Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
23.9.2016 14:08 - LokiB
Aegnor: tak zrovna (zejména v dřívějších edicích) třeba když jede první kouzleník a dává Hold Monster (příšera se ubránila), po něm jede příšera a dává ... :)
třeba Charm person na hlavního bijce družiny (bijec neuspěl)... ten je následně na řadě.
jasně, bojuje se pak dál ... ale tyhle dva hody zcela zásadně mění výsledek celé bitky ... kdyby to bylo opačně: první jede příšera a neuspěje s Charmem a pak jede kouzleník a uspěje s Hold monster ... tak není často o čem
23.9.2016 14:13 - Aegnor
Jo takhle. Ok, tenhle pohled mě nenapadl. Uznávám, že to občas může být otázka dvou hodů.
23.9.2016 14:30 - Dungo
Aegnor: Proč? protože sem příběhově potřeboval zabít druida drakem, což udělal a pak se hýbal pryč, dostal se mimo dosah většiny postav, krom hraničáře, a ten měl iniciativu po něm a dorazil ho. Odletět nemohl páč byl uvnitř věže, kde předpokládám nemohl letět, musel vylézt na vrchol věže a odtamtuď uletět ;)
23.9.2016 14:31 - sirien
Mohl probourat stěnu věže, vyskočit pryč a nechat postavy ať se radši starají o věž co se jim hroutí na hlavu než o něj :)
23.9.2016 14:32 - Dungo
No mě se přesně něco takového jak píše LokiB stalo s Jarnem, postavy ho překvapily tajným vchodem do jeho místnosti, kde první jela kouzelnice a seslala na Jarna kouzlo Spánek, čímž ho uspala a bylo po boji ;)
23.9.2016 14:34 - Dungo
Sirien: Chápu. V tu chvili mě něco takového nenapadlo, to samé sem jim tam mohl poslat ty kultisty atd :) Příště už budu vědět, že hody kostkou dost ovlivňují hru i s o dost silnějším nepřítelem :) Dík za přípomínky (platí pro všechny píšící)
23.9.2016 14:37 - Vojtěch
Dungo: A právě proto je záporák většinou zlotřilý elf!
23.9.2016 14:58 - Dungo
Vojtěch: No bohužel Jarno není elf, ale human ne?
23.9.2016 15:04 - Vojtěch
To je právě ten nepoučený, který nenechal práci záporáka profíkům ;)
23.9.2016 15:05 - Aegnor
Zas u Jarna je to docela v pořádku, tam si to odpracovali jinde (najít tajnou chodbu, neupozornit na sebe apod).
23.9.2016 15:08 - LokiB
Inu, jestli museli postavy projevit dost vynalézavosti, umu a schopností, aby ten tajný vchod našli, otevřeli a nepozorovaně jím prošli ... je jejich odměna vcelku zasloužená. konecknců lítý boj není jedinou zábavou hráčů či postav

Edit: safra, Aegnor mě předběhl :/
23.9.2016 15:14 - Dungo
Vojtěch píše:
To je právě ten nepoučený, který nenechal práci záporáka profíkům ;)


No taky pak za to že strkal nos do práce profíkům pak dostal v lochu od Zimohrada pěkně přes držku :D

Aegnor píše:
Zas u Jarna je to docela v pořádku, tam si to odpracovali jinde (najít tajnou chodbu, neupozornit na sebe apod).


Jasně to chápu, taky proto sem jim v tom nezabránil. A jakou měla kouzelnice radost z nové hole :)

LokiB píše:
Inu, jestli museli postavy projevit dost vynalézavosti, umu a schopností, aby ten tajný vchod našli, otevřeli a nepozorovaně jím prošli ... je jejich odměna vcelku zasloužená. konecknců lítý boj není jedinou zábavou hráčů či postav


o tom žádná :)
29.9.2016 08:36 - ShadoWWW
Proslýchá se, že další příběhová linie, co má vyjít na začátku příštího roku, bude jeden velký dungeon crawl (tzv. megadungeon) odehrávající se poblíž města Waterdeep (Hlubina) v hlubinách Undermountain (Podhůří).
29.9.2016 08:48 - LokiB
ShadoWWW: co by mohlo být více Old School :) Návrat do Undermountain by byl pro mě trochu překvapením, přeci jen tenhle typ trochu vyšel z módy. Bylo by zajímavé vidět, jak by se s tím popasovali.
A jestli nebudou ozivovat Halastera.
29.9.2016 09:01 - Vojtěch
Mno, zas tak z módy nevyšel. Jen se dává většinou nějak do souvislosti. Paizo mívá nějaký ten megadungeon skoro v každém adventure path, DCC a jiné old school jedou dál, nedávno vyšel Maze of the Blue Medusa.

P.S. Halaster nikdy doopravdy neumře ;)
29.9.2016 09:11 - Xyel
Vojtěch píše:
Paizo mívá nějaký ten megadungeon skoro v každém adventure path, DCC a jiné old school jedou dál, nedávno vyšel Maze of the Blue Medusa.

Můžeš prosím doporučit něco konkrétního?:) Já mám totiž dlouhodobý problém, že bez problémů DMuji open world, příběh a NPCčka... ale pak bych občas potřeboval nějaký ten dungeon a vidím, jak strašně mi jejich tvorba nejde... buď je to nemožně obtížné nebo suché nebo mi tam omylem zbude nějaký hrozný bullshit, který si při tvorbě neuvědomím.
29.9.2016 09:21 - LokiB
Vojtěch: nesledoval jsem všechny Paizo produkty k PF (tedy hlavně Adventure Path věci), přesto mi přišlo, že v těch, co jsem viděl, se to megadungeony nehemžilo. Pamatuju si že jeden měl být v Shattered Star.

A teď jsem koukal, že mají třeba: The Emerald Spire Superdungeon
ok, něco na trhu bude ... přesto mi přijde, že ten styl trochu z módy vyšel. mohu se však mýlit
29.9.2016 09:33 - ShadoWWW
Myslím, že se to spíš přesunulo. Hlavně k DCC. Pokud vím, tak jejich časopis Crawl! je snad jediný RPG časopis, co se pořád vydává.
29.9.2016 10:05 - Vojtěch
Xyel: co konkrétně sháníš? Nějaké tématické vymezení? Pro nějaký lvl?

LokiB: Spíš mi přijde, že se nějak pochopilo, že nejde dělat jen megadungeony a využívají se jako taková třešnička na dortu tam, kde dávají trochu smysl. Jako třeba Runeforge v Rise of the Runelords, nebo jako samostatný modul. Tomb of the Iron Medusa třeba. Old School renezance je pak kapitola sama pro sebe.
29.9.2016 10:23 - Xyel
Vojtěch píše:
Xyel: co konkrétně sháníš? Nějaké tématické vymezení? Pro nějaký lvl?

Hm... dungeon s minimem logických děr (alespoň těch zjevných). Lvl něco mezi 4 - 11 - potvory si doupravím/čísla pastí přeškáluji... téma je mi asi jedno, přetočím si cokoliv. Obecně potřebuji k dungeonu layout (který dává smysl!) a nějak tématicky konzistentní osazenstvo se smysluplným umístěním pastí/překážek (tedy žádná nášlapná past v chodbě mezi kuchyní a jídelnou).
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10146307945251 secREMOTE_IP: 3.15.221.67