Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
10.9.2014 22:13 - ShadoWWW
Ještě k těm odpovědím, co jsem postoval o pár stran dřív
ShadoWWW píše:

Confused about tools in game. Is it necessary to have proficiency in any of them to use them? nope - you can still use them, just without the proficiency bonus. -M

but what about thieves tools? do you require prof to pick locks and disarm traps? No info in the sourcebook about this. nope, anyone can try. you might need the tools to attempt it, or you might attempt at disadvantage if the DM so rules. -M


versus

PlayerDnDBasicRules, str 59 píše:
A character can only provide help if the task is one that
he or she could attempt alone. For example, trying to
open a lock requires proficiency with thieves’ tools, so a
character who lacks that proficiency can’t help another
character in that task.

Zdá se mi to, nebo se tyto dvě citace vzájemně popírají? Přijde mi to, jako by si autoři na začátku řekli, že s některými pomůckami musí být člověk zdatný, aby je mohl používat, ale později si řekli, že je může používat kdokoliv, jen prostě nedostane zdatnostní bonus - a z toho vznikla ta nekonzistence.
10.9.2014 22:52 - noir
Shadowww: Mearls to zvrzal, kde mohl. Třeba odpovědi ohledně implementů a jejich používání se popíraly taky. Doporučení fandů znělo: neberte M. vážně, je to jen hlavní vývojář...Wait for the real Sage Advice..
10.9.2014 23:13 - ShadoWWW
Tak oni v R&D ještě rozdělují funkci designéra a developera. MM je designér a fundovanou odpověď bych čekal spíš od developera (např. Bruce Cordella). Ale MM má ve zvyku odpovídat na Twitteru na developerské otázky, a protože tomu tam šéfuje, tak bych očekával, že na odpovědi, nad kterými váhá, se zeptá fundovanějších lidí. No, asi ne.
11.9.2014 06:15 - Vojtěch
Asi tak. Soudím jen podle ukázek tady, takže finální hodnocení později. Graficky je to z DnD Monster Manuálů asi jeden z lepších ale designem potvor a fluffem už tolik ne. Osobně bych to řádil někam na úroveň PFRPG s bonusem mechanické jednoduchosti oproti 3E/PFRPG, ale nad 13th to vyčnívá jen tou grafikou.
11.9.2014 09:50 - ShadoWWW
Všimli jste si, že jezdecká zvířata jsou v D&D 5e docela pomalá? V pravidlech se píše, že postava na jezdeckém zvířeti může jet cvalem až hodinu (pak si musí zvíře odpočinout) a urazí dvojnásobek vzálenosi, co urazí družina rychlým tempem. Podle tabulky urazí družina za hodinu rychlým tempem 6 km. Jezdec tedy urazí za hodinu 12 km.

To ale odpovídá spíš klusu (15 km/h), přičemž klusáci jsou schopni vyvinout rychlost v klusu až 50 km/h. To, že by kůň po hodině klusu musel odpočívat, se mi nezdá (pokud nejde o klusáka, ale tam zas neodpovídá uražená vzdálenost).

Běžný kůň si musí odpočinout po hodině cvalu, ale tam je rychlost v terénu spíš 30 km/h (u plnokrevníků dokonce až 60 km/h).

Zkrátka se mi zdá, že koně jsou v D&D oproti postavám hodně omezení. Co vy na to?
11.9.2014 10:45 - Merlin
Shadow: máš hrát hrdinu :), ne koně :)
11.9.2014 10:58 - noir
Shadowww: Myslím, že v ADnD to bylo přesně stejně - kůň byl dvakrát tak rychlý jako člověk. Daň retru?
11.9.2014 11:22 - Vojtěch
Merlin: A co když budeš hrát kentaura? No? :D
11.9.2014 11:54 - Merlin
Vojtěch: tak si zahraj Končinu :)
11.9.2014 12:13 - Babaj
nebo koňáčinu?
11.9.2014 12:50 - Vojtěch
To jsou satyrové a to je vážná věc :o)
11.9.2014 13:21 - ShadoWWW
Ještě srovnání s DrD 1.6 - cestování 8 hodin po silnici, u DrD uvažováno střední naložení.

Tvar 5e/DrD:
Postava, rychlé tempo: 48 / 44 km
Postava, pomalé tempo: 29 / 31 km
Kůň, rychlé tempo: 54 / 62 km
Kůň, pomalé tempo: 32 / 44 km

Závěr: DrD 1.6 uvažuje zhruba stejné vzdálenosti pro postavu, ale má reálnější hodnoty cestování na koních. Možná domácí úprava pro 5e: Jezdecká zvířata zvládají o polovinu větší rychlost než postava po celou dobu.
11.9.2014 13:25 - Alnag
Zažili jste někdy situaci, kdy by na cestovní rychlosti záleželo? Nebo jste ji vůbec řešili?
11.9.2014 13:36 - ShadoWWW
Alnag: Jo, ale spíš v oldchoolu, při cestování na hexových mapách a tak. V 4E nikdy. To byla hra spíš o encounterech než o vatě mezi nimi a pokud bylo potřeba cestovat rychle, tak se to řešilo spíš přes skill challange.
11.9.2014 13:46 - noir
Alnag: Já jednou. Hráli jsme dračákový dobrodružství z Dechu draka - takovou velkou hexovou mapu, kde bylo posláním odněkud někam dojít. Bylo to docela dobrý...
11.9.2014 14:04 - Quentin
My to hrajem cca jeden hex nebo palec na mapě je jeden den cesty pěškobusem nebo půl dne na koni.
11.9.2014 14:10 - Merlin
Občas to hrajem....pokud se to neposune "uběhl týden poklidné cesty a jste v..."
11.9.2014 15:07 - Alnag
A neměl by hrdina (hlavní protagonista) příběhu být vždycky právě tam, kde by měl být a zrovna v tom okamžiku v němž by tam měl být? Koně pak uhánějí právě tolik, kolik je třeba. :)
11.9.2014 15:08 - York
Alnag: Pak se ti nebude moci stát, že by například dorazil pozdě a musel řešit následky toho, čemu nedokázal zabránit.
11.9.2014 15:18 - noir
Alnag: Tam to dobrodružství bylo sandbox...
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1266028881073 secREMOTE_IP: 3.21.34.0