Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
13.1.2017 11:13 - Vojtěch
Heh. Good one :D
13.1.2017 11:46 - LokiB
Gurney: což je vlastně i komentář k tomu výše zde probíranému reprintu klasických modulů pro 5E :) s čímž se ztotožňuji
13.1.2017 12:33 - Vojtěch
Tam je hlavně dobré, že nekecá jen tak někdo, ale autor pár kvalitních dungeonů.
25.1.2017 10:26 - Mildar
Vrazedne dvere kobek 50-ti strankova kniha o dverich (v anglictine)
25.1.2017 10:35 - Gurney
Tyjo, padesát stran textu o dveřích, to zní jako tak špatný nápad, že by to mohl být fakt awesome doplněk, minimálně na budování dungeonů.
5.2.2017 16:15 - firecz
Tarfill (ohledně D&Diesel) píše:
Myslíte, že je možné, aby se někdo nudil takovým způsobem, že by k tomu půlhodinovýmu záznamu s Vinem přidal i české titulky? ;-)

ShadoWWW 23.10.2015 píše:

Jo, titulky budou. Zatím mám skeč prvních šesti minut.

Dotaz...dopadlo to nakonec nějak? O:-)
5.2.2017 16:42 - ShadoWWW
firecz: Pak mě přepadla nemoc a pak další projekty, takže sem to nakonec nedodělal. Podívám se, jestli nenajdu někde aspoň ten rozdělaný překlad.
13.2.2017 18:18 - Tarfill
Lidičky,
mám otázku. Hrál někdo z Vás (ať už jako postava nebo GM) dobrodružství pro D&D -
Rudá ruka zkázy (Red hand of doom)?
Přemýšlím, že bych to jako GM nabídl ke hraní a uvítám jakýkoliv postřeh, který by se k tomuto dobrodružství vztahoval, a na který jste třeba při hře narazili.
Pokud mi zde nebo do možná ještě lépe přímo do PM nějaké Vaše poznámky pošlete, budu Vám určitě vděčný.
Díky.
13.2.2017 19:03 - ShadoWWW
Nehrál jsem to, ale Chrochta to dobrodružství překládal.
13.2.2017 19:29 - Tarfill
No právě, že jsem si stáhnul ten jeho překlad... tak by mě zajímalo, jestli to někdo i hrál... ;-)
13.2.2017 20:31 - ShadoWWW
Wizardi dnes v rámci UA zveřejnili pěkné archetypy pro černokněžníka a kouzelníka.
13.2.2017 22:41 - ShadoWWW
Lore Master, nový archetyp kouzelníka z UA, je můj nový favorit. ;)
Lore Master je kouzelník, který díky svému studiu vidí do hloubky věcí, za zrcadlo, dalo by se také říci.*

- má dvojnásobný zdatnostní bonus pro Int dovednosti
- v hodu na iniciativu může použít Inteligenci místo Obratnosti
Od 2. úrovně:
- u kouzel, co způsobují živlové či energetické zranění může změnit typ zranění na libovolný jiný (takže můžete sesílat chladnou ohnivou kouli nebo hromový blesk)
- a to není vše! U kouzel se záchranným hodem může změnit vlastnost spjatou se záchranou!
Od 6. úrovně:
- u sesílání kouzel může obětovat nějakou tu pozici kouzel navíc a kouzlo zesílit dle svého výběru; buď zvětšit zranění, nebo zvětšit dosah (umí seslat ohnivou kouzli na míli daleko, jupí!), nebo zvětšit SO.
Od 10. úrovně:
- V bonusovce si může změnit jedno připravené kouzlo za jiné ze své knihy kouzel (jednou za odpočinek).
Od 14. úrovně:
- V bonusovce si může připravit libovolné kouzlo libovolného povolání. Po seslání kouzla se mu vypaří z paměti. (Tuto schopnost lze použít jednou za důkladný odpočinek.)


Co na to říkáte? Víc než nějaká snaha o min-maxování se mi na tomto archetypu líbí, jako krásně se WotC povedlo ho udělat variabilní. Už žádní těžkopádní kouzelníci 2. edice. Tento kouzelník je flexibilnější než dračákovský kouzelník s magy!

---------
* Vtipné je že jako Lore Master se v AiME označuje PJ a v mých překladech jsem ho překládal jako Dějmistr. ;-)
13.2.2017 22:50 - LokiB
ShadoWWW: až tak? :)
je zajímavé, jak se povedlo v 5E nastavit laťku tak, že celkem drobné "výhodičky" přijdou lidem úplně super ... viz "možnost změny jednoho předpřipraveného kouzla za jiné v bonusovce jednou za odpočinek" ... to je příklad schopnosti, nad kterou by člověk normálně kroutil hlavou, jak "slabé" to je. a přesto se to líbí.
připodobnil bych to k MtG ... po letech stále silnějších edic, když najednou vydaj "slabší edici", kde budou jen samé vanilla karty, tak člověk začne jásat i nad Giant Growthem, jak je broken :)

mě tyhle hrátky s připravenými kouzly vždycky při hře kouzelníků urážely ... mechanismus je tak svazující, až to není pěkné.

ty změny použitých vlastností u sejvu, typu zranění či zesílení za pozice... ok, to se dá.
13.2.2017 23:22 - ShadoWWW
Podívej se na to tak, že kouzelník je nejsilnější kouzlící povolání, k tomu s největším výběrem kouzel "by default". A co může díky té nové schopnosti?
- Seslat jakékoliv hraničářské kouzlo, mnohá z nich v silnější variantě*, než to dokáže sám hraničář.
- Seslat jakékoliv paladské kouzlo, mnohá z nich v silnější variantě*, než to dokáže sám paladin. (Ty paladinovy aury a všemožné údery se hodí.)
- Seslat jakékoliv černokněžnické kouzlo, mnohá z nich v silnější variantě*, než to dokáže sám černokněžník.
- Seslat léčivá klerická kouzla, dokonce i specifická klerická kouzla jako vyvolej nebešťana, svatá aura nebo znovuzrození.

Vem to tak, že každé kouzlící povolání vyniká nad jiným v něčem jiném. Kouzelník vyniká nad ostatními svou variabilitou (kouzelnických kouzel je nejvíc) a k tomu umí sesílat kouzla 9. úrovně. A pokud ten počet kouzel z něj dělá ultimátního sesilatele, tak ještě větší počet kouzel z něj dělá Ultimátního sesilatele s velkým U.

-----
* Tím myslím ta kouzla, která mají dovětek "Na vyšších úrovních".
14.2.2017 00:09 - LokiB
Kouzlenických kouzel je nejvíc, ale co z toho? Mnoho z nich je crap, aby bylo hodně materiálu v knize. Navíc, kolik jich ten kouzelník zná (s přihlédnutím k nejisté mechanice získávání kouzel jinak než při přestupu)?

U Warlocka na třetí úrovni jsem měl už pomalu problém, že neměl skoro žádné zajímavé kouzlo, které bych si chtěl vzít.
"zraň někoho na 101. způsob" je dobré do taktické board-game. do živého RPG plného příběhů ... no, je to trochu nuda. Některá se tváří mocně, ale jsou tak situační, že by si je člověk vzal, kdyby vůbec nemusel řešit kouzla, která postava zná a která si připraví. Kolikrát si hráč zvolí třeba zajímavé Feign Death? Heroes Feast?
Ta variabilita s magama imho nejde srovnat ... resp. DrD v tomhle konkrétně stále dost vede :) s výběrem kouzel je to stejné.

Schopnosti k aspoň nějakému ohýbání kouzel jsou fajn ... osobně bych je viděl skoro jako default pro hraní magic-usera.

Ty aspekty kouzelníka, které píšeš, chápu, jen mi to jednak nepřijde moc zajímavé herně, je to spíš takový metagaming ... ta možnost na chvilku znát "jakékoli kouzlo", ale pak to ztratit. Jo, vysvětlit se dá všechno, elegantní mi to nepřijde.

A ještě - mně nevadí, že v mnoha ohledech kouzelníka oslabili, resp. jeho kouzla. Není potřeba, aby byl kouzleník nejsilnější. I tak se dá hrát zábavně, když hráč a GM spolupracují. Ale zrovna kouzla jako taková, jsou na kouzelníkovi tou nejslabší částí ... po letech už je to ne moc zábavné, i když v jiném hávu
14.2.2017 00:33 - -
LokiB píše:
Navíc, kolik jich ten kouzelník zná (s přihlédnutím k nejisté mechanice získávání kouzel jinak než při přestupu)?

6+2/úroveň
Což je na pětce 14 kouzel. Warlock a Sorcerer maj 6.

LokiB píše:
Schopnosti k aspoň nějakému ohýbání kouzel jsou fajn

Jasně, vem sorcererovi jeho jedinou výhodu proti kouzelníkoj.
Sorcerer ty kouzle míchá na místě, ad hoc. Wizard dělá namemorovanej postup generace tradovanej. Jasně, moh bych to kouzlo nějak upravit, ale potřeboval by na to zařízenou laboratoř a čtvrt roku čas.

LokiB píše:
osobně bych je viděl skoro jako default pro hraní magic-usera.

Jako by nebyli i tak sesilatelé univerzálnější než bojovníci.
14.2.2017 00:43 - sirien
ShadoWWW píše:
Co na to říkáte?

Sem dost rozpačitej a to kvůli Sorcererovi. Sorcerer byl původně definovaný jako magik, který má magii intuitivní a proto jí dokáže přetvářet (pomocí mechaniky sorcery pointů). Když sem si ho pak přečet, tak mi ty uvedené možnosti moc neseděly k tomu, co bylo předesláno - ne, že by mě rušily, jen mi přišlo, že ten příslob "přetváření" tam nebyl naplněný na 100% - chápu, že sorcerer je tradičně damage dealer a že pointa byla umožnit mu zraňovat víc a na větší dálku a s horšími savy atd., nicméně schopnosti, které si tu vypsal, by mi k sorcererovy sedly mnohdy víc - např. přehazování elementárních efektů by byla krásná věc pro wild magic sorcerera. Zvyšování saves by mi sedlo k draconic sorcererovi.

Naopak pod "lore master" si představím spíš někoho, kdo umí kouzla upravovat při přípravě nebo když se střetne s nějakou aktivní magií a čekal bych spíš schopnosti kouzlo si namemorovat upravené popř. použít svojí akci k "přečarování" nějaké magie okolo spíš než to že může měnit kouzla "akčně" v momentě, kdy je sesílá.

LokiB píše:
je zajímavé, jak se povedlo v 5E nastavit laťku tak, že celkem drobné "výhodičky" přijdou lidem úplně super ... viz "možnost změny jednoho předpřipraveného kouzla za jiné v bonusovce jednou za odpočinek"

Tys wizarda moc nehrál, co? Za těch pár 5e her co hraju zásadně spellcastery musim říct, že možnost přehodit si "užitečné cestovní" kouzlo za "efektivní bojové kouzlo" uprostřed dne, když pocestě zjistim, že dnešek nebude tak klidný, jak sem očekával, rozhodně neni "drobnost". (Ironie, že to neoceníš, když píšeš o "příběhovém hraní", kde naopak kouzelník hned poránu fakt netuší, jestli ho čeká diplomatické jednání nebo dungeon...)

O možnosti namemorovat si one-shot čehokoliv ani nemluvě.
14.2.2017 01:20 - ShadoWWW
O kouzlu přání se říká, že je to nejsilnější kouzlo. A to umí napodobovat jen kouzla max. 8. úrovně. Tato schopnost umí napodobit i kouzla 9. úrovně. ;)
14.2.2017 02:40 - sirien
Za předpokladu, že máš devítkovej spell slot a za předpokladu, že víš předem, co budeš chtít udělat, že. Síla Wish spočívá v tom, že Ti dává jakékoliv kouzlo přímo na ruku v okamžiku, kdy ho nejvíc potřebuješ ve chvíli, kterou si vůbec neviděl přicházet. Plus samozřejmě tam je ta malá větička co říká, že efekt Wish nemusí být vůbec popsaný kouzlem z pravidel a že můžeš vyřknut jakoukoliv příběhově orientovanou věc, co Tě napadne a dohodnout se na ní se svým DMem - 9th level kletby dle okamžitého přání přímo na ruce, u takového kouzelníka se pak každý roztřese hrůzou když začne svou větu slovy "přál bych si..." a všichni si ohromně oddechnou, když pokračuje slovy "...ještě jednu pintu, prosím".
14.2.2017 07:00 - Arten CZ
2Loki: Jestli ty to DrD kapku neglorifikuješ. Kolik že to měl kouzelník magů, kolik že stála kouzla a kolik že se jich naučil? A jakou že měl šanci na jejich vyvolání? Já měl v DrD problém, že ani na 10. úrovni jsem nemohl pořádně kouzlit, protože jsem seslal jedno, dvě pořádná kouzla za den a konec. Proti tomu je každý příchod kouzelníka v D&D na scénu schopen zvrátit situaci a už od první úrovně to dokáže víckrát, než jednou za den (konkrétně takové troje plamenné ruce na prvním levelu, nebo tři spánky, rozkaz, jedna lahůdka větší než druhá, k tomu triky jako iluze, oprav, případně kněžská a druidská kouzla a triky...)
Jedno z prvních houserule, co jsme v DrD přidaly, bylo zdvojení magů, zrušení tabulky přravděpodobnosti, kouzelník byl vybavován předměty na dodatečné magy a dostával kouzlící předměty, aby byl vůbec k něčemu. Potom se pomalu začal přibližovat kouzelníkovi ze současné edice D&D.
Kouzelník většinu času trávil tím, že házel oštěpy a oháněl se holí. A nedej bože, když mu někdo vrazil do ruky lucernu, tím přišel o polovinu svého potenciálu.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1058030128479 secREMOTE_IP: 18.221.187.121