Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
25.11.2016 16:07 - Aegnor
LokiB píše:
existuje ... že se 4 hráči budou dalšího hodinu domlouvat/dohadovat, jak podle nich ta scéna vypadá, když si ji každý představuje jinak :(

Mně přijde, že to vnímáš hrozně pesimisticky. Já fakt nevěřím tomu, že by se hráči hodinu domlouvali na tom, jak vypadá prostředí jedné scény.
28.11.2016 20:48 - ShadoWWW
Playtest nového druida. (Nové druidské kruhy a nový typ zvířecí proměny.)

Ke klerikovi z minulého týdne se můžete vyjádřit v anketě.
30.11.2016 10:31 - ShadoWWW
Chris Perkins tweetnul, že včera dokončil práci na další příběhové linii (ta, co přijde na jaře po Obrech). V průběhu tvorby ji konzultovali i s Pendletonem Wardem (nejspíš kvůli nové sérii Adventure Time). Spekuluje se, že to bude něco o Vílí divočině, nebbo Spelljammer. Ale jsou to jen spekulace fanoušků.
30.11.2016 12:04 - LokiB
A já bych chtěl nějaký pěkný low-fantasy linie :(
30.11.2016 13:28 - ShadoWWW
LokiB: Tak to potom doporučuji tuto sérii.

Nulté dobrodružství této řady - The Rising Knight - najdeš i na GDrive v sekci Third Party > Troll Lord Games.
30.11.2016 14:21 - LokiB
ShadoWWW: dík, zkusím, případně zakoupím
1.12.2016 11:09 - Wolf
Nachází se někde popis slátané zbroje(patchwork armor)? Jde mi hlavně o to jestli obsahuje nějaké kovové prvky, které bych mohl rozpálit pomocí kouzla rozpal kov(heat metal).
1.12.2016 11:24 - Vojtěch
Při nejmenším by na sobě mohla mít nějaké cvočky, kolem kterých by to zapálilo tkaninu a poškodilo zbroj, ne? Stejně by mohlo být nejlepší tohle hodit na měšec s mincemi. Tam je kov vždy a vzhledem k umístění jej bude protivník mít chuť co nejrychleji hasit ;)
1.12.2016 11:44 - Šaman
Patchwork armor? O tom jsem nikdy neslyšel (reálně), i když zrovna moje záplatovaná prošívka už k tomu asi nemá daleko.
Podle tohoto obrázku tam ale moc kovu nebude. Ostatně, šetří i na ostatních materiálech :)
1.12.2016 12:00 - York
Wolf píše:
Nachází se někde popis slátané zbroje(patchwork armor)? Jde mi hlavně o to jestli obsahuje nějaké kovové prvky, které bych mohl rozpálit pomocí kouzla rozpal kov(heat metal).


Tohle mi přijde jako věc, kterou je dobré rozhodnout hned na místě u stolu.

Pokud ji má oblečenou hráčova postava, zeptám se hráče, jak jeho zbroj vypadá. Pokud nehráčská, tak první pravidlo Vypravěče je: Snaž se hráčům vycházet vstříc*. Takže moje odpověď by byla určitě "ano"** - a asi by mě napadlo něco jako Vojtu. To, že ta zbroj není kovová celá, povede k nějakému zajímavému, netradičnímu efektu, což je jenom dobře. Opět je ale dobré myslet na to, co tím hráč zamýšlel a pokud možno mu to popisem účinku neznegovat.


* Důvod je, že zamítat takové věci povede k tomu, že hráči získají pocit, že nemá smysl snažit se vymyslet cokoliv zajímavého, protože jim to stejně vždycky zamítneš. A to téměř určitě nechceš, protože hráčské nápady dělají hru zajímavou pro tebe.

** Samozřejmě kromě případů, kdy to fakt nedává smysl z hlediska reálií, které už vstoupily do hry. Pokud jsi před tím například popsal, že ve vesnici ještěřích bojovníků postavy nenašly jediný kousek kovu, tak to dává smysl i pro jejich zbroj. V tom případě je dobré tohle vysvětlení při zamítnutí zmínit: "Vzpomínáš, jak jsem popisoval,..."
1.12.2016 13:39 - LokiB
York: a kdyby hráč chtěl místo Heatu použít kouzlo Oživlé dřevo, tak by se dalo říc, že je aspoň část té zbroje ze dřeva ... tak jako pro efekt, že ;) Kdyby použil Control water ... tak ono je voda v podstatě skoro ve všem.
1.12.2016 13:49 - York
LokiB píše:
York: a kdyby hráč chtěl místo Heatu použít kouzlo Oživlé dřevo, tak by se dalo říc, že je aspoň část té zbroje ze dřeva ... tak jako pro efekt, že ;) Kdyby použil Control water ... tak ono je voda v podstatě skoro ve všem.


Obávám se, že bluf check na to, že jsi nepochopil pointu mého sdělení, ti moc nevyšel ;)
1.12.2016 14:32 - ShadoWWW
Kouzla v DnD jsou stavěna tak, že postavy i nestvůry mají ta stejná kouzla a účinky, takže zrovna u kouzel jsem opatrný na to říkat "Yes, but...". Respektive v efektech, které se mohou do budoucna obrátit proti postavám, když je sešlou nestvůry.

Konkrétně ta slátaná zbroj vychází (kromě poznámky v bloku statistik) i z odstavce u popisu ledového obra:
ledový obr píše:
Třebaže ledoví obři považují vyrábění věcí za něco podřadného, co jich není hodno, řezbářství a kožedělství jsou ceněné dovednosti. Své oblečení dělají z kůží a kostí zvířat, a z kostí nebo slonoviny vyřezávají šperky a rukojeti zbraní a nástrojů.


Ledový obr ve slátané zbroji vypadá v 5e takto:
1.12.2016 14:36 - Šaman
Já sice pochopil, ale pokud je to záplatovaná prošívanice, tak tam opravdu železo nebude. Jestliže Patchwork armor = neidentifikovatelná fantasy zbroj, pak je to hlavně na družině, co si pod tím představí, může to být cokoliv.
Ale nějak se mi nelíbí představa, že běhám ve zbroji, na kterou mám jen čísla, ale neumím ji ani nahrubo popsat, IMHO by to mělo být poměrně vyjasněné už při oblékání, nebo při popisu nestvůry, ne až při použití kouzla.
(Anebo podle čísel. V DnD asi bude mít všechno lepší, než kožené, nějaké nýty. Kožená zbroj na ně má šanci, slabší zbroje asi ne.)
1.12.2016 14:41 - Merlin
Šaman píše:
IMHO by to mělo být poměrně vyjasněné už při oblékání,


btw. nikde jsem nenašel omezení, jestli může postava spát ve zbroji či ne...takže "oblékání" je u takového hráče jen jednou :)
1.12.2016 14:45 - York
Šaman píše:
IMHO by to mělo být poměrně vyjasněné už při oblékání, nebo při popisu nestvůry, ne až při použití kouzla.


Tohle ti nikdy nebude fungovat. Z principu není možné dopředu myslet na všechna možná použití čehokoliv, co dáš do hry, protože těch je strašně moc. Je mnohem lepší naučit se odpovídat na otázky až v momentě, kdy jsou položeny (s tím, že respektuješ to, co už ve hře máš), než se snažit si dopředu připravit odpověď na každou otázku, která kdy může hráče napadnout.


ShadoWWW píše:
Ledový obr ve slátané zbroji vypadá v 5e takto:


Pokud obři uměj vykovat takovouhle sekeru, tak bych se hodně divil, kdyby nepoužívali kovy i na další doplňky, při konstrukci zbroje, a tak podobně.
1.12.2016 14:56 - Šaman
Netvrdím, že se má popisovat každá drobnost, ale zbroj je většinou první (nebo po zbrani druhá) věc, co mě na nepříteli zajímá.
Když mi popíšeš tři bandity v záplatované zbroji, tak se zeptám co to je za zbroj? Spravovaná prošívka? Nebo jsou to záplaty z tvrdé kůže k posílení některých míst? Co je vlastně na té zbroji tak zajímavého, že má vlastní název? - jinak by stačilo říct odrbaná stará prošívka.
Jasně, když pak řekneš, že má přes rameno vak s lupem, tak už se nebude řešit co přesně v něm je. Ale když si pod pojmem "patchwork armor" představí každý úplně jinou věc, tak to není dobře.
1.12.2016 14:57 - ShadoWWW
York: Pro ledové obry totiž jejich zbroj není ani tak zbroj, jako spíše kroj. Má to spíš reprezentativní než obrannou funkci, chlouba jejich kožedělné práce. Odpovídá to i ve statistice - má OČ jen 15, zatímco ostatní obři v kovové zbroji kolem 18 (např. ohnivý).
1.12.2016 15:04 - York
Šaman píše:
Ale když si pod pojmem "patchwork armor" představí každý úplně jinou věc, tak to není dobře.


Čemu to vadí?

Dokud to hráči nechtějí nějak využít, tak je to vesměs jedno. Herně to vyjadřuje hodnota AC, která je stejná nezávisle na tom, jak přesně si to kdo představuje. Teprve až když to někdo bude chtít využít, třeba jako v tom případě, který rozebíráme, tak to začne být zajímavé a bude dávat smysl se zamyslet podrobněji, jak a z čeho to je vlastně vyrobené.

Ono to dává smysl i z metaherního hlediska. Když rovnou popíšeš, že tam není ani kousek kovu (sice netuším, jak by tě mohlo napadnout, že zrovna tohle bude důležité, ale budiž), tak tím vlastně omylem zabiješ hráči možnost využít kouzlo na rozpálení kovu, aniž bys tušil, že by ho něco takového mohlo napadnout. V opačném případě můžeš hráčův nápad zohlednit.

Přitom to není cheating, protože neměníš nic pevně daného - pouze z možných variant toho, jak by to být mohlo, vybíráš tu, která je herně zajímavější.
1.12.2016 15:30 - ShadoWWW
Tady s tím kouzlem to zrovna má smysl se na to ptát. Protože toto kouzlo v podstatě úplně odstaví tvora v kovové zbroji, protože ji rozpálí tak, že se po zbytek boje jen válí na zemi a řve bolestí. Ale musí to být kovová zbroj. A pod pojmem "slátaná zbroj/patchwork armor" si hráč klidně může představovat i kovovou zbroj, na které jsou další kožené/kožešinové vrstvy.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12697505950928 secREMOTE_IP: 3.141.100.120