Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
8.11.2016 11:27 - Vojtěch
Tam bych viděl takový ten rozdíl sepětí s místem a předky. Ancestor Guardian je takový ten indián z románů Karla Maye, v Realmsech to bude jeden z aspirantů na Uthgard barbary. Zealot je přímo vázaný na božstva. Takový ten vyjící derviš z šestákových románů, případně někdo vyhrávající teologické debaty ubitím oponenta knihou obsahující argumenty. Typicky takoví ti fanatičtí rváči čekající na mávnutí kněze aby zmasakrovali opozici.

Ancestral Guardiana bych viděl někde v kampani na ochranu území proti cizákům, zatímco Zealota někde na questu za zvětšní slávy boží.
8.11.2016 12:55 - Tarfill
ShadoWWW píše:
ale moc se to nevyplatí.

OK, díky za info ;-)
8.11.2016 23:48 - Lurker
Trochu jsem doufal, že by to mohli udržet ne-moc magický a přijít s něčím pro nekouzelnický postavy. Ale šaman, divnej týpek s aurama a kvazi-paladin mě dost zklamali, teda.

Teda, uznávám že Ancestral Guardian a Zélot se mi líběj z RP hlediska jako nápady. Ale asi bych si tuhle omáčku dal radši k bojovníkovi ať ta postava zůstane bez magie.
9.11.2016 01:57 - Vojtěch
Tak zrovna všelijaké archetypy byly už v Core o tom, jak zajistit překryvy povolání a víceméně umožnit multiclass v jenom povolání. V tomhle spíš drží stopu.
9.11.2016 21:23 - shari
ShadoWWW píše:
UA: nové cesty barbara.

Ten Storm Herald se mi hodně líbí.
Představa mojí trpaslice, jak se vrhne do chumlu nepřátel a kolem ní lítají blesky, je naprosto boží! <3
10.11.2016 06:58 - Babaj
ty litaji i tak :-)))) blesk koncetiny prave paze.. blesk slepeho streva.. a obcas to bleskne hlavou :-))
13.11.2016 20:37 - ShadoWWW
Na /tg/ někdo uhodl link na zítřejší UA: bardské koleje.
14.11.2016 08:44 - ShadoWWW
Poslouchal jsem přednášku WotC na Gamehole Conu. Byli tam Mike Mearls, Jeremy Crawford, a Chris Perkins.

Nejvíc mě zaujalo, když říkali, že nikdo z nich ve svých domácích hrách nehraje na ZK. Mike říkal, že i když je sbírání zkušeností historicky spjaté s DnD od začátku, systémově to není prvek, který by nešlo snadno odstranit. Vím, že v průběhu playtestu 5E zvažovali zrušit systém zkušeností a nechat přestupování na nové úrovně jen na milnících, ale nakonec tam dali oba systémy. Mike na Gamehole Conu říkal, že se na to do budoucna v dotaznících ještě zaměří, kolik % hráčů hraje na sbírání bodů zkušeností. Říkal, že systém zkušeností měl na začátku smysl, když Gygax nehrál své hry se stabilním týmem, ale s 8-12 lidmi, kteří chodili na hru podle libosti, a hráči, kteří chodili pravidelně, chtěli být nějak odměňováni vůči nepravidelným hráčům. Dnes ale DnD hrají menší, stabilní skupiny a u domácích her systém zkušeností zpravidla jde proti příběhovosti. Říkal, že v nějaké další verzi DnD by mohl být systém zkušeností zcela odstraněn. Jeremy Crawford dokonce říkal, že kdyby měl hrát s nějakou skupinou, co si vede pečlivý přehled o bodech zkušeností, nejspíš by přešel do jiné skupiny, kde se na ně nehledí.

Taky v přednášce říkali, že v 5. edici jim jde hlavně o DnD lore a snaží se ji tvořit jako puzzle. DnD lore v PHB+DMG+MM jsou jen náznaky. V následujících deseti letech budou vycházet produkty, které budou na těch náznacích stavět. Říkali: "Nemůžeme vám říci, jaké produkty chystáme, ale když si pečlivě přečtete PHB+DMG+MM, vše je v nich zakódováno." U stolu se dnes může sejít 12-letý hráč, 22-letý hráč, 32-letý hráč, 42-letý hráč, 52-letý hráč a 62-letý hráč - to všechno jsou generace DnD hráčů. A Wizardi chtějí, aby když se řekne Tiamat, Strahd nebo Mordenkainen, všichni věděli, o co jde. Nechtějí vydávat "Complete books" ani Campaign Setting booky, nebo "Power Source booky", kde ze stovek schopností si hráč najde několik nejlepších a zbytek zahodí. Chtějí vydávat produkty, které lidé využijí naplno a každý z těch produktů bude další dílek do skládačky DnD lore. Něco jako současné příběhové linie dobrodružství. Taky říkali, že jim vyhovuje současné tempo vydávání.

Mike se také zmínil, že bitevní systém, který zveřejnil poprvé před dvěma lety ve svém článku a později minulý rok v UA, doznal značných změn a jeho aktualizovaná verze vyjde brzy v rámci UA. Rozhodli se opustit myšlenku velkých, strategických bitev ve stylu figurkových her a zaměřit se víc na úlohu hrdinů v bitvě. Předobrazem byla prý scéna, kdy skřeti v Pánovi prstenů útočí na bránu Helmova žlebu a Aragorn a Gimli mezi ně skočí a pokoušejí se armádu odrazit.
14.11.2016 08:58 - LokiB
Tak s těmi zkušenostmi to vidím obdobně už dlouho. Ten mechanismus odměňování jsme zrušili už v podstatě na začátku DrD.
U těch příštích 10 let vydávání lore DnD ... tak musím říc, že jsem zvědav. jestli se jim ten koncept zadaří naplnit, budu rád
14.11.2016 10:16 - Merlin
XP jsou pro mne jen orientační, abych věděl, kdy skupina je dost zralá na další přestup
14.11.2016 13:41 - wlkeR
Hm, narazil jsem při překladu na jednu drobnou nepříjemnost zvanou Ctrl+C, ale hodím to sem, protože je to spíš flavorově-mechanické. Prvních 5 misí DDAL04 je podle tarotů, který jsem ale nenašel ani v reálu, ani ve Strahdovi. Jsou to:

Hvězdy
Tento tarot představuje osobní moc, manipulaci, kouzelná povolání, vědu, zneužití moci, hlad a oheň.

Mince
Tento tarot představuje hamižnost, touhu, sobeckost, posedlost, bohatství, chudobu, velorysost, kupce, tulácká povolání, nenápadnost, převleky a vzduch.

Meče
Tento tarot představuje agresi, násilí, bojová povolání, vládu, vůdce, sadismus, bezohlednost a zemi.

Mlhy
Tento tarot reprezentuje záhadno, nečekané události, překvapivou budoucnost a nevyzpytatelné cesty.

Tarot "Znaky" někdo vyplnil textem zkopírovaným z "Mečů." Nějaké nápady, jak ho předělat, aby hezky zapadal mezi ostatní?
14.11.2016 13:56 - LokiB
wlkeR: omlouvám se, nerozumím tady přesně tvojí otázce, co myslíš tím, že ho někdo vyplnil textem z Mečů. Nějaký příkald?
Viděl jsem konverzi mezi tarotem a tarokk kartam 5Ei: zde http://www.enworld.org/forum/showthread.php?481320-Ravenloft-Tarot-to-Tarokka-Deck-conversion

jestli to v něčem pomůže
14.11.2016 13:59 - Aegnor
LokiB píše:
wlkeR: omlouvám se, nerozumím tady přesně tvojí otázce, co myslíš tím, že ho někdo vyplnil textem z Mečů. Nějaký příkald?

Mám pocit, že wlkeR mluví tomto (karty.zip) překladu tarotů.
14.11.2016 15:26 - LokiB
Aegnor: sorry, ani tak se nějak nechytám, asi mi to při práci nemyslí :(
Tarokky ravenloftu znám, jen prostě mi nesecvakává význam věty:
Tarot "Znaky" někdo vyplnil textem zkopírovaným z "Mečů."
a tvůj odkaz mi to neosvětlil, tam to vyplnění z mečů nevidím. no nic, nechám povolanějším


BTW: neměla by se ta karta Krkavec jmenovat spíš Jestřeb? ;)
14.11.2016 19:49 - wlkeR
Ok, jinak: v původním textu je prostě:
Píše:
Znaky
Tento tarot představuje agresi, násilí, bojová povolání, vládu, vůdce, sadismus, bezohlednost a zemi.



... tzn. stejný text jako Meče. Nenašel jsem nic, čím bych ten text mohl nahradit, tak se ptám tady, jestli se tu třeba nenajde zrnko geniality.
14.11.2016 20:44 - LokiB
wlkeR: aha. já měl překlad těch odstavců ze strany 243 hlavní knihy, kde jsme chtěli používat tarokky v úplně jiném settingu. Tam jsme si to přeložili jako:

ZNAKY
Tato barva symblizuje víru, spiritualitu a vnitřní sílu.
Je to barva kněží a těch, kteří zasvětili svůj život službě bohu, vyšší moci či myšlence.
Na straně dobra ZNAKY představují vůli a odhodlání. Na straně zla pak slabost charakteru, pochyby a zradu vlastních ideálů a přesvědčení.
Zobrazuje též zdraví i uzdravení, stejně jako nemoc a strádání.
14.11.2016 20:49 - wlkeR
Díky! Já to zas nijak extrémně nehledal, nechci se v tom hlavnim dobrodružství moc rejpat, páč v něm zrovna hraju. >///>
15.11.2016 08:23 - Tarfill
Ještě k těm zkušenostem,
rozhodně s autorama souhlasim, počítání stovek expů jsem jako GM zrušil už dávno u českého DrD, podle mě je to zbytečná blbost.

V poslední době sice nehraju dlouhodobou kampaň, ale když už k tomu došlo, používal jsem systém udělování zkušeností z pravidel DrD+. To jediné z nich mi totiž přišlo použitelné...
15.11.2016 08:28 - efram
Mne system zkušenosti vyhovuje. Je zřejmé za co a jak jsou hráči odměňováni. U těch mladších hráčů je to dobrý styl motivace. Vynechání zkušenosti je spíše pro stabilní družiny s vyšším věkovým průměrem.
15.11.2016 08:50 - Tarfill
efram píše:
U těch mladších hráčů je to dobrý styl motivace.

Když to vezmu do důsledku a podle mého hlediska, mladším hráčům nejde vyloženě o zkušenosti, ale spíše o materiální věci - hodně peněz, lepší zbroj, lepší meč, skvělej luk, nové kouzlo apod. Zkušenosti jsou vlastně jen prostředkem k těmto věcem. Když jsem já byl malej, chtěl jsem sbírat zkušenosti jen proto, abych si právě tyto věci mohl pořídit.

Pokud se tedy systém udělování zkušeností zjednodušší (viz DrD+) nebo úplně vynechá a dobře nahradí, nemuselo by to dělat problémy...
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10645723342896 secREMOTE_IP: 3.19.27.178