Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
13.9.2014 12:14 - wlkeR
Hmm, touhle dobou už je tam víc věcí z mých závitů než originálních ^^;

That aside, nový MM preview: Thri-Keen.
13.9.2014 18:28 - ShadoWWW
Maticora

14.9.2014 21:03 - noir
Nene, to je sranda! Bestie, co má zbraně, které se jí fakt ale vůbec nevyplatí používat, protože bez nich je asi třiktát nebezpečnější, zcela změněný fluff (jaký měnění barev, každej ví, že thri-kreenové se podle bare v dělí do kast). A mantikora? Hm, počítání munice nikdy nebylo víc cool...
14.9.2014 23:19 - Alnag
Píše:
Bestie, co má zbraně, které se jí fakt ale vůbec nevyplatí používat, protože bez nich je asi třiktát nebezpečnější...


Já nevím, co furt máš. No tak ta bestie není power-gamer, no a co? Tak si hodila v náhodné tabulce vybavení a tohle jí vypadlo. :D
15.9.2014 05:55 - Vojtěch
Tak první zbraň se dá očarovat, což u drápů zpravidla jde hůř a druhá je vrhací, tedy smysl má očividně.
15.9.2014 13:06 - Almi
Ty jo, proč dělají bestiář, když by stačila sbírka obrázků a několik tabulek?

Postupuj takto:

1) Hodem kostkou vyber obrázek příšery.
2) Hodem kostkou urči, kolikrát bude útočit. Pokud má být silná, přičti 1.
3) Hodem kostkou urči, zda bude mít bonus do útoku 3, 4 nebo 5.
3a) Nepovinná volba - pokud má potvora křídla nebo se Ti to hodí, udělej jeden z útoků střelecký.
4) Hodem kosktou urči typ zranění.
5) Hodem kostkou urči, zda dá zranění za 4, 5, 6 nebo dokonce 7 životů!
5a) Nepovinná volba - pokud se Ti to hodí, přidej náhodnou další schopnost, jed, paralýzu
6) Hodem kostkou urči jméno útoku. Pokud se Ti to hodí, vymysli si jméno sám.
7) Pokud chceš, aby potvora měla kouzla (nenech se omezovat logikou, i s Halberdou se dá kouzlit!), kup si dodatkovou knížku tabulek a kartiček s popisy kouzel.

... zatím takhle vypadá většina potvor. No, nebylo by fakt lepší udělat to takhle krásně přes tabulky a zbytek si odvyprávět? Bylo by to určitě hezké a hráči by se měli každý souboj na co nového, zajímavého těšit! DrD 2 by bledlo závistí!
15.9.2014 13:19 - Vojtěch
Jak myslíš, že dělám nedůležité potvory v 13th... ta tabulku má. Tady myslím taky nějaká bude.
15.9.2014 13:51 - Almi
Vojtěch píše:
Tady myslím taky nějaká bude.


Taky v té doufám. Jen nechápu, proč si to pak tak komplikujou. Fakt by stačil jen obrázek a bylo by víc místa na fluff a nějaké důležité zajímavosti. Bylo by co si prohlížet a určitě by to ještě zvedlo prodeje.
15.9.2014 14:01 - Vojtěch
Protože každý není DM, co si to chce udělat vlastnoručně? Protože pak má nějakou plánovanou návaznost až budou ty doplňky pro napodobení jiných edic? Protože pro konverzi dobrodružství chceš otevřít staty na názvu potvory a jet?

Důvody by se určitě našly
15.9.2014 22:45 - Almi
Vojtěch: To vše ano, souhlas.. ale přijde mi to prostě hrozně nefér vůči hráčům. Vždyť to musí hnedka prokouknout, jak je to všechno skoro stejné.. :/

..ale s tím nic nenadělám, vím.
15.9.2014 23:58 - Vojtěch
Ono je otázka jak moc se do toho promítne interakce s okolím přes ability checky a tak.
16.9.2014 00:35 - ShadoWWW
DMG vyjde až 9.12. Zdržení kvůli dodatečným pracem.
16.9.2014 21:51 - ShadoWWW
Další recenze Bestiáře.

A něco specielně pro Quentina: Tabulka nemotorností - když při hodu na útok padne přirozená 1, útočník si hodí k100 podle tabulky. :-)
17.9.2014 07:09 - Nachtrose
A dalsi bestie:



Jen uz neni tak desiva, jako pred 4e.
17.9.2014 08:17 - ShadoWWW
Je fakt, že když jsem na rzivého netvora kdysi narazil v rámci solo adventure v BECMI, tak jsem málem dostal osýpky. :)

Dnes vyšel i článek o koboldech s ukázkou kobolda:

17.9.2014 08:58 - noir
Daily Bash :)
Rust monster je fakt nic moc - opět ve srovnání hlavně s 13th Age. Škoda, že tam nedávají volbu něco jako když zvýšíte CR o 4, ničí i magické věci... Ani obrázek nic moc, je takový bez emocí. Jako srovnání nabízím svého oblíbeného Adama Dangera:



Kobold mi nesedí dokonce ani vizuálně - jeden z mála obrázků potvor, které se mi zatím v MM nelíbí. Moc psí, málo dračí a moc svalnatej, na to, jací to mají být wimpové... A škoda, že nemají tu hlášku, co jiné potvory. Hlavně mi ale vůbec nesedí mechaniky k fluffu. Jsou popisovaní jako zbabělci, co rádi útočí ze zálohy - a přitom mechanicky se jim vyplatí útočit jen na blízko. Tuckerovi koboldi by v 5e nefungovali :( A nebo to povede k absurdním situacím, kdy bude 20 koboldů útočit ze zálohy a jeden bude muset nesmyslně nabíhat mezi postavy, aby byla splněná ta podmínka. Hloupý GM metagame...

Zdá se mi, že na potvory v MM nějak nevyzbyl čas, zdají se mi odbytý. Su rád, že posouvají termín DMG, snad tam tohle vychytají...
17.9.2014 09:33 -
sirien píše:

Autoři (kvalitních) RPGček si naštěstí často udělají své domácí úkoly ještě předtím než něco někam napíšou (White Wolf v tomhle docela exceloval... ale jinak i viz např. Jim Butcher (Dresden Files): ...the most useful source for roman legions was DnD roman sourcebook for third edition. And after I've done some more research I've found out that the authors made quite a good job, really.

Na tohle bejval (a jeste je) super GURPS.
17.9.2014 09:45 - Nachtrose
noir píše:
Hlavně mi ale vůbec nesedí mechaniky k fluffu. Jsou popisovaní jako zbabělci, co rádi útočí ze zálohy - a přitom mechanicky se jim vyplatí útočit jen na blízko.


Tak nejak mam pocit, ze jsme necetli tu samou stranku. Na te "moji" je hned prvni odstavec "Strehgth in numbers", kde pisou, ze protivniky udolavaji svym velkym poctem, casto za cenu vyraznych strat ve vlastnich radach, k cemuz mi ty mechaniky sedi.
17.9.2014 09:51 - noir
Nachtorose: A pak teda ten další odstavec, který je s tím v přímém rozporu. Že slabost nahrazují chytrostí a pastmi... Takže jsou hrozně mazaní a pak umírají v sebevražedných útocích? Jo, skvěle vymyšlené - asi si v tom každý najde něco. Jen tu logiku ne...
17.9.2014 10:01 - ShadoWWW
Všechno je to v rámci D&D tradice. Už z PC hry Baldur's Gate (tedy 2e) si pamatuju, jak na družinu vždycky s pokřikem nabíhali a na dvě tři rány šli k zemi. Lahůdkou pak bylo vybití koboldí vesnice. :)

To, že koboldi jsou jedni z nelepších tvůrců pastí je ale taky v rámci tradice D&D. Četl jsem o tom několik článků v Dragonu.

První pohled imho vychází z Monster Manuálů a druhý z Dragonů, kde chtěli dát koboldům jinou roli.

Rozpor mezi psím a dračím vzhledem vychází taky z tradice. Původně to byli ještěři s psí hlavou, ale od 3e se už sázelo spíš na dračí původ a vzhled. 5e se vrací k tomu částečnému psímu vzhledu. Ale oproti 1e je to taky jinde. V 1e nosili koboldi prvotřídní zbraně a zbroje.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.093662977218628 secREMOTE_IP: 18.216.32.116