Aegnor: V Mage příručkách, ideálně :) Nicméně TLDR verze je
třeba tady. Hlavně první dva odstavce, pak dál už to začíná bejt trochu bordeloidní. Tu část o stabilizaci minulosti je dobré brát spíš jako staroediční Technokratický experiment/pokusný projekt a tu část o Reality quakes spíš jako pracovní teorii. Fragmenty odlišných minulostí lze v nové kosmologii nalézt v deep shadow realm (cca někde na úrovni dreamworldů, přístupné přes Spirit popř. vyšší Time).
Ascension Nova byl fakt zajímavej projekt a obsahuje nějaký dobrý shrnutí a nápady, ale bohužel nikdy nenabral komunitní hybnost a zůstal rozsahově dost omezenej a hodně nezahlazenej - náhodně se v něm míchá 1.-3. edice dohromady atp. Plus samozřejmě to je konverzní projekt a ne vývojovej, takže zachovává hromadu konin ze staré edice (metaplot, přímou přetahovanou u subjektivní konsenzus atd.) v plné pálce (mnohdy ještě silnějc, protože to tam někdo vepsal třeba podle 2ed místo 3ed kde to bylo ještě horší), je dobré na to při jeho pročítání pamatovat.
(Zrcadlová pyramida času si nejsem jistej jestli je vzatá přímo z nějaké příručky nebo jestli to byl náš způsob "projekce" těch popsanejch principů; ve vztahu k tomu co psal York problém je očividný - pokud nadesignuješ trigger vůči budoucnosti, tak si nikdy nemůžeš být jistý že nezačne házet false-positive reakce na alternativy které nenastaly nebo - hůř - začne ignorovat právoplatné triggery protože přišly z budoucnosti která zůstala zahalená dokud se nestala skutečností. Celá sféra Času je trochu ošemetná. Ostatně pokud si někdo myslel, že magie bude snadná, tak neměl chodit hrát Mage :D )