Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
21.9.2016 15:37 - LokiB
Dungo: copak vychází u nás ... ale co vychází obecně. když kouknu třeba na DriveThruRPG nebo na Kickstarter ...

ShadoWWW: to bych si nekoupil skoro nikdy nic. lepší je to koupit a pak přemýšlet, kdy se to bude hrát. nebo aspoň do sbírky :)
21.9.2016 20:36 - Dungo
No právě, že moje skupinka se akorát dostala do 3 části fendelinů, zabila draka :/ a pomalu rozmýšlím co dál :) A SKT vypadá fakt dobře :) jen se trochu bojím té angličtiny, sice se mi pomalu zlepšuje, ale nevím jeslti to bude stačit :D
22.9.2016 11:06 - Mildar
hehe. Moje skupina toho draka furt chce zabit. Uz se blizi k lvlu 7 a je zamotana v necem co tu nemohu prozradit v neverwinteru. Ale ten drak jim pekne leze krkem.
22.9.2016 18:28 - Dungo
No jako nevím jestli sem někde neudělal zásadní botu, ale moje skupina 5 postav na 3 urovni (kleric light domain, kouzelník, bojovník, ranger a rogue) mi toho draka sundali ve 2 kolech, co sem asi zadřel bylo, že sem jim dovolil skupinový hod na nenápadnost, ve kterém uspěli, takže draka překvapili, ranger hodil 20tku takže dal drakovi přes 30 dmg první ranou, bojovník drakovi přitnul přes 2h utok sekerou a k tomu akční vlnu, klerik naházel požehnání, takže přehodit drakových 18 AC nebyl problém, rogue měl zákeřný utok a v druhém kole hodil dokonce 20tku na utok :D plus měli 2 postavy inspiraci :) jediný kdo nic neudělal byla kouzelnice, která prostě nepřehodila AC draka :D jediné na co se drak zmohl bylo zabít druida (příběhově to byl děda jedné z postav a chtěl sem si draka schovat na její přiběhovou čast ) ale ani nestihl utéct a bylo po něm :D
22.9.2016 21:39 - sirien
Tys. Nechal. Pět. Low. Level. Týpků. Zabít. Draka.
22.9.2016 21:42 - Dungo
Ano nechal :) proč ne? Ta část, kde je drak je pro 3+ lvl, což byli, a proč bych je nenechal zabít draka, když to zvládli?
22.9.2016 21:52 - Aegnor
Mně teda ani nevadí, že jsi nechal low lvl týpky zabít draka, ale že jim to prošlo tak levno. Na téhle úrovn by měli být všichni skoro mrtví.
22.9.2016 21:59 - Dungo
No já sem to taky čekal, že jim zavaří, ale on byl mrtvý dřív než se dostal na řadu. Takže sem zabil druida a pokusil se útéct, což draček nezvládl ;) jasně mohl bych ho nechat utéct, když postavy neví kolik má životů, ale ty natěšené pohledy očekávájící co se bude dělat po každém zranění co dostal a ten jásot, když padl mi za tuhle chybu stálo ;) A taky se stále učím, tohle bylo 4 sezení co sem vedl, takže se stále učím :)
22.9.2016 22:19 - Merlin
Drak má být epická nestvůra....tahle devalvace draků je :píííp:
22.9.2016 22:20 - efram
není přednější, že se bavili ?
22.9.2016 22:30 - Dungo
Tak já myslim že epická nestvůra je cokoliv 20+ nebezpečnost, aspoň pro mě. A né každý drak je dostatečné moudrý a silný, aby přežil. Jinak by jich bylo jako hub po dešti, ber to tak :D
22.9.2016 22:36 - Merlin
efram píše:
není přednější, že se bavili ?


jen můj názor...nijak nezpochybňující cizí zábavu
22.9.2016 22:38 - sirien
Někdy budu muset uspořádat sérii seminářů pro nové DMy. Rámcovou osnovu bych viděl zhruba takhle:

- 1: Je zlo nahraditelné? Úvodní úvahy o podstatě DMství.
- 2: Může to být ještě horší? Základní techniky DMování.
- 3: Jsou hráčské postavy smrtelné? Moderovaná diskuse o přínosu smrti ve hře.
- 4: Musí hra skončit? Workshop úvah o konci příběhu, rozbor antické tragédie.
- 5: Je vítězství nutné? Krátká rekapitulace, prezentace přínosů TPK
- 6: Lze se děsit před prvním hodem kostky? Obecný úvod do předesílání.
- 7: Děsivější písmeno než D? Praktické techniky hraní démonů, draků a ďáblů.
- 8: Je DM člověkem? Workshop základů emočního odstupu a duševní hygieny.
23.9.2016 07:59 - Tarfill
Tak pokud to nebyl nějakej prastarej mocnej drak a byl to jenom mladý dračí jinoch, tak to měli hold štěstí a jako pohromu bych to neviděl. Spíš bych si pak (kdybych se nedržel předepsaného dobrodružství) na družině smlsnul tím, že by po nich šel naštvanej dračí táta / máma, která by jim to zadarmo už nedala... ;-)

Btw: Siriene, jestli nějakou takovouhle přednášku uděláš, přišel bych, i když už se nepovažuju za začátečníka. Člověk se učí pořád...
23.9.2016 08:39 - Dungo
Tarfill: Tyo vidíš to mě nenapadlo, já měl v plánu do toho pak nějak zakomponovat ty dračí kultisty co jsou v hromostromu taky ;) hmmm takový útěk hlavního kultisty žalobníčka dračí mamince by nemuselo být špatné :) díky za tip :)
23.9.2016 09:11 - Merlin
Mamka

23.9.2016 09:39 - Dungo
Hehe :D docela výstižné :D skončili jsme přesně po pádu draka, tak otázka co se bude dít dál :D
23.9.2016 13:22 - ShadoWWW
Přidal jsem vy víte kam české fonty, co jsem použil v překladech D&D 5e. (Mohly by se někomu hodit.)
23.9.2016 13:43 - LokiB
A jakej to byl drak? wyrmling, nebo spíš podle AC young dragon?
tak jako, trochu holt mají postavy za sebou ten zážitek. z toho bych vědu nedělal.

sirien: někdy je od flawless victory k TPK jen 2 hody kostkou ... c'est la vie
Dávám taky přednost tomu, když se nevystřílí všechen zajímavý prach na začátku kampaně, protože gradace má něco do sebe. Vzhledem k tomu, že DnD rozlišuje poměrně hodně odlišné levely draků, kdy ta nejmenší mláďátka z MM utlučou i vesničané čepicema (38 hp, AC 17, Challange 2!), to není žádná tragédie.

Opačný přístup, který mělo DrD/DrD+ a spol, že jako na prvních úrovních řešíš vesnické problémy se ztracenou kozou a uschlými slunečnicemi, za což může .... asi zlý alchymista na 5. úrovni, který tam vylejvá odpady ze svých lektvarů a kozu unesl, aby z ní o úplňku dojil mlíko ... to je fajn, když hraješ 3x týdně a odsejpá to.
Když máš vidinu, že odehraješ 3 sezení za rok, takže když půjde všechno dobře, potkáš možná draka v roce 2020 ... to ne každého potěší :/
23.9.2016 13:56 - Aegnor
LokiB píše:
A jakej to byl drak? wyrmling, nebo spíš podle AC young dragon?

Pokud jsem pochopil správně, že hrají Lost mine of Phandelver, tak je to young dragon, nebezpečnost 8.

LokiB píše:
sirien: někdy je od flawless victory k TPK jen 2 hody kostkou

Upřímně, o tomhle dosti pochybuju... zrovna u DnD.

Dungo: Teď si nejsem úplně jistý, ale pokud to chápu správně, tak se drak dostal na tah (jelikož byl schopný zabít druida). Proč neodletěl?
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10999703407288 secREMOTE_IP: 3.145.12.242