vzteku démonů objeví. Protože jde o spoiler, případným hráčům nedoporučuji klikat, aby se neochudili o část zábavy. GMům/DMům/PJům to naopak doporučuji, aby věděli, za co budou hrát. :-D

Ukázka 1
Ukázka 2
30.8.2015 14:39 - ShadoWWW
Záznam z letošní hry Acquisitions Inc. na PAX Prime.
1.9.2015 08:23 - ShadoWWW
Zajímavost: Na konci youtube videa z Rage of Deamons se ke konci objeví nápis "Dare to Descent" (Odvaha sestoupit). Ono "Dare" je napsáno velmi podobným fontem jako název jisté protidrogové organizace.
3.9.2015 21:42 - wlkeR
Encounters verze Out of the Abyss je online!
10.9.2015 14:35 - ShadoWWW
Nástřel (první beta) dalšího pojetí hraničáře. Je to jen 5 úrovní.

Musím říct, že ten předchozí beta-typ hraničáře bez magie se mi líbil víc. Asi nejrozporuplnější pocity mám z jeho Kostek životů, které má 2k6 na 1. úrovni + 2k6 na každé další úrovni.

Vím, že to navazuje na tradici hraničáře z 1. edice, který to tak měl, ale...

Mike Mearls navíc dodal, že Kostky životů lze utrácet zvlášť, jako obvykle. Hraničář si tedy neobnoví 2k6 + opr. Odl životů, ale může si obnovit 1k6 + opr. Odl + 1k6 + opr. Odl, což je ultimátní.

Chtěl bych ho vidět v akci, protože papír a skutečnost vypadají někdy dost odlišně.

Když jsme u té tradice... dočkáme se i kouzelníka s 1k4 životy? :-)
10.9.2015 18:16 - Aegnor
Tyhle nástřely ukazují nové classy, které připravují?
10.9.2015 19:13 - ShadoWWW
jj, jednou za měsíc vyjde tento playtestový materiál, kde ukazují část toho, co se připravuje pod pokličkou. Má to pro ně dvě výhody.

1) Reklama: vždycky se o tom horlivě diskutuje. :)

2) Zpětná vazba: o měsíc později vyjde formulář, kde lidé mohou vyplńovat, co se jim na konceptu líbí/nelíbí. Jistě, většina lidí, co odpovídají, odpovídají jen na základě přečtení. Na základě zkušeností z hraní odpovídá jen malá část lidí. Hrát neodladěnou postavu, která se časem jistě změní a navíc máš k dispozici jen určitou výseč (teď 5 úrovní) baví jen málokoho. Rozených playtesterů je málo. Ale o to důležitější jsou. :)

Nějaká výsledná forma se objeví v nějakém budoucím produktu.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10789203643799 secREMOTE_IP: 18.188.252.23