Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
1.12.2016 15:34 - Vojtěch
Škoda, že musí být předmět vidět, jinak by mohla následovat zlá otázka: Má kovový piercing? :D
1.12.2016 15:44 - Aegnor
York píše:
Čemu to vadí?

(...) Herně to vyjadřuje hodnota AC, která je stejná nezávisle na tom, jak přesně si to kdo představuje.

No a tu hodnotu AC může hráč odhadnout i z popisu. Když mi řekneš "má na sobě plátový kyrys, ramena a nátepníky", tak budu odhadovat jiné AC než když mi řekneš "má na sobě tlustou koženou zbroj."
1.12.2016 16:21 - York
Aegnor píše:
No a tu hodnotu AC může hráč odhadnout i z popisu. Když mi řekneš "má na sobě plátový kyrys, ramena a nátepníky", tak budu odhadovat jiné AC než když mi řekneš "má na sobě tlustou koženou zbroj."


Je to tak. A tady zase můžeš využít mechaniku k ujasnění si společné představy, když to přirovnáš k něčemu, co hráč zná (ideálně teda v případě, že se i postava ve zbrojích vyzná), např:

"Jsou to pevné kusy hodně tlusté kůže, ale ne moc dobře pospojované. Ve výsledku by to mohlo být zhruba srovnatelné s koženou zbrojí".

Z první části popisu by se pořád dalo usoudit ledacos, ale ta druhá v tom udělá jasno, protože ACčko kožené zbroje hráč zná.
1.12.2016 16:23 - sirien
AC se neodhaduje. Prostě na toho týpka naletíš a hodíš 20, nechápu, co je na tom pořád tak složitýho.
1.12.2016 16:51 - York
sirien píše:
AC se neodhaduje. Prostě na toho týpka naletíš a hodíš 20, nechápu, co je na tom pořád tak složitýho.


To chceš jako říct, že na hru chodíš bez kalkulačky, matematicko-fyzikálních tabulek, laptopu s matlabem, šuplery, laserového dálkoměru a dalších zcela nezbytné výbavy? Nebo že snad, nedej všichni bohové, něco rovnou ODHADUJEŠ?

Jak takle můžeš vůbec žít?
1.12.2016 16:51 - LokiB
sirien: málokterý GM je ochotný akceptovat neustále hody 20 ... i ty hodní se po takovém 10. hodu začnou významně tvářit ....

Odhadování AC nemám rád ... připomíná mi to jednoho hráče, který fungoval leta systémem:
hráč: Útok 18
GM: zásah, za kolik?
hráč: jee, sorry, bylo to jen 17
GM: nevadí, i tak jsi ho trefil
hráč: ježíš, pardon, jen 16
GM: aha, no tak to si zdá se trefil, ale zbroj zásah vykryla
hráč: jo, ale ono je to vlastně +1, takže 17
GM: grrrrrr

resp opačně:
hlásí 17
minul
tedy +1 za ABC, 18
minul
jsem zapomněl DEF, +1, 19
hmm, to je zásah
1.12.2016 16:52 - LokiB
York: však jasně psal, že NEODHADUJE :D
1.12.2016 16:53 - York
LokiB píše:
však jasně psal, že NEODHADUJE :D


No jo, máš pravdu. Zachránil jsi mě, budu moct dneska usnout :-)
1.12.2016 17:00 - sirien
LokiB píše:
málokterý GM je ochotný akceptovat neustále hody 20

Házim jen, když potřebuju, ne? A hlavně nevim, co to tu naznačuješ - samozřejmě hodim 20 na libovolný kostce, kterou mi GM podá.

(hh, vždycky si při takovýhle diskusi vzpomenu na ty Star Wars co kdysi vedl Lokken na tom sraze... :D )
1.12.2016 17:01 - Wolf
Děkuju za odpovědi :) Ale hlavní co sem chtěl bylo zjistit jestli v pravidlech není její přímý popis, který jsem nenašel. A nejspíš bude jen v popisu těch Ledových obrů (a Yeenoghu) jak psal Shadowww.
3.12.2016 23:28 - efram
Mám dotaz ke klerikovi. Klerik má možnost tzv. doménového kouzla

Doménová kouzla
Každá doména má seznam kouzel — svých doménových kouzel — která získáš na určitých úrovních klerika poznamenaných v popisu domény. Jakmile získáš doménové kouzlo, máš ho vždy připravené a nepočítá se do počtu kouzel, který si můžeš každý den připravit.
Nevyskytuje-li se doménové kouzlo v seznamu klerických kouzel, tak pro tebe se toto kouzlo přesto považuje za klerické kouzlo.


Toto kouzlo kněz může seslat kdykoliv za den a opakovaně? A nebo jen jednou denně, respektive než si řádně odpočine ?
4.12.2016 02:22 - LokiB
efram: jak jsem to chápal já, tak je má cleric vždy připravena ... ale kouzlí je normálně za své standardní sloty. Nemusí si ho připravovat, ale kouzlí ho jako kterékoli jiné.
4.12.2016 02:41 - Aegnor
O kouzlení není v těch dvou odstavcích ani slovo. Z čeho přesně vycházíš, když přemýšlíš nad tím, že bys doménová kouzla mohl sesílat kdykoliv a jakkoliv?
4.12.2016 08:03 - efram
čili je to tak, že je má připravené (nemusí pro to nic dělat, modli se atd), ale k seslání pořád potřebuje utratit slot.....?

Působilo to na mě z výkladu trochu nejednoznačně.

Mám ještě jednu otázku. Při tvorbě trpaslíka, tak jako i u jiných ras, je možnost vybrat z podrasy. Nejprve se aplikují trpasličí rysy (například +2 k odolnosti) a pak ještě rysy podrasy - Horského trpaslíka a zvedne se mu ještě síla o +2?
4.12.2016 09:49 - wlkeR
Někde to tam je, že doménový kouzla máš vždycky připravený a sesíláš je pomocí normálních slotů. Já to teda tak měl za paladina, ne klerika, ale bylo to celkem jasný.

Co se podras týče - přesně tak.
4.12.2016 10:53 - ShadoWWW
Doménová kouzla: Obecně u kouzel platí, že jako klerik si můžeš každý den po důkladném odpočinku připravit určitý počet kouzel, které pak sesíláš za pozice kouzel (spell slots). Speciálně u doménových kouzel je to tak, že je máš připravená vždycky a nepočítají se do toho počtu kouzel, která si můžeš připravit. Ale stále je normálně sesíláš za pozice kouzel jako ostatní kouzla.

Podrasy: Ano, získáš rysy popsané u dané rasy a současně rysy zvolené podrasy.
4.12.2016 12:13 - efram
musím říct, že mám trochu bordel v těch bonusových akcích. Například pokud je u triku sesílací čas bonusová akce - sukovice. Muže ji tedy druid seslat navíc v kole, když drží v ruce hul nebo kyj?
4.12.2016 12:54 - shari
Každé kolo máš k dispozici jednu Standardní akci, jednu Pohybovou akci a jednu Bonusovou akci.
Pokud seslání kouzla vyžaduje Bonusovou akci, pak kouzlo můžeš seslat, pokud jsi svou bonusovou akci ještě nevyčerpal - tj. můžeš seslat Sukovici (na něco, co držíš), přiběhnout k nepříteli a ještě ho praštit.
4.12.2016 13:28 - LokiB
shari: bonusovou akci nemáš k dispozici vždy. jen když ti ji něco umožňuje ... například některá kouzla, držení více zbraní, classová featura atd.

B o n u s A c t io n s
Various class features, spells, and other abilities let you
take an additional action on your turn called a bonus
action. The Cunning Action feature, for example, allows
a rogue to take a bonus action. You can take a bonus
action only when a special ability, spell, or other feature
o f the game states that you can do something as a bonus
action. You otherwise don’t have a bonus action to take.
You can take only one bonus action on your turn, so
you must choose which bonus action to use w hen you
have more than one available.
You choose when to take a bonus action during your
turn, unless the bonus action’s timing is specified, and
anything that deprives you o f your ability to take actions
also prevents you from taking a bonus action.


viděl jsem k tomu někdo takovej seznam ... myslím, že tady:
seznam bonusových akcí
4.12.2016 14:55 - shari
Omlouvám se, uznávám, že slovní spojení "máš k dispozici" je nepřesné. Spíš by to mělo být "můžeš je využít v jednom kole", nebo něco na ten způsob. :(

LokiB píše:
You can take a bonus
action only when a special ability, spell, or other feature
of the game states that you can do something as a bonus
action.

Když vezmu ten eframův příklad se Sukovicí, tak tohle chápu tak, že když má Sukovici připravenou, tak ji jako Bonusovou akci může seslat za předpokladu, že v tomto kole nic jako BO nepoužil.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10624098777771 secREMOTE_IP: 18.190.152.38