Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
4.12.2016 15:24 - LokiB
shari: není třeba omluv, já to jen upřesnil, aby to někoho třeba nezmátlo, že vlastně postava "má bonusovou akci vždy" a hledal by, jak ji využít.
Ono je to naopak, "něco" může postavě bonusovou akci dát (a těch zdrojů je právě několik různých typů, což může být matoucí), ale maximálně jednu za kolo.

Shillelagh třeba narodíl od většiny jiných kouzel NEMŮŽEŠ kouzlit za normální akci, vždy jen za bonusovou. To je taky trochu matoucí.
nemůžeš tedy v jednom kole zakouzlit Shillelagh a k tomu třeba spustit Rage ... obojí potřebuje Bonus Action.
4.12.2016 15:33 - Lucas
D&D Adventurers League - jeslti to chápu dobře, tak je to způsob hry v hernách, kde si hráč může tahat svou postavu mezi různými GM, hernami a hrami; hrají se oficiální dobrodružství a v podstatě je to celé takové MMO..? :-)
Hraje se s DCI čísly, tedy se to předpokládám potom reportuje jako MTG turnaje.
Má to pak nějaké featury navíc, krom toho, že jednou mohu s danou postavou hrát v Brně, potom pokračovat v Praze? V MTG hráči získavají 'zkušenosti', díky kterým mají pak nějaké levely, mohou se tím kvalifikovat na nějaké turnaje nebo mají nějaké achievmenty (což prostě dobře vypadá).
Nebo jeslti se to tady už někde řešilo, můžete mě nasměrovat? Stále to s DND někde vidím spojené, ale je těžší si to prakticky představit i když jsem k tomu nějaké materiály prolétl :-)
4.12.2016 15:36 - efram
díky LokiB za osvětlení. Musím říct, že v tomhle (bez toho tvého seznamu z redditu) se prostě blbě orientuje.
4.12.2016 15:57 - shari
Já blbý barbar, já působit zmatek.

Také jsem se koukla na ten seznam z Redditu a zjistila jsem, že asi toho barbara hraju blbě. Doteď jsem měla za to, že:
1. kolo: aktivace Rage (Bonus Akce)
2. kolo: aktivace Frenzy (Bonus Akce)
3. kolo: využití Bonus Akce na extra útok
Ale... na tom Redditu aktivace Frenzy není nijak extra zmíněná a v pravidlech teď taky nemůžu najít, proč jsem to tak pochopila. Takže co je správně? Výše zmíněné "barbarian loading, please wait", nebo se Rage a Frenzy aktivují současně a extra útok je už od druhého kola?
4.12.2016 16:16 - Aegnor
shari: jak to chápu já, tak Frenzy není bonusová akce, je to prostě rozhodnutí "tak nějak mimochodem".
4.12.2016 16:29 - ShadoWWW
Jo, vyvolání v bonusové akci funguje dost podobně jako schopnost provedená v bonusové akci. Je tam jen jeden malý, ale důležitý rozdíl, popsaný na str. 202:
Vyvolání - Bonusová akce píše:
Kouzlo vyvolané pomocí bonusové akce je obzvlášť rychlé. K vyvolání kouzla musíš použít bonusovou akci ve svém tahu, pokud jsi v tomto tahu ještě neprovedl žádnou bonusovou akci. Během tohoto tahu nemůžeš seslat další kouzlo, kromě triku s vyvoláním 1 akce.


Jinými slovy: v standardní akci lze seslat jen trik, když ve stejném tahu sesíláte kouzlo jako bonusovku.
4.12.2016 16:34 - LokiB
shar: Frenzy se imho neaktivuje za akci, prostě když jsi v Rage, tak můžeš využít (máš-li volnou) bonus akci k dalšímu útoku. Skutečně tak můžeš ten "extra útok" použít už v tom druhém kole.
Dokonce nemusíš používat frenzy v každém kole, když budeš mít jiné využití během rage pro bonusovou akci (třeba pro útok druhou zbraní), tak prostě frenzy v tom kole nepoužiješ.

Ono je tam ta formulace "on each of your turns AFTER THIS ONE" ... jak už to bývá, používání zájmen v pravidlech je zlo, protože nemusí být vždy jasné, co je za tím "this/that" schováno. Já osobně "to" vztahuju na kolo, ve kterém bylo spuštěno rage. Takže už od dalšího kola, po spuštění rage, to jde.
4.12.2016 17:03 - shari
OK. Děkuji za odpovědi. :)
4.12.2016 18:14 - wlkeR
Adventurer's League hraní v kostce:

* Vytvoříš postavu podle pravidel, která daná sezóna umožňuje (většinou je to PHB + jakékoli doplňky, podle kterých se zrovna hraje + tuším všechny předchozí, ale ruku do fireballu bych za to nedal).

* Po každé hře si poznamenáš její vývoj do logsheetu, kterej dostaneš. Obsahuje název odehraného dobrodružství (aby se neopakovaly), gp, XP, Downtime, Renown, Magic Items a Story Awards. Na magic itemy navíc dostaneš spešl certifikát a dají se v určité míře měnit (specifika si nepamatuju).
5.12.2016 07:33 - ShadoWWW
Mimochodem, dobrodružství pro Ligu dobrodruhů lze stáhnou zde.

Staré příběhové linie už stáhli, ale ta nová je stále aktuální, stačí zadat správné heslo.

Season 5 (Storm King's Thunder): hekatonsmight
Season 5 Volo's Guide: volothampgeddarm
5.12.2016 20:51 - ShadoWWW
Nový playtest bojovníka - nové bojové archetypy (mystický lučištník, rytíř, samuraj a ostrostřelec). Anketa k druidovi z minulého týdne.
7.12.2016 09:20 - ShadoWWW
Když si procházím ty nové archetypy pro povolání z UA, napadla mě heretická myšlenka pro D&D 5.5E: přišlo by mi cool, kdyby všechny bojové odbornosti (feats) dali spíš do konkrétních archetypů jednotlivých povolání a jako odbornosti by byly jen nebojové věci...
7.12.2016 09:50 - wlkeR
ShadoWWW pak by se to ale 1) dublovalo až extrémně, a 2) Featy by přestaly bejt volitelná nadstavba. Ony imo featy ani v 5.0 úplně dotažený nejsou, některý jsou z hlediska power levelu docela mimo mísu (Weapon Master, koukám na tebe... a na opačnym konci spektra Sharpshooter).
7.12.2016 09:54 - LokiB
ShadoWWW: imho by důsledkem byla silná inflace archetypů, kdy by se začaly generovat desítky a desítky dalších, aby zahrnuly přesně ty featy, které daný hráč bude chtít. v praxi by sis místo výběru featů k postavě musel vytvořit ten správný archetyp, který je bude obsahovat.
jde to, jen myslím, že výsledek nebude úplně to, co bylo zamýšleno
7.12.2016 10:05 - ShadoWWW
wlkeR: Akorát by se volba z featu přenesla k archetypu. Stejně se každý volbou featů snaží dostat k určitému stylu dobrodruha.

LokiB: Když vyjdu z toho, že featy si berou hlavně strategičtěji myslící hráči, tak by stačilo pro každé povolání pár archetypů, které by měly volitelné možnosti v rámci dané schopnosti. Něco jako Taktik u bojovníka nebo teď nově Mystický lučištník se svými volitelnými schopnostmi Arcane Arrow a Arcane Shots.
7.12.2016 10:28 - LokiB
ShadoWWW: moje zkušenost (i historická z DnD komunity) je, že by právě pár archetypů nestačilo, lidi chtějí mít "možnost výběru stylizace" co možná nejvolnější. jako do basic rules určitě ano, ale ta inflace archetypů v dalším vývoji by byla myslím zákonitá.
problém to pro domácí hraní není, holt si člověk buď koupí nebo sám vytvoří archetyp ... do oficiálního hraní by to bylo asi omezující.

Ono, já to tak třeba se svými hráči stejně dělám (i teď třeba v Savage Worlds) ... místo aby si jen volně vybrali hindrances, skills a edges, tak třeba společně vytvoříme archetyp "bojový rytíř řádu johanitů" nebo "mystický rytíř řádu johanitů", který v sobě ten "balík" výběru má. má ho právě podle naší představy a potřeb. to mi vyhovuje.
mít těch archetypů jen několik pro dané "povolání", bez možnosti volného výběru featů (i když píšeš jen o bojových) to by mi trochu omezovalo.

BTW: výběr bojových featů do archetypu má imho pměrně smysl u bojových povolání. u takového tuláka nebo kouzelníka by zas dával smysl do archetypů výběr featů související s jejich classou. přeci u nich nebudeš dělat archetypy podle bojových odlišností
7.12.2016 11:25 - ShadoWWW
LokiB: Jo, s tím bojovníkem to byl příklad. U kouzlících povolání by šlo o věci zaměřené na kouzlení, u tuláka třeba na konkrétní tulákovo téma apod.

Ale asi jo, asi je to takto lepší. Akorát mi přijde, že je tam takto trochu nevyužitý potenciál pro nebojová střetnutí.
7.12.2016 13:05 - wlkeR
Já si myslím, že se ho tam dát snažili (Actor, anyone?) ... ale prostě ta nebojová část hraní je mnohem víc závislá na stylu a vedení hry. U DMa, kterýmu předneseš srdceryvnej příěh svojí opuštěný siroty a on ti dá Persuasion úspěch zadarmiko si něco takovýho brát nebudeš, kdežto u toho, co ti za to dá možná výhodu... no, taky si to rozmyslíš, žejo. A v pravidlech na rozdíl od combatu usnesený není, že "za tohle a tohle dej výhodu." Zkrátka si myslím, že 90% věcí, co jsou volitelný a nějakým způsobem se snaží mechanicky ovlivnit tradičně víc roleplayový věci, je odsouzeno k záhubě.
7.12.2016 13:53 - sirien
ShadoWWW: to by dopadlo hrozně blbě. To vyhození featů ven má velmi dobrý důvod: jsou tam věci, které jdou napříč classami. Tím, že je dáš bokem, systém zjednodušíš - jakákoliv classa dostane variabilitu skrze daný feat. Vyhoď to ven a propadneš do pekel starých edic, kde se všechno nekonečně multiplikovalo jen aby věc ve stylizaci X měl i archetyp Y u classy Z. (Alnag tu měl kdysi nějakej článek o inflaci prestižek, co si matně vzpomínám...)

Vem si třeba jen feat Elementalist (nebo jak to je) který zvyšuje dmg na kouzlech která jsou vázaná k určitému elementu. Kdybys vyřadil bojové featy, tak skončíš s tím, že budeš dělat elementální verzi sorcererů (dračích i divokých), elementální verze wizardů, elementální verze druidů...

Je myslím mnohem lepší, když Ti uvnitř class zůstanou jen věci, které jsou skutečně stylizačně hodně odlišné, a jemné nuance a detaily se hodí stranou na skilly a featy.

Nemluvě o tom, že bys tím hrozně omezil variabilitu co například do tvorby bojově laděnejch kouzelníků atp. a efektivně bys tím hromadu hráčů začal tlačit do zbytečného multiclassu.
10.12.2016 16:05 - Aegnor
Hele, zkoušel někdo v DnD 5e používat Body Osudu? (PPJ, strana 269)
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11423397064209 secREMOTE_IP: 18.217.208.72